Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Piotr Ratyński

Użytkownik
  • Content Count

    9,962
  • Joined

  • Days Won

    35

Piotr Ratyński last won the day on May 26 2017

Piotr Ratyński had the most liked content!

Community Reputation

500 Mistrz

About Piotr Ratyński

  • Birthday 02/27/1952

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Hobby
    wędkarstwo, zegarki

Recent Profile Visitors

6,322 profile views
  1. Ten mechanizm faktycznie, nawet pomijając to, że cylindrowy, to jest bardzo słaby jakościowo, ale za to zegarek jako całość ładnie zachowany. Był to prawdopodobnie zegarek jakiejś "babuni", niezbyt wysoko uposażonej. 🙂
  2. Jak nie znajdziesz ramki, to mogę Tobie dorobić z mosiądzu.
  3. Jeżeli chodzi o sztyfty czy śrubki mocujące, to ta zasada nie obowiązuje. To nie jest ingerencja w zasadnicza budowę mechanizmu, jak piłowanie, frezowanie czy toczenie płyt, mostków lub półmostków. 🙂
  4. Jeżeli niezależna praktyka dotyczy polerowania felg samochodowych czy podobnie to faktycznie... Najpierw wiedza, a potem komentarz. 🙂 Do produkcji kopert zegarkowych używa się stali nierdzewnej austenitycznej, nazywanej często kwasoodporną albo stalą szlachetną. Obecnie najczęściej jest to stal 316L. Nawet w sprzedaży są blachy z tej stali o powierzchni kilku metrów kwadratowych wypolerowane na lustro z jednej strony i oblepione papierem aby tej powierzchni nie uszkodzić. Polerowanie stali austenitycznej jest łatwiejsze od polerowania innych stali (co nie znaczy że jest łatwe). Inne stale najlepiej polerować w stanie utwardzonym i można wtedy uzyskać wysoką gładkość i połysk, ale lustrzanego koloru i tak przeważnie nie uzyskamy. Stal austenityczna daje się polerować bez utwardzania, a kolor po wypolerowaniu nie odbiega od koloru lustra ze szkła pokrytego srebrem. Posiadając wprawę, odpowiednie narzędzia i środki do polerowania, przy zachowaniu dużej czystości, uzyskamy na tej stali lustrzaną powierzchnię bez większych problemów.
  5. Gdy sama tokarka kompletna (łoże, wrzeciennik, konik, suport,), to oprócz kompletu tulejek zaciskowych najbardziej potrzebne są uchwyty sześcioszczękowe, których to generalnie brakuje. Resztę kompletuje się w miarę potrzeb.
  6. Zielona starczy, trzeba mieć kilka gradacji, kończymy na najbardziej miałkiej. Teraz jest sporo różnych past trzeba tylko dowiedzieć się czy do stali i jaką ma gradację. Ostatnio używałem niebieską na zakończenie, bardzo miałka była. Najczęściej używany tarczy szmacianej, ale zależnie od kształtu powierzchni bierzemy bardziej twardą (lepiej zachowuje kanty) albo miękką (łatwiej wypolerować skomplikowany kształt. Do niektórych zastosowań (ramki, pierścienie) może być tarcza filcowa. Wszystko zależy od jakości, nie każda szmata i nie każdy filc daje zadowalające efekty. Ale podstawa do osiągnięcia lustrzanego połysku jest czystość w pomieszczeniu, a szczególnie w pobliżu polerki, odrobina kurzu potrafi zepsuć wiele czasu pracy.
  7. Mechanizm może oryginalny, ale ktoś chciał go w sposób głupi (nie obrabiamy mechanizmu, zawsze obrabia się kopertę), ale często spotykany, dopasować do jakiejś koperty narecznej.
  8. Pewnie jakiś i... "inteligent" chciał zrobić pasówkę. Można wcisnąć na prasie mosiężny pierścień po obtoczeniu płyty, ale czy to sie tutaj opłaca, ne wiem.
  9. Różni się tym, że twój mechanizm jest do zegarka krytego, a tamten do zegarka odkrytego. Tak czy owak oba mają rozmiar 19'''.
  10. To coś takiego, tylko jakość wyższa. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Favre_Freres_18H6_8
  11. Mechanizm Omega 19''' z przełomu XIX i XX wieku.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.