Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Miasto i szuter, czyli naturalne środowisko roweru crossowego.

Kona, to fajna marka, jeśli mają rowery crosowe, to nie ma się co bać.

Poszukaj i pokaż tu. Pomożemy.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opcja uniwersalna

http://www.konaworld.pl/galeria,245,splice_dl#geometria

opcja bardziej w teren ale wiadomo, że po twardym też pojedzie

http://www.konaworld.pl/menu,374,kahuna

 

Sprzętowo to chyba nie ma co porównywać, kahuna lepsze hamulce, napęd, widelec. Szczerze powiedziawszy to splice nic ciekawego, trochę drogo jak na to oferuje

 

kurde fajna ta kahuna, mi by pasowała  :lol:

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod względem sprzętowy, to oczywiście pozycja 2.

Tylko pamiętajmy, że to już jest xc. A pozyja jeden, to typowy cross.

Ale mi się widzi tak: pozycja 2 i montaż cienkich opon krosowych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka jest roznica pomiedzy tym honky tonk a penthouse (oprocz ceny?:)

 

jakbym wizal jeden z tych i wymienial sobie opony gdy trzeba by bylo to by dal rade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To lepiej kupić roadlite z Canyona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te dwa rowery, to szosy, obie za drogie.

Ty chcesz tym wjechać na szuter? Nie ma mowy. Nie na takich kołach i oponach.

.

To może jeszcze z innej beczki i rower przełajowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, przełajówka albo gravel byłyby idealne, o ile jesteś w stanie zaakceptować baranka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki osprzęt za taką cenę? Daj spokój...

Czy tylko markę kona bierzesz pod uwagę? To ogranicza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym osobiście  jakiegoś crossa poszukał . Nawet takiego prawie "szosowe" .

Opony 28 idealne , prosta kierownica . Załoźenie masz jak widzę - asfalt to nic złego .

I słusznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalozenie mam 95 % asfalt - poruszam sie rowerem wszedzie. 

a przejazdzke przez las to mowie o takim lesie: http://www.zonienwoud.be/wp-content/uploads/2015/12/beukenkathedraal_2.jpg a nie jakich bagnach i blocie wiec to tez inna sprawa:)

 

Nie, nie jestem nastawiony tylko na Kone, ale musze powiedziec ze wizualnie dobrze wygladaja a firma moze nie byc az tak znana jak giant itp - mniejsza mozliwosc kradziezy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozważasz mniej znaną markę ( do czego zachęcam) spójrz na szosy superiora, albo trochę bardziej znaną markę GT, i ich oferta graveli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie przełaj, w tamtych Konach różnicę robią hamulce, napęd, obręcze TLR.

co do kradzieży to giant popularny ale Kona chyba też jest na tyle znana że złodziejaszki wiedzą co brać  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci co kradną rowery, to nie są amatorzy, mało znana marka nie pomoże.

Mojemu bratu parę lat temu ukradli pięknego jamisa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Kupując rower do codziennej jazdy miejskiej (ja tak jeżdżę od kilku lat) poza różnymi parametrami technicznymi upewniłbym się, czy można zainstalować w nim błotniki. No chyba, że to ma być rower do jazdy codziennej, ale tylko w pogodne letnie dni. ;)

 

Edit: i mam na myśli solidne funkcjonalne błotniki, które faktycznie spełniają swoją rolę.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błotniki to teraz nie problem, jest tyle wersji mocowanych w różnych miejscach że nawet do roweru w którym nikt nie myślał o błotnikach idzie je założyć  :lol:

mnie np w moim treku irytuje miejsce na mocowanie bagażnika - po kiego grzyba bagażnik w takim rowerze? :lol:  ale już mam śruby bez łbów, nie będą wystawać z ramy  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gt również daję mocowania do bagażnika. :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 2.12.2016 o 18:51, trollu napisał(-a):

w przypadku treka byłby to x-caliber. Superfly jest droższy ale w kwestii ramy ma bardziej agresywną charakterystykę - tutaj trzeba by się przyjrzeć kątom ramy, długościom rur. Na pewno będzie wymuszał bardziej pochyloną sylwetkę, suport przesunięty bardziej do tyłu wymusza większą kadencję (ta przynajmniej czytałem w porównaniu roweru szosowego do czasowego - tam sztyca jest niemal w pionie a suport pod nią). Sylwetkę na rowerze sam możesz zmienić - sztyca bez offsetu, opuszczenie mostka na rurze sterowej i będziesz bardziej leżeć na rękach. 

