Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Eugeniusz Szwed

Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ
  • Content Count

    2,107
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Eugeniusz Szwed last won the day on April 28

Eugeniusz Szwed had the most liked content!

Community Reputation

473 Entuzjasta zegarmistrzostwa

1 Follower

About Eugeniusz Szwed

  • Rank
    Prezes Zarządu
  • Birthday 11/16/1957

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Hobby
    turystyka, jazz, zegarki, motoryzacja

Recent Profile Visitors

1,661 profile views
  1. Zmiana czasu na zimowy W ostatni weekend października czyli już jutro ! (noc z soboty na niedzielę, 24/25), na terenie całej Polski, zmienimy czas urzędowy z letniego na zimowy. Oznacza to, że o godzinie 03.00 cofniemy wszystkie zegary o godzinę (można też je zatrzymać, żeby nie obciążać mechanizmu). Wrócimy w ten sposób do „właściwego” czasu, czyli tego wynikającego ze strefy czasowej w której leży Polska, UTC+1 (zwanego też CET - Central European Time). A jak to się zaczęło... ??? Brytyjczyk William Willett w swojej broszurce „Waste of Daylight” wydanej w 1907r. podjął pierwszą próbę poważnego podejścia do tego tematu i tak narodziła się teoria. Pierwsi w praktyce, którzy wprowadzili zmiany czasu byli Niemcy. W czasie I wojny światowej, 30 kwietnia 1916, w Rzeszy, Austro-Węgrzech oraz na okupowanych terenach Polski i Bałkanów, czas przesunięto o godzinę do przodu. Dzień 1 maja rozpoczął się 30 kwietnia o godzinie 23:00, a 30 września zakończył się o godzinie 01:00. W 1917 roku zmiana nastąpiła w nocy z 15 na 16 kwietnia (z niedzieli na poniedziałek), wskazówki przesuwano jednak z godziny drugiej na trzecią i czas letni obowiązywał do nocy z 16 na 17 września. Podobnie było w 1918 roku. A dalej ?!, a dalej już Wielka Brytania pochyliła się nad zagadnieniem oraz U.S.A. Warto poczytać więcej w ogólnie dostępnych źródłach, bo tak naprawdę pierwszy o tym zagadnieniu pisał niejaki Benjamin Franklin. Ujęcie humorystyczne tego zagadnienia sprawiło, że nie zaczęto się do niego stosować (Franklin postulował, by ludzie wstawali i kładli się spać wcześniej).
  2. Jutro miną trzy lata odkąd nie ma z nami współzałożyciela Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków. 22 października 2017 roku zmarł prof. dr hab. Zdzisław Mrugalski. Miłośnik i pasjonat zegarmistrzostwa. Zawsze pogodny, uśmiechnięty i zapatrzony w zegar na wieży Zamku Królewskiego w Warszawie.
  3. /+/ oznacza zaksięgowanie wpłaty Stan zamówień: 8 biurkowych, 9 ściennych 1. Lukebor - 1 biurkowy 2. Remy - 1 biurkowy, 1 ścienny. 3. +Hecke - 2 biurkowe i 2 ścienne /+/ 4. +plu - 1 ścienny /+/ 5. +Zaman - 1 biurkowy /+/ 6. +Lukas84 - 1 biurkowy /+/ 7. +zasadas - 1 ścienny /+/ 8. +stalowy - 1 ścienny /+/ 9. +michalop - 1 ścienny /+/ 10. jackm - 1 ścienny, 1 biurkowy 11. +lysolek007 - 1 ścienny, 1 biurkowy /+/
  4. Nie mam dobrych wieści. Po Krakowie miał być Toruń, ale niestety zaczęły się nowe obostrzenia i na razie wszystko jest zawieszone. Gdy tylko sytuacja ulegnie poprawie i będziemy mogli bezpiecznie ten wyjazd zrealizować, to spotykamy się w Toruniu tak jak było to planowane. Pytanie kiedy, pozostaje na razie bez odpowiedzi.
  5. Niestety, ale piątek 16-tego już nie brzmi dobrze ! Wszystkie spotkania w gościnnych progach Zakładu Zegarmistrzowskiego Macieja muszą być odwołane do nie wiadomo kiedy. Mimo szczerych chęci ze strony Macieja i chętnych klubowiczów do spotkania w warsztacie, na razie nie jest to możliwe.
  6. W najbliższy piątek nie spotykamy się na Stalowej. Następny termin będzie ustalony z Maciejem i podany do wiadomości. Wstępnie to piątek 16 października lub piątek 23. Optymalna ilość osób, która może uczestniczyć w takim spotkaniu, to 4 ! Czyli liczy się kolejność zgłoszeń. W razie czego stworzymy następną grupę na inny termin. Lista: 1. dziadek 2. janekp 3. Eugeniusz Szwed 4. Pablito --------------------------------------------- 5. ksylo1
