Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Viktor

Renowacja papierowej, kruszącej się tarczy zegara

Recommended Posts

Witam

w starym japończyku  Ping Pong Aichi Clock prod ok 1927 r  zauważyłem  postępujący proces wykruszania  się papierowej tarczy przyklejonej na okrągłej podstawie -stalowej ocynkowanej blasze. Czy da się to zatrzymać ? A jeżeli nie to jak wykonać nową tarczę na wzór tej starej? Uprzejmie proszę informacje z tego zakresu lub przekierowanie w miejsce, gdzie te informacje są dostępne , 

z góry dziękuję za okazaną pomoc i życzliwość 

Witold Kraków IMG_7761.thumb.jpeg.df8853a107a2e92db3acb6ac1f09c329.jpeg

IMG_7548.jpeg

Nie znam się na kruszejących papierowych tarczach w zegarach rocznych i elektrycznych. :(

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Ciężka sprawa, można by nasączyć, by środek utrwalił całość ale, miejsca uszkodzone uwypukliły by się. najlepiej poszukać kogoś kto zrobi zdjęcie wyskaluje do wielkości np, na xero laserowym dokona korekt i wydrukuje i będzie nowa tarcza, ale tarcza oryginalna pewnie jest przyklejona do podłoża z blachy i trzeba będzie starą usunąć., Także sytuacja patowa, albo wykonać nową i zerwać starą albo pogodzić się z zębem czasu na tarczy.

Edited by graver

Viktor obejrzyj filmik o konserwacji papieru, a zapewne dorobisz nową tarczę a stara zostanie pod spodem jak by co.

Jeszcze jeden filmik ciekawszy:

Edited by graver

No tak. Ale o tym już było tu pisane wiele razy. Wystarczy chwila z forumową wyszukiwarką. Nałożenie nowej na starą tarczę wydaje się być optymalnym rozwiązaniem.

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Dla mnie tarcze robił przyjaciel, który dobrze w w grafice działał, natomiast sam druk wykonywany w zaprzyjaźnionej drukarni.