 

nie mam teraz za bardzo czasu bo piszę w biegu, rzuciłem okiem na x-calibera i superfly'a w tym samym rozmiarze, główna różnica - długość tylnych widełek i obniżenie suportu 

Pokaż więcej  

Przesunięcie suportu do tyły w rowerze czasowym powoduje przy tej samej kadencji przyłożenie większej mocy na korbę, a więc na twardszym przełożeniu jest łatwiej, ale rower czasowy nie bez powodu ma odpowiednia kierownice umożliwiającą chwyt by tą moc wygenerować. Dlaczego więc nie stosuje się takiej pozycji w typowym rowerze szosowym? Wystarczy spojrzeć jakie długie dystansy mają etapy czasowe.

 

  W dniu 2.12.2016 o 18:45, suqub napisał(-a):

Dzięki jak syn zaśnie to sprawdzę. Generalnie rozglądam się za rowerem hak najbardziej uniwersalnym czyli xc. Tak w granicach 3k. Najważniejsza jest rama. Resztę zmienię jak zepsuje

Pokaż więcej  

Rower jak najbardziej uniwersalny to raczej crossowy. W nim generalnie wszystko rozgrywa się w temacie opon.

 

  W dniu 3.12.2016 o 13:30, egzo18 napisał(-a):

Ty chcesz tym wjechać na szuter? Nie ma mowy. Nie na takich kołach i oponach.

 

Pokaż więcej  

A jaki problem?

Oczywiście na większe kamerdolce również można założyć odpowiednie opony szosowe. Szosowe na szuter są nawet dość tanie - mowa o oponach 23c, czyli tych prawilnych :D

 

  W dniu 3.12.2016 o 14:26, dawidowo napisał(-a):

zalozenie mam 95 % asfalt - poruszam sie rowerem wszedzie. 

a przejazdzke przez las to mowie o takim lesie: http://www.zonienwoud.be/wp-content/uploads/2015/12/beukenkathedraal_2.jpg a nie jakich bagnach i blocie wiec to tez inna sprawa:)

 

Nie, nie jestem nastawiony tylko na Kone, ale musze powiedziec ze wizualnie dobrze wygladaja a firma moze nie byc az tak znana jak giant itp - mniejsza mozliwosc kradziezy 

Pokaż więcej  

Po takich drogach spokojnie cisnałem z szosy.

 

  W dniu 3.12.2016 o 17:12, trollu napisał(-a):

błotniki to teraz nie problem, jest tyle wersji mocowanych w różnych miejscach że nawet do roweru w którym nikt nie myślał o błotnikach idzie je założyć  :lol:

mnie np w moim treku irytuje miejsce na mocowanie bagażnika - po kiego grzyba bagażnik w takim rowerze? :lol:  ale już mam śruby bez łbów, nie będą wystawać z ramy  ;)

Pokaż więcej  

Znaczy, że masz  jeszcze turystyka, gdyby był z nastawieniem na konkret, mocowania pod bagażnik by nie miał. :D

 

Dobra, wiem , że śmigacie zatem też coś wkleję z mojego nieprofesjonalnego ciężkiego rowera z napędem wolnobiegowym - 6S

 

wietrzyskosniezyskodeszczyskocross.jpg

 

crossowym.jpg

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największą uniwersalność daje xc. Tylko mówię, dla mnie.

I na wycieczkę asfaltem się kopsne i w terenie polatam, i po mieście krawężniki nie straszne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X-caliber jest pomiędzy marlinem a superfly - czyli pomiędzy rowerem rekreacyjnym a ostrzejszą maszyną w teren, tak przynajmniej piszą  :P

 

a tak z ciekawości - widzę ze w 2014 trek miał superfly full suspension, wycofali się z tego modelu? Ktoś coś wie? 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modele hardtaili gt dzielą się podobnie. Aggressor, avalanche, zaskar.

Różnice w geometrii. W klasie zaskara mamy między innymi ramy węglowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 3.12.2016 o 18:35, egzo18 napisał(-a):

Dla mnie największą uniwersalność daje xc. Tylko mówię, dla mnie.

I na wycieczkę asfaltem się kopsne i w terenie polatam, i po mieście krawężniki nie straszne :)

Pokaż więcej  

Takie rzeczy spokojnie załatwiam crossem.

 

Dziś pogoda, że aż mój złomek się załapał :D

 

2016zimazabawa.jpg

 

cross1.jpg

 

2016las.jpg

 

cross2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

  W dniu 4.12.2016 o 15:18, kaido2 napisał(-a):

Takie rzeczy spokojnie załatwiam crossem.

Pokaż więcej  

Jak można tyle km. na takim rowerze robić? Gratulacje. Gdy patrzę na twoje osiągnięcia uświadamiamy sobie, że należy wsiąść na rower i po prostu jeździć a nie gmerac w necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te przebiegi są naprawdę imponujące :)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.