Przy tym przebiegu należy ustalić stan turbiny, wtryskiwaczy, EGR i DPF oraz skrzyni biegów. Kolejny aspekt to, czy oleje wymieniane były w stylu Long Life, czy normalnie (10-15k). Wymienione elementy nie są dyskwalifikujące, ale mogą być kosztowne w naprawie, co przy napiętym budżecie może być niemiłą niespodzianką. No i trzeba lubić brązową tapicerkę
Klasa wytrzymałości nie definiuje odporności na korozję i tego nie napisałem. Odporność na korozję zależy od jakości materiału litego, a przede wszystkim od zastosowanej powłoki ochronnej. Stwierdziłem w dużym uproszczeniu, że śruby wyższych klas wytrzymałości są częściej lepiej zabezpieczone (ocynk ogniowy lub płatkowy). Pewne miejsca w samochodzie wymagają porządnych połączeń śrubowych i warto o tym pamiętać (kupować markowe śruby z pewnego źródła).
Śrub klasy 5.8 używa się do ogrodu. Do motoryzacji minimum 8.8, a zderzak i inne systemy związane z bezpieczeństwem to 10.9 lub 12.9. I takie śruby nie korodują w takim stopniu, nawet po 20 latach się odkręcają.
Zasadniczo do jazdy nocą stosuje się okulary z żółtą poświatą i do tego polaryzacja. Proponuje podejść do optyka i przymierzyć, a dodatkowo wykonać badanie wzroku, bo może się okazać, że potrzebna jest jakaś korekta. Pierwszy dyskomfort wynikający z pogorszenia wzroku często odczuwa się nocą z kółkiem.
Tu niczego nowego nie trzeba wymyślać, korporacje już dawno poradziły sobie z takimi przepisami (dyrektywami). Jednym z popularniejszych rozwiązań jest stosowanie tytułów junior i senior (młodszy, starszy), a dodatkowo wymyślanie różnych nazw stanowisk przy prawie identycznych zakresach obowiązków. A tym, którzy narzekają na polskie firmy polecam poczytać o trybie zatrudnienia "hourly" i "salary" w największej gospodarce świata i jakie to niesie za sobą konsekwencje (m.in. ubezpieczenia, urlopy itd.) i kto na jakich stanowiskach może liczyć na jakie zatrudnienie.
Ja się jeździ z taką ilością tabletów w nocy, zwłaszcza w terenie niezabudowanym przy słabych warunkach pogodowych np. deszcz ? Czy nie przeszkadza to w obserwowaniu co się dzieje za przednią szybą ?
Zwracam tylko uwagę, że oglądanie TV i filmów to głównie fajny głośnik centralny (w tym przypadku soundbar) oraz basy, czyli subwoofer. Żaden zestaw kolumn stereo nie da takiego efektu. Muzyka to z kolei inne wymagania, czyli dobre kolumny stereo plus źródło sygnału/wzmacniacz. Sam pomysł używania komputera jako źródła sygnału przez HDMI jest oryginalny.
Do oglądania filmów to proponuje soudbar'a z subwooferem kupić, a do muzyki wzmacniacz stereo i kolumny. Inaczej nie będzie ani stereo, ani kino domowe.
Warto pamiętać, że we wszystkich rozmowach na temat jakości sprzętu i dźwięku najważniejszy jest odsłuchujący. Niektórzy ludzie mają zadatki na operatorów sonarów, a inni mogą pracować na lotniskowcu bez ochronników słuchu, bo nie robi im to różnicy. Każdy z nas ma inne predyspozycje słuchowe i inaczej odbiera muzykę.
Androidowi wszystko jedno jaka jest wersja BT, Apple musi mieć wersję BT4.0 lub wyższą. Osobiście używałem kiedyś https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl&gl=US, Jest to jeden z lepszych programów. Fajny jest też https://play.google.com/store/apps/details?id=com.palmerperformance.DashCommand&hl=pl&gl=US.
Jestem posiadaczem interfejsu z podesłanego przeze mnie linku i działa mi bezproblemowo z Iphone i Ipad (mimo śmiesznej ceny). Oczywiście można kupować droższe urządzenia, ale czy warto ?
Do odczytu podstawowych parametrów w zasadzie tylko silnika i kasowania błędów można użyć np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150. Robi to samo co produkty z linków. Oczywiście do tego trzeba mieć aplikację najłatwiej na telefon / tablet. Są darmowe jak i płatne kilkadziesiąt PLN. Jeżeli chodzi o poważna diagnostykę Volkswagena to tylko VCDS (https://www.ross-tech.com/). Tym się zrobi w zasadzie wszystko co potrafi ASO (czyli diagnostyka wszystkich modułów, kodowanie itp.). Oczywiście można kupić klona VCDS od chińczyków, ale nie wypada.
Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.