Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

kkwpk

Porada konsumencka - zepsuty sprzęt.

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję porady związanej ze zwrotem wadliwego towaru.

Na szczęście nie jest to zegarek.

Kupiłem wczoraj dysk przenośny. Zgrałem na niego trochę zdjęć. Dziś odpalam aby kontynuować robotę i okazało się że dysk padł.

Lecę do sklepu i proszę o zwrot kaski lub wymianę a oni proponują tylko reklamację. Podziękowałem za takie załatwienie sprawy.

Jutro zamierzam ich docisnąć bo w takim przypadku chyba mam prawo do zwrotu gotówki ale nie wiem jakich argumentów użyć.

Pomożecie?

 

 


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za sklep, ale polecam skorzystać z porady/pomocy :

http://www.rzeszow.pl/mieszkancy/biuro-ochrony-konsumentow/dane-teleadresowe

 

Korzystałem z pomocy Rzecznika jak nie mogłem sobie poradzić z trwającą blisko 3 miesiące reklamacją.

Pomogło - reakcja sklepu była błyskawiczna.

 

Trzymam kciuki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep to media expert - duży market. Nie chcę od razu grozić rzecznikami.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Uzyskaj poradę prawną u rzecznika i już... Będziesz wiedział jak się zachować i jakich użyć argumentów...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

1. Skorzystaj z uprawnień z rękojmi, bo ona słyży p-ko sprzedawcy, a nie wobec producenta (gwaranta).

2. Skoro wada ujawniła się od razu po zakupie, to na Twoją korzyść, w ramach rękojmi działa domniemanie, które sprowadza się do tezy, że SPRZEDANO Ci WADLIWY towar.

3. Skoro sprzęt nie działa, to wada jest ISTOTNA, a to uprawnia m.in. do złożenia oświadczenia o ODSTĄPIENIU od umowy, z czym wiąże się możliwość żądania zwrotu całej kwoty.

4. Ew. zażądaj wymiany towaru na NOWY, wolny od wad.

Sam przerobiłem to "barując" się z nimi o lodówkę. Dla nich najwygodniej jest powiedzieć, że przecież jest gwarancja. W ogóle się nie patyczkuj i korzystaj z tego, co daje RĘKOJMIA, regulowana przepisami Kodeksu cywilnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o grożenie, ale może Ci podpowiedzieć jak skutecznie możesz domagać się załatwienia sprawy ...

W przypadku trybu reklamacyjnego sklep "przerzuca" odpowiedzialność za sprzedany towar na producenta.

W przypadku niezgodności z umową kupna sprzedaży to sklep ponosi koszty ...

Wzór zgłoszenia niezgodności towaru z umową (przykład) :

http://bip.um.szczecin.pl/files/57761407F5B043B58B3BCDA0D8909447/reklamacja.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Nie chodzi o grożenie, ale może Ci podpowiedzieć jak skutecznie możesz domagać się załatwienia sprawy ...

W przypadku trybu reklamacyjnego sklep "przerzuca" odpowiedzialność za sprzedany towar na producenta.

W przypadku niezgodności z umową kupna sprzedaży to sklep ponosi koszty ...

Wzór zgłoszenia niezgodności towaru z umową (przykład) :

http://bip.um.szczecin.pl/files/57761407F5B043B58B3BCDA0D8909447/reklamacja.pdf

Linkujesz Koledze wzór oświadczenia, które bazuje na NIEOBOWIĄZUJĄCYM już akcie prawnym.

 

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20021411176

 

Jeśli sprzedaż mała miejsce w sklepie stacjonarnym, to tak jak już wcześniej napisałem, dziś roszczenia z tego tytułu ponownie regulowane są przepisami Kodeksu cywilnego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale nie jestem Prawnikiem.

Pamiętam, że w momencie składania reklamacji było istotne czy chcemy skorzystać z prawa do reklamacji u producenta, czy z tytułu niezgodności towaru z umową kupna/sprzedaży. 

