Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
ArtSki

Jak to jest z tą gwarancją

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam prośbę o radę. Powiedzcie proszę jak to jest z tą gwarancją. Kupiłem we wrześniu zegarek Alpina w zegarki.pl Niestety rozkleił się pasek. Napisałem do nich i dostałem info że gwarancja nie obejmuje paska. Dziwne to trochę, po pierwsze dlatego ze nikt nie poprosił mnie nawet o zdjęcie rozklejonego paska a po drugie, skoro taki pasek kosztuje kilkaset złotych to nie jest objęty gwarancją ani rękojmią?

Najlepsze jest jednak to że pani odpisująca na mojego maila w pierwszym zdaniu poinformowała mnie że pasek nie podlega gwarancji a już w drugim że może mi sprzedać nowy za 650 zł

 

 

To jak to jest? Walczyć czy rzeczywiście paski nie są objęte gwarancją.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw poczytaj warunki gwarancji !!! Chyba dostałeś jakiś kwit ?

A jak nie gwarancja, pisz do sprzedawcy pismo, że reklamujesz towar z tytułu RĘKOJMI i żądasz wymiany na wolny od wad. Sprzedawca ma jak się nie mylę zawity termin dwóch tygodni na ustosunkowanie się do Twoich żądań. Jak prześpią termin, to znaczy że zaakceptowali Twoje warunki. Jak nie, kieruj sprawę do sądu konsumenckiego.

I pamiętaj, nic na telefon, tylko składasz pisma za potwierdzeniem odbioru. W ostateczności m@jle.

W ogóle to sobie wygoogluj hasło RĘKOJMIA i Kodeks Cywilny. I trochę poczytaj, w końcu za 600 PLN warto.


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Napisałem do nich na ich profilu na FB i skierowali mnie do formularza kontaktowego- serwisu na ich stronie. /Napisałem i dostałem odpowiedź że nie. Zrobię jak napisałeś. Puszczę pismo pocztą i zobaczymy

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do poczytania. Jak wspomniałem, można się wyedukować => https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gwarancja-a-rekojmia

Na początku prawie wszyscy idą w zaparte, ale jak złożysz formalny wniosek to zaczynają iść po rozum do głowy. Raz że pójdziesz do sądu konsumenckiego, a dwa to że narobisz im gnoju w internecie :)

Edytowane przez Jędrula.wawa

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Lepszą alternatywa jest postraszenie sądem cywilnym. Konsumencki jest bez kosztów z obu stron i sprzedawca ryzykuje jedynie,że jak przegra (jeśli nie minął rok od zakupu i nie dasz ciała ,że czekałeś np. ponad tydzień i używałeś nadal) to zwróci koszta lub jak się tam umówicie. Sprawa w sądzie cywilnym skutkuje (jeśli wiesz ,że masz rację) dodatkowymi kosztami sądowymi a w najgorszym przypadku powołaniem biegłego sądowego/rzeczoznawcy z listy, którego koszt może dorównać wartości przedmiotu. W wypadku dwuletniej  rękojmi ( aczkolwiek przyjmuje się ,że rok to wystarczająco dużo czasu aby wada się ujawniła), braku zaniedbania u konsumenta sprawa w zasadzie wygrana. Sprzedawca raczej nie będzie ryzykował dodatkowych kosztów, jeśli wie że może przegrać. Minusem jest ,że w obu przypadkach (sąd konsumencki i cywilny) rozprawy odbywają się w miejscu zarejestrowania/sprzedaży przedmiotu. Można oczywiście koszty dojazdu odzyskać , ale tylko w sądzie cywilnym (no chyba ,że się inaczej umówicie w konsumenckim, bo tak to raczej polubownie się rozstrzyga). Minusem konsumenckiego jest ,że jak przegrasz nie istnieje droga odwoławcza ( w przeciwieństwie do cywilnego ?)

