W zimowej scenerii.
Aktualizacja wpisu ze stycznia, gdzie okazało się, że zegarek chodząc nie zmieniał wskazania godziny. Certina oddana na gwarancję do salonu W.Kruk, gdzie została zakupiona, w dniu 02.01.2025r.
W dniu 16.01.2025r. (ostatniego dnia na informację o uznaniu lub nie gwarancji) otrzymałem telefon z Kruka, że roszczenie zostanie uznane i zegarek zostanie poddany naprawie przez serwis grupy Swatch. Zegarek miał wrócić do mnie do dnia 04.02.2025r. Do tego czasu nie otrzymałem żadnej informacji z Kruka, wobec czego dnia 06.02.2025r. zadzwoniłem tamże i zostałem poinformowany, iż zegarek być może będzie do odbioru tego samego dnia. Niestety tak się nie stało, a po kilku dniach otrzymałem informację, że czas naprawy się wydłuży, gdyż serwis czeka na jakąś część niezbędną do naprawy - nie dowiedziałem się jaką po dziś dzień.
W dniu 18.02.2025r. otrzymałem wiadomość sms z Kurka, że zapraszają mnie po odbiór zegarka. Następnego dnia udałem się po Certinę. Przy zwrocie zegarka otrzymałem dodatkową serwisową kartę gwarancyjną, wydruk z badania szczelności i wydruk z pomiaru odchyłek trzymania czasu. Na pytanie co zostało naprawione/wymienione Pani w Kruku nie umiała odpowiedzieć, a dokumentu serwisowego nie było. Tego samego dnia napisałem więc na maila z karty gwarancyjnej z prośbą o udzielnie informacji, jednak do dnia dzisiejszego nie uzyskałem odpowiedzi.
Moje spostrzeżenia kształtują się następująco.
Nie wiem co uległo awarii, co zostało wymienione/naprawione.
Wydruk z badania szczelności zawiera informację, że badanie było wykonane dla 100m ciśnienia statycznego, podczas gdy producent wskazuje 200m.
Badanie odchyłek zawierało datę 12/20/2024, gdy zegarek oddany był w styczniu 2025r.
Czekam więc na odpowiedź z serwisu - o ile nadejdzie, zamieszczę aktualizację czy ktoś pochylił się nad moimi wątpliwościami.
Zegarek nie nabawił się żadnych dodatkowych śladów po pobycie w serwisie. Natomiast przy dokładniejszej inspekcji już w domu zauważyłem na jednym z indeksów godzinowych jakiś "syfek", który już zdążył zawędrować w nieustaloną obecnie część zegarka.
Ponadto mam wrażenie, że "minute track" jest przesunięty względem osi zegarka o ułamek milimetra - zasadniczo nie przeszkadza i nie rzuca się w oczy, ale razi moje OCD.
Czas wykonania naprawy uznaję za przystępny - wiem, że mogło to trwać dłużej.
Od momentu odbioru do momentu pisania wpisu średnia odchyłka dobowa wynosi -0,8s/dobę.
IMG_3074.HEIC
aktualizacja 28.02.2025
odpowiedź jaką otrzymałem z serwisu:
odpowiadając na poniższego maila informuję, że w Pana zegarku był wykonany pełny serwis zegarka mechanicznego, który polegał na wymianie mechanizmu na nowy.
W zakresie pełnego serwisu wykonywane są poniższe czynności:
- Demontaż mechanizmu na części składowe, przegląd mechanizmu oraz wymiana zużytych elementów, czyszczenie, smarowanie lub wymianę mechanizmu na nowy - montaż, regulacja pod kątem precyzji działania oraz sprawdzenie funkcji mechanizmu zgodnie ze standardem jakości CERTINA
- Odnowienie i sprawdzenie wodoszczelności wymienionych powyżej części oraz przeprowadzenie testów zgodnie ze specyfikacjami CERTINA.
- Kontrolę wodoszczelności.
-Ostateczna kontrola pod kątem technicznym i estetycznym, zgodnie ze standardem jakości CERTINA.
Następnie zegarek był testowany przez kilka kolejnych dni, nie wykazał żadnych nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Wszystkie parametry zegarka są zgodne z normami fabrycznymi.