Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Maciek__L

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    116
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

50 Bywa pomocny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ciekawa Omega masz może ref number?
  2. Jeśli pasuje Ci sytlistyka UN i JLC Master Compressor + jesteś inżynierem, to do głowy przychodzi mi też IWC Aquatimer
  3. Pamietaj że wkrętaki do bransolety powinny mieć płaską końcówkę (flat head screwdriver), a większość generycznych wkrętaków precyzyjnych ma zwykłą (w kształcie odwróconej litery V) W innym wypadku możesz lekko porysować i wyrobić główki śrubkek, przez co nie będą wyglądać tak idealnie jak na początku i w dłuższym okresie czasu mogą się wyrobić (raczej mało możliwe, chyba że będziesz regulować bransolete 10x dziennie przez kilka miesięcy) Oczywiście zależy jak bardzo to jest dla Ciebie ważne, zwykłe też zrobią robotę
  4. Strasznie smutne w sumie że takie coś istnieje tak jawnie... Czyli wychodzi na to że niema co kupować używanego Taga? Przyznam że nowy nie do końca miał bym dla mnie sens - założenie było by że jest to prawdziwy "beater", który zakładam kiedy wiem że mogę zegarek uszkodzić. Więc trochę bez sensu płacić dodatkowo za nowość i brak rys, skoro i tak w takim stanie zbyt długo go nie pozostawie
  5. Grając adwokata diabła (mimo że też mi się zegarek nie podoba, nie wiem jak jest wykonany i na pewno w tej cenie wybrał bym coś zupełnie innego): Wiele marek modowych robi bardzo szanowane zegarki (np. Cartier, Hermes, Bvlgari). Poza mechanizmem (która tutaj jest outsourcowana), to produkcja reszty zegarka chyba nie różni się szczególnie od produkcji biżuterii. Zresztą nie wykluczone że ktoś inny dla nich wyprodukował ten zegarek. Wiec nie odrzucał bym go jedynie ze względu ma markę jeżeli komuś podoba się wygląd
  6. Haha, dokładnie to samo doświadczenie jak moje, aż niepokojąco podobnie 😂 Wskazówki wyglądające jak z puszki (w sumie też je tak nazwałem, nawet pisałem o tym gdzieś w innym temacie - btw. diver Tissota ma dokładnie to samo) mnie odrzuciły na żywo. I i też przegrał w porównaniu z moim Orientem Ray II - jedynie akcja bezela dużo lepsza w Longinesie (Ray ma fatalną), no i oczywiście lepszy mechanizm (ale nie ma to dla mnie znaczenia w "beaterze"). Dodatkowo crown guard strasznie ostry, sprawia że nakręcanie i ustawianie czasu jest dość nieprzyjemne w moim odczuciu. Generalnie troche nie rozumiem skąd tak duży hype na ten zegarek - może przez brak alternatywny w diverach Swiss Made w tej cenie (może Certina, ale nie jest popularna na zachodzie + 2x tańsza) Ze swojej strony popatrzył bym jeszcze na Hamiltony - marka z historią, część swatch group, standardowe mechanizmy ETA (więc łatwe serwisowanie) + wiele różnych modeli do wyboru. Btw Powermatic 80 chyba ma silikonową sprężyne (antymagnetyczność)? Nie jestem pewny
  7. Jedynie grając adwokata diabła, obstawiam że za omegą przemawiało by (poza prestiżem i mniejszą utratą wartości): 1. Mechanizm in-house - jeśli dla kogoś to ważne 2. Co-axial - lepszy technologiczne wychwyt + ładnie wygląda, ale chyba używana w tej cenie chyba będzie bez przeszklonego deklem 3. Certyfikacja chronometru - znowu, jeśli to dla kogoś ważne, z drugiej strony Epos pewnie też nie będzie mocno odbiegał dokładnością Ale gdybym nie szukał stricte vintage + nie myślał o utracie wartości, to też wolał bym coś nowego, lub używanego ale kilkuletniego. Nowszy generacyjnie zegarek też będzie się pewnie wolniej starzał, przez m.in. ceramiczny bezel i lepszą technologiczne lume, która powinna mniej (lub w ogóle) żółknąć
