Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Paweł Bury.

Użytkownik (no_required_posts)
  • Content Count

    11,051
  • Joined

  • Days Won

    50

Paweł Bury. last won the day on March 24 2020

Paweł Bury. had the most liked content!

Community Reputation

2,199 Guru zegarmistrzostwa

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Hirschberg-Erdmannsdorf-Krummhubel

Recent Profile Visitors

11,253 profile views
  1. Obaj po tym samym sąsiedzie
  2. Te górne logo pod skosem to logo Kienzle Urządzenia niby od 1960 roku https://de.wikipedia.org/wiki/Kienzle_Apparate Te dolne to Kienzle Zegarki https://en.wikipedia.org/wiki/Kienzle_Uhren Pokop może Ci coś więcej wyskoczy - trzeba by przetłumaczyć strony
  3. Przeczytaj sobie co jest napisane na tym małym dekielku w Omedze
  4. Jeszcze pomęczę Was ale to juz koniec IWC Mark XI link do artykułu https://www.uhrenkosmos.com/iwc-mark-xi-royal-air-force/ Tekst po automatycznym tłumaczu Wraz z dziewiczym lotem legendarnego DC 3 lotnictwo cywilne osiągnęło swój pierwszy szczyt w latach trzydziestych XX wieku. Około 1935 roku, kilka lat przed wprowadzeniem na rynek IWC Mark XI, IWC wprowadziło swój pierwszy specjalny zegarek na rękę dla pilotów i personelu lotniczego. Cechą szczególną tych zegarków lotniczych były ich cechy. Wyposażony w czarną tarczę i duże świecące cyfry, efektowne świecące wskazówki i obrotową lunetę ze strzałką, taki zegarek pilota IWC był praktycznym przyrządem nawigacyjnym. Na początku drugiej wojny światowej firma IWC Schaffhausen opracowała także dla niemieckich sił powietrznych profesjonalny zegarek lotniczy. Charakterystyczne były matowa stalowa koperta (średnica 55 mm), duża, łatwa do uchwycenia korona, efektowna tarcza, szczególnie przyciągające wzrok świecące cyfry i wskazówki, stoper do dokładnego ustawiania czasu oraz długi skórzany pasek do noszenia zegarka na stroju pilota. Podobnie jak pierwszy zegarek pilota, IWC Mark X był zegarkiem na rękę do użytku wojskowego. Około 6000 tych specjalnych zegarków, rozpoznawalnych po numerach kopert od 1131 001 do 1137 000, zostało wyprodukowanych między końcem lat trzydziestych a 1947. Mechanizm Mark XI jest otoczony wewnętrzną obudową z miękkiego żelaza, która chroni go przed namagnesowaniem Wewnętrzna koperta z miękkiego żelaza zegarka pilota chroni mechanizm przed namagnesowaniem Bild Uhrenkosmos IWC Mark XI Jego następca, Mark XI, był zegarem lotniczym, który z dzisiejszej perspektywy bez wahania może rościć sobie miano „kultowego zegarka”. Od 1948 roku wzbijał się w powietrze na nadgarstkach niezliczonych pilotów. Nie tylko piloci wojskowi powierzyli temu Markowi XI swój cenny czas, ale także kapitanowie renomowanych cywilnych linii lotniczych. Oczywiście ten wybór nie był przypadkowy. IWC wykorzystało całe doświadczenie zdobyte dzięki zegarkom lotniczym w konstrukcji mechanizmu i koperty. Ponadto dodano najnowsze odkrycia w dziedzinie zegarmistrzostwa i metalurgii. Zasada ochrony pola magnetycznego już zastosowana w dużym zegarku lotniczym za pomocą wewnętrznej obudowy wykonanej z miękkiego żelaza była konsekwentnie kontynuowana w tym IWC Mark XI.
