Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

arekj

Eterna automat- prawidłowa praca rotora.

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam,

Od tygodnia posiadam zegarek z naciągiem automatycznym Eterna Tangaroa. Jest to mój pierwszy czasomierz automatyczny. Brak mi doświadczenia w użytkowaniu tego typu sprzętu i dlatego proszę o poradę. Zauważyłem, iż rotor obraca się jakby miał pewien opór (nie jest to płynne). Po około każdym, pełnym obrocie słychać cichy "klik". Czy jest to normalne w tych mechanizmach (SW 200-1)? Zegarek jest nowy, czy musi się on "dotrzeć" i objawy znikną z czasem użytkowania (może np. długo leżał nieuruchomiony)? A może jest to wada (usterka) techniczna mechanizmu i wymaga naprawy. Przeszukałem forum ale nie znalazłem opisu podobnego problemu w zegarkach Eterna. Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Z_bych
      Dwa super fajne i nieduże 
      1. ETERNA MATIC Les Historiques Air Force 1 ref. 8405.41 3800 zł + wysyłka Stan - bezpieczne 8/10  W 2000 r. Eterna wprowadziła model mocno nawiązujący do swoich dawnych zegarków dla pilotów. Air Force I w klasycznej linii Les Historiqus to zegarek w rozmiarze 37 mm (bez koronki) i mający jedynie 9 mm grubości. Warto zwrócić uwagę na grubość zegarka, bo w środku kopery został zamknięty automatyczny mechanizm ETA z komplikacją daty i dość wysokim wewnętrznym bezelem. Na uwagę zasługuje wyjątkowa czytelność zegarka a fajnym smaczkiem jest ciemna czerwień sekundnika i trójkąta na bezelu. Bezel, jak przystoi na zgarki lotnicze, obraca się w obie strony. Koronka od bezela jest dyskretnie schowana w kopertę, praktycznie się z nią licuje. Zegarek jest używany, ale w pięknym stanie zachowania, na polerowanych bokach jedynie minimalne, „mankietowe” ślady używania. Szkło i dekielek czyste, więc jak na 25-cio letni zegarek to wyjątkowy egzemplarz. W komplecie jest także pudełko i oryginalny, ale podniszczony pasek, który został zastąpiony świetnym paskiem z naturalnej skóry w stylu pasków do pilotów. Do tego paska została założona oryginalna klamerka. Mechanicznie zegarek jest w perfekcyjnym stanie, na równym, bardzo ładnym chodzie, miło posłuchać. Specyfikacja: Marka: Eterna (Szwajcaria) – sprzed przejęcia Model: Eterna Matic Air Force 1 Linia: Les Historiques Ref.: 8405.41 Mechanizm: ETA 2824-2 automatyczny, z dokręceniem, stopsekundą i datą Koperta: stal nierdzewna Szkło: szafirowe Wymiary: średnica 37 mm (b/k), grubość 9 mm Pasek: 20 mm, naturalna skóra, klamerka stalowa, logowana Indeksy i wskazówki pokryte warstwą luminescencyjną Wodoszczelność 30 m Gwarancja: 6 miesięcy     2. Glycine Combat Classic 36 GL0343 1850 zł + wysyłka Stan bezpieczne 8.10 Zegarek Combat Classic 36 Automatic GL0343 swoim rozmiarem koperty 36 mm nawiązuje do pierwszych modeli Glycine. Smukły i elegancki kształt idealnie pasuje na nadgarstki męskie i damskie. Klasyczne, eleganckie wykończenie jest widoczne w satynowanej obudowie, która pięknie przechodzi w gładko wypolerowaną ramkę, zapewniając wyrafinowany wygląd. Zegarek jest połączony z bransoletą ze stali nierdzewnej o szerokości 20 mm, naprzemiennie polerowanymi i szczotkowanymi ogniwami, zabezpieczonymi na nadgarstku za pomocą zapięcia motylkowego. Granatowa tarcza ze spiralnym wzorem, smukłe, złocone wskazówki w kształcie liścia i numeryczne znaczniki godzin zapewniają wyjątkową czytelność odczytu. Tarcza jest chroniona odpornym na zarysowania szkłem szafirowym, pokrytym od spodu trzema warstwami powłoki antyrefleksyjnej. Zakręcany i przeszklony dekiel ukazuje mechanizm automatyczny GL224 oparty na Sellicie SW200-1. To mechanizm z częstotliwością uderzeń 4 Hz (28 800 BPH) i rezerwą chodu wynoszącą 38 godzin oraz wskazaniem dnia miesiąca. Wodoszczelność na poziomie 5 barów/ 50 m chroni przed przypadkowym zalaniem. Specyfikacja: Marka: Glycine Styl: klasyczne Kraj pochodzenia: Szwajcaria Szerokość koperty: 36 mm Rozstaw uszu koperty: 20 mm Grubość koperty ze szkłem: 11 mm Materiał koperty: stal szlachetna Szkło: szafirowe z antyrefleksem Wodoszczelność: 50 metrów Kolor koperty: złoty, stalowy i polerowany Indeksy: cyfry arabskie w złotym kolorze Bransoletka: stalowa w kolorze złotym, zapięcie motylkowe, możliwość wymiany na pasek Mechanizm: automatyczny Sellita SW200 (38h, 28800/h, 26 kamieni) GL224 Funkcje: datownik (dzień m-ca), godzina, minuta, sekunda Dekiel: przeszklony, zakręcany Gwarancja sprzedawcy: 1 rok W komplecie: zegarek, pudełko, komplet zdjętych ogniw Stan mechaniczny zegarka: zegarek w idealnym stanie, na punktualnym chodzie, wszystkie funkcje działają wzorowo Stan wizualny: zegarek używany w naprawdę ładnym stanie, zdjęci pokazują jego faktyczny wygląd, nie były retuszowane.    






















