Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Zakes

Zegar Ślązak do identyfikacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Specjalistów w temacie!

Odziedziczyłem po prababci stary zegar typu Ślązak. Z tego, co widzę po sygnaturze to GB datowany na lata 1909-1925. Nie wiem czy da się go precyzyjniej określić po numerze P42 lub samej obudowie?

Dodatkow zegar sporo przeszedł, bo chyba brakuje mu korony. 

Czy da się jakoś określić jak on wyglądał oryginalnie i ewentualnie czy jest jakaś praktyka doprowadzania tego typu zegarów do stanu oryginalnego, czy raczej pozostawia się je w takim stanie? 

Jestem nowicjuszem w temacie więc liczę na Wasze wsparcie w temacie. Każda informacja o tym zegarze będzie dla mnie cenna. Dziękuję i pozdrawiam.

Załączam zdjęcia zegara:

 

IMG_20220125_140602.jpg

IMG_20220125_140611.jpg

IMG_20220125_140643.jpg

IMG_20220125_140654.jpg

IMG_20220125_140721.jpg

IMG_20220125_140730.jpg

IMG_20220125_140758.jpg

IMG_20220125_142225.jpg

IMG_20220125_142233.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stara fotka mojego ( na tym samym mechaniźmie)

 

BTW

 Tylko to ZEGAR, a nie ZEGAREK :)

 trochę zły dział...

image.thumb.jpeg.e1016119bc62b9c88fe707c6a197cdee.jpegimage.thumb.jpeg.419e49d89b9f90c771010808b4daccb0.jpeg

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziękuję za odpowiedź. Za zły dział przepraszam, może Pan moderator jest w stanie przerzucić go do właściwego, bo ja chyba niestety nie. 

 

Mkl1, dzięki za zdjęcia swojego zegara, niestety z tego co widzę to jednak całkiem inne obudowy, więc nie do końca wiadomo jak mój egzemplarz wyglądał oryginalnie. 

 

Zastanawiam się czy są jakieś katalogi, które mogą pomóc określić ten pierwotny wygląd? 

 

I co z tym tajemniczym numerem P42? 

Edytowane przez Zakes
Literówka