Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Louis Cypher

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1781
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Louis Cypher w dniu 23 Grudnia 2021

Użytkownicy przyznają Louis Cypher punkty reputacji!

Reputacja

16042 Guru zegarmistrzostwa

O Louis Cypher

  • Tytuł
    Niosący Światło

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Inferno

Ostatnie wizyty

1818 wyświetleń profilu
  1. 2 mocno różne wykonania…
  2. Louis Cypher

    Nóż

    Spokojnej niedzieli
  3. Zaczynałem oczywiście od „Giant Steps” i wcześniejszych (łatwiejszych) materiałów. Natomiast pyty free jazzowe weszły mi jak schabowe z mizerią w niedzielę - aż sam byłem zdziwiony, bo wszyscy mówili, pisali, że Coltrane free jazzowy jest trudny, męczący itd. To była od początku moja estetyka. Ja natomiast mam problem z Monkiem - ten mnie męczy tym swoim brzdąkaniem… Obecnie leci u mnie „lajtowa” płyta z Kennym Burrellem: Jeszcze odnośnie stosunku Milesa do muzyki Traine’a: Miles, mimo ogromnej miłości do talentu "Trane'a", uważał, że kierunek, w którym poszedł jego przyjaciel po 1965 roku (albumy takie jak Ascension czy Om), był destrukcyjny dla jazzu jako formy komunikacji ze słuchaczem. Oto co Davis mówił o tym "niszczeniu" muzyki: Davis był mistrzem nastroju i konstrukcji. W swojej autobiografii pisał wprost, że późny Coltrane „przestał grać muzykę, a zaczął grać hałas”. Twierdził, że: „Trane w pewnym momencie zaczął grać dla samego grania, a nie dla słuchacza czy dla muzyki. To, co robił pod koniec, niszczyło jazz, bo nikt poza nim nie wiedział, o co w tym chodzi”. Miles uważał, że wielkość jazzu polega na tym, co się zostawia, a nie na tym, co się dodaje. Drażniło go, że Coltrane porzucił struktury akordowe i melodyczne na rzecz „wyrzucania z siebie wszystkiego na raz”. Mówił, że Coltrane stał się „więźniem własnej techniki”, a jego poszukiwania duchowe na saksofonie stały się dla postronnego słuchacza męczące i niezrozumiałe. Odwrócenie się od publiczności. To był główny zarzut Milesa. Sam Davis, nawet w swoim najbardziej eksperymentalnym okresie elektrycznym (jak na Bitches Brew), zawsze dbał o rytm (groove) i pewien rodzaj magnetyzmu. O Coltrane’ie mówił: „On wyganiał ludzi z klubów. Ludzie chcą słuchać muzyki, a nie słuchać, jak ktoś próbuje znaleźć nową religię przez saksofon przez półtorej godziny”. Co ciekawe, Miles Davis sam został później oskarżony o „zniszczenie jazzu”, gdy pod koniec lat 60. podłączył trąbkę do wzmacniaczy i zaczął grać fusion. Można powiedzieć, że obaj panowie zdemolowali klasyczny jazz, tylko każdy w inny sposób: • Coltrane – rozbijając strukturę i melodię od środka (awangarda). • Davis – łącząc jazz z rockiem i funkiem (elektryczna rewolucja). Mimo tej krytyki, gdy Coltrane zmarł w 1967 roku, Miles był zdruzgotany. Do końca życia powtarzał, że nikt nigdy nie miał w sobie tyle ognia co John.
  4. Koltrejn? Nie znam człowieka. 😝
  5. Louis Cypher

    Motocykle

    Mam bardzo podobne poglądy w tej kwestii. Czytałem, że najlepiej docierać zimą, bo jest najlepsze chłodzenie 😎
  6. Louis Cypher