  8. Najlepiej zobacz obydwa na żywo, jeśli masz taką możliwość (a a Warszawie pewnie spokojnie masz) ewentualnie jakąś inną ~20 letnią Omegę vs jakiegoś innego nowego Orisa Aa i zdecydowanie nie sugeruj się tym że np. ja mówię że nie widzę różnicy w jakości wykonania zegarka za 7k i zegarka za 15k - patrząc an to co mówią inni (koledzy z forum, youtuberzy, recenzencji), to całkiem spore szanse są że po prostu mam do tego słabe oko (co w sumie mi pasuję), więc Twój odbiór tych różnic może być kompletnie inny
  9. W sumie też się zastanawiam co o tym sądzą inni. Ja jak na razie nie miałem tego efektu wow, ani przy oglądaniu Omegi, ani Rolexa, ani Grand Seiko, ani żadnych innych marek. Jedyny efekt wow jaki sobie przypominam to Breitling Navitimer i jego świetny antyrefleks (wygląda jak by nie miał szkiełka) oraz Glashutte Panomatic i wygląd jego mechanizmu, ale to nadal bardziej szczegóły niż ogół. Przyznam że porównując teraz na żywo Hamiltona Jazzmastera, Tudora BB58 i Tissota Le Locle, ciężko było by mi powiedzieć ze 100% pewnością który jest lepszym zegarkiem, nie wniknając w technikalia i nie znając tych modeli/marek. Ale jest to bardzo subiektywne, może po prostu nie mam jeszcze wyrobionego oka Bardziej działa to u mnie w inną stronę: np. czuje że Orient Ray to gorszy zegarek, przez gorsze malowanie bezela, trzeszczącą bransolete i ciężką akcję bezela. Oczywiściej dochodzą inne rzeczy, które już można zmierzyć bardziej obiektywnie - np certyfikacja chronometru, zastosowane materiały, mechanizmy (np. Co-axial, Spring Drive które pod pewnymi aspektami ktoś może uznać za lepsze lub gorsze)
  10. Imo bardzo ciężko powiedzieć, zależy co bierzesz pod uwagę. Z jednej strony lepsza marka to niby lepsze wykonanie, a z drugiej technologia cały czas idzie do przodu - porównaj sobie zapięcia bransolety w 20 letnich Rolexach i w nowych Tissotach Ogólnie w mojej opinii, porównując zegarki w podobnej "skali" cenowej (np. 10-50k), ciężko dostrzec potężne różnice w jakości wykonania bez dopatrywania się lub bez zagłębiania się głęboko w technikalia, a nawet w technikaliach często będzie kontrowersyjnie (Spring Drive vs Co-Axial vs mechanizm w BB58 - raczej nie do rostrzygnięcia, każdy ma swoje wady i zalety) Ale jeśli lubisz nowe i świeże, to raczej nie rozglądał bym się za używanymi - nawet jeśli okazało by się że używana Omega jest lepsza (wątpliwe że uda się to rozstrzygnąć tak jednoznacznie, pewnie opinie będą mocno podzielone i wszystko będzie zależało od kryteriów)
  11. Cześć Wszystko zależy od tego na czym Ci zależy w zegarku, raczej niema tutaj "poprawnej" lub "niepoprawnej" drogi - jeśli kierować by się logiką to wszyscy nosili byśmy kwarcowe Casio Jeśli codzienny i do pubu, to sam zastanawiam się nad używaną Carrerą, najlepiej już lekko porysowaną, żeby mi nie było szkoda kolejnej ryski - wydaje się to świetny kandydat na "beatera" Zegarki które podałeś są dość mocno rozbieżne - diver, chrono, bauhausowe chrono, automat, kwarc. Troche to może sugerować że Twój gust zegarkowy może się jeszcze zmieniać i ukierunkowywać, więc używany daje Ci tutaj opcję eksperymentowania: możesz go czesto odsprzedać z małą stratą i kupić coś innego Btw. jeszcze dorzucił bym kilka zegarków, może akurat któryś Ci podejdzie: * Tudor Black Bay (58 lub Heritage) * Sinn 903 * używana Omega Hour Vision - troche z innej bajki, ja akurat choruje na ten zegarek * jeśli szedł byś w Omegę 36mm tak jak kolega wyżej proponował, to jest jeszcze używany Seamaster 120m w automacie, mocno poniżej zakładanego budżetu
  12. Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad używanym Tagiem Carrera Calibre 5, np. WBN2111 Zastanawia mnie czy ktoś jest w stanie podzielić się doświadczeniem i informacją jaka jest szansa na podróbkę w tym modelu, i czy jeśli numer seryjny na stronie się zgadza to można tą podróbke wykluczyć? Myślę nad kupnem na chrono24 lub ebay.co.uk