Edytowane przez gruby2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Na razie odpisałem im na ich maila i zobaczymy czy zareagują. W razie czego nie widzę innej opcji niż sąd.Najbardziej zdziwiło mnie to że nawet nie poprosili o zdjęcie tylko kategorycznie stwierdzili że nie ma na to gwarancji. Strasznie to słabe. Już dla przyzwoitości mogli poprosić o zdjęcie i dopiero coś napisać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash
4 godziny temu, ArtSki napisał:

Cześć,

Mam prośbę o radę. Powiedzcie proszę jak to jest z tą gwarancją. Kupiłem we wrześniu zegarek Alpina w zegarki.pl Niestety rozkleił się pasek. Napisałem do nich i dostałem info że gwarancja nie obejmuje paska. Dziwne to trochę, po pierwsze dlatego ze nikt nie poprosił mnie nawet o zdjęcie rozklejonego paska a po drugie, skoro taki pasek kosztuje kilkaset złotych to nie jest objęty gwarancją ani rękojmią?

Najlepsze jest jednak to że pani odpisująca na mojego maila w pierwszym zdaniu poinformowała mnie że pasek nie podlega gwarancji a już w drugim że może mi sprzedać nowy za 650 zł

 

 

To jak to jest? Walczyć czy rzeczywiście paski nie są objęte gwarancją.

 

 

Po pierwsze do kogo napisałeś? Jeśli do serwisu to korzystasz z gwarancji a w tej masz wyraźnie napisane ze paski nie podlegają jej. Druga sprawa zegarek kupiłeś we wrześniu a pasek rozkleił się kiedy? Na dniach? To jednak minęło sporo czasu a pasek nie wiemy jak był używany. Jeśli coś się dzieje z paskiem po miesiącu, dwóch to serwis zazwyczaj wymienia, ale mamy maj. Minęło 8 miesięcy. Żaden serwis nie będzie wymieniał paska klientowi na nowy co kilka miesięcy. To jest element który się zużywa. 
Napisz mi wszystko na PW ze zdjęciami. Sprawdzę w serwisie co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kwiatek

Jak możesz pokaż tutaj ten pasek. Ciekawy jestem ci to się takiego złego z nim stało.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jash napisał:

 korzystasz z gwarancji a w tej masz wyraźnie napisane ze paski nie podlegają jej. Druga sprawa zegarek kupiłeś we wrześniu a pasek rozkleił się kiedy? Na dniach? To jednak minęło sporo czasu a pasek nie wiemy jak był używany. Jeśli coś się dzieje z paskiem po miesiącu, dwóch to serwis zazwyczaj wymienia, ale mamy maj. Minęło 8 miesięcy. Żaden serwis nie będzie wymieniał paska klientowi na nowy co kilka miesięcy. To jest element który się zużywa. 
Napisz mi wszystko na PW ze zdjęciami. Sprawdzę w serwisie co i jak.

 

Pierwszą moją radą było aby Kolega dokładnie przeczytał warunki gwarancji. Od tego zaczynamy.

I nie ulega wątpliwości że pasek to element "eksploatacyjny". Jednak przy normalnych warunkach użytkowania nowego bądź co bądź zegarka, można by od paska za 600 zł wymagać przetrzymania okresu gwarancyjnego. ;)

Tak nawiasem mówiąc, firmy wydają fortuny na akcje promocyjne a próbują przyoszczędzić na pasku, nawet nie wnikając w przyczyny reklamacji klienta. O ile lepiej wyglądałoby gdyby bez zbędnych dyskusji wymienili ten nieszczęsny pasek z przeprosinami za powstałą niedogodność. No ale do tego trzeba dojrzeć :)


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Dojrzałość nie ma tu nic do rzeczy. Nawet jeśli to proponuje zapytać forumowych kolegów co działa sie z z zegarkiem kupionym w sklepie który prowadzę a z któremu coś jest nie tak. Pasek to inna kwestia to po pierwsze a po drugie inna była droga „reklamacji”. I tak jak wspomniałem gdyby stało się to w krótkim okresie czasu, pasek zapewne zostałby wymieniony. Ponadto nie wiemy jak pasek był eksploatowany. Rozumiem ze kolega nie prowadzący działaności i handlowej wymieniałby takowy każdemu i zawsze, ale tak to nie działa. I na koniec powtórzę. Kolega skorzystał z gwarancji, która pomijając fakt, ze jest fakultatywna jasno określa w swym zapisie jak wyglada sytuacja z paskami.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kwiatek
3 godziny temu, Jash napisał:

