Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

wojtech

Użytkownik
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

31 Początkujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Północ

Recent Profile Visitors

491 profile views
  1. Pośrednio zachęcony przez Was doszedłem do wniosku, że pewne naprawy i serwis roweru (na razie w ograniczonym zakresie) mogę wykonać samodzielnie. Wpadło kilka gadżetów, w tym stojak, z którego na razie jestem mega zadowolony. Na pierwszy ogień poszła wymiana oleju hamulcowego. W sumie za cały zestaw do wymiany oraz sam olej wyszła równowartość serwisu w punkcie napraw, no może coś drożej, ale niewiele. Nawet dumny jestem z siebie, że się udało. Oczywiście pomogły liczne tutoriale. Zobaczymy dalej, czy będzie czas i ochota, ale na razie jestem pozytywnie zbudowany.
  2. Torba jest od ub roku. Miała inne przeznaczenie, ale zmieściłem tam caly zestaw. Do mocowania pompki zamówiłem paski na rzepy. Lada chwila powinny być dostarczone. Ale ten uchwyt jw też mi się podoba
  3. Kilka tygodni temu dopytywałem Was o zestaw awaryjny do naprawy/ wymiany opon. Całość już skompletowałem. Kolegom dziękuję za podpowiedzi i rady.
  4. Kilka lat temu użytkowałem Megane III 1.5 "dizel". Gwarancję dealera miałem do 80k albo 100k (nie pamiętam). Pod koniec obowiązywania gwarancji musiałem wymienić zawieszenie. Serwis wykonał mi to gratis. Podali mi wówczas, że prace zostały wycenione na 5k zł. Jak wykręciłem 120k-126k, to auto oddałem. W tym czasie poza wymianą olejów, filtrów i czyszczeniem filtra cząstek stałych nic się nie działo. Serwis pogwarancyjny wówczas mówił, że warto potrzymać auto do przebiegu ok 170k. Nawet sami byli zainteresowani odkupem, ale wiadomo o co się rozbiło. Także polecam jw.
  5. Nie upieram sie przy jakimkolwiek rozwiązaniu. Zbieram informacje o Waszych doświadczeniach i na tej podstawi kompletuję swój zestaw. Dotychczas miałem więcej szczęścia niż rozumu, bo nigdy nie złapałem gumy podczas jakiejkolwiek podrózy. Pozostaje tylko dobór dętki. Znalazłem 700x40c (mało, ale są), dlatego przed zakupem wolę się upewnić, że celuję w dobry rozmiar.
  6. Mam już listę rzeczy do zakupu, teraz muszę skupić się na doborze producentów. Raczej pójdę w te powyżej zarekomendowane. Zastanawiam się, czy inwestować w pompkę, czy naboje CO2? Sprawdziłem dziś opisy na obręczy (etrto 622x19) i oponie (700x40c speed max), czy zatem mam kupić dętkę jak rozmiar opony?
  7. Odnotowałem i zapisałem. Łatki kupię przy okazji pozostałych rzeczy. Patrzyłem na szybko, że pedros ma dwie łyżki w zestawie, stąd wniosek jw.
  8. Dziękuję Panowie za odzew. Podsumowując do zestawu kupuje dętkę, łyżki do zdejmowania opon (zrozumiałem, że dwie sztuki) i małą pompkę. Jeszcze poszukam pompki, ew większą torbę, by zmieścić swoją.
  9. A łyżki są dedykowane do różnych opon, czy bez znaczenia? U mnie zestaw powędruje do roweru cross.
  10. Im jestem starszy, chociaż bez przesady :), i czym więcej czytam m.in. ten wątek to dochodzę do wniosku, że na wypadek przebitej opony nie jestem w żaden sposób zabezpieczony na ew naprawę. Zwykle ignorowałem tą sprawę. Co proponujecie kupić, na wypadek takiego zdarzenia? Chodzi o zestaw mobilny, bym nie musiał za kazdym razem brać plecaka. Mam torbę podsiodłową, mogę zamontować torbę pod ramę. Jeśli zarekomendujecie dodatkowa dętke, to kupię, jesli łatki to również. Chodzi o Wasze doświadczenie, co w praktyce się sprawdza. Może sa jakieś sprawdzone zestawy do naprawy?
  11. Widzę, że przygotowałeś profesjonalny serwis 👍
  12. W ciągu ub roku dwukrotnie korzystałem z AC przy dwóch różnych autach. To były niewielkie szkody, jednak zawsze. Nawet przez myśl by mi nie przeszło, żeby nie wykupywać ubezpieczenia. Bez AC w przypadku zdarzenia z winy kierowcy przy szkodzie całkowitej trochę by było szkoda... oszczędności. Bez względu na wartość auta. Ps. Sprawdziłem, że jeśli kupiłbym auto w leasingu, to była opcja wykupienia ubezpieczenia OC i AC bezposrednio przeze mnie pod dwoma warunkami: 1. Ubezpieczyciel z listy wskazanej przez leasingodawcę 2. Prowizja/ dodatkowa opłata dla leasingodawcy za zgodę na wykup ubezpieczenia u własnego brokera. W moim przypadku AC u leasingodawcy kosztowałoby ok 5-6k, mój broker - ok 3-4k (jakoś tak), do tego OC Niemniej każdy ma swój rozum i robi jak mu wygodniej. Jeden wykupi AC, drugi wyciąga oszczędności, a inny traktuje auto lepiej od zony i uważa na każdym kroku (kilometrze pokonanej trasy).
  13. Tu raczej nie chodzi o brak AC, tylko o koszt ubezpieczenia u leasingodawcy. Sam stałem przed dylematem - leasing, czy gotówka. Wysokość składek na ubezpieczenie była znacznie wyższa niż w towarzystwie, które mnie obsługuje od wielu lat (różnica była znacznie wyższa niż 30%-40%, nie pamiętam, ale mam zestawienia). Nowe auto bez AC to faktycznie samobójstwo. Umówmy się, że leasingodawcy mają opłaty dodatkowe, na którym zarabiają, w tym własnie AC i OC.
  14. Alpina (przynajmniej moja) ma rozstaw uszu na 21mm. Początkowo zamawiałem paski dedykowane idealnie na 21mm. Ze dwa paski równiez zamówiłem u strapmakerów na równe 21mm. Kiedyś przypadkiem kupiłem pasek na 20mm, założyłem i jest ok. Podczas codziennego użytkowania nie do wyłapania. Pasków 21mm do innego zegarka już nie założę, ze względu na nietypową szerokość. Mnie osobiście nikt już nie namówi na pasek 21mm. Przy rozstawie 20,4mm bez zastanowienia założyłbym 20mm.
  15. Dziękuję. Już widzę oferty. Trochę mnie wryło. Dawno nie kupowałem okularów na rower... Niemniej bardzo udany model i świetnie wygląda. Zakup do przemyślenia, ale widzę, że warto.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.