  7. Nasze sobotnie spotkanie w Krakowie w ramach klubowych "Warsztatów" składało się z dwóch części. Pierwsza część, to wizyta w Muzeum Lotnictwa gdzie czekał na naszą grupę Przewodnik, Pan Jan Hoffmann, jeden z największych specjalistów z dziedziny lotnictwa. Znawca i popularyzator historii konstrukcji lotniczych oraz wieloletni kierownik Działu Upowszechniania Muzealiów MLP. Pan Jan Hoffmann, to chodzący ocean wiedzy o konstrukcji samolotów i historii lotnictwa. Gdyby nie ograniczenia czasowe, bez zastanowienia spędziłby z nami czas do nocy, opowiadając o technice budowy maszyn do latania i ich napędów. Tym opowieściom nie było końca. Do tego mogliśmy dotykać i zaglądać do wnętrza eksponatów, które normalnie są niedostępne zwiedzającym. Część eksponatów znajduje się w hali głównej muzeum, zaś część jest prezentowana na otwartej przestrzeni rozległego terenu - parku. Wszystkie obiekty/eksponaty muzealne są świetnie opisane. Pobyt w tak zorganizowanym muzeum, to wielka przyjemność. Dostaliśmy ogromny zastrzyk wiedzy o lotnictwie od jego początków poprzez czasy wojenne, aż do dnia dzisiejszego. Pan Hoffmann zapoznał nas z maszynami lotnictwa wojskowego, ale też cywilnego i sportowego. Rzecz charakterystyczna, początki lotnictwa i wyposażenie "kokpitów' tamtych maszyn z epoki nie miało praktycznie nic wspólnego z zegarkami ... Głównie były tam wskaźniki związane z pracą silników. Obroty, temperatura i ciśnienie oleju. Warunki pilotowania tamtych maszyn byłyby dzisiaj nie do zaakceptowania przez niejednego współczesnego pilota. Namawiam i zachęcam do odwiedzenia tego miejsca w Krakowie wszystkich, którzy chociaż trochę interesują się techniką w ogóle, a techniką lotniczą w szczególności. Spacer wśród samolotów i helikopterów, to może być dobry sposób na spędzenie wolnego czasu np. w sobotnie przedpołudnie. Trochę zmęczeni i już głodni po pożegnaniu się z naszym wspaniałym Panem przewodnikiem, przemieściliśmy się z Muzeum Lotnictwa do podziemi jednej z krakowskich restauracji na obiad i drugą część "warsztatów" czyli spotkanie z marką BALL. Pomysł aby w takiej restauracyjnej scenerii rozmawiać o zegarkach i poznawać kolekcję zegarków pewnie nie jest nowy, ale prezentacja przygotowana przez Bartosza Marciniaka była wyjątkowo ciekawa. Bartosz zadał sobie sporo pracy aby nie dać się zaskoczyć żadnym technicznym pytaniem z naszej strony. Poznaliśmy początki marki Ball i jej drogę do produkcji szerokiej gamy kilku kolekcji współczesnych zegarków tej firmy. Mogliśmy wszystkie zegarki dostarczone specjalnie na tę okazję dotykać i przymierzać. Zegarki Ball, które do niedawna nie były szerzej znane nawet w naszym klubowym środowisku, okazują się być godnymi dużej uwagi. Bardzo zyskują przy bliższym poznaniu. Zdjęcia z katalogów często nie oddają ich precyzji wykonania i wielu szczegółów technicznych. Co ważne, przygotowana prezentacja nie była marketingową zachętą do tej marki. To, było przedstawienie historii firmy i czasami rzadkich, bardzo ciekawych rozwiązań technicznych stosowanych w ich zegarkach. Okazało się że Ball jest już na tyle rozpoznawalną i pożądaną marką, że na niektóre zegarki z ich kolekcji trzeba niestety czekać ! Jeden z nich wyjątkowo wpadł mi w oko i może nawet sprawię go sobie na gwiazdkę, albo urodziny, kto wie ? Od ręki niestety się nie da. Czas oczekiwania, to tylko kilka tygodni więc pewnie w razie czego wytrzymam. Każdy z obecnych dostał aktualny katalog wszystkich kolekcji zagarków Ball. Chociaż ja twierdzę, że należy je oglądać na żywo. Mam nadzieję, że wszyscy biorący udział w tym spotkaniu byli zadowoleni z pobytu