    • Przez Euryk
      Składanie jest ciekawym zajęciem, ale czy na początek nie lepiej wymienić rotor w zegarku, kótry się ma i lubi? Na Aliexpress  rotory do NH35 (oraz 7S26 -   takie  same) powszechnie są dostepne w cenie 70-100 zł, niektóre  wizualnie bardzo interesujące. Do tego trzeba jedynie mieć  zegarmistrzowski śrubokręt,  o ostrzu  3 mm, tez do kupienia na Ali.  Instrukcje do znalezienia w sieci, to zresztą bardzo łatwe i przyjemne zajęcie.  
    • Przez Z_bych
      ETERNA MATIC Les Historiques Air Force 1 ref. 8405.41
      4000 zł + wysyłka
      Stan ostrożnie 8/10 

      W 2000 r. Eterna wprowadziła model mocno nawiązujący do swoich dawnych zegarków dla pilotów. Air Force I w klasycznej linii Les Historiqus to zegarek w rozmiarze 37 mm (bez koronki) i mający jedynie 9 mm grubości. Warto zwrócić uwagę na grubość zegarka, bo w środku kopery został zamknięty automatyczny mechanizm ETA z komplikacją daty i dość wysokim wewnętrznym bezelem. Na uwagę zasługuje wyjątkowa czytelność zegarka a fajnym smaczkiem jest ciemna czerwień sekundnika i trójkąta na bezelu. Bezel, jak przystoi na zgarki lotnicze, obraca się w obie strony. Koronka od bezela jest dyskretnie schowana w kopertę, praktycznie się z nią licuje. Zegarek jest używany, ale w pięknym stanie zachowania, na polerowanych bokach jedynie minimalne, „mankietowe” ślady używania. Szkło i dekielek czyste, więc jak na 25-cio letni zegarek to wyjątkowy egzemplarz. W komplecie jest także pudełko i oryginalny, ale podniszczony pasek, który został zastąpiony świetnym paskiem z naturalnej skóry w stylu pasków do pilotów. Do tego paska została założona oryginalna klamerka. Mechanicznie zegarek jest w perfekcyjnym stanie, na równym, bardzo ładnym chodzie, miło posłuchać.
       
