Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
sashimi

Eco-Drive z mechanizmem J810

Recommended Posts

Witajcie 😊

 

Mój Citizen eco drive AW1410-24E po ok. 3 latach odmówił posłuszeństwa. Zatrzymał się bez wcześniejszego skokowego ruchu sekundnika, czyli bez upomnienia się o ładowanie. Faktycznie słońca od dwóch tygodni jak na lekarstwo, więc cierpliwie trzymałem go przez te 14 dni na parapecie. Nie drgnął. Poszedłem z nim do serwisu, żeby sprawdzić czy to aku czy mechanizm. Na miejscu okazało się, że aku padnięty, ma zaledwie 1V prądu a przy obciążeniu jeszcze gorzej. Po założeniu nowego aku MT621 dalej nic. Zero współpracy. Wygląda na to że kresu dobiegł mechanizm J810. Zegarek został u lekarza, który ma się zorientować za ile i na kiedy taki mechanizm ściągnie.

 

Miał ktoś z Was podobne objawy z aku, czy przejścia z wymianą mechanizmu? Do tej pory działał bez zarzutu, wielokrotnie polecałem go na naszym Forum jako "bezobsługowy", hehe. I masz, taki los. Trafił do obsługi wcześniej niż na to liczyłem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odszedł do Krainy Wiecznych Zegarków !!! Niech Mu Tam Ręka Lekką Będzie !!!😞 Po przeszczepie to już nie ten sam będzie - inna dusza :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe. Dusza ważna ale mimo, że model tani i powszechny to jakoś przypadł mi do gustu. Nawet mu wskazówkę sekundową pół roku temu zleciłem malnąć na żółto, żeby się ożywił bo blady był taki cały biały. Wyszło całkiem, całkiem. Zobaczymy jaki będzie koszt nowej duszy. Meches mówił coś o kwocie 220 PLN z serwisem. Ociera się to o ekonomiczne podejście, nowy kosztuje c.a 500 PLN ale kto z nas patrzy na zegarki jak księgowy 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, sashimi napisał:

Hehe. Dusza ważna ale mimo, że model tani i powszechny to jakoś przypadł mi do gustu. Nawet mu wskazówkę sekundową pół roku temu zleciłem malnąć na żółto, żeby się ożywił bo blady był taki cały biały. Wyszło całkiem, całkiem. Zobaczymy jaki będzie koszt nowej duszy. Meches mówił coś o kwocie 220 PLN z serwisem. Ociera się to o ekonomiczne podejście, nowy kosztuje c.a 500 PLN ale kto z nas patrzy na zegarki jak księgowy 😃

 jak lubisz zegarek to czasem i warto nawet przepłacić delikatnie - z rozsądkiem oczywiście :)  tak ale trzeba dołożyć te 300zł lub więcej - a tu masz nowy mechanizm wiec ... jeśli nie jest porysowany mocno, wskazówka podrasowana - to tylko naprawić :)  tak myślę :) 

Edited by unadarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki mam właśnie zamiar. Sądzę że połowa wartości nowego to rozsądna granica. Jest wygody, ma świetną lumę. Jeśli zadziała po przeszczepie fajnie, jeśli wyjdzie to zbyt drogo to może będzie podstawą do innego projektu. Wtedy np. eco-drive z mechanicznym werkiem. Hehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, sashimi napisał:

eco-drive z mechanicznym werkiem. Hehehe.

Słoneczko  od tarczy będzie robić mikro parę a ona napędzać mikro turbinkę która to napędzać będzie mechanizmik - no i mamy Eco Driver mechanicznego   :) wtedy kroplomierz i raz na miesiąc uzupełnić ubytki wody po kropli :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie wrzucić garść informacji z dalszych losów wizyty zegarka u zegarmistrza. Otóż wstępna diagnoza zegarmistrza, że padł mechanizm okazała się nie trafiona. Zegarmistrz dopatrzył się braku połączenia między ogniwem solarnym a akumulatorem. Biorąc pod uwagę około półroczne działanie akumulatora bez ładowania, zbiega się to w czasie ze zleceniem pomalowania wskazówki sekundowej na żółty kolor u zupełnie innego zegarmistrza. Zapewne wtedy doszło do niezamierzonego rozłączenia ogniwa i aku. Nie mam żadnej pretensji do zegarmistrza, bo przy kilkunastu serwisowanych u Niego zegarkach nigdy nie miałem zastrzeżeń. Tym sposobem jednak moja zachcianka na "mod" w postaci żółtej wskazówki pociągnęła z lekkim opóźnieniem dodatkowe 150 PLN, które przy obecnej wizycie zapłaciłem za diagnozę, nowy aku i jego wymianę. Obyło się więc bez wymiany mechanizmu. Odszczekuję niniejszym moje rozczarowanie Eco-Drive'm, które pojawiło się jak zegarek stanął 😄 Działa i cieszy oko, mimo że żaden z niego rarytas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sashimi napisał:

