Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze kilka drobiazgow i zlozysz sobie kolejny rower :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę jeszcze brakuje :) jeszcze zapomniałem, że mam dwie kierownice i nie ma ich na fotce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie śniegu napadało, fuel zrobił 2 rundki po podwórku w celach serwisowych - dalej nie umiem dojść do ładu z heblami  <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z tymi heblami? Ja że swoim też walczyłem tzn z tylnym bo był zapowietrzony....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu opisz co się dzieje. Albo napisz mi na pw. Serwisowałem shimano wielokrotnie.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skopiuję to co przed chwilą napisałem na szajbajku  :P

 

 

Do fuela jakiś czas temu wleciały nowe graty i obecnie w zestawie hamulcowym jest mały mix - klamki MT-500, przewody Saint, zaciski Zee, klocki metaliczne EBC, tarcze RT56.

Problem jest taki, że hamulce nie hamują - być może trzeba je lekko przetrzeć na jakiejś trasie, na razie nie było okazji. Większy problem jest z pracą klamek - są gumowe. W xc mam M315 - tam skok roboczy jest ok 1/2 skoku dźwigni i klamka twardo staje. W fuelu lewa klamka ma podobnie (czyli mogłoby być chociaż wcześniej miała chyba mniejszy skok o ile dobrze pamiętam), prawa klamka jest gumowa i zapada się do samego końca, niemal dotyka gripa (wcześniej na pewno tak nie było). Po szybkim 3-4 krotnym podpompowaniu klamka bierze od samej góry i skok roboczy zmniejsza się do ok 1/4-1/3 skoku klamki. Po 2-3 sekundach sytuacja wraca do punktu wyjścia. 

Nie wiem z czego wynika, że shimano dla różnych klamek sugeruje odpowietrzanie w pozycji poziomej lub 45st, ja próbowałem tego i tego, przelałem układ, pęcherzyków nie widać, klamka działa dalej bez zmian. 

Problem może wynikać z nieodpowiedniej średnicy/skoku tłoczka w klamce względem tłoków w zacisku? Czytałem wcześniej o różnych mixach i raczej nie było problemu. Inna sprawa że klamka Zee to SLX, wątpię żeby MT-500 (deore) miała inne wymiary niż SLX (a przynajmniej w znaczący sposób, materiał tłoka tutaj nie powinien robić różnicy, no chyba, że tłok MT-500 z tworzywa jest za słaby). Sprężyna rozchylająca klocki może mieć wpływ na pracę układu? Sprężyny EBC są sporo mocniejsze nić shimano, tłoczki Zee mocno się chowają przez co wypychają płyn z układu (a układ jest otwarty w momencie odpowietrzania)

 

 

jak to wina tłoków (czytałem o problemach z plastikowymi tłokami w sramach guide) to rozbieram klamkę i dorabiam stalowe tłoki 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się widzi, że to jest źle odpowietrzone.

Wkręcasz lejek w klamkę, zakładasz strzykawke z wężykiem na zacisk. Przepychasz płyn do dołu do góry. Zamykasz odpowietrznik, ściągasz strzykawke. ostukać zacisk. Zakładasz wężyk na zacisk, zaciskasz klamkę, szybko otwierasz i zamykasz zacisk. Kilka razy. Ostukać kabel i klamkę, popompować klamkę w różnych pozycjach ( klamka na dół, na równo, do góry) , ostukać znowu, można jeszcze raz powtórzyć procedurę zacisku. Zdjąć lejek, zamknąć klamkę.

 

Całą procedurę robimy bez okładzin z tą żółtą częścią między tłoki.

 

Klocki metaliczne docierają się długo. Tak z 200km u mnie.

 

Kwestia inna klamka zacisk to nie jest problem. W shimano wszystko od deore, slx xtr, zee, saint jest kompatybilne.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

procedura odpowietrzania dokładnie tak wyglądała, raz z plastikowym klockiem, teraz bez ściągania koła - bez zmian. Nie wiem czy mogą być gdzieś w układzie aż takie zakamarki, żeby hebel nie był jeszcze odpowietrzony. Wiem, że to wygląda na powietrze w układzie ale nie mam pojęcia jak miałoby się tam znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowietrzaj na założenym kole z klockami. Przepełnisz układ.