    Motocykle

    Docieranie silnika. Znalazłem w sieci taki dosyć kontrowersyjny tekst: https://forum.scigacz.pl/post-33535.html W skrócie- docieramy ostro, ze znacznym obciążeniem silnika a nie, tak jak zaleca producent, łagodnie i na niskich obciążeniach.
  7. Panowie, to co tutaj ostatnio wrzucacie - niestety poziom mocno spada. Niestety muszę to powiedzieć. Żeby trochę podnieść poziom tego wątku i doedukować forumowiczów, podzielę się z wami perełką. Nie dziękujcie. Mam dzisiaj po prostu dobry dzień. Łapcie. Jak to kiedyś wieszcz wyśpiewał: „na kolana chamy - śpiewa Lucjan Pavarotti”. Zenek.mp4
  8. Louis Cypher

    Motocykle

    Już w garażu ❤️ PS - jutro lecę do rejestracji i może się uda coś po osiedlu 😎 PS2 - zalana pod korek E98 z BP i bez dodatku reklamowanych polepszaczy 😝 PS3 - na pewno coś się uda…
  9. Akurat dzisiaj ta płyta leciała u mnie. A potem dla rozluźnienia Death 😆
  10. Louis Cypher

    Motocykle

    Skoro wspomniałeś, że nie pisałeś po złości, to musiało cię zdenerwować, że ktoś się z tobą nie zgadza 🙃 I jak chcesz podyskutować na poziomie, to odpuść sobie wycieczki typu mądrzejszy od nich, bzdurach, prostych chemiach itd. Nie denerwuj się. Spokojnie. To teraz przeczytaj sobie ulotkę reklamową paliwa (w tym wypadku benzyny BP): BP stosuje w swoich benzynach (szczególnie w paliwach premium, jak BP Ultimate i z technologią Invigorate/ACTIVE) zestaw zaawansowanych dodatków uszlachetniających, takich jak detergenty (myjące i zapobiegające osadom na zaworach i wtryskiwaczach), środki przeciwkorozyjne (chroniące układ paliwowy) oraz antyutleniacze (zapobiegające degradacji paliwa), które mają na celu utrzymanie czystości silnika, poprawę jego wydajności, zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji spalin, co przekłada się na dłuższą żywotność silnika. Kluczowe rodzaje dodatków w benzynach BP: Dodatki myjące (detergenty): Są to główne składniki. Przyklejają się do osadów w silniku i usuwają je, czyszcząc zawory dolotowe i wtryskiwacze, co optymalizuje proces spalania. Środki przeciwkorozyjne: Chronią metalowe części układu paliwowego przed rdzewieniem i uszkodzeniami. Antyutleniacze: Zapobiegają utlenianiu się paliwa podczas przechowywania, co hamuje powstawanie szkodliwych osadów i szlamów. Inne dodatki: Mogą obejmować substancje poprawiające liczbę oktanową (choć to raczej cecha bazowa) i zwiększające smarowność, a także znaczniki identyfikujące rodzaj paliwa. Jak działają w praktyce: Czystość: Dzięki detergentom silnik pozostaje czystszy, co pozwala na efektywniejsze spalanie. Ochrona: Paliwa BP chronią przed korozją i osadami, co jest kluczowe w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Wydajność: Lepsza czystość i spalanie prowadzą do utrzymania mocy silnika i potencjalnie mniejszego zużycia paliwa. Czyli nowoczesne paliwa mają to wszystko, co proponuje producent twojego ulepszacza paliwa. Wystarczy nie tankować najtańszego paliwa na niemarkowych stacjach. Nie pisałem tego po złości. Serdecznie pozdrawiam.
  11. Louis Cypher

    Motocykle

    Dlatego zostawiamy zalany pod korek. A garaż mam ogrzewany 😎 To tekst reklamowy producenta… Wielokrotnie zostawiałem na zimę samochód i motor. Zawsze zalane pod korek. Nigdy nie było problemu z odpaleniem. System paliwowy ma też filtry aby zapobiegać dostawaniu się syfu dalej do układu zasilania.
  12. Ja tak średnio ale moja żona uwielbia Garbarka… Jeśli lubisz Ninę, to polecam tę płytę Agi Zaryan:
  13. Louis Cypher

    Motocykle

    A co w benzynie stabilizuje ten stabilizator?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.