Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
dewey

Zegarek Maurice Lacroix Aikon śpieszy 70 sek. na dobę, problem z Polskim przedstawicielem.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Parę dni temu przyjechał do nas zegarek marki Maurice Lacroix (Aikon Automatic), który zakupiłem dla narzeczonej na stronie chrono24, od sprzedawcy Prestige Luxusuhren GmbH z Niemiec. Zegarek jest nowy, oryginalny i posiada międzynarodową gwarancję (odpowiednio wypełnioną przez sprzedawcę). Niestety okazało się, że śpieszy ponad 70 sek na dobę (sic!) i będzie potrzebna korekta mechanizmu. W dniu wczorajszym narzeczona poszła z zegarkiem do oficjalnego przedstawiciela marki w Polsce, firmy Ray Center Trading mieszczącej się przy ul. Dereniowej w Warszawie, niestety przedstawiciel z którym narzeczona rozmawiała, odmówił przyjęcia zegarka, nie pomogło powołanie się na międzynarodową gwarancję, tłumaczył pokrętnie, że zegarek musi zostać odesłany do Niemiec, że oni nie przyjmują zegarków zakupionych poza granicami Polski. Sytuacja jest dla mnie absurdalna i mam podejrzenie, że niestety jest to zwykłe polskie januszostwo, zobaczyli kobietę i spuścili ją na bambus. Zanim rozkręcę aferę, chciałbym Was podpytać, czy istnieją jakiekolwiek przesłanki prawne, które usprawiedliwiałyby zachowanie przedstawiciela, a następnie poprosić o doradzenie, co powinienem zrobić w dalszym kroku. Pisać od razu do rzecznika praw konsumenta, sprzedawcy z chrono24, czy może bezpośrednio do producenta? Na jakie przepisy prawne mogę się powołać?

 

Jest jeszcze druga opcja, a mianowicie oddanie zegarka do korekty do zegarmistrza przy ul. Ceramicznej w Warszawie, był o nim nawet jakiś dokument, Pan zajmuje się tym fachem od kilku dziesięcioleci, narzeczona ma dzisiaj podejść i zapytać, czy w razie czego podjąłby się korekty mechanizmu. Wolałbym jednak załatwić temat kanałami oficjalnymi, nie po to człowiek płaci grube pieniądze za zegarek, żeby później nie mógł skorzystać z reklamacji. Co zrobilibyście w mojej sytuacji?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź, czy polski dystrybutor obsługuje gwarancyjnie zegarki kupione poza Polską. Gwarancja międzynarodowa nie znaczy, że jest obsługiwana przez naszego dystrybutora (to częsty przypadek np.: oris, glycine), najprawdopodobniej są wyznaczone punkty serwisowe w Europie.

Ja bym taki zegarek odesłał sprzedawcy z żądaniem zwrotu kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek ... Ja bym taki zegarek odesłał sprzedawcy z żądaniem zwrotu kasy.

Dokładnie tak. Na podstawie rękojmi => niezgodność towaru z umową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Na początek sprawdź, czy polski dystrybutor obsługuje gwarancyjnie zegarki kupione poza Polską. Gwarancja międzynarodowa nie znaczy, że jest obsługiwana przez naszego dystrybutora (to częsty przypadek np.: oris, glycine), najprawdopodobniej są wyznaczone punkty serwisowe w Europie.

Ja bym taki zegarek odesłał sprzedawcy z żądaniem zwrotu kasy.

Jeżeli zegarek Oris masz kupiony w sklepie, który jest oficjalnym sprzedawcą marki, jest na ich stronie to nawet jeśli pochodzi z Hondurasu to gwarancja międzynarodowa obowiązuje w Polsce. To nieobsługiwanie serwisowe być może pomyliło Ci się z zegarkami z grey marketu albo zakupionymi poza oficjalnym kanałem.

 

Co do pytania kolegi - napisałbym do ML i do sprzedawcy z DE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie napisałem do polskiego przedstawiciela z prośbą o oficjalne ustosunkowanie się do mojej sprawy. Serio odesłalibyście zegarek z żądaniem zwrotu pieniędzy? Nie wystarczy zwykła korekta mechanizmu?? A jeśli miałbym go rzeczywiście zwracać, to jak wygląda procedura? Pisać do sprzedawcy, czy najpierw do pomocy chrono24?

 

Napisałem już również do sprzedawcy i poprosiłem chrono24 o mediacje. Wciąż nie wiem, czy faktycznie powinienem rozważyć zwrot? Czy korekty mechanizmów są taką rzadkością w droższych zegarkach? A może uważacie, że odchyłka w czasie, którą ma zegarek jest zdecydowanie niepokojąca?

 

Edit: dostałem już informację od przedstawiciela w Polsce. 

 

 

Witam,

Przyjmujemy do serwisu zegarki zakupione na terenie Polski oraz zagranicą. 

Poinformowałem Pana narzeczoną, że w przypadku problemów z zegarkiem kupionym 2 tygodnie wcześniej w pierwszej kolejności należy poinformować sprzedawcę. Decyzję o sposobie rozpatrzenia reklamacji podejmuje sprzedawca (wymiana, naprawa, zwrot gotówki itp)- taka jest procedura. Podałem do siebie kontakt oraz zapewniłem, że jeżeli będą problemy ze sprzedawcą to ja skontaktuje się z producentem -  w tym celu wykonałem zdjęcie karty gwarancyjnej. 
Dzisiaj po dokładnym sprawdzeniu na stronie producenta informuję Pana, iż sklep Prestige Luxusuhren GmbH nie ma autoryzacji do sprzedaży zegarków Maurice Lacroix. W takiej sytuacji gwarancja wystawiona przez ten salon ważna jest jedynie w miejscu sprzedaży zegarka. 

