Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

longcase1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1057
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana longcase1 w dniu 20 Stycznia 2020

Użytkownicy przyznają longcase1 punkty reputacji!

Reputacja

481 Entuzjasta zegarmistrzostwa

1 obserwujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Milanówek
  • Hobby
    antyki zabytki itp
    Zegarmistrz zawodowy

Ostatnie wizyty

1412 wyświetleń profilu
  1. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Podejrzewam że wiatrczek był przymocowany na sztywno do osi , dlatego zerwało przekładnię
  2. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    No właśnie tak trochę się stęskniłem za tymi pogaduchami 😉 Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 👍
  3. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Przechodziłem w pobliżu i pomyślałem że zajrzę zobaczyć co słychać 😁 Jak zwykle gwarno 😉
  4. Dokładnie tak jak Janek pisze ktoś próbował spowolnić jego wskazania 😁
  5. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Tu masz dla porównania poprawnie pracujący wychwyt Grahama w roczniaku.
  6. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Całkowity brak spoczynków. Palety trzeba minimalnie wysunąć.
  7. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Może to oliwa . W roczniaku tak zjechane palety to rzadkość . Najczęściej taka sytuacja jest po nie fachowej naprawie przy użyciu pilnika młotka itp
  8. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Ten mechanizm będzie miał w granicach 5-6 mm od górnego bloku
  9. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Zjawisko przerzucania po kilka zębów koła wychwytowego jest spowodowane zbyt niskim ustawieniem widełek na włosie. Zacznij od ustawienia poprawnie palet w kotwicy. Żeby były spoczynki prawidłowe. Mam nadzieję że nie ruszałeś mimośrodu kotwicy .
  10. Według mnie niema to znaczenia. Istotne jest to żeby zachować precyzyjnie odległość między osiami żeby zachować poprawne zazębienie. W moich mechanizmach też osie nie są w linii.
  11. Biorąc pod uwagę prędkości obrotowe w mechanizmach zegarowych można nie smarować łożysk. Jeśli chodzi o mnie to ja stosuje całkowicie suche łożyska z pominięciem łożysk na osi bębna. Zawsze stosowałem łożyska wysokoobrotowe które mają mikro luz dzięki temu jest większa tolerancja pasowania. Zegar który jest ułożyskowany w ten sposób chodzi przy obciążniku 1.2kg i rezerwie chodu 40 dni . Natomiast ta sama wersja mechanizmu na panewkach z brązu zadawala się minimum 2.5 kg . W mojej opinii różnica jest ogromna.
  12. Zbudowałem razem cztery werki stosując precyzyjne łożyska kulkowe. Zegary pracują do dziś. Uważam że warto zastosować łożyska kulkowe ponieważ znacznie zmniejszają opory pracy. Pozostaje kwestia oprawienia tych łożyska w płytach mechanizmu.
  13. Podłogowy czyli jaki? Na łańcuchu?? W tym przypadku to zegar w którym trzeba będzie zmienić, przerobić oś minutową. Kotwica krótka więc też potrzebuje większej energii do pracy. Bardzo grube czopy więc kolejny opór. Myślę że to się da zrobić tyle że ogromnym nakładem pracy. Może lepiej jakiegoś elektryka poszukać. Przynajmniej bęben prawie gotowy
  14. Kilka warstw linki powoduje kleszczenie się zwojów na bębnie i napęd będzie nierównomierny . Natomiast zwiększenie ilości zębów na kole bębna niewiele zmieni. Najlepszym sposobem jest dodanie koła pośredniego między bęben a oś minutową. Tylko to trzeba przeanalizować bo opór przekładni bardzo wzrośnie. Masz już kandydata na taką konstrukcję??
  15. longcase1

    Porady potrzebuję 😊

    Obawiam się że igła będzie za gruba . To będzie drut taki jak w szczotkach drucianych oczywiście stalowych 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.