  5. To są wszystko wkładki antymagnetyczne We współczesnych zegarkach też stosowane np Rolex Milgaus (nazwa zresztą nieprzypadkowa) link https://www.rolex.com/pl/watches/milgauss.html Cyt. Lata 50. XX wieku były okresem rozwoju myśli naukowej i technologicznej i jednocześnie momentem, w którym coraz większa liczby inżynierów i techników zaczęła być wystawiana na działanie pola magnetycznego w środowisku pracy. Miało to wpływ szczególnie negatywny na działanie ich zegarków. W odpowiedzi na ten problem marka Rolex stworzyła w roku 1956 model Milgauss. Zegarek był zaprojektowany tak, by dzięki magnetycznej tarczy ochraniającej mechanizm opierał się działaniu pola o wartości aż do 1000 gausów. Główną innowacją, zapewniającą ochronę zegarka Milgauss przed zakłóceniami wywołanymi działaniem pola magnetycznego, jest tarcza wewnątrz koperty Oyster. Tarcza, która składa się z dwóch części odpowiednio wykonanych z ferromagnetycznych stopów, otacza i chroni mechanizm. Wygrawerowano na niej symbol indukcji magnetycznej – literę „B” ze strzałką na górze. Tutaj link do IWC link od momentu w którym gość opowiada o wkładce wewnątrz i po co ona jest https://youtu.be/oddQBjOEt4w?t=96
  6. Zabezpieczano tył bo tam są najbardziej wrażliwe elementy czyli balans, wychwyt, włos - to te elementy szwankują w zegarku mechanicznym podczas silnego pola magnetycznego, jak napisano w artykule na biegunie jest tak silne że potrafiło zatrzymać zegarek. Od przodu jest szkło, tarcza zazwyczaj miedziana lub miedziowana (samo to skutecznie zabezpiecza, potem jest pełna płyta mechanizmu i trybiki - wszystko po trochę zabezpiecza zresztą trudno aby przód zakryć deklem choć w niektórych bardziej współczesnych zegarkach pod tarczę też dawano wkładkę antymagnetyczną Dobrą formą zabezpieczenia była by miedziana siatka - materiał nie musi być pełny (szczelny) Odpowiedz mi proszę w jaki sposób w amfibiach ta wkładka podtrzymuje czy stabilizuje na środku mechanizm? Przecież on jest przykręcony do koperty a mimo to jest ten wewnętrzny dekielek - ma wycięcia na środku aby nie dzwonił ale nie mają one wpływu na ochronę bo jak pisałem mogła by to być siatka też by zabezpieczało Mówiłem o wewnętrznym deklu - masz spektrometr ?
  7. Rumuńska wersja Radzieckiej Sławy
  8. To jest stop niklu,żelaza, węgla, chromu i inne Rekomenduję 😜 (strasznie mi ostatnio to słowo podpasowało) przeczytanie z uwagą artykułu https://ch24.pl/dzieje-zegarmistrzostwa-ochrona-antymagnetyczna-w-zegarkach-czesc-2/ Jest sporo o tzw klatce Faradaya
  9. No właśnie całej koperty wtedy nie robiono bo ta wkładka była stopem bardzo miękkim (wtedy pewnie nie było lepszej technologii dzisiaj wiadomo wystarczy sama koperta czy odpowiednie materiały mechanizmu) Jest to tutaj opisane Cyt: Tym najbardziej popularnym było zastosowanie dodatkowej, wewnętrznej koperty osłaniającej werk. Skuteczną ochronę antymagnetyczną tworzyła też koperta w całości zrobiona z miękkiej, antymagnetycznej stali. Jednak w przypadku tego rozwiązania pojawił się pewien problem: taki materiał szybko korodował, więc koperta musiała być dodatkowo pokryta niklem. - a na placu boju w okopie to wiadomo jakie warunki 🤨 To co napisałem to nie jest efekt wczorajszych poszukiwań w internecie na potrzeby tego tematu - to informacje o których czytałem już wielokrotnie w różnych miejscach dawno temu - ten link akurat wczoraj znalazłem tak na potwierdzenie Ten Zenith to zegarek z przeznaczeniem dla wojska - miał być szczelny i dokładny, odporny na działanie środowiska zewnętrznego Jak napisał Krzysztof (kiniol) oryginalnie wszystkie