 

Dziwna sprawa. Cholernie dziwna.

 

Jeszcze jedno dodam.... Na nowych okładzinch, shimano są gumowe.. I to nie wynika z zapowietrzenia.. Jak się okładziny docierają, to twardnieją. Nowe xt tak miały. I też wtedy dobrze klamkę oddalić na maksa

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepełniony układ tym bardziej powinien mieć twarda klamkę... Mi też to na powietrze wygląda...

 

Tyrolu pojeździlij, żaluz lejek na klamkę, wklej oleju trochę i pompuj...i tak parę razy, jak to powietrze to powinno pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepełniony układ tym bardziej powinien mieć twarda klamkę... Mi też to na powietrze wygląda...

 

Tyrolu pojeździlij, żaluz lejek na klamkę, wklej oleju trochę i pompuj...i tak parę razy, jak to powietrze to powinno pomóc

Owszem owszem.. Ale przepełniony układ jest zwyczajnie groźny dla hamulców.

 

Nie robił bym tak... Bo właśnie tak można przepełnić układ. Każde zabawy z płynem tylko z tym żółtym dynksem w zacisku.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak z żółtym dynksem ale procedura taka jak napisałem, u mnie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest taka najprostsza metoda odpowietrzania. Prymitywna ale działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można przepełnić układ skoro nie wpompowuje się płynu pod ciśnieniem, napełniając z klockami i sprężyną teoretycznie jest jeszcze mniej płynu bo wiadomo, że sprężyna cofa klocki i wypycha płyn z zacisku. Na szajbajku rzucił ktoś hasłem z uszkodzonym przewodem - no nie wiem, nowe przewody wyciągnięte z pudełka, gdyby tylny był uszkodzony to bym się nieźle wk. Tym bardziej że przez system controlfreak treka wymiana przewodu jest średnio przyjemna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony przewód... Może 1% szans. Wątpię. Można przepełnić tak. Mi się udało. Chciałem sprawdzić czy się tak da i dało się. Zaraz potem odlałem nadmiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuję jeszcze raz je odpowietrzyć, zobaczymy czy coś się zmieni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czym zęby zjesz to twoje, brak sprężania przez przewód ok, inne zabawy z niedoborem czy nadmiarem oleju też. Nie chciałem o tym pisać jak postanowiłeś złożyć taki zestaw bo zakładałem, że znasz temat od A do Z, ale już wtedy nasuwało mi się jedno pytanie czy bebechy klamek kompatybilne są z zaciskami ? Jedyne co sugeruję ze swojej strony to na czas testów załóż stare klocki jeżeli są jeszcze na nich okładziny, na chwilę obecną masz za dużo zmiennych w tej układance z klocków... Ile to już Cię kosztowało ? Przypadkiem nie tyle za ile mozna dostać takie firmowe zestawy nowe ale pochodzące z demontażu na nawych rowerach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie założy starych klocków, bo za małe.

 

Bebechy są ok. Wszystko od shimano w heblach od deore można mieszać.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem - klamka Zee a SLX to to samo a Deore od SLX różni się tylko użytymi materiałami m.in. tłoka. Wymiary są te same. Jeżeli wymiary (średnica i skok tłoka) są te same to generuje on tą samą siłę, tutaj musi wszystko hulać.

Ludzie nie takie mixy robili i hulało, tutaj wszystko jest jednego producenta, MT-500 to pozagrupowe Deore M6000 (cokolwiek to znaczy)

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trollu mówię Ci ze masz powietrze w układzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że to czterotłok. Skup się na zacisku. Dobrze go ostukaj i odpowietrzanie kilka razy.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jutro, dzisiaj pizza i browar :P

A zestawu zee nie chcialem bo tak jak pisalem - klamka jest na starszym ispecu (starszy slx). Jezeli przyjdzie wymieniac klamki to na m7000/8000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zee jak dobrze pamiętam ma one way bleeding wiec odpowietrzenie tłoczka jest dziecinne proste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy shimano od deore niżej w sumie też ma odpowietrzanie jednokierunkowe... Ale to jest za przeproszeniem o dupe rozbić. Trzeba robić pełny proces, jak opisałem wyżej.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.