Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
wojtek91

Stowa czy Stowa czy Laco?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Właśnie sprzedaję swojego IWC Mark XVIII Le Petit Prince. Zegarek który niesamowicie lubię, ale który troszkę nie pozwolił mi się sobą cieszyć (wina tylko po mojej stronie).

Chodzi o to, że przez dość dla mnie wysoką cenę oraz podwójny AR ciągle bałem się, że nosząc go na co dzień w końcu zarysuję AR bądź uszkodzę sam zegarek.

Mimo, że przerobiłem sporo Tudorów, Omeg, Rolexa, IWC, Cartiera, Zenitha i tym podobne, to tym konkretnym nie potrafiłem się w pełni cieszyć.

Chyba jednak zegarki za 20K (i w górę) są mi do szczęścia kompletnie niepotrzebne.

Tak więc przyszły właściciel trafi sztukę w bardzo dobrym stanie, a ja zaczynam szukać budżetowej alternatywy dla tego świetnego zegarka.

DSC01719.jpg

Do meritum.

 

Obecnie na zegarki Stowa jest 15% rabatu - do 31.07.

Patrząc na ich stronę widzę dwa zegarki, które odpowiadałyby moim potrzebom:

 

1. Flieger Classic 40:

Stowa.png

 

Interesuje mnie wariant 40mm Tutaj mamy do wyboru jedynie Sellitę top lub odpowiednik w manualu. Przy różnicy jedynie 20 EUR pewnie wybrałbym manual.

Tarcza tylko i wyłącznie z logo.

 

Tutaj zastanawia mnie jedynie użycie niebieskich wskazówek przy czarnej tarczy. Wiem, że przy białej wyglądałoby to świetnie, jednak przy czarnej nie jestem tego taki pewien.

 

Cena: 1312 EUR - 15% rabat + wysyłka.

 

2. Flieger Verus 40:

Zrzut-ekranu-2024-07-27-185657.png

 

Z różnic względem modelu Classic widzę inne wskazówki, inny font oraz inne wykończenie koperty. Jeśli się nie mylę to mamy tutaj kopertę blasted vs brushed. Nie ukrywam, że wszystko oprócz szkiełkowania koperty to dla mnie plus względem pierwszego modelu. Również pasek jest bez nitów, które jakkolwiek historycznie zasadne, zwyczajnie mi się nie podobają.

Tutaj jest już do wyboru wersja Base dla mechanizmu automatycznego, więc różnica automat vs manual robi się większa.

 

Cena z mechanizmem base: 983,92 EUR - 15% rabat + wysyłka.

 

3. Laco Stuttgart Pro

laco-produktkonfigurator-stuttgart-blau-

 

Tutaj robi się niebezpiecznie blisko mojego obecnego IWC. Nie wiem czy nie czułbym się troszkę jak z tańszym zamiennikiem, który stara się troszkę za bardzo. Jestem świadom tego skąd wszystkie te zegarki się wywodzą, chodzi mi bardziej o wykończenie tarczy oraz cegiełkową bransoletę znaną mi z wielu modeli IWC.

 

Tutaj wybrałbym niebieską tarczę (ponownie, barwione wskazówki nie pasują mi do czarnej tarczy), bransoletę, mechanizm automatyczny base, pełny dekiel, antyrefleks tylko od wewnątrz.

Cena: 940 EUR (zawiera koszty wysyłki).

 

Nadmienię jeszcze, że obecnie posiadam też Stowę Ikarus (szara tarcza, czarne obwódki wskazówek, ETA zamiast późniejszej Sellity), jednak ten zegarek będę sprzedawał. Pasuje mi w nim dosłownie wszystko, oprócz koloru tarczy. Niestety nie przypadł mi do gustu i powiem szczerze, że gdybym mógł wymienić samą tarczę na czarny odpowiednik to nie zakładałbym nawet tego tematu 😉

DSC02287.jpg

 

Ciekaw jestem Waszych opinii odnośnie powyższych zegarków. Sinna ani Damasko nie rozważam. Nie szukam tutaj najbardziej zaawansowanego technicznie zegarka, a czegoś w bardzo sensownym budżecie co pozostanie w rotacji moich zegarków EDC.

Edytowane przez wojtek91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie modele, które przytoczyłeś są świetne. Mój głos na Stowę Flieger vs 40. 


quartz bandit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo lubię piloty.