naręczne Zenith (te wojskowe) takie wkładki miały (takie z cyckiem dociskowym na środku ) - za to produkcja cywilna już w większości nie miała Jak widać Omega do całkiem niedawna też stosowała wkładkę tylko mało kto o tym wie bo tych zegarków tak dla przyjemności się nie otwiera https://ch24.pl/slownik/a/antymagnetyczny/ W 2013 roku Omega przesunęła kolejną granicę antymagnetyczności zegarków do 15.000 Gaussów (1.200.000 A/m) wykorzystując do produkcji kluczowych elementów mechanizmu antymagnetyczne materiały bez konieczności stosowania dodatkowej wewnętrznej koperty. Dzięki temu zegarki mogą zostać wyposażone w transparentne dekle oraz ażurowe cyferblaty. 1 Gauss = 79.58 A/m [amper na metr]
  10. Tutaj macie fajnie opisane - długi ale ciekawy artykuł https://ch24.pl/dzieje-zegarmistrzostwa-ochrona-antymagnetyczna-w-zegarkach-czesc-1/ I wzmianka w pewnym momencie o dodatkowym elemencie koperty Cyt: Wróćmy jednak do nowych sposobów radzenia sobie z magnetyzmem w zegarkach. W poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań, producenci nie ograniczali się wyłącznie do eksperymentowania z nowoczesnymi materiałami, z których były zrobione części mechanizmu. Równolegle, trwały prace nad stworzeniem konstrukcji, która chroniłaby cały mechanizm przed działaniem pól magnetycznych. Jednym ze sposobów okazała się dodatkowa koperta z miękkiej, antymagnetycznej stali. Istniało wiele pomysłów na to, w jaki sposób przy wykorzystaniu miękkiej stali można ochronić mechanizm. Tym najbardziej popularnym było zastosowanie dodatkowej, wewnętrznej koperty osłaniającej werk. Skuteczną ochronę antymagnetyczną tworzyła też koperta w całości zrobiona z miękkiej, antymagnetycznej stali. Jednak w przypadku tego rozwiązania pojawił się pewien problem: taki materiał szybko korodował, więc koperta musiała być dodatkowo pokryta niklem. Pod koniec lat 40. XX wieku konstruktorzy z firmy IWC zdecydowali się na zastosowanie dodatkowej, wewnętrznej koperty zrobionej z miękkiej, antymagnetycznej stali. W tamtym czasie była to zupełnie nowa koncepcja, a przetestowano ją na legendarnym już dziś modelu Mark XI, stworzonym dla brytyjskiej Royal Air Force (był oficjalnym zegarkiem pilotów RAF do początku lat 80. XX wieku). Wprawdzie koncepcja dodatkowej koperty była nowa, lecz teoria, na której się opierała nowością już nie była. IWC wykorzystał tzw. klatkę Faradaya wymyśloną i skonstruowaną w 1836 roku przez angielskiego fizyka Michaela Faradaya.
  11. Zabezpieczały przed promieniowaniem elektromagnetycznym Rosjanie stosowali wkładki antymagnetyczne w zegarkach Amfibia - były luźno wkładane ale też wprasowywane w dekiel, wtedy wewnątrz dekla widać było wprasowany dodatkowy kapsel lub luźny dodatkowy kapsel Zastanówcie się po co przy zakręcanej szczelnie kopercie, być może kiedyś nawet z jakąś uszczelką choćby płynną na zasadzie smaru, dodatkowy wewnętrzny luźny dekiel bez uszczelnienia, uszczelek, ze szparą między mechanizmem a nim samym ? W wielu zegarkach ten dekielek wewnętrzny aby się nie kręcił wewnątrz i nie dzwonił miał wycięcia na wałek koronki lub wypustki sprężynujące które potem dociskał dekiel właściwy. Tutaj w ruskich zegarkach z wodoszczelnością 200 metrów (nurkowe) więc jak by kurz dostał się pod pierwszy dekiel to już drugi wewnętrzny co by zabezpieczył ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.