Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość McIntosh

AP Club: SIHH 2018, Audemars Piguet Royal Oak Offshore Ref. 26237ST [zdjęcia live, cena]

Rekomendowane odpowiedzi

To jest ocena z polskiej perspektywy, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Nie mam danych czy więcej sprzedaje się Royal Oak z wielkimi komplikacjami czy modeli biżuteryjnych. Fakty są jednak takie, że w ramach kolekcji męskiej, aktualnie są cztery modele z kamieniami szlachetnymi, z których trzy zawierają też tourbillon. Natomiast RO z wielkimi komplikacjami jest 30. Przypuszczam, że firma Audemars Piguet nie wytwarza tych zegarków wyłącznie dla własnej przyjemności więc ktoś kupuje te wielkie komplikacje.

Otwieram stronę producenta. Wybieram RO OS i liczę: 56 wariantów bez wielkich komplikacji ( z czego 17 teoretycznie dla kobiet - sądząc po rozmiarze ) vs 18 z wielkimi komplikacjami. Także producent też wie w którym segmencie ma szanse na wzrost. Nota bene w ciągu ostatnich lat zwiększyli udział zegarków dla kobiet z 20 do 30 %. Ale żeby było jasne - ja nie mam z tym problemu tylko nie ma potrzeby by tak hagiograficznie traktować ich każdy ruch.

EDIT: w RO jest lepiej na 108 wariantów - 30 jest z wielkimi komplikacjami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Desmo - zaczyna zawiewac dzialem Rolexa jak nic, bo to co piszesz, to mogloby od jakiegos poczatkujacego wychodzic a nie od czlowieka znajacego sie wiecej niz przecietniak. Tak - niewielu sie jara i stac go na wielkie komplikacje. Ale to, ze AP ugruntowalo sobie taka a nie inna pozycje wynikalo wlasnie z faktu ich tworzenia, wiec gdyby ich nie bylo w portfolio firmy, to nawet jakbys nie wiem jak zlotem i diamentami RO nie obsadzal, to i tak by sie na niego nikt nie spojrzal. A to, ze celebryci czy gwiazdy wola wydac setki tys. dolcow na zlote blyszczadelka niz na wielkie komplikacje, to juz zupelnie inny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Chyba jako miłośnik i znawca marki nie zangeujesz faktu że linia RO uratowała AP od niebytu. I że to koń pociągowy marki. Dyskusja toczy się wokół tego że AP zamiast stworzyć kolejny przebój na miarę RO zmuszona jest różnicować tę linię nie tyle wielkimi komplikacjami ale różnymi metodami docenianymi przez początkujących miłośników marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gadanie...

Stworzenie nowej linii to zawsze ogromne ryzyko, z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia...

 

A tak wszyscy są zadowoleni, producent, i nabywcy.

 

P. S Nie slyszalem by ktos mial " problem" ze zbyt " ubogą " oferta AP.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gadanie...

Stworzenie nowej linii to zawsze ogromne ryzyko, z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia...

A tak wszyscy są zadowoleni, producent, i nabywcy.

P. S Nie slyszalem by ktos mial " problem" ze zbyt " ubogą " oferta AP.

Ano właśnie. Firma nie zamierza ryzkować. Ten sam poziom produkcji 40 tyś rocznie, 75% biznesu to RO. Wzrost w segmentach nie mających za dużego pojęcia o HH...młodzi, kobiety. Stąd dopasowane do targetu środki wyrazu.

PS no ja nie mogę znaleźć "tego jedynego" w ich ofercie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo może " marudny jestes" ? ;)

Raczej jeszcze "nie dojrzałem" ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jejku - chcesz inny ksztalt/mechanizm/komplikacje, to masz wybor - a jak Ci sie podoba RO w 50 wersjach, tak jak Panerai, suby czy GMTeki w kilkunastu odslonach, to bierz i nie dziw sie, ze skoro milionom ludziom sie to podoba, to beda to produkowac i rozszerzac. Apple tez uratowaly przed upadkiem nie komputery i co z tego? Jak widac firma ma sie dobrze pomimo jekow i zazdrosci wylewanych przez malkontentow, ktorych najczesciej na niego nie stac (dokladnie jak w dziale R), wiec chop - i jazda na okropnego i drogiego Apple/Rolexa/AP/.... se dopisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie ilustracja tezy, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Proste zegarki - proste emocje. A tu, tak blisko szczytu piramidy człowiek czeka na spotkanie z ...ET ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odplywasz ;):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze , wejście smoka i znawcy , rzeczywiście jak w dziale R .

Tylko tej " jazdy na drogiego i okropnego AP " nie zauważyłem , więc po co ten cyrk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

A to, ze celebryci czy gwiazdy wola wydac setki tys. dolcow na zlote blyszczadelka niz na wielkie komplikacje, to juz zupelnie inny temat.

Nie wiem czy jest sens generalizować. Uproszczenia zawsze obarczone są błędem.

 

thierryhenry1.jpg

 

jayz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest - bo wystarczy wyguglowac jakie zegarki w duzej mierze goszcza na nadgarstkach znanych ludzi swiata filmu, muzyki i sportu. I nie chodzi tu tylko o AP. To co sie swieci (diamenty) i ma kolor zloty (zloto) widac na kilometr a wiecznego kalendarza juz nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Jest - bo wystarczy wyguglowac jakie zegarki w duzej mierze goszcza na nadgarstkach znanych ludzi swiata filmu, muzyki i sportu. I nie chodzi tu tylko o AP. To co sie swieci (diamenty) i ma kolor zloty (zloto) widac na kilometr a wiecznego kalendarza juz nie.