Bardzo lubię niebieskie tarcze. Tak niebieski pilot pasuje jak garbaty do ściany. 

Z tych dwóch firm brałbym Stowe. Dlaczego️ Nie wiem. 

Reasumując. 

Brałbym czarną Stowe. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Funky_Koval napisał(-a):

wszystkie modele, które przytoczyłeś są świetne. Mój głos na Stowę Flieger vs 40. 

Zębów na zegarkach nie zjadłem, ale przerobiłem ich około setki więc w miarę wiem czego chcę. Dzięki za opinię! Oba to fliegery więc dopytam tylko czy chodzi o Classic? Jeśli tak to czy z jakichś konkretnych powodów? Ja skłaniam się chyba do Verus 40 w manualu. Sprawdziłem i po uwzględnieniu rabatu wychodzi całkiem sensownie, chyba 960 EUR z darmową wysyłką do Polski.

 

5 minut temu, Dorian06 napisał(-a):

Brałbym czarną Stowe

Miałem czarnego Mark XV, a mimo to niebieski Mark XVIII mnie urzekł. Gdzieś czytałem opinię, że trzeba spróbować IWC z niebieską tarczą i rzeczywiście jest piękna. Razem z polerowanymi wskazówkami i polerowaną lunetą dawało to świetny efekt eleganckiego pilota. Przyznaję jednak, że zakładałem go do nieco bardziej eleganckiego ubioru i nie był to dla mnie typowy "fuss free" zegarek codzienny. 

Czy z tych dwóch czarnych pilotów coś dla Ciebie przemawia na korzyść jednego lub drugiego? Co myślisz o barwionych wskazówkach do czarnej tarczy? Wiem, że to kwestie subiektywne, ale każdy ma swoją opinię której moim zdaniem warto wysłuchać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazówki w Versus są fajniejsze oprócz sekundowej. Przeciwwaga robi tam robotę.  

 

 

Mając kilka zegarków brałbym reczny naciąg. Jeden, dwa tylko automat.  


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś do Stowy? Obstawiam, że wymienia ci tarcze na czarną bez problemu - i będzie to najtańsza opcja :)

 

Z tych trzech, które pokazałeś - dla mnie zdecydowanie Laco, tylko dopłać za wykonanie mechanizmu top.

Elabore regulują do - 0 / + 12 sekund na dobę a top do - 0 / + 8 sekund na dobę, plus top ma lepszą stabilność.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, cordi7 napisał(-a):

Pisałeś do Stowy? Obstawiam, że wymienia ci tarcze na czarną bez problemu - i będzie to najtańsza opcja :)

 

Z tych trzech, które pokazałeś - dla mnie zdecydowanie Laco, tylko dopłać za wykonanie mechanizmu top.

Elabore regulują do - 0 / + 12 sekund na dobę a top do - 0 / + 8 sekund na dobę, plus top ma lepszą stabilność.

 

Nie pisałem, myślisz że wymienią? Jestem trochę zdziwiony bo to nie wymiana uszkodzonej tarczy na nową w ramach tego samego modelu, a jednak zmiana konfiguracji. Co do mechanizmu to zależy mi tylko i wyłącznie na żywotności. Ani zdobienie, ani nieco lepsza regulacja nie robią mi różnicy bo i tak rotuję zegarkami. Mam GSa w kwarcu, i też rzeczywiście jest bardzo dokładny. Najbardziej w tym momencie skłaniam się do Verus 40 w manualu - a te chyba co do zasady są w wariancie TOP. Rozwiniesz czemu stawiasz na Laco względem Stowy? Piszesz, że "zdecydowanie Laco", co bardzo mnie zaciekawiło. Czy chodzi tu bardziej o bransoletę w zstawie w podobnej cenie?

21 minut temu, Dorian06 napisał(-a):

Wskazówki w Versus są fajniejsze oprócz sekundowej. Przeciwwaga robi tam robotę.  

 

 

Mając kilka zegarków brałbym reczny naciąg. Jeden, dwa tylko automat.  

Pełna zgoda. Gdybym miał tylko 1-2 zegarki to na pewno byłyby to automaty, lub kwarc 9F + automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek miałem Stowę Ikarusa, nie miałem Fligera ani Laco. Wybierając teraz, ponownie wybrałbym Ikarusa, ale tak jak piszesz z czarną tarczą ;)

Jeżeli jest opcja wymiany tarczy, to poszedłbym tą drogą.