Dlatego sugerowałem poradę u Rzecznika Praw Konsumenta, bo on zna aktualne przepisy i tryb postępowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Kupujący co do zasady zawsze może skorzystać z dwóch możliwości, a więc z trybu opartego o zobowiązanie gwaranta, którym jest najczęściej producent - to tzw. gwarancja, której zasadnicze warunki wyznacza sam producent, a także z uprawnień z tytułu rękojmi, które przysługują wobec sprzedawcy. Rękojmia jest regulowana Kodeksem cywilnym, przy czym w tym konkretnym przypadku lepsze będzie skorzystanie właśnie z rękojmi, choćby z uwagi na moment, w którym doszło do ujawnienia się wady. Ten moment działa w tym przypadku zdecydowanie na korzyść kupującego, tworząc po jego stronie domniemanie prawne działające na niekorzyść sprzedawcy. Dodatkowo, jeśli zakupu dokonał konsument, co oznacza, że zakup nie ma związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, to wówczas sprzedawca nie ma możliwości modyfikować na niekorzyść konsumenta regulacji kodeksowej, określającej m. in. uprawnienia, z jakich można skorzystać w przypadku rękojmi. 


Przepraszam, ale nie jestem Prawnikiem.

 

Spoko, w życiu może być gorzej :) A nie, poczekaj, nie może  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli korzystać z rękojmi? Dzięki.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Czyli korzystać z rękojmi? Dzięki.

Zdecydowanie, art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego. Gdybyś miał jakieś wątpliwości i pytania, zapraszam na PW  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystaj z rekojmi bo tak bedzie dla Ciebie lepiej. Nie napisales czy kupiles po prostu na paragon czy wziales fakture na dzialalnosc bo to troche zmieni sytuacje. 

Korzystajac z rekojmi czekaj na odpowiedz sklepu maja 14 dni od daty zlozenia, zeby Cie poinformowac o swojej decyzji, jak czas minie to przyjmuje sie ze uznali Twoje roszczenie ;) 

 

Niestety musisz sie przygotowac na to ze jakis czas bedziesz i bez dysku i bez pieniedzy.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Tam jest ok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wyprodukuję pisemko.

Dla zainteresowanych. Dysk to WD Elements 1TB.

Dzięki za pomoc.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujący co do zasady zawsze może skorzystać z dwóch możliwości, a więc z trybu opartego o zobowiązanie gwaranta, którym jest najczęściej producent - to tzw. gwarancja, której zasadnicze warunki wyznacza sam producent, a także z uprawnień z tytułu rękojmi, które przysługują wobec sprzedawcy. Rękojmia jest regulowana Kodeksem cywilnym, przy czym w tym konkretnym przypadku lepsze będzie skorzystanie właśnie z rękojmi, choćby z uwagi na moment, w którym doszło do ujawnienia się wady. Ten moment działa w tym przypadku zdecydowanie na korzyść kupującego, tworząc po jego stronie domniemanie prawne działające na niekorzyść sprzedawcy. Dodatkowo, jeśli zakupu dokonał konsument, co oznacza, że zakup nie ma związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, to wówczas sprzedawca nie ma możliwości modyfikować na niekorzyść konsumenta regulacji kodeksowej, określającej m. in. uprawnienia, z jakich można skorzystać w przypadku rękojmi. 

Spoko, w życiu może być gorzej :) A nie, poczekaj, nie może  ;) 

Uwielbiam tę prawniczą grypserkę... Jeszcze "doniosłość prawna"... tak, to sformułowanie lubię najbardziej.

Wynik negocjacji ze sklepem i tak będzie uzależniony od ich widzimisię  ;)  Ale, powodzenia... :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Z tym "widzimisię" to nie byłbym taki pewny :-) W moim przypadku też próbowali różnych zagrań, a skończyło się tym, że dostałem wszystko co chciałem i dodatkowo 350 zł na kartach podarunkowych :-) Jeśli ma się świadomość tego, jakie ma się prawa, to ich "widzimisię" przestaje mieć "doniosłość prawną" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Up +1

Ja korzystałem z porady UOKIK poprzez e-mail odnośnie podobnej sytuacji jak autora. 6 maili wymieniłem, a sprawę miałem załatwioną 'od ręki'. Tak że nie ma co wątpić i wyśmiewać.

Jest jeszcze instytucja jak powiatowy i miejski rzecznik konsumenta, który może wystosować pismo do sklepu czy przedsiębiorcy.

 

S7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fidelio wiesz, ze dla Ciebie to dzien jak codzien i masz juz wzor pisma na kompie w ktorym tylko zmieniasz nazwe sklepu, kwote i przedmiot sporu ;)  

Dla wiekszosci ludzi to nie jest cos z czym maja do czynienia na codzien, plus podejscie do sprawy tez jest inne. Tutaj sklepy wygrywaja, bo znaczna czesc po prostu odpusci i stwierdzi, ze nie jest to warte zachodu. 