      Specyfikacja:
      Marka: Eterna (Szwajcaria) – sprzed przejęcia Model: Eterna Matic Air Force 1 Linia: Les Historiques Ref.: 8405.41 Mechanizm: ETA 2824-2 automatyczny, z dokręceniem, stopsekundą i datą Koperta: stal nierdzewna Szkło: szafirowe Wymiary: średnica 37 mm (b/k), grubość 9 mm Pasek: 20 mm, naturalna skóra, klamerka stalowa, logowana Indeksy i wskazówki pokryte warstwą luminescencyjną Wodoszczelność 30 m Gwarancja: 6 miesięcy
      Zegarek męski Sinn 556 A RS automatyczny
      4500 zł + koszt wysyłki
      Stan ostrożnie 9/10 

      Zegarek męski Sinn 556 A RS Prosta forma, oszczędny projekt tarczy i doskonała czytelność to charakterystyczne cechy wszystkich zegarków marki SINN. N pierwszy rzut oka widać podobieństwa między serią 556 a innymi zegarami w stylu zegarów samolotowych , zegarków dla pilotów i nawigacji. Indeksy godzinowe, minutowe, sekund są wyjątkowo czytelne w każdej porze dnia i nocy. Wraz z matową, czarną tarczą, satynowaną kopertą ze stali nierdzewnej nadają zegarkom sportowy, a jednocześnie elegancki wygląd. Szkło zegarków w całej serii 556 jest wykonane ze szkła szafirowego z wewnętrznym antyrefleksem, podobnie jak przezroczysty tył, który umożliwia oglądanie pracy ładnie wykończonego mechanizmu. Model 556 A RS ma szczególną cechę: czerwona wskazówka sekundowa harmonijnie kontrastuje z czernią tarczy i bielą cyfr i indeksów. Warto zaznaczyć, że koperty zegarków Sinn, nie tylko z linii 556, są wykonane z wyjątkowej stali używanej do produkcji łodzi podwodnych, która wyróżnia się odpornością na wodę morską i doskonałymi właściwościami niemagnetycznymi.
      Specyfikacja:
      Producent: Sinn (Niemcy) Model: 556 A RS Mechanizm; SW200-1 automatyczny, 26 kamieni, taktowanie 28,800 (4 Hz), dokręcenie i stopsekunda Koperta: stalowa, satynowana, antymagnetyczna zgodnie z normą DIN 8309 Koronka i dekiel zakręcane, koronka logowana Wodoodporność 200 zgodnie z normą DIN 8310 Szkło: górne szafirowe z wewnętrzną powłoką antyrefleksyjną, dolne szafirowe Wymiary: śr. (b/kj) 38,5 mm, grub.: 11 mm Uszy: 20 mm Waga (bez bransolety): 65 gr Indeksy i wskazówki pokryte warstwą luminescencyjną. Stan zegarka: mechanicznie zegarek w idealnym stanie wizualnie: zegarek ma jeden, minimalny ślad na klamerce; nie ma innych śladów używania sprzedawany jest pełny, bogaty komplet data pierwszej sprzedaży: 24.09.2022 (potwierdzona dowodem zakupu)  





























    • Przez Frozenn
      Witam. Zegarek w świetnym stanie, noszony na zmianę z innym. Świetnie spisuje się w koło chałupy, na ryby, do lasu, zrobił kilkanaście tysięcy km na ciągniku siodłowym, towarzyszył na załadunkach i rozładunkach, słowem - nie boi się wyzwań, do tego był zakupiony i bardzo dobrze spełnia swoje zadanie. Pancerny nie jest, aczkolwiek jak na tę kilka przygód które przeżył, wygląda doskonale. Jedna ryska znajduje się na bezelu (nieobrotowym) na godzinie kwadrans po siódmej i jest widoczna pod pewnym kątem, starałem się ująć ową skazę na fotce, rysa znajduje się na prawo od czerwonej kreski. Na szkiełku dwie drobne ryski, na godzinie 11 oraz wpół do 12, nie ma jak ich ująć aparatem, są bardzo znikome i widoczne pod mocne światło z lampki, koperta również w dobrym stanie, polerowana, bez zadrapań i rys. Dekiel bez skaz. Wygodny gumowy pasek, przyjemnie pachnący, kiedyś oberwał psiknięciem perfum i od tamtej pory, nieprzerwanie, delikatnie nimi pachnie. W skali forumowej, dla bezpieczeństwa dam 7/10.
       