 

Chociaż ten niebieski Stuttgart Pro robi wrażenie, a wczoraj nawet z ciekawości przeszedłem konfigurację i w wersji z najbardziej wypasionym mechanizmem wyszło coś ok. 1240 jurków.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, tommly napisał(-a):

Wojtek miałem Stowę Ikarusa, nie miałem Fligera ani Laco. Wybierając teraz, ponownie wybrałbym Ikarusa, ale tak jak piszesz z czarną tarczą ;)

Jeżeli jest opcja wymiany tarczy, to poszedłbym tą drogą.

 

Chociaż ten niebieski Stuttgard Pro robi wrażenie, a wczoraj nawet z ciekawości przeszedłem konfigurację i w wersji z najbardziej wypasionym mechanizmem wyszło coś ok. 1240 jurków.

Tomku jestem mocno zaskoczony informacją o ew. możliwosci wymiany tarczy. Gdyby była taka możliwość to będzie to chyba najlepsza opcja dla mnie. Jeśli nie, to prawdopodobnie Verus w manualu, ktory wychodzi ok. 960 EUR.

Odnośnie Laco też się przeklikałem przez konfigurator i cena jest bardzo rozsądna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, wojtek91 napisał(-a):

Tomku jestem mocno zaskoczony informacją o ew. możliwosci wymiany tarczy. Gdyby była taka możliwość to będzie to chyba najlepsza opcja dla mnie. Jeśli nie, to prawdopodobnie Verus w manualu, ktory wychodzi ok. 960 EUR.

Odnośnie Laco też się przeklikałem przez konfigurator i cena jest bardzo rozsądna. 

Ja to lubię kolorowe detale, albo grot sekundnika, albo obwódki wskazówek, robią robotę. Mając taką opcję, pewnie wziąłbym pod uwagę również Damasko z "limonką" ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wojtek91 napisał(-a):

Nie pisałem, myślisz że wymienią? Jestem trochę zdziwiony bo to nie wymiana uszkodzonej tarczy na nową w ramach tego samego modelu, a jednak zmiana konfiguracji. Co do mechanizmu to zależy mi tylko i wyłącznie na żywotności. Ani zdobienie, ani nieco lepsza regulacja nie robią mi różnicy bo i tak rotuję zegarkami. Mam GSa w kwarcu, i też rzeczywiście jest bardzo dokładny. Najbardziej w tym momencie skłaniam się do Verus 40 w manualu - a te chyba co do zasady są w wariancie TOP. Rozwiniesz czemu stawiasz na Laco względem Stowy? Piszesz, że "zdecydowanie Laco", co bardzo mnie zaciekawiło. Czy chodzi tu bardziej o bransoletę w zstawie w podobnej cenie?

Pełna zgoda. Gdybym miał tylko 1-2 zegarki to na pewno byłyby to automaty, lub kwarc 9F + automat.


Piękny niebieski kolor tarczy, niebieskie koło datownika jeśli weźmiesz taką opcję, fajna bransoleta - i to wszystko w uczciwej cenie. Dodatkowo WR 200 m - idealnie na daily. Dlatego mój głos na Laco.  Stowa jest spoko ale po prostu patrząc na całokształt - Laco.

 

PS. Też rotuję zegarkami ale brałbym i tak mechanizm top. Z pełnym deklem i bez zdobień :)

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cordi7 napisał(-a):

Piękny niebieski kolor tarczy, niebieskie koło datownika jeśli weźmiesz taką opcję, fajna bransoleta - i to wszystko w uczciwej cenie. Dodatkowo WR 200 m - idealnie na daily. Dlatego mój głos na Laco.  Stowa jest spoko ale po prostu patrząc na całokształt - Laco [...] :)

 

 Podpisuję się ręcami i nogami, a do tego wtrącę swoje trzy, a nawet cztery grosze:

 

1. w Stowie Classic świecące są tylko indeksy godzinowe i cyfry - moim zdaniem wstyd i obciach przy zegarku z takimi tradycjami i taką ceną;

2. w Stowie Verus wskazówki zupełnie mi nie odpowiadają, no ale de gustibus... Jednak amputowana przeciwwaga wskazówki sekundowej to też wstyd i obciach;

3. w Strowie Classic i Laco kształt przeciwwagi wskazówki sekundowej zachowano zgodnie z oryginałem historycznym. Wojenne B-Uhry IWC i Stowa miały odcinek balansujący wskazówki sekundowej bardzo długi, sięgający niemal do cyfr godzinowych i z małym, płaskim ciężarkiem w kształcie równoległoboku. Z kolei Laco, Wempe i Lange und Sohne miały krótszą stronę balansującą wskazówki sekundnika, z masywniejszym ciężarkiem prostokątnym.