Mnie osobiście najbardziej irytuje czas stracony na reklamacje i potyczki ze sklepami, cos co powinno isc prosto i podrecznikowo czesto sie wydluza i wymaga kilku dodatkowych pism ;) 

BTW.

Jak oddajesz reklamacje swojej prywatnej rzeczy to od razu podpisujesz sie jako adwokat? Pytam bo jeden z moich kolegow po kilku reklamacjach, zaczal tak robic i mowi, ze zauwazyl znaczne skrocenie czasu rozpatrywania sprawy ;) 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

fidelio wiesz, ze dla Ciebie to dzien jak codzien i masz juz wzor pisma na kompie w ktorym tylko zmieniasz nazwe sklepu, kwote i przedmiot sporu ;)

Dla wiekszosci ludzi to nie jest cos z czym maja do czynienia na codzien, plus podejscie do sprawy tez jest inne. Tutaj sklepy wygrywaja, bo znaczna czesc po prostu odpusci i stwierdzi, ze nie jest to warte zachodu.

Mnie osobiście najbardziej irytuje czas stracony na reklamacje i potyczki ze sklepami, cos co powinno isc prosto i podrecznikowo czesto sie wydluza i wymaga kilku dodatkowych pism ;)

BTW.

Jak oddajesz reklamacje swojej prywatnej rzeczy to od razu podpisujesz sie jako adwokat? Pytam bo jeden z moich kolegow po kilku reklamacjach, zaczal tak robic i mowi, ze zauwazyl znaczne skrocenie czasu rozpatrywania sprawy ;)

 

W konkretnej sytuacji, jaką miałem z lodówką kupioną w Media Expert było tak, że zakupu formalnie dokonała moja żona, a ja nie miałem skrupułów, by od razu wystąpić jako jej pełnomocnik :-) Faktem jest, że z reguły, gdy w imieniu klienta jest pełnomocnik, druga strona od razu działa inaczej :-) Oczywiście nie twierdzę, że z każdą taką sprawą należy od razu lecieć do adwokata/radcy prawnego. Zawsze jednak warto, korzystając chociażby z wujka google dowiedzieć się, jakie w danej sytuacji przysługują nam prawa i przede wszystkim do tego w takich sytuacjach namawiam :-) Miłego Dnia Pańskiego!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat z pytaniem co do samej rekojmi, akurat z niej skorzystalem reklamujac parasol ogrodowy jednoczesnie proszac o zwrot gotowki odstepujac od umowy kupna sprzedazy. Czy sklep moze nie przystac zwrot gotowki proponujac mi wymiane sprzetu na nowy?

 

Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Podepne sie pod temat z pytaniem co do samej rekojmi, akurat z niej skorzystalem reklamujac parasol ogrodowy jednoczesnie proszac o zwrot gotowki odstepujac od umowy kupna sprzedazy. Czy sklep moze nie przystac zwrot gotowki proponujac mi wymiane sprzetu na nowy?

 

Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

Taka sytuacja jest możliwa, o czym stanowi art. 560 par. 1 k.c. Warunek jest jednak taki, by wymiana na rzecz nową oraz wolną od wad nastąpiła niezwłocznie. Taka możliwość, w przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zażądaniu zwrotu pieniędzy nie wchodzi jednak w grę wówczas, gdy rzecz była już wymieniana lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Krótki, jeśli idziesz z dopiero co zakupioną rzeczą, co do której po raz pierwszy zgłaszasz roszczenia, to odstępując od umowy i żądając zapłaty trzeba się liczyć z taką oto ewentualnością, że sprzedawca zaproponuje wymianę rzeczy na nową oraz wolną od wad.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedz, rzeczywiście sprzed jest prawie nowy zaledwie 3 tygodnie użytkowania, rozumiem iż jeśli sprzedawca zaproponuje wymianę innych opcji aby uzyskać pieniądze nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

dzieki za szybka odpowiedz, rzeczywiście sprzed jest prawie nowy zaledwie 3 tygodnie użytkowania, rozumiem iż jeśli sprzedawca zaproponuje wymianę innych opcji aby uzyskać pieniądze nie ma?

Jeśli po wymianie znowu coś się stanie z tym sprzętem, to wówczas sprzedawca nie ma już możliwości, przy odstąpieniu od umowy i zażądaniu zwrotu kasy, zaproponować coś innego  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki, w takim razie czekam spodziewając się jednak wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.