Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

kagiva

Nowy Użytkownik
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Początkujący

About kagiva

  • Birthday 05/25/1974

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Chorzów
  • Hobby
    CNC

Recent Profile Visitors

62 profile views
  1. Dorobiłem dwie podkładki pod śruby do pionowania aby nie robić dziur w ścianie.
  2. Właśnie nie lepszego, tylko na podmianę aby oryginał doprowadzić do perfekcji. Z pełnym tulejowaniem i zachowaniem "sztuki". Mam ten komfort, że mogę wycinać dowolne kształty z tolerancją do 0.005 mm.
  3. Może to moje widzimisię lecz chciałbym by ten zegar pożył jeszcze parę dobrych lat. Dzisiaj rozebrałem mechanizm jeszcze raz , gdyż był problem z biciem i jak się okazało pęknięty był bolec latarki na pierwszym przełożeniu od napędu. Posprawdzałem resztę latarek i bolce są luźne więc czeka mnie robota i to gruba aby ten werk doprowadzić do normalności. Wszystkie tryba poszły do mycia w myjce ultradźwiękowej zanurzone w izopropanolu - efekt to zlewka pełna śmieci i brudu. Wszystkie końcówki osi zostały wyprostowane aby nie było bicia po przeciwnej stronie - robiłem to w tulejkach zaciskowych tokarki zegarmistrzowskiej. Dodatkowo wypolerowałem trzpienie. Gniazda w płytach też zostały wypolerowane i w tym momencie stwierdziłem, że ta cała robota włożona w ten werk była nic nie warta, gdyż mimo że otwory mają małą owalizację to luz jest dla mnie nie do przyjęcia. Dla wałka o średnicy 0.8 mm otwór to 0,92 mm - przepaść i powód szybkiego wyrabiania się panewki. Reasumując dla wałka 0.8 mm luz powinien maksymalnie wynosić 0.05-0.06 mm. Werk był od demontażu do kompletnego złożenia zrobiony w ciągu 5 godzin, lecz pomimo tego że pracuje mam pewien niedosyt. Dlatego szukam drugiego werku , który mógłbym doprowadzić do perfekcyjnego stanu. PS. Zajrzałem właśnie do norm i przy łożyskach maszyn rolniczych pasowanie to H11/c11 którego luz przy średnicy 0.8mm wynosi -0,12 mm jest raczej niedopuszczalny. Standardowy luz takiego połączenia to : H8/h9 i tutaj luz to 0.025 mm.
  4. Żyje, ale drugie serce na podmianę by mu się już przydało. A to by naprawić tak na "siecher" musiałbym poświęcić ze 2 tygodnie lub więcej.
  5. Mam pytanie do szanownych koleżanek i kolegów. Czy ktoś jest w posiadaniu werku do mojego zegara ? Jeżeli leży mu niepotrzebny chętnie go odkupię. Druga sprawa to wymiana tkaniny w tych małych wziernikach po obu stronach skrzyni. Domniemywam że są one wklejane pomiędzy dwie ramki wziernika. Czy taka tkanina jest dostępna oraz jak to rozkleić bez uszkadzania samego elementu ?
  6. Najlepszy jest ostatni odcinek - 1000 godzin w 12 minut.
  7. Nikt nikomu nie zabroni się spełniać w danej dziedzinie. Tylko pytanie czy budowa zegara od podstaw ma jakikolwiek sens poza sztuką dla sztuki ? Co do obrabiarek CNC to nie wyobrażam sobie by szukać punktów osi cyrklem. Więc skoro są to trzeba z nich korzystać. Dokładność rozstawu osi to podstawa przy tak małych modułach kół zębatych, 0,2mm to albo zakleszczenie kół lub ich szybkie wyłamywanie. Piszę to z doświadczenia pracy na CNC od 27 lat.
  8. Tylko pytanie czy te otwory są okrągłe lub już owalne. Moim zdaniem szkoda kasy i czasu na budowę od podstaw. Lecz to moje subiektywne odczucie.
  9. Płyty z nierdzewki mają stabilność przy minimum 4mm. Odradzałbym stosowanie łożysk ślizgowych z mosiądzu a zastosowałbym je z brązu - lepsza samosmarowność. W brązach jako dodatek stopowy stosowany jest ołów a on jest z natury bardziej "śliski" niż cynk, który ma grube ziarno. Blachy wiercić parami to daje pewność osiowości , lub na obrabiarce numerycznej, wtedy masz zapewnione że nic nie będzie "przekoszone". Dojdzie jeszcze odległość osi i jestem ciekawy kto to policzy przy kołach zębatych, które nie mają znormalizowanego modułu.
  10. kagiva

    Zegar ciemniowy

    Moim pierwszym zegarem był VIPO-COMBI.
  11. Mam, mam, mam. Tarcza i pendel dokładnie takie same. Inny model ale 1910 rok to najprawdopodobniej data produkcji. https://beimirticktswohl.jimdofree.com/uhren/regulatur-badische-uhrenfabrik-um-1900-1910/ Sprężynka dokupiona i założona. Klucza nie było w komplecie z zegarem więc go dorobię na wzór oryginału. Projekt zrobiony ze zdjęcia, w poniedziałek poleci na elektrodrążarce.
  12. Znalazłem zegar na Alledrogo, skrzynka nie tak zdobiona jak moja - jakaś wersja oszczędnościowa. Tarcza i wahadło też jakieś ubogie. Zastanawia mnie tylko numer werku u mnie jest 12284 a w tamtym to 7147 a więc jest starszy niż mój. Numer to 1931 - domniemywam, że to katalogowy a nie tak jak podaje sprzedający rok produkcji.
  13. Rychtuj klamora coby szło na niego spozierać cołki dzionek.
  14. Trochę szkoda, że nie dowiem się roku produkcji. Uratowałem go prawdopodobnie od spalenia w piecu ,gość chciał za niego naprawdę małe pieniądze. Co do sprężynki to próbowałem ją prostować i mimo moich zdolności manualnych nic to nie dało. Trzeba będzie kupić inną i co najważniejsze prostą. Jaki powinien być bitrate tego zegara ? Na razie mam 616 milisekund i chód po godzinie wydaje się być prawidłowy . Co do odświeżenia zegara dziękuję za pochwałę. Mam trochę doświadczenia w renowacji starych skrzynek : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3081645.html
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.