d4wid 500 #1 Napisano 26 Listopada 2024 Otóż, postanowiłem dowiedzieć się jaki jest rozmiar szkła w Mako 40, na wypadek, gdybym chciał wymienić je w swoim egzemplarzu na kopułkę. Na początek napisałem do Poljota, a więc oficjalnego serwisu na Polskę, wskazanego na stronie producenta. Zapytałem o średnicę i grubość szkła w tym modelu i dostałem odpowiedź, że "nie posiadamy tego typu danych technicznych". Ok. Niezrażony postanowiłem rozesłać to samo pytanie do przedstawicielstw na inne regiony świata, z nadzieją, że ktoś będzie wiedział. Informacje zwrotne, jakie otrzymałem były doprawdy zaskakujące. Serwis Orienta w USA napisał tak: Thank you for reaching out to us. You would require a caliper and sizing the crystal yourself or have a watchmaker do so. (Dziękujemy za kontakt. Zmierz suwmiarką samodzielnie bądź zleć to zegarmistrzowi.) 🙃 Najlepsza była jednak odpowiedź z supportu w UK, podpisana przez Nadeen, która zaprzęgła do pomocy... ChatGPT. Wiem to, ponieważ sam go o to wcześniej zapytałem, dostając niemal identycznie brzmiącą odpowiedź. Nadeen nie wysiliła się nawet na to, żeby zredagować tekst, po prostu go przekleiła. Przytaczam dla potomnych: Thank you for your inquiry regarding the Orient Mako 40 Automatic RA-AC0Q01B10B. The watch typically features a sapphire crystal with a diameter of approximately 30mm and a thickness of around 2.5mm. Please note that these dimensions may vary slightly, but they should provide you with a good general idea of the sapphire glass specifications for this model. For the most precise measurements, I recommend consulting the manufacturer's specifications or documentation. (Dziękujemy za zapytanie dotyczące Orienta Mako 40 Automatic RA-AC0Q01B10B. Zegarek jest zazwyczaj wyposażony w szafirowe szkiełko o średnicy około 30 mm i grubości około 2,5 mm. Należy pamiętać, że wymiary te mogą się nieznacznie różnić, ale powinny dać ogólny pogląd na temat specyfikacji szkła dla tego modelu. W celu uzyskania precyzyjnych informacji polecam zapoznać się z dokumentacją producenta.) 😶 Czekam z wypiekami na odpowiedź z Emiratów Arabskich (Zjednoczonych). 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Euryk 248 #2 Napisano 29 Listopada 2024 (edytowane) W dniu 26.11.2024 o 13:17, d4wid napisał(-a): "Serwis Orienta ..." (na wesoło) cd. Wymianę mocno porysowanego szkiełka Orienta Bambinio (40,5 mm) wycenili w krajowym serwisie (Poliot) na plus-minus 400 zł (połowa ceny zegarka), z tym że nie wiadomo, kiedy szkielko będzie i czy w ogóle będzie. Pracownik serwisu odetchnął z ulgą, kiedy zabrałem zegarek i zmierzałem do wyjścia. I może pomyślał: "A kup se drugi", mamy w ofercie. Edytowane 29 Listopada 2024 przez Euryk appendix, literówki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4wid 500 #3 Napisano 30 Listopada 2024 18 godzin temu, Euryk napisał(-a): Wymianę mocno porysowanego szkiełka Orienta Bambinio (40,5 mm) wycenili w krajowym serwisie (Poliot) na plus-minus 400 zł Tak to jest z cenami w ASO, bez względu na branżę. Szkoda tylko, że poziom serwisu jest tak żenujący. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adf1985 1070 #4 Napisano 1 Grudnia 2024 Ja w tym roku wyslałem kamasu na wymianę "klikacza" w bezelu (było 60 skoków zamiast 120). Wszystko ładnie wymienili, a jeszcze mechanizm wyregulowali, bo przed serwisem robił jakoś +12s, a po +6s na dobę :). 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antiquarius 934 #5 Napisano 1 Grudnia 2024 Widocznie nikt tam nie jest naiwny i wie, że pytasz po to, żeby nie zlecić tej pracy serwisowi autoryzowanemu. Prawdopodobnie jak Ty byłbyś właścicielem tego serwisu i płacił pracownikom per godzina, też chciałbyś aby te godziny zarabiały na Ciebie, a nie na konkurencję? 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4wid 500 #6 Napisano 2 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 1.12.2024 o 10:18, Antiquarius napisał(-a): Widocznie nikt tam nie jest naiwny i wie, że pytasz po to, żeby nie zlecić tej pracy serwisowi autoryzowanemu. Prawdopodobnie jak Ty byłbyś właścicielem tego serwisu i płacił pracownikom per godzina, też chciałbyś aby te godziny zarabiały na Ciebie, a nie na konkurencję? Zacytuję sam siebie z innego posta: Dla porównania, kiedy pisałem w podobnej sprawie do Citizena, odpowiedzieli w 24h ze wszystkimi szczegółami i sugestią, co do możliwych podmianek w obrębie dwóch modeli. IMHO, profesjonalny serwis to nie tylko naprawa, ale też pomoc i porada. Pieniędzy nie zarabia się tylko i wyłącznie wykonując usługę, lecz również (w dalszej perspektywie) inwestując w wizerunek. Bo może następnym razem olany klient zamiast Orienta kupi, nie przymierzając, Citizena. Edytowane 2 Grudnia 2024 przez d4wid 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antiquarius 934 #7 Napisano 2 Grudnia 2024 (edytowane) Tak jestem ciekaw jaką odpowiedź dostałbyś w omedze lub rolexie? Edit: I właśnie dlatego potrzebne są takie fora jak to Edytowane 2 Grudnia 2024 przez Antiquarius 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4wid 500 #8 Napisano 2 Grudnia 2024 Nie mam pojęcia, jaką odpowiedź dostałbym ze Swatch Group, ale gdyby była poniżej poziomu japońskiego, budżetowego producenta, byłbym conajmniej rozczarowany. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daito 5856 #9 Napisano 2 Grudnia 2024 Obsługę serwisu stanowią ludzie i tak naprawdę zależy na kogo trafisz, niezależnie o jakim serwisie mówimy, zdarzają się przypadki że przy wymianie paska dostaniesz w prezencie wspaniała rysę, albo przy serwisie mechanizmu wybitnie unikalny odcisk palca na szkle od wewnętrznej strony, albo ktoś porysuje Ci zewnętrzny anty-refleks... takie życie... ale są też "warsztaty" gdzie serwisant zrobi więcej niż powinien na plus... 2 godziny temu, Antiquarius napisał(-a): I właśnie dlatego potrzebne są takie fora jak to 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach