Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

KDXX

Hamilton 2834-2 - przyspiesza i późni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem ze zmianą zachowania Hamiltona na ETA 2834-2.

 

Zegarek miał przegląd - smarowanie, regulację, wymianę (zabijcie, nie wiem czego, ale podobno konieczną dla tego mechanizmu) w sierpniu 2014. Od przeglądu chodził bez problemu - przez dobę przyspieszał 2-3 sekundy (zawsze przyspieszał).

 

Nie nosiłem go w wakacje - przeleżał dwa tygodnie na półce w domu. We wrześniu zauważyłem nową i dla mnie niepokojącą sytuację - odłożony na półkę przyspiesza (czasem 2, czasem 5 sekund przez noc), noszony - zwalnia (czasem 2, czasem 3, czasem 4 sekundy przez 10 godzin noszenia w ciągu dnia). W międzyczasie okazało się, że z nieznanych przyczyn, sekudnik zaczął ocierać się o szkiełko - to zostało naprawione ale nieregularny chód pozostał....

 

Niepokojąca jest nagła zmiana zachowania zegarka i brak powtarzalności odchyłek (raz 1 sekunda, innym razem 4).

 

Pytanie - czy tak może być, czy raczej powinien oddać go na regulacje (przy naprawie sekundnika, Pan Zegarmistrz powiedział "obserwować, może się uspokoi" ale nic się nie zmieniło przez blisko 2 miesiące), czy może już (po roku) "wykończyło się smarowanie"?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkobieżne wychwyty są wrażliwe na jakość oleju bardziej niż te pracujące wolniej. to, że mechanizm w pozycjach pionowych chodzi nieco wolniej niż w poziomych to częsty objaw. Kilka sekund odchyłki pozycyjnej to normalne w średniej klasy mechanizmie. Czy smarowanie jest wystarczające, czy też czopy będą się zużywac szybciej z tego powodu - trzeba by szklanej kuli. Obstawiam, ze przy tak niskich odchyłkach powinno byc OK, zwlaszcza, że oleje mają dopiero rok, ale... wiesz to na pewno???


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem Koledze nie chodzi o to że są odchyłki tylko, że są różne. Brak powtarzalności odchyłek w tych samych pozycjach nie jest normalny. Może masz gdzieś lepszego fachowca z lepszym sprzętem diagnostycznym niż własne ucho i oko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten jest chyba 'średniobieżny' :), co do reszty zgoda.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega siedzi w kieszonkach wiec dla Niego to szybkobieżne :)


cyt.-Wszystkie Ryśki to porządne chłopy !

Piotr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wiem? 2834 to 21,600 czy 28,800? Oczywiście, wiem, że istniały mechanizmy 36,000, ale to inna historia :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

28800


cyt.-Wszystkie Ryśki to porządne chłopy !

Piotr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to, po praktycznej rezygnacji z mechanizmów 36,000bph, jest szybkobieżny, zdecydowanie :)

Zresztą, to tylko słowa ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

Reasumując - zegarek chyba wyląduje na smarowaniu :-(

 

Pozdrawiam

K. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem Koledze nie chodzi o to że są odchyłki tylko, że są różne. Brak powtarzalności odchyłek w tych samych pozycjach nie jest normalny. Może masz gdzieś lepszego fachowca z lepszym sprzętem diagnostycznym niż własne ucho i oko?

 

Ja wiem, czy różnica 1 a 4 sekund to brak powtarzalności? Zmien temperaturę, zmień średni stopien naciągnięcia sprężyny, zrobi się z jednej cztery...

Na mnie takie rożnice nie robią specjalnie wrażenia w mechanicznym nie-chronometrze, choć oczywiście mogą zwiastować jakieś kłopoty. Mogą, nie muszą - jak pisałem, trzeba by szklanej kuli. Bezpieczniej może i będzie zrobić mu przegląd, choć raz w roku to trochę często ;) .

A ze sekundnik zaczął się ocierać o szkło - starczy że był ciut za słabo założony i mógł się przekrzywić przy wstrząsie. Oby tylko nie był po prostu luźny...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, czy różnica 1 a 4 sekund to brak powtarzalności? Zmien temperaturę, zmień średni stopien naciągnięcia sprężyny, zrobi się z jednej cztery...

Na mnie takie rożnice nie robią specjalnie wrażenia w mechanicznym nie-chronometrze, choć oczywiście mogą zwiastować jakieś kłopoty. Mogą, nie muszą - jak pisałem, trzeba by szklanej kuli. Bezpieczniej może i będzie zrobić mu przegląd, choć raz w roku to trochę często ;) .