Zapewne. Jednak mój artykuł tego nie dotyczy więc proponuję wrócić do tematu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, ile czasu poświęciłeś na przygotowanie artykułu?

Pytam, bo pewnie mało kto się zastanawia ile wysiłku wymaga przygotowanie podobnego opracowania.....


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Mariusz, ile czasu poświęciłeś na przygotowanie artykułu?

Pytam, bo pewnie mało kto się zastanawia ile wysiłku wymaga przygotowanie podobnego opracowania.....

 

Przygotowanie opracowania w wersji do publikacji zajęło mi około 6-7 godzin. Dodatkowo trochę czasu zeszło na samą publikację artykułu zwłaszcza, że nie korzystam z żadnego systemu zarządzania treścią. Czego w kodzie nie napiszę, tego nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Dziękuję.

 

Nie ma za co. Taka pasja.  :)

 

Nawiązując do SIHH 2018 nadmienię, że Audemars Piguet od jakiegoś czasu mocno promuje kolekcję Millenary jako część oferty szczególnie adresowaną do kobiet.

 

ap_millenary_1.jpg

 

ap_millenary_2.jpg

 

ap_millenary_3.jpg

 

ap_millenary_4.jpg

 

ap_millenary_5.jpg

 

ap_millenary_6.jpg

 

ap_millenary_7.jpg

 

ap_millenary_8.jpg

 

ap_millenary_9.jpg

 

ap_millenary_10.jpg

 

ap_millenary_11.jpg

 

Podczas SIHH, producent z Le Brassus pokaże wersję Millenary z tarczą wykonaną z opalu "zamkniętą" w złotej kopercie wykończonej w stylistyce jubilerskiej Caroliny Bucci znanej już z modeli Royal Oak. Chodzi oczywiście o frosted gold.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Adresowana do kobiet kolekcja Millenary ma szansę odnieść sukces, moim zdaniem. Oczywiście modeli Millenary nikt tu nie komentuje, bo i po co? Lepiej wypisywać androny jakoby Audemars Piguet byli firmą jednego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, spokojnie Autorze. Kolekcja Millenary swoim nietypowym kształtem znacznie lepiej pasuje do kobiet bo mnie w żadnym ujęciu nigdy nie przekonywała ( a edycje Maserati i co tam jeszcze też nie pomagały ) . W kobiecym wydaniu wyglądają obiecująco tylko te zdjęcie w ogóle nie eksponują zegarka. Moim zdaniem słaba kampania . Zegarek to jednak biżuteria a tu traktowany jest jak przedmiot codziennego użytku i uwagę na tych obrazkach skupia wszystko tylko nie zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, spokojnie Autorze. Kolekcja Millenary swoim nietypowym kształtem znacznie lepiej pasuje do kobiet bo mnie w żadnym ujęciu nigdy nie przekonywała ( a edycje Maseratii i co tam jeszcze też nie pomagały ) . W kobiecym wydaniu wyglądają obiecująco tylko te zdjęcie w ogóle nie eksponują zegarka. Moim zdaniem słaba kampania . Zegarek to jednak biżuteria a tu traktowany jest jak przedmiot codziennego użytku i uwagę na tych obrazkach skupia wszytko tylko nie zegarek.

 

Mam identyczne odczucia.

Zdjęcia tak sztampowe, że pasują na żal.pl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

W kobiecym wydaniu wyglądają obiecująco tylko te zdjęcie w ogóle nie eksponują zegarka. Moim zdaniem słaba kampania .

 

Kampania jest szersza i nie ogranicza się wyłącznie do kilku zdjęć.

 

http://www.apclub.pl/videomillenarywoman.html

 

Przeglądnąłem też historyczne modele i niestety nie widzę niczego, co warto by reaktywować (może poza Jump Hour i John Shaeffer). Choć mechanizmy faktycznie robią mistrzowskie, to jednak nie mają ich do czego włożyć (może jakiś outsourcing, skoro sami nie dają rady?).

 

De gustibus non est disputandum... Ale czy naprawdę uważasz, że Tradition to był słaby projekt?

 

1.jpg

 

Mnie się te zegarki bardzo podobały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wypisywać androny jakoby Audemars Piguet byli firmą jednego modelu.

W sumie to ciekawe , jaka rzeczywiście część wolumenu sprzedaży AP to RO i jego odmiany ?

Tylko to jak widzę , mogłoby chyba zamknąć dyskusję o dominującej ( lub nie ) roli RO w ofercie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Royal Oak zostały rozbite aż na trzy kolekcje. Chyba nikt nie ma wątpliwości, co do dominującej wartości sprzedaży RO w ofercie AP.

 

https://www.youtube.com/watch?v=shk0A3WUBCg

 

Nie zmienia to faktu, że Audemars Piguet ma w ofercie też wiele innych ciekawych zegarków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie ma wątpliwości, co do dominującej wartości sprzedaży RO w ofercie AP.

No tak . I ten udział RO w sprzedaży AP zapewne swobodnie przekracza 90% .

Tylko tyle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.