w Krakowie w Muzeum Lotnictwa i ze spotkania z marką Ball. Chcę serdecznie podziękować Wam za udział. Janowi Krawczykowi za pomoc w przygotowaniu obu części spotkania. Bartoszowi Marciniakowi za świetną pełną szczegółów prezentację marki Ball, jej historię i omówienie kolekcji zegarków. Natomiast za obecność, czynny udział w spotkaniu podczas całego dnia i przywiezienie pięknych jeszcze zafoliowanych zegarków Piotrowi Sobocie. NIżej kilka zdjęć w kolejności trochę przypadkowej, ale z zachowaniem chronologii tj. Warszawa startujemy, czy leci z nami pilot ? Kraków, Kraków nocą, Muzeum Lotnictwa, zegarki Ball, Warszawa ...
  8. Jeszcze dzisiaj zamieszczę kilka zdań o tym jak było i kilka zdjęć z naszego krakowskiego spotkania. Na razie tylko tyle - było rewelacyjnie !
  9. Spotykamy się w sobotę pod Muzeum Lotnictwa w Krakowie 03 października 2020r. o godz 10:45 Jeśli jeszcze ktoś z Was się zdecyduje, zapraszamy 😃 Po zwiedzaniu Muzeum Lotnictwa, odbędzie się spotkanie z marką "Ball"
  10. Lista: 1. dziadek 2. janekp 3. Eugeniusz Szwed 4. Pablito Termin zostanie ustalony z Maciejem. Pewnie będzie to np. piątek 9 października o godz 16 😜
  11. Niżej informacja ze strony banku w którym prowadzony jest nasz rachunek: Numer rachunku w formacie IBAN jest poprawny. Sugerujemy wprowadzenie rachunku do przelewu w postaci: Dla przelewu krajowego: 61 1090 1870 0000 0001 1236 5368 Dla przelewu zagranicznego: PL 61 1090 1870 0000 0001 1236 5368
  12. Zachęcam do spotkania w Krakowie. Pierwotnie na liście było więcej osób, ale ... chyba zrezygnowały Spotykamy się w sobotę 03 października 2020r. o godz 10:45 pod Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie http://www.muzeumlotnictwa.pl/muzeum/, obiad w gronie miłych klubowiczów, prezentacja marki Ball. Czyli zapowiada się piękna sobota ! Namawiam wszystkich, którzy jeszcze się wahają z podjęciem decyzji. Zdjęcia i informacje o możliwości pochodzą ze strony muzeum: DOJAZD DO MUZEUM: WEJŚCIE DO MUZEUM znajduje się od strony ul. Markowskiego. DOJAZD SAMOCHODEM Parking dla Odwiedzających znajduje się od strony Al. Jana Pawła II. Dojazd dla samochodów jest możliwy wyłącznie po skręcie w ul. Markowskiego. Samochody można zostawić przy drodze dojazdowej do Muzeum, przed Gmachem Głównym. Parking jest bezpłatny. PARKING ROWEROWY Do Muzeum możesz także przyjechać rowerem bądź hulajnogą! Przed Gmachem Głównym znajdują się stojaki rowerowe. DOJAZD DO MUZEUM: DOJAZD AUTOBUSAMI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ: W pobliżu Muzeum Lotnictwa Polskiego od ul. Markowskiego znajdują się trzy przystanki autobusowe: Przystanek „Ugorek” na ul. Ułanów w pobliżu ul. Seniorów Lotnictwa (oddalony o 650 m. od Muzeum) – na przystanku tym zatrzymują się autobusy linii miejskich numer: 124 (Os. Podwawelskie – TAURON Arena Kraków Wieczysta), 424 (Os. Podwawelskie – Ugorek). Przystanek „TAURON Arena Kraków Wieczysta” na Al.Jana Pawła II (oddalony o 1,4 km od Muzeum) – na przystanku tym zatrzymują się autobusy linii miejskich numer: 124 (Os. Podwawelskie – TAURON Arena Kraków Wieczysta), 128 (Zajezdnia Płaszów – Prądnik Czerwony), 424 (Os. Podwawelskie – Ugorek), 664 linia nocna (Os.Piastów – Mydlinki) TRAMWAJEM: Przystanek komunikacji miejskiej znajdujący się najbliżej wejścia na teren festiwalu to przystanek tramwajowy „Muzeum Lotnictwa”. Na przystanku tym zatrzymują się tramwaje linii miejskich numer 5, 9, 52, 70, 73 Aktualny rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Krakowie jest dostępny na stronie: http://rozklady.mpk.krakow.pl/. Przypominamy o konieczności zakupu biletów krakowskiej komunikacji miejskiej.
  13. No to jeszcze jedna osoba chętna i będziemy mieli komplet 😁 Lista: 1. dziadek 2. janekp 3. Eugeniusz Szwed
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.