A ze sekundnik zaczął się ocierać o szkło - starczy że był ciut za słabo założony i mógł się przekrzywić przy wstrząsie. Oby tylko nie był po prostu luźny...

Dokladnie tak, tym bardziej ze wnioski opieramy na symptomach opisanych przez nie doświadczonego kolege...


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koniec końców wybrałem się do p. Jacka Skąpskiego.

 

Zegarek na pomiarach wyszedł rewelacyjnie - w każdej pozycji pomiar wykazuje minimalne przyspieszenie, rekomendacja jaką usłyszałem - nic nie robić i nakręcać.

 

Na razie trzymam się pierwszej części i nie grzebie, nie daje do regulacji, nic.

 

Nową jakością była dla mnie sugestia nakręcania - jak dotąd słyszałem, że nakręcanie zegarków z ETA nie jest dobrym pomysłem, ale zdanie zegarmistrza z wieloletnim stażem - p. Skąpskiego - mocno zachwiało moim przekonaniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zaprzeczam, tak było...

 

pytanie - nakręcać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zaprzeczam, tak było...

 

pytanie - nakręcać?

 

Tak... nosząc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka ruchów nadgarstkiem wystarczy...wysiłek taki sam jak przy dokręcaniu.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK,

 

 

ale dla jasności zapytam (z pozycji człowieka, który o mechanizmach zegarków wie bardzo niewiele) - czy ktoś rzeczywiście spotkał się z uszkodzeniem automatycznego mechanizmu ETA przez ręczne nakręcanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytam dlatego, że może wszyscy powtarzamy "zaczytany" pogląd, bez oparcia w rzeczywistości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz Dąbrowski

Wszystko zależy od tego jaki to mechanizm eta. 2804 nakręcaj do woli, 2824 na dłuższą metę się zniszczy. Dowody znajdziesz w sieci - całe płyty starte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nie nakręcam, jestem przekonany :-)

 

Lepsza minimalna odchyłka na minus niz zgon zegarka

 

Pozdrawiam

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez PistolPete
      OBNIŻKA                                           
       
       
      HAMILTON KHAKI AVIATION PIONEER MECHANICAL CHRONOGRAPH
                  
      Do sprzedania oferuję prawie nowy zegarek HAMILTON KHAKI AVIATION PIONEER MECHANICAL CHRONOGRAPH (długa nazwa ) Ref. H76409140. Do zestawu z oryginalną bransoletą Hamilton typu mesh, zakupione zostały 2 paski. Oryginalny, produkowany do tego modelu, pasek skórzany Hamiltona z charakterystyczną sprzączką w kształcie litery „H”  oraz jeansowy, idealnie komponujący się z niebieską tarczą, marki Fluco. 
       
      Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph H76409140 to inspirowany stylem vintage, ręcznie nakręcany zegarek, który nawiązuje do chronografów pilotów brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych (RAF) z lat 70. XX wieku, tzw modelu FAB4Referencja ta łączy historyczny design z nowoczesną technologią zegarmistrzowską. Jak przystoi na zegarek w klimacie wojskowym (lotniczym) koperta jest w całości szczotkowana. „Smaczkiem” zegarka jest również jego asymetryczna koperta oraz stosunkowo krótkie ucha, dzięki czemu zegarek dobrze się prezentuje nawet na średnich nadgarstkach.
       
       
       
      Dane techniczne:
      Referencja:                               H76409140
      Średnica:                                  Ø 40mm
      Grubość:                                  14,35mm
      L2L:                                          47mm
      Waga:                                      100g (pasek)
      Koperta:                                   Stal
      Bezel:                                       Stal
      Szkiełko:                                   Szkło szafirowe z powłoką AR. Nie wiem, czy jest obustronnie ale powłoka jest bardzo dobra.
      Dekiel:                                      Stal
      Napęd:                                     Manualny, Hamilton H51-Si
      Rezerwa chodu:                      60h
      Data:                                        Nie
      Wodoszczelność:                   10 ATM
      Rozmiar paska/ bransolety:        22mm
       
      https://www.hamiltonwatch.com/de-at/h76409140-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
       
       
      Stan techniczny:
      Sprawny i na należytym chodzie. Zegarek zakupiony 17/09/2025 u oficjalnego sprzedawcy Hamiltona w Austrii. Od tego czasu biegnie 2 letnia międzynarodowa gwarancja producenta. Jestem pierwszym właścicielem zegarka.
       
       
      Stan wizualny:
      9-9,5/10            Jak nowy. Osobiście nie zauważyłem żadnych znaczących śladów użytkowania.
       