      Lorus zakupiony 04.08.2023 przez pierwszego właściciela, następnie przeze mnie tutaj na bazarku około roku temu. W zestawie wszystko to co daje producent. Trochę specyfikacji:
      szkło mineralne, uszczelnienie na 10 atmosfer, korona typu push. Mechanizm y676c, nic innego jak przebrandowany seikowski 7s26 - ok 40h rezerwy chodu, brak stop sekundy i dokręcania z korony, za to dość popularny, prosty i punktualny. Noszony na codzień spieszy się takie 5 do 8 sekund, zależy w jakiej pozycji odkładamy go na noc. Nienoszony odpoczywa w rotomacie - werk nie ma zastojów. Będąc w rotomacie nieco przyspiesza - do 10-12 sekund na dobę. Wymiary: 42,3 mm b/k, 13,2 mm grubości, szerokość paska między uszami to 18 mm. L2L 48,4 mm. Max obwód nadgarstka to 20,5 cm. Na moim 17,5-18 centymetrowym nadgarstku, zegarek bardzo dobrze leży.
       
      Całość do oddania za 250 zł. Koszt wysyłki wybranym przez Ciebie kurierem po Twojej stronie.  Paczkomat w cenie. Zapraszam do kontaktu, na pewno się dogadamy
       
      Pozdrawiam, Maciej.









    • Przez Depipi
      Poszukiwania idealnego czasomierza do noszenia na co dzień dobiegły końca, gdy moje spojrzenie padło na zegarek Ball Fireman Enterprise o numerze referencyjnym NM2098C-S20J-BK. Wystarczyło jedno spojrzenie na wskazówki sekundnika ozdobione historyczną sygnaturą „RR”, bym wiedział, że to ten. Ta delikatna i zarazem mówiąca wiele historia fascynuje mnie bardziej niż cokolwiek innego na rynku - z wyjątkiem oczywiście oferty Longines, której subtelność również mnie zachwyciła.
       
      Ball i Longines, dwie marki, które od lat uznawane są za kwintesencję elegancji i precyzji w świecie zegarmistrzostwa. Ich niezwykłe dziedzictwo to coś więcej niż tylko pomiar upływu czasu - to opowieść o pasji, innowacji i doskonałości. Dlatego też wybór pomiędzy nimi był dla mnie wyzwaniem. Jednakże, gdy spojrzałem na zegarek Ball Fireman Enterprise, wiedziałem, że to właśnie ten zegarek łączy w sobie wszystko, czego szukałem.
       

       
      Teraz, nosząc go na moim nadgarstku, czuję, że mam nie tylko coś pięknego, ale również coś, co ma znaczenie - połączenie historii, tradycji i nowoczesności, które sprawia, że każdy moment staje się wyjątkowy.
       
      Choć prezentowany model jest podstawowym i najtańszym w ofercie firmy, nie oznacza to wcale niższej jakości wykonania czy stosowania gorszych materiałów. Zegarek Fireman od Ball’a wyróżnia się jakością wykonania i dbałością o detale typowe dla marki. Co więcej, jest to jeden z niewielu modeli oferowanych przez Balla, który jest odbierany jako bardziej elegancki niż sportowy.
       

       
      Już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę minimalistyczny design tarczy, pozbawiony zbędnych elementów, co sprawia, że odczytanie czasu jest intuicyjne i łatwe w każdych warunkach świetlnych. Obecność trytu oraz wewnętrznej powłoki antyrefleksyjnej zapewnia czytelność przy różnym nasłonecznieniu.
      Producent oferuje dwie wersje kolorystyczne tarczy - czarną i białą. Warto jednak zauważyć, że w obydwu wariantach datownik ma takie samo tło, co może prowadzić do zbyt wysokiego kontrastu w przypadku wyboru zegarka z czarną tarczą.
       

       
      Bransoleta ma jednakową szerokość na całej długości, co nadaje charakterystyczny wygląd sportowego modelu z nutą elegancji. Zarówno koperta, jak i bransoleta są wykonane w całości ze stali nierdzewnej klasy 904L. Ta szczególna stal, z dodatkową zawartością miedzi, cechuje się jeszcze wyższą odpornością na korozję, kwasy, wysokie temperatury oraz uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu osiąga jeszcze wyższą twardość w porównaniu do tradycyjnych stali nierdzewnych wykorzystywanych w zegarmistrzostwie.
       

       
      Aktualnie tylko dwie marki zegarmistrzowskie, Rolex i Ball, korzystają ze stali 904L. Dlaczego producenci podejmują taką decyzję? Aby osiągnąć jeszcze wyższą jakość. Jeszcze wyższą precyzję wykonania. Chcąc zapewnić zegarkom trwałość na najwyższym poziomie, wybierają stal o jeszcze lepszych właściwościach. Dążąc do doskonałości.
      Warto również zwrócić uwagę na jakość wykonania ogniw bransolety, które posiadają bardzo gładką powłokę pozbawioną ostrych krawędzi. To szczegół, który podkreśla dbałość producenta o detale i użytkowników, zapewniając komfort noszenia nawet podczas codziennego użytkowania.
       

       
      Mechanizm automatyczny zastosowany przez Ball Watch Company w modelu NM2098C-S20J-BK nosi oznaczenie RR1103. Zgodnie z dostępnymi informacjami, opiera się on na klasycznym ETA 2824-2 w wersji elabore, wyposażonym w 25 kamieni łożyskowych oraz rezerwę chodu wynoszącą 38 godzin. Warto przypomnieć, że mechanizmy tej klasy są regulowane w trzech pozycjach, a ich dzienne odchyłki nie powinny przekraczać +/- 7 sekund. Pierwsze pomiary własne potwierdzają, że odchyłka dobowego działania wynosi zaledwie trzy sekundy z tendencją do utrzymania tego wyniku nawet przy codziennym noszeniu.
       

       
      Bardzo dużym zaskoczeniem okazało się, jak doskonale zegarek leży na nadgarstku. Pomimo średnicy koperty wynoszącej 40 mm i odległości "lug to lug" wynoszącej 48,5 mm, idealnie dopasowuje się do wielu standardowych nadgarstków, stanowiąc solidną konkurencję dla wielu zegarków przeznaczonych do codziennego noszenia. Patrząc na zegarek z boku, widoczne jest, że uszy koperty są najbardziej wysuniętym w dół elementem, co przekłada się na komfort i idealne dopasowanie do nadgarstka.
      Zapięcie bransolety, składające się z trzech elementów, stanowi patent firmy Ball. Jednym z jego zdecydowanych atutów jest harmonijne wpasowanie się w całościowy design zegarka. Chociaż otwieranie zapięcia może wymagać pewnego przyzwyczajenia, warto zauważyć, że mechanizm jest wyposażony w blokadę uniemożliwiającą przypadkowe otwarcie.
       

       
      To było moje pierwsze doświadczenie z trytem, i na początku miałem obawy, że pałeczki z systemem Night Reading Evolution z biegiem lat mogą negatywnie wpłynąć na wygląd tarczy i całego zegarka. Okazało się jednak, że była to niewłaściwa obawa. Tryt zamknięty w szklanych tubkach w ciągu dnia prezentuje się jak subtelnie zabarwione indeksy ze szkła, co ostatecznie wpływa korzystnie na cały design. Doceniłem to szczególnie w zimowe poranki, kiedy słońce wstaje o 7:40, a ja muszę być gotowy do wyjścia z domu już o piątej rano.
       

       
      Żywotność trytu w zegarkach Ball wynosi przewidziana jest na 25 lat, przy czym połowiczny rozpad następuje po około 12,32 latach. Po upływie tego czasu można wymienić tarczę wraz ze wskazówkami na nowe w ramach serwisu. Na dzień dzisiejszy koszt takiej usługi wynosi 1 860 zł.
       

       
      Zegarek dostępny w oficjalnym polskim sklepie to koszt rzędu 6 270 zł.
      W kategorii oferowanej jakości w stosunku do ceny, trudno znaleźć markę lub model, który mógłby konkurować z tym zegarkiem. Osobiście jednak, byłbym skłonny do dopłaty za mechanizm klasy Top lub COSC.
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.