Dojrzałość nie ma tu nic do rzeczy. Nawet jeśli to proponuje zapytać forumowych kolegów co działa sie z z zegarkiem kupionym w sklepie który prowadzę a z któremu coś jest nie tak. Pasek to inna kwestia to po pierwsze a po drugie inna była droga „reklamacji”. I tak jak wspomniałem gdyby stało się to w krótkim okresie czasu, pasek zapewne zostałby wymieniony. Ponadto nie wiemy jak pasek był eksploatowany. Rozumiem ze kolega nie prowadzący działaności i handlowej wymieniałby takowy każdemu i zawsze, ale tak to nie działa. I na koniec powtórzę. Kolega skorzystał z gwarancji, która pomijając fakt, ze jest fakultatywna jasno określa w swym zapisie jak wyglada sytuacja z paskami.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Jacek nie karm trolla!

Przez dwa lata siedział cicho przed komputerem i lajkował wszystkie niepochlebne komentarze o forum i użytkownikach którzy mu nie pasują, że limit dzienny wykorzystywał.

Teraz znów postanowił wrócić po aktualizacji, być może nowy silnik forum bardziej mu odpowiada.

Proponuję dodać do ignorowanych, mniej nerwów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Prośba do autora po raz drugi o przesłanie zdjęć i informacji o zakupie (wysłałem też PW)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paski to trudny temat ale tak jak Jacek pisze dużo zależy kto i jak intensywnie go używa. Jednemu wytrzyma 10 lat drugiemu 2 miesiące. Gwarancje na paski są zawsze ograniczone u każdego producenta szczególnie na paski skórzane które z natury swojej rzeczy są podatne na duże zużycie. Co innego gumy czy bransolety tutaj można wymagać solidnej wytrzymałości. Nauczka. Kupować zegarki z klasycznym mocowaniem paska a nie paskami dopasowanymi do koperty, wtedy nie trzeba kupować oryginalnego paska za chore pieniążki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To chyba znowu zabiorę głos w dyskusji.

Po pierwsze, z kolegą Jashem w wiadomościach prywatnych rozwiązujemy sprawę( dzisiaj po pracy podeślę zdjęcia).

Po drugie,  grzecznie zapytałem czy pasek jest objęty gwarancją czy nie. Ja się nie upieram że muszę mieć to załatwione w ramach gwarancji.  Chcę po prostu wiedzieć jak jest. Skoro producent nie daje gwarancji na pasek, ok. Poradzę sobie :)

Po trzecie, zdziwiło mnie że dostałem kategoryczną odpowiedź bez prośby o zdjęcie od osoby z serwisu.

Po czwarte, rozbawiła mnie propozycja zakupu nowego paska za 650 zł. Dlaczego rozbawiła? Bo skoro pasek o takiej wartości nie jest objęty gwarancją i pada po 7-8 miesiącach zwykłego użytkowania na zmianę z innymi zegarkami to raczej nie skuszę się. Tym bardziej że za połowę a nawet mnie niż połowę mogę mieć fajny pasek. 

 

I jeszcze jedno, ja nie skorzystałem z żadnej formy ani z gwarancji ani z rękojmi. Zadałem pytanie na profilu zegarki.pl na FB poprzez messengera i poinformowano mnie żebym skorzystał z formularza kontaktowego w zakładce serwis. Tam z kolei opisałem problem i zadałem pytanie co mam z tym zrobic. Ot i tyle.

 

 

Edytowane przez ArtSki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Sprawę myślę, że rozwiążemy w ramach rękojmi, ale muszę mieć fotki. Wtedy podejmę kroki i zobaczymy co da się zrobić. Paski to niestety jak pisał wyżej Marcin ciężki temat. 

Koleżanka odpisała prawidłowo. Nie było kompletnie sensu pytać o zdjęcia w sytuacji, której pasek nie ma gwarancji producenta. Zdjęcia w tej materii nic by nie zmieniły.

Co do ceny....nie ma znaczenia czy pasek kosztuje 100zł czy 1000zł. Jeśli producent pisze w karcie, że nie daje gwarancji to jej nie ma. Co innego rękojmia i odpowiedzialność sprzedawcy. Pasek jest integralną częścią zegarka, bez której nie da się zegarka używać, ale tu znaczącą rolę odgrywają terminy, bo gdyby nie one to każdy po 18 miesiącach przychodziłby do sklepu ze zniszczonym/zużytym paskiem żądając wymiany na nowy w ramach rękojmi, a to już nonsens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.