Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
mkl1

Ottomańska kieszonka, czyli Szwajcar w Konastantynopolu

Rekomendowane odpowiedzi

Trafił się całkowicie zdezelowany mechanizm "Szwajcarskiego Turka"

 Zakupiłem go, bo mnie "urzekł" arabskimi napisami.. i ciekawym rozwiązaniem dodatkowych kamyków nakładkowych..

 Właśnie opis "dźdżownicami " mnie zastanowił, bo do tej pory widywałem fotki podobnych mechanizmów ale z sygnowaniem "latin"  np. takie:

image.png.6fb36d7c7c2a8cc9b24880b8447f3d72.png

 

 No tak przybył...

Rozpoznanie:

 - oba czopy osi balansu złamane.

- czop osi koła wychwytowego ( górny) złamany

-pokrzywione zeby bębna napędowego.

 Jest Fajnie, będzie co robić,,, :)

podoba mi się

 

Acha tarcza w stanie opłakanym ale jest ( niestety brak przekładni chodu, ale już znalazłem w swoim złomie ten kaliber...)

 

 

otoman 1.jpg

otoman 2.jpg

otoman jpg.png

otoman tarcza.jpg

 

Teraz naprawa.. wiercimy i wstawiamy czop do osi koła wychwytowego :

image.thumb.jpeg.d924d796f95fe302e12f282613c0b3d0.jpeg

 

 

Nabijamy na powrót luźne koło balansu:

 

mocowanie koła na osi.jpg

IMG_0849.JPG

 

 Obecnie nawiercana jest z obu stron oś balansu...

 C.D.N.

 

 

IMG_0848.JPG

image.png

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, oczywiście, co nie będzie łatwe... raczej...

Koperta z tego co widywałem w necie była 3-dzielna, czyli z przednim deklem.

 Wieć mamy zgryza.. kluczykowa( trafić w ten sam rozstaw i ułożenie kluczyka(ów) oraz przedni dekiel, oraz ze starego "ottomana" :)

 Wyzwanie..

 ale się nie przejmuję, wiercimy, i wiercimy i wiercimy, a upał taki, że wiertło się tępi :)

wiercenie1.JPG

 

 

 

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostanę wirtuozem instrumentów smyczkowych :)

 wiercę i wircę, smyk się "grzeje" a głębokośc dopiero 0,3mm 🤬


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czopy  do osi balansu wstawione. teraz żmudne polerowanie ze średnicy 0,2mm do średnicy 0,13mm

Zarówno obu czopów sespołu balansu, jak i czopa z  osi koła wychwytowego.

 

IMG_0888.JPG


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonujesz prace na poziomie mistrzowskim... gratulacje...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Pie#

Gdzie mi tam nawet do czeladnika  :(

Tym bardziej Twojego..

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Wcześniej pisałem zębatka bebna ma pokrzywione zeby

 

zęby  bębna.jpg

 

 chcę je naprostować, lecz nie znam materiału.

 Jeżeli ten stop mosiądzu ma więcej Zn to może być problem, bo wówczas jest kruchy. ( kolor mosiądzu nie wnosi nic = stary )

Co byście poradzili?

 próbować na zimno i będzie "trach", czy tez podgrzać i powoli naprostować.

 Narzędzie  do prostowaniasobie zrobię = doszlifuję kawałek stali tak, by wypełniał praktycznie przestrzeń pomiędzy zębami- bez przesuwania i przekoszenia, wówczas jest szansa na naprostowanie,  a nie urwanie...

Wasze doświadczenia mile widziane..

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No...może ebnąć... W razie "w" będziesz rzeźbić... 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem...

 Ktoś inny to już by ten mechanizm wyżucił do złomu.

 Dla mnie to takie trochę "wyzwanie", czy da się uruchomić.

 Czy poradzę sobie z trudniejszymi naprawami, niż tylko przeczyszczenie i ustawienie..( no ewentualnie małe poprawki..)

 tu jest wszystko rozj@#@ne..

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na powrót..

 (Brighton odratowany)

Czas więc na "Otomańską kieszonkę"

 dzisiaj zdemontowałem bęben i...

zobaczcie sami..

ZONK....

 

zębny bębna 2.jpg

 

 Trzeba je naprostować..

 hm.. ale jak?

 

 Obawiam się, że "na zimno" mogą się wyłamać..

 Czy prostowanie po podgrzaniu palniczkiem ma szanse powodzenia?

 Cp  Byście zrobili?

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej na ciepło, ale osłabiasz materiał. Ja prostuję na zimno.

 Prostuj śmiało, zawsze można wstawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, shreq napisał:

 Prostuj śmiało, zawsze można wstawić.

Żebym to ja jeszcze umiał :)

Nie wstawiałem tak małych ząbeczków...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robota jak każda inna. Samo się nie zrobi:D

Pęseta mocna, oprzeć o podstawę zęba ścisnąć i prostoać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, shreq napisał:

Pęseta mocna, oprzeć o podstawę zęba ścisnąć i prostoać.

