Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Lord666

Zegar junghans źle bije kwadranse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Posiadam zegar kwadransowy z nadstawką junghans  5 młotków. zegar przy przesuwaniu ręcznym wskazówki minutowej poprawnie wybija kwadranse pierwszy bim bam drugi bim bam bim bam i trzeci bim bam bim bam bim bam. Na pełną godzinę wygrywa melodię i uderza poprawnie ilość godzin. Przy samoczynnym chodzie wybija pierwszy kwadrans bim bam drugi znowu bim bam a powinien 2 razy oraz trzeci kwadrans bije poprawnie 3 razy bim bam. Zegar po konserwacji u zegarmistrza w zakładzie działał poprawnie droga do domu z zegarem powoli zegar oparty prawie w pionie jazda około 5 km. Można samemu coś z tym zrobić jestem kompletnym laikiem. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Z pozdrowieniami 

IMG_6031.png

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jeżeli sprężyny są nakręcone (ostrożnie...), to nic sam nie rób. To jest trudny w ustawieniu zegar. Był produkowany przez ledwie kilka lat i spora część zegarmistrzów może mieć problem z jego naprawą i regulacją. 
Optymalnym wariantem byłoby zobaczenie zegara przez naprawiającego na miejscu. 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedz. Zauważyłem że za słabo przy drugim kurancie podnosi dźwignię ta z lewej jak pomagam ją lekko podnieść to bije poprawnie na połówce bim bam bim bam. Jak sam się nie odwiesi to chyba będzie trzeba z tym drobnym niuansem żyć nie chce go tak wozić w prawo lewo bo zaraz coś innego będzie kulało ;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
28 minut temu, Lord666 napisał(-a):