 

Czy mam się obawiać jakiś problemów? Wydawało się, że jest to zaufany sprzedawca z ponad 6000 transakcji na koncie i 3000 ocen (średnia 4,8/5)... Czy to normalne i legalne w obliczu prawa, że dokonują sprzedaży jako nieautoryzowany sprzedawca? Zupełnie się w tym nie orientuję..

Edytowane przez dewey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już również do sprzedawcy i poprosiłem chrono24 o mediacje. Wciąż nie wiem, czy faktycznie powinienem rozważyć zwrot? Czy korekty mechanizmów są taką rzadkością w droższych zegarkach? A może uważacie, że odchyłka w czasie, którą ma zegarek jest zdecydowanie niepokojąca?

Ja przygody z nowym zegarkiem, nie zaczynałbym od jego otwierania (ew utrata szczelności) i gmyrania w mechaniźmie.

Jeżeli zegarek Oris masz kupiony w sklepie, który jest oficjalnym sprzedawcą marki, jest na ich stronie to nawet jeśli pochodzi z Hondurasu to gwarancja międzynarodowa obowiązuje w Polsce. To nieobsługiwanie serwisowe być może pomyliło Ci się z zegarkami z grey marketu albo zakupionymi poza oficjalnym kanałem.

Tak, poza oficjalną dystrybucją. Choć takie zegarki też pochodzą z tej samej fabryki, więc producent powinien też takie jakoś gwarantować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostawca już odpisał. Wyślą kuriera w dogodnym dla mnie terminie po odbiór zegarka, a ja dostałem propozycję zwrotu pieniędzy albo poczekania 4 tygodnie na nowy zegarek. I związku z tym mam pytanie. Czy Maurice Lacroix to porządna manufaktura? Czy tak duża różnica w czasie jest pewnym ewenementem w tym modelu, czy mam się spodziewać powtórki z rozgrywki za 4 tygodnie? Co byście zrobili na moim miejscu? Warto zaryzykować i poczekać na nowy zegarek? Wiem, że to trochę wróżenie z fusów i proszę o wiele, ale może macie jakieś spojrzenie na sprawę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zegarek się podoba, to zaryzykowałbym wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tak zrobię. Co ciekawe, zegarmistrz do którego podeszła narzeczona w celu założenia z powrotem ogniw w bransolecie, chciał się podjąć regulacji za jakieś śmieszne grosze, ale jak zobaczył, że spóźnia się o ponad minutę na dobę i usłyszał jakie mam opcje, to przyznał mi rację, że lepiej nie ryzykować i odesłać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Tak, poza oficjalną dystrybucją. Choć takie zegarki też pochodzą z tej samej fabryki, więc producent powinien też takie jakoś gwarantować.

Zbyt uproszczone i tak to niestety nie działa, bo na przykład zegarki na grey markecie to zegarki sprzedawane przez producenta właśnie bez gwarancji. Kupujesz taniej, ale coś za coś. Cała reszta jest też dosyć skomplikowana, a to chyba nie miejsce na wyjaśnianie ;)

BTW producent nic nie powinien i nie musi bo gwarancja to dobrowolne świadczenie.

 

A koledze polecam - jeśli zegarek nie ma żadnych wad etc, to wyreguluj go i się nim ciesz.

Edytowane przez Jash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety już za późno, umówiłem się na środę w celu odbioru zegarka i poprosiłem o wysłanie nowego. Nie będę teraz kombinował, bo zostałem poinformowany, że mogę do oddać do miejscowego dealera (co próbowałem nieskutecznie uczynić), ale otwarcie koperty = utrata gwarancji oraz możliwości zwrotu. Trudno, poczekam te 4 tygodnie i jak dostanę nowy, który również będzie się tak dramatycznie spóźniał, to wtedy na spokojnie się zastanowię co zrobić, ewentualnie odświeżę temat, zapytam Was o poradę, pogadam z zegarmistrzem itd. Dzięki serdeczne za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta firma Prestige Luxusuhren GmbH to jest po prostu broker.

Mają wszystko ale nie sądzę aby mieli jakąkolwiek autoryzację.

W zależności od tego skąd mają zegarek, mogą mieć karty gwarancyjne podbite przez jakiegoś AD, który im to sprzedał (choć chyba nie powinien). Wtedy normalnie gwarancja obowiązuje od czasu wystawienia karty przez AD.

Jeśli nie mają podbitej karty, to ogólnie trudno powiedzieć skąd mają zegarek (i chyba nie bardzo chcą się przyznawać) i raczej nikt, nigdy żadnej gwarancji nie uzna. W takim przypadku, ja bym się jednak zastanowił nad zakupem w oficjalnej sieci.

Edytowane przez fanfar19

"Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta." - Stanisław Lem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponad 70s na dobę pachnie po prostu namagnesowaniem.

Mialem taki przypadek z zegarkiem kupionym wysyłkowo.

 

Kto podstemplował kartę gwarancyjna?
Kupowalem od brokerów ale karta była podbita przez AD.

Chcesz powiedzieć, że jest podbita przez brokera?
 

Jesteś chroniony przez Chrono, pisz do dostawcy a jak nie to do nich.

(jeśli nie ma podbitej gwarancji a wg zamieszczonej oferty miała być)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.