Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość segars

Czy Festina to Szwajcarska marka?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość segars

Niestety nie znam się na zegarkach - a chciałam kupić sobie szwajcarski zegarek - proszę o pomoc.

Znalazłam info o Festinie - Firma założona w 1902 roku w Chaux de Fonds (Szwajcaria) - czy to oznacza, że jest to szwajcarska marka?

Gdzie mogę znaleźć spis wszystkich firm - producentów szwajcarskich zegarków?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Cześć Segars,

jeśli szwajcarska federacja zegarków uznaje Festine za ich "dziecko" to na pewno tak jest >>> http://www.fhs.ch/en/links.php

Jeśli chcesz znać moje zdanie, to zamiast Festiny zdecydowanie bardziej wolałbym zakupić Tissota, ceny tych firm są dość podobne do siebie.

Pozdrawiam

Marcin

"Największą przyjemnością w posiadaniu psa jest to, że możesz się przed nim wygłupić, a on nie tylko, że się nie będzie śmiał, ale też zrobi z siebie głupka"

Samuel Butler

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość segars

Duże Dzięki.

Niestety wybor w damskich zegarkach jest niewielki. A w dużej części to biżuteryjne świecidełka, które nie nadają się do noszenia na co dzień ;-(

Pozdr.

Dorota

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Festina w swoim sloganie reklamowym ma: "Założono w Szwajcarii w ...roku".

Informują, że założono, a nie że jest szwajcarska, bo większość wyrobów tej firmy nie można uznać za zegarki szwajcarskie (mechanizmy japońskie, montaż poza Szwajcarią).

Ostatnio jednak (2-3 lata wstecz) właściciel Festiny kupił także upadającą firmę Candino, co pozwala mu produkować zegarki zgodnie z wymogami Faderacji Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego.

Tak więc niektóre modele Festiny (te droższe i te ostatnio produkowane) mogą być szwajcarskie.