Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

gustaw6666

Dobry obyczaj kupiecki wśród profesjonalnych sprzedawców zegarków

Rekomendowane odpowiedzi

Otwieram temat licząc na to, że stanie się zbiorem informacji o przepisach prawa handlowego, praktykach i mechanizmach mających zastosowanie przy zakupach zegarków.

Mam nadzieję, że wątek będzie przydatny dla wielu kupujących, uświadamiając ich o przysługujących im prawach ale i regułach których sami powinni przestrzegać.

Być może uda się wpisami kupujących wyróżnić sprzedawców, którzy dobry obyczaj kupiecki, przestrzeganie nie tylko litery prawa ale  i etyki handlowej traktują jako dobro najwyższe.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pozostaje nic innego jak wkleić wpis z innego tematu odnośnie zakupu zegarków marki Omega w niższej cenie:

 

 

gustaw6666:

MAXSEM1111, ponawiam pytanie Burnsa:

 

Burns, dnia 21 Cze 2016 - 21:23, napisał:snapback.png

dobrze, to wprost do Ciebie skierowane pytanie - czy kupując zegarek za twoim pośrednictwem można skorzystać z prawa: "Odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującegoz tytułu niezgodności towaru z umową". i tego co z tego tytułu przysługuje.

Powinno być krótko i na temat.

 

Proszę o odpowiedź.

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/51546-klub-mi%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-zegark%C3%B3w-omega/page-448?do=findComment&comment=1766676

 

 

gustaw6666, wypadałoby dodać w temacie: "półprofesjonalnych"  :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, dzięki Burns. W rzeczy samej chętnie poznałbym odpowiedź na pytanie - tym bardziej, że sprzedawca Maxsem zebrał też pozytywne recenzje i wyjaśnienie tej kwestii mogłoby dodatkowo rozjaśnić jego obraz jako rzetelnego partnera.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdy obawiałem się drogich zegarków jeden z kolegów powiedział mi "przecież z tym nic złego nie dzieje się" - to oczywiście połowiczna prawda jak z każdym przedmiotem użytkowym w myśl zasady: zegarki są tak samo ulotne jak czas, który mierzą - czyli wszystko do czasu!

 

Wystarczy uzmysłowić sobie, że najdroższy zegarek za kilkadziesiąt tysięcy złotych jaki macie nosi najdroższy teleskop za jakieś 20zł  :P  B)

 

a producenci w katalogach prześcigają się w liczbach elementów składowych zegarka mechanicznego np. ~300

sporo tego, żeby coś mogło pójść nie tak!...

 

i dochodzimy do sedna:

 

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/

 

 

Gwarancja

Gwarancja to – obok rękojmi – podstawa złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.

Treść gwarancji powinna być sformułowana w sposóbjasny i zrozumiały, w języku polskim.

Gwarancja wskazuje obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. W szczególności powinna zawierać takie informacje, jak:

  • nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce;
  • czas trwania i zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej;
  • uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady;
  • stwierdzenie „Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej”.

Warto pamiętać, że obietnice złożone w reklamie są traktowane na równi z tymi zawartymi w oświadczeniu gwarancyjnym.




Podstawa prawna: art. 577 § 1 i 577Kodeksu cywilnego

 

czyli najważniejszym, albo bardzo ważnym staje się RĘKOJMIA:

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo uważam. I dlatego tak istotny jest poziom obsługi nie tylko przed- ale i posprzedażnej. Jednocześnie uważam, że dobrego sprzedawcę poznaje się właśnie przede wszystkim po tym, jak odnosi się do zaistniałych problemów.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sobie właśnie uzmysławiam, że Omega to żyła złota dla wszelkiej maści handlarzy. Wystarczy tylko posiadać plastikową kartę dołączoną do zestawu a spełniającą funkcję międzynarodowej karty gwarancyjnej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat może sobie istnieć ale nie mylcie proszę sprzedawców z producentem.

Przykład z życia wzięty: chciałem zgrać dane ze stargeo kompa do nowego. Kupiłem przejściówkę usb na twardy dysk. To ustrojstwo spaliło mi stary dysk i straciłem dane. Sprzedawca uwzględnił reklamację i szybko oddał 60 złotych za urządzenie. Dane stracone a producenta mogę sobie skarżyć. Takie kurna prawo. A dane poszły w "eter".


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.