      Koperta:           Bez skaz.
      Bransoleta:       Bez skaz
      Szkiełko:           Bez skaz.
      Dekiel:              Bez skaz.
      Pasek:              Oba paski są jak nowe, posiadają jedynie zagięcie od zapinania na poduszce.
       
      Cena:
      6150PLN (do negocjacji*) z przesyłką z Austrii (koszt ok.40EUR).
      Chętnie rozliczę się w EUR.
      Oficjalna cena: 2365EUR+ pasek Hamilton ze sprzączką ok. 100EUR+ pasek Fluco ok. 50UR
      Istnieje ograniczona możliwość odbioru zegarka z Polski, do ewentualnego ustalenia.
       
      *Z zachowaniem zdrowego rozsądku i wzajemnego poszanowania.
       











       


    • Przez osjd
      Na sprzedaż:
       
      Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph ref. H76409530

      Zegarek zakupiony przeze mnie pod koniec czerwca w 2022 roku (miesiac po premierze modelu) u wloskiego AD w sklepie internetowym.
       
      Stan 10/10 – zegarek założony kilka razy, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, manualny cal. H-51-Si (baza to werk H-51 z krzemowym włosem balansu) ok. 60 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Hamilton tutaj: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h76409530-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
      Full set (pudełko, karta gwarancyjna) + dorzucam gratis gruby pasek skorzany hand-made zakupiony w Atelier_KW (produkcja polska), pasek oryginalny z “H” klamra jest beznadziejny. 
       
      Cena 5400zł 
       

       

       

       

       

       
       
       
      Na sprzedaż:
       
      Zelos Spearfish

      Zegarek zamowiony przeze mnie w styczniu 2023 roku (data zakupu 31.01.2023) u AD marki Zelos, TimeZone.
       
      Stan 9.5/10 – noszony sporadycznie na samym poczatku, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, cal. LJP G100 Soigné (pierwszy model Zelos na tym wierku) ok. 68 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Zelos tu: https://zeloswatches.com/products/spearfish-40mm-12hr-frost-launch-special

      Full set (box na 3 zegarki, karta gwarancyjna Zelos i TimeZone).
       
      Cena 1800zł 
       

       

       

       

       

       

       
      PREFEROWANY ODBIOR OSOBISTY W WARSZAWIE.
    • Przez osjd
      Na sprzedaż:
       
      1) Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph ref. H76409530

      Zegarek zakupiony przeze mnie pod koniec czerwca w 2022 roku (miesiac po premierze modelu) u wloskiego AD w sklepie internetowym.
       
      Stan 10/10 – zegarek założony kilka razy, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, manualny cal. H-51-Si (baza to werk H-51 z krzemowym włosem balansu) ok. 60 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Hamilton tutaj: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h76409530-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
      Full set (pudełko, karta gwarancyjna) + dorzucam gratis gruby pasek skorzany hand-made zakupiony w Atelier_KW (produkcja polska), pasek oryginalny z “H” klamra jest beznadziejny.  
       
      Cena 5500zł  5300zł 
       



       
      2) Christopher Ward Dartmouth 1 Series
       
      Zegarek zakupiony przeze mnie w lutym 2023 roku na reddit w grupie zegarkowej (jestem 2-wlascicielem), data pierwszego zakupu to –12.01.2021 jako “almost new”.
       
      Stan 8.0-8.5/10 – noszony sporadycznie na samym poczatku, potem był przechowywany w pudełku. Na zdjeciu pokazalem slad na bezelu, przez to oceniam stan na 8.5 – reszta wizualnie na poziomie bardzo dobrym.
       
      Średnica koperty 41mm, cal. Sellita SW200 COSC grade, ok. 38 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Christopher Ward.   

      W zestawie drewniane pudełko, karta gwarancyjna na 5 lat (do 2026 roku), sciereczka, jedynie brakuje karteczki certyfikatu COSC.
       
      Cena SPRZEDANY
       

       
      Odbiór osobisty w Warszawie.
      Dziękuję.
       
    • Przez d4wid
      Niestety, trafiła się obcierka na bezelu. Koperta satynowana. Polecicie jakiegoś sprawdzonego zegarmistrza który mógłby ogarnąć taki temat? Lokalizacja obojętna, wyślę kurierem, jeśli będę miał za daleko. To mój ulubiony zegarek, w zasadzie EDC, i nie chciałbym by ktoś spartaczył. 
    • Przez dennyk
      Poszukuję fajnej koperty pod Unitasa 6498. Dla utrudnienia nie chińczyka
      Muszę pomieścić tarczę o średnicy 39 mm
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.