4. porównanie świecenia i kolorów lumy poniżej - kolejność zegarków zgodna z pierwszym postem. Dla mnie wygrywa Laco;

5. liczbą możliwości konfiguracyjnych (średnica, wykończenie koperty, dekiel, wykończenie mechanizmu, klasa dokładności mechanizmu, kolor tarczy, data, lokalizacja i kolor daty, logo, lokalizacja koronki, AR jedno-lub obustronny, pasek, bransoleta i pewnie jeszcze coś, co pominąłem) również wygrywa Laco.

 


 

Stowa_Flieger.jpg

Stowa_Verus.jpg

Laco_Pro.jpeg


Omega Planet Ocean XL Gen1 2500D | Omega Railmaster XXL | Tag Heuer Carrera Drive Timer | Ticino Big Pilot | Tissot Chemin des Tourelles Gen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie głosy oraz bardziej wnikliwe porównanie @Dirty Harry.

Gdy czekałem na odpowiedź supportu Stowy w sprawie nowej tarczy skończyły się u nich promocje. Argument, że Stowa będzie tańsza o 15% od cen katalogowych jest już zatem nieaktualny.

Okazało się też, że zamówienie tarczy i wskazówek będzie możliwe, ale w tym momencie nie mają prawie niczego od ręki i mam się przypomnieć we wrześniu. Poczekam zatem jeszcze miesiąc i wtedy w zależności od tego czy tarcze będą dostępne i jaka będzie cena za komplet tarcza + wskazówki + rotor podejmę decyzję czy się w to bawić czy sięgnąć po Laco. Nowej Stowy prawie na pewno nie będę zamawiał 🙂

Swoją drogą zastanawiam się czemu wymianie będzie podlegał również rotor, ale tak podobno orzekł zegarmistrz Stowy.

 

W międzyczasie pojawi się pewnie kilka recenzji i więcej sensownych zdjęć Laco, które pomogą mi w podjęciu ostatecznej  decyzji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że wymienią? Trzymam kciuki za dostępność i rozsądną cenę 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, cordi7 napisał(-a):

Mówiłem, że wymienią? Trzymam kciuki za dostępność i rozsądną cenę 👍

Dzięki! Sam szukałem tarcz na eBay i chrono, ale nie pomyślałem żeby napisać do producenta.

Póki co wiem, że wskazówki to 90 EUR, a rotor 58 EUR. Tarcza pewnie przynajmniej 150? Są to ceny netto więc dochodzi jeszcze 23% VAT i wysyłka. Tak więc tanio nie będzie i pewnie rozsądniejsza byłaby sprzedaż Ikarusa oraz kupienie innego modelu. Nie zawsze jednak robimy to co wydaje się być najbardziej sensowne 😃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAT w Niemczech nie 23%, tylko 19% - chyba, że coś się zmieniło.


Omega Planet Ocean XL Gen1 2500D | Omega Railmaster XXL | Tag Heuer Carrera Drive Timer | Ticino Big Pilot | Tissot Chemin des Tourelles Gen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy na co, są dwie stawki - zegarki akurat pełna stawka 19%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej, a to nie jest tak że brany pod uwagę jest VAT kraju wysyłki?

Po dodaniu zegarka do koszyka mamy dodawany VAT 23%.

 

IMG_20240805_122432.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.png.28e9bb80db07ce80fae0d9644d7e23fc.png

 

 

Czyli z racji na obrot powyzej kwoty 10.000 EUR Stowa jest zarejestrowana jako platnik VAT w PL i placisz lokalny VAT (23%). Dla okazjonalnych zakupow, dla sprzedawcy nie wychodzacego powyzej progu 10.000 EUR, zaplacilbys VAT kraju, gdzie sprzedawca jest zarejestrowany.