Cenna uwaga, bo ja bym się zabrał do tego używając śrubokręta- opierając go o podstawę i przechylając w stronę przeciwną..

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bęben w imadło, młotek w garść, śrubokręt i...

... powiedziałem "BACZNOŚĆ do  SZEREGU"

 posłuchały i się ustawiły... do pionu....

No to założyłem bębenek i się obkręcił bez problemów... :)

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to:

czopy  na osi balansu, na osi kola wychwytowyego i na osi kotwicy ( w sumie 6 czopów wstawiaonych) są oszlifowane. teraz zamontowane.

 

 Wstępne uruchomianie

 Zauważycie "piękną długą zatyczkę mocującą włos :)

 to dlatego, że nie dysponuję przyrządem do wstępnego ustawienia miejsca montażu włosa i muszę to robić na "Słuch" i wizualnie"

 

Nie chce mi się dłubać z malutką zatyczką za każdym razem i zastosowałem długą ( która potem będzie docięta....

 

 Teraz wyapada zając się tarczą, wstawić nóżki pouzupełniać braki emalii itp.

Nie mam wprawy i pewnie skończy się na "szpachlowaniu" czymś "białym"

 ale to na potem.

 Jak się uda to będę szukał:

-wskazówek ( chyba powinny być "ludwikowskie", (cierpię na chroniczny brak wskazówek)

-no iposzukać koperty... :)

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz widzę na twoim krótkim filmiku zegarek pracujący przy bardzo małej amplitudzie wychyleń koła balansowego. Ten zegarek pracuje ciężko, jak koń pod górę. Podejrzewam istotny problem z czopami.

Oczywiście pewności nie mam, to tylko bardzo krótki filmik. W naturze koło balansowe zegarka kieszonkowego powinno pracować trochę inaczej.

Z ciekawości zrobiłem filmik mojego zegarka, który noszę codziennie. Inne również dużo starsze, kluczykowe mam w warsztacie ale zapewniam cię że tylko praca w podobnym zakresie wychyleń koła balansowego pozwala na wyregulowanie zegarka z dokładnością chodu poniżej 30 sek/ dziennie.

Przyjmij sugestię, że pomimo dobrej pracy coś jest jednak nie tak. 

 

 

 

 

 

 


  • What one fool can do, another can.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie.. :) inaczej chodzi -amplituda sporo większa...

 

 Wiesz ta kieszonka przeszła chyba niezłą naprawę w kraju tureckim ...

Dzisiaj ruszyła i się cieszę.

 ALE.. czeka mnie jezcze wstawienie 2 zębów w bęben, bo mimo wyprostowania znowu są zgięte i pęknięte.

To też spowodowało, że zegarek " stanął" w pewnym momencie.

 Ale.. te uszkodzenia spowodowały następną usterkę. Rozbite łożyskowanie bębna i czasem mechanizm jest napędzany , jakby chciał a nie mógł...

 

 

WIEM. TO złom...

Wuiększość z WAS  wrzuciłaby to do kosza, lub pudła z częściami.

 Ja jednak chcę , by chodził..

Potem mogę go dać na złom, ale ... z pełną świadomością, że dałem radę go naprawić..

Mimo przeciwności tureckich zegarmistrzów.

 ( jak zdemontuję bęben to pokaże  co było "naprawiane...")

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoja odpowiedź jest nie na temat.

To bardzo fajny mechanizm, to nie o problemy w kraju... Tureckim czy jakimkolwiek innym zagranicznym chodzi.

To problemy z czopami.

Zdejmij kamień nakrywkowy na półmostku balansu. podnieś delikatnie koło balansowe z osią. Musi dać się unieść do góry, musi czop pojawić się z b. małym luzem ponad krawędzią otworu kamienia łożyskowania poprzecznego.

Taka swoboda czopów w kamieniach poprzecznych ( to te z dziurką) jest niezbędna. to jest pierwsza rzecz do sprawdzenia. 

Zanim zwalisz na cały świat sprawdź co sam zrobiłeś.

 

 


  • What one fool can do, another can.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Now body is perfect,

Tym bardziej nie dorównam profesjonalistom

Próbować coś zrobić jednak trzeba..

....dlatego zrobię tak jak piszesz..

 

Nie chcę się tłumaczyć..

przyjmuję "na klatę" rady porady, i krytykę ( byle konstruktywną :) )

============================

 edycja...

czyli to jeszcze nie koniec... 😎 tematu...

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się 😡

zęby bębna poleciały, że ho-ho

 było tak i wyprostowałem je

 

zębny bębna 2.jpg

teraz jest tak ::

do dentysty, by wstawić protezy  :)

 

 

wyrąbane zęby.jpg

 

znalazłem nawet materiał o tej samej grubości i  ciekawy

spłonka karabinowa :) :)

 

materiał na zęby.jpg

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.