  13. W sumie alternatywy zaproponowane tutaj pasują idealnie do tego wątku. Ja bym pewnie rozważał między jakimś Ball-em, Hamilton-em i używanym Tag-iem Btw. świetne te SARX055 i SPB165J1, ale chyba niema szans ich nigdzie przymierzyć w Londynie lub Krakowie? Sam bym rozważył, bo Grand Seiko mocno kusi, ale nie do końca czuję cene za GS w Automatcie (nie rozumiem tego +40% za automat w porównaniu do Spring Drive), szczególnie że kompletnie mi nie zależy na high beat
  14. Ja jeszcze zaproponuje: 1. Hamilton Jazzmaster - w moim bransoleta świetnie wygląda i jest bardzo wygodna. Jedynie brak mikroregulacji, bo zapięcie jest motylkowe, ale za to są half-linki jest wiele modeli, więc najlepiej jak samemu popatrzysz: https://www.hamiltonwatch.com/en-gb/collection/jazzmaster.html?hamilton_movement=5504&hamilton_strap_type=5634 (filtry automat + strap: stainless steel) 2. FC Highlife, jeśli lubisz styl zintegrowany (typu PRX, Royal Oak, Nautilus). Ponad budżet u AD, ale można znaleźć w budżecie np na chrono24 - pewnie warto też popatrzyć na promocje, zapytać o zniżkę lub zapytać na forumowych bazarku jeden z bardziej podobających mi się zegarków. Niestety dla mnie odpada przez wodoszczelność 50m i brak zakręcanej koronki tutaj np prawie w budżecie https://www.chrono24.co.uk/frederiqueconstant/frederique-constant-cosc-highlife-automatic-cosc-41mm-blue-dial-full-steel-bracelet-and-blue-rubber-strap--id18438166.htm 3. Longines Conquest/Hydroconquest Sam nie wierzę że go polecam... Ale jednak jest to jeden z bardziej chwalonych i polecanych zegarków w tym budżecie. Osobiście go za bardzo nie lubię i nie rozumiem zachwytu nad jakością jego wykonania (wskazówki wyglądają płasko, a crown guard ma bardzo ostre krawędzie). Wiec raczej wrzucam z kronikarskiego obowiązku niż polecam - ale nie licząc mnie, to raczej wszyscy są tym zegarkiem zachwyceni Więc może warto zobaczyć na żywo 4. Opcja używana: Tag Heuer Carrera Calibre 5 W tej cenie powinieneś też upolować używanego Taga Cena wynika z lekkiego hejtu na brand (z powodu szemranego marketingu z mechanizmem inhouse + zbytwysokich cen nowych zegarków mimo że mają proste mechanizmy), ale jest to imo bardzo fajnie wyglądający i wykonany zegarek. Dodatkowo jedna trzech najbardziej rozpoznawalnych i uznawanych przez laików za "luksusowe" marek (jeśli ma to dla Ciebie znaczenie). Hejtem szczególnie bym się nie przejmował - nie wynika on konkretnie z tego zegarka + raczej jest to tylko hejt wśród zegarkowych geeków - i to be fair, wiele innych marek mogło by być zhejtowanych za brak mechnizmów inhouse, ale jakoś Tagowi dostało się bardziej... Dodatkowo pewnie sprzedaż bez lub z niską stratą jeśli Ci nie podejdzie Jedyna rzecz której można się przyczepić w tym zegarku to plastikowy pierścień trzymający zegarek. Nie jest to ani widoczne przez szybkę z tyłu zegarka (chyba), ani nie ma na nic wpływu (ok, może będzie go trzeba wymienić za 50 lat, zamiast za 500), więc piszę z kronikarskiego obowiązku. Niektórzy uznają to też za zaletę (antymagnetyzm, wstrząsoodporność), zdania są raczej podzielone https://tagheuerforums.com/threads/plastic-movement-holder.62479/ Co do zegarków ze zintegrowaną bransoletą (PRX, Highlife) - lepiej najpierw przymierzyć, bo na ogól leżą dość "płasko" przez brak profilowanych uszu. PRX np mimo tego że na papierze tylko 39mm, więc mniejszy niż moje inne zegarki, to na żywo jest dla mnie za duży
  15. Masz może zdjęcia od sprzedającego? Najprościej będzie policzyć ilość ogniw i porównać ze zdjęciami na stronie Omegi/AD, np. tutaj https://www.watches-of-switzerland.co.uk/Omega-Seamaster-Diver-300-Co+Axial-Mens-Watch-O21030422003001/p/17331438 (czwarte zdjęcie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.