 

https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_en.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer-1

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Małe sprostowanie: mówimy o Stowie, a nie Laco ale w sumie to żadna różnica w tym przypadku 😉

Dostałem też wycenę na tarczę: 107 EUR już z VATem. Cena bardzo zbliżona do wskazówek. 

Ogólnie nie jest źle i najprawdopodobniej kupię zestaw. Zostaje mi poczekać ten miesiąc/dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No I fajnie, daj znać jak się temat sfinalizuje.

 

PS. Myślę Stowa, piszę Laco… już poprawione.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ponad miesiącu przerwy wracam do tematu. 

Będę składał zamówienie i właśnie zdałem sobie sprawę z tego, że luma w moim Ikarusie jest taka sama co w Klassik 40 - czyli C3. 

Zastanawiam się nad zostawienie moich wskazówek z czarnymi obwódkami zamiast kupowaniem nowych barwionych na niebiesko. 

Pomijając różną intensywność świecenia (mój Ikarus ma już te kilka lat, chociaż muszę przyznać, że świeci bardzo jasno), co myślicie o zestawieniu czarnej tarczy z wskazówkami o czarnych obwódkach? 

Wiem, że historycznie 'właściwe' są te barwione na niebiesko, ale jakoś nigdy nie odpowiadało mi połączenie czarnej tarczy i niebieskich wskazówek.

Bazuję jednak tylko i wyłącznie na zdjęciach z Internetu, więc chętnie poznam Waszą opinię, najlepiej z pierwszej ręki 🙂

Z drugiej strony czarne obwódki na czarnej tarczy nieco znikną przez co będą wyglądać na mniejsze niż w rzeczywistości.

Co uważacie o połączeniu czarna tarcza + niebieskie wskazówki? Oraz o podmianie wskazówek w tym 'projekcie'. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze musisz sie wybrac i przymierzyc Stowe i Laco :P

 

https://show.watchtime.net/en/

 

A nieco bardziej na powaznie - granatowe z czarna tarcza sa historycznie prawilne, choc osobiscie tez miewam przy niektorych projektach mieszane uczucia co do tego polaczenia.

Sam patrze na niebieskie Laco Pro, bo granatowe wskazowki znikna na tarczy. Co do kwestii lumy - bralbym komplet zeby wszystko swiecilo jak trzeba ale ja jestem upierdliwcem troche.

 

Granatowa obwodka na granatowej tarczy:

Stuttgart PRO

 

Granatowa obwodka na czarnej tarczy:

Laco Stuttgart Pro 40mm - "review" (sort of) | WatchUSeek Watch Forums

 

 

I teraz najsmieszniejsze: ze skorzanym paskiem combo granatowe wskazowki + czarna tarcza jest ok, na bransolecie - absolutnie nie.

 

:D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze jedno niebezpieczeństwo - możliwe, że Laco mając na uwadze zlewające się obwódki z tarczą ze względu na ten sam, granatowy kolor, zrobiło same wskazówki nieco większe. 

Może się okazać, że zestaw czarna tarcza + czarne obwódki w Stowie spowoduje, że same wskazówki optycznie będą się wydawać zbyt smukłe. Ale to już wchodzenie w szczegóły. 

Co do samego Laco Pro to nie do końca odpowiada mi bardziej nowoczesna linia koperty. Na pewno musiałbym go zobaczyć na żywo.

No i Stowę już mam, a ostatnio mam też awers do sprzedawania zegarków w ogóle i opory przed kupowaniem nowych 🙂 

Z innej beczki, zegarkiem który w tej stylistyce spodobał mi się ostatnio najbardziej, jest Steinhart - Nav.B-Uhr Dual Time, 

image.thumb.png.01fd8f7eaecff222d924a7208ab7e3ff.png 

(fot. Zegarki i Pasja)

 

Edytowane przez wojtek91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, cordi7 napisał(-a):

 

Granatowa obwodka na granatowej 

I teraz najsmieszniejsze: ze skorzanym paskiem combo granatowe wskazowki + czarna tarcza jest ok, na bransolecie - absolutnie nie.

 

:D

 

No wlasnie niebieskie wskazówki sa bardzo ok na bransolecie bo troche przelamują metal a za to na pasku jak kwiatek do kożucha :P


quartz bandit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.