Pozwolę sobie wrzucić garść informacji z dalszych losów wizyty zegarka u zegarmistrza. Otóż wstępna diagnoza zegarmistrza, że padł mechanizm okazała się nie trafiona. Zegarmistrz dopatrzył się braku połączenia między ogniwem solarnym a akumulatorem. Biorąc pod uwagę około półroczne działanie akumulatora bez ładowania, zbiega się to w czasie ze zleceniem pomalowania wskazówki sekundowej na żółty kolor u zupełnie innego zegarmistrza. Zapewne wtedy doszło do niezamierzonego rozłączenia ogniwa i aku. Nie mam żadnej pretensji do zegarmistrza, bo przy kilkunastu serwisowanych u Niego zegarkach nigdy nie miałem zastrzeżeń. Tym sposobem jednak moja zachcianka na "mod" w postaci żółtej wskazówki pociągnęła z lekkim opóźnieniem dodatkowe 150 PLN, które przy obecnej wizycie zapłaciłem za diagnozę, nowy aku i jego wymianę. Obyło się więc bez wymiany mechanizmu. Odszczekuję niniejszym moje rozczarowanie Eco-Drive'm, które pojawiło się jak zegarek stanął 😄 Działa i cieszy oko, mimo że żaden z niego rarytas.

Super że ten Star Trek zakończył się pozytywnie :) i nie straciłeś wiary w Eco Drivery :) Citizen to Citizen podobno jak świat się skończy to zostaną karaluchy i Citizeny tak mówi przepowiednia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sashimi A to ci dopiero psikus. :huh: Zwodniczy był ten okres zwłoki, ale po fakcie ma to sens. Najważniejsze, że działa, a renoma Citka obroniona. :)


Langel 17 jewels - Bulova Accutron Automatic 63B98 - Swatch YIS403 - Citizen BN0159 - Citizen Proximity BZ1000-54E - Citizen BT0070-01A Twin Date 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By beriam
      Obecnie mam trzech obywateli na oku i jak zawsze kolejny dylemat zakupowy 🤫
      - BN0118-12L
      - PMD56-2952
      - BN0241-59H
       
      Od zawsze jakoś przemawiały do mnie modele Tough,Land i Ray Mears.
       
      Konstruktywne sugestie mile widziane 



    • By beriam
      Kupię j/w.
    • By tt55
      Poszukuję tarczy do zegarka z pasującymi wskazówkami do Citizen mech. 5500 - z dniem i datą.
      Może być to stary zegarek z niedzialajacym mechanizmem z tymi częściami.
      Przykładowa tarcza na zdjęciu.

    • By GostRado
      Dzień dobry 
       
      Moją pasją jest kawa i wszystko, co jest z nią związane, co widać na zdjęciu. Myślę, że osiągnąłem już w tej dziedzinie "game over", no może prawie 😉 W razie pytań związanych z ziarnami kawy, młynkami, ekspresami i kawowymi akcesoriami służę pomocą 🙂 
       
      Co do zegarków mam sprecyzowany gust. Kiedyś marzyłem o Louis Erard 1931 retrograde i Breitling blackbird. Obecnie najbardziej podobają mi się czarne zegarki: sportowe (mam Tissot Supersport Chrono i klasyczne szkieletowe ( posiadam Roamer competence skeleton). Od ponad 20 lat mam Citizena promaster, który dużo przeszedł perypetii i wciąż chodzi, jest niezniszczalny, a jedyna konserwacja to wymiana baterii.
       
      Zapisałem się do Waszego forum, aby zdobyć "zegarkową" wiedzę dla samej przyjemności oraz w celu wykorzystania w przyszłości do zakupów zegarków. 
       
      W Nowym Roku życzę Wszystkim  zdrowia, szczęścia i mnóstwa pieniędzy na zakupy wymarzonych zegarków!
       
      Grzegorz 
       
      PS
      Roamer, po zdobyciu dzięki Wam wiedzy, idzie na sprzedaż 🙂
       
       
       

    • By Sol
      Citizen NY0040, czyli tak zwany "Majtek", to popularny budżetowy diver, czasem jednak niedoceniany.
      Model produkowany od 1997 roku i posiadający swoją własną historię.
      Często porównywany z SKX007 od Seiko.
      (Chyba ze względu na cenę... chociaż to w tej chwili nieaktualne, bo ceny SKX-a poszybowały w górę tak bardzo, że Majty możemy kupić za pół ceny, bo jeżeli chodzi o jakość, to Citizen wygrywa.)
      SKX jest ponoć kultowy, ale to Citizen ma fajną historię w tle - był używany przez płetwonurków włoskiej marynarki wojennej
      Podoba mi się także to, że zegarek ma swoją własną nazwę nadaną przez użytkowników, czego nie doczekał się konkurent.
       
      Nie wchodząc dalej w porównania, powiem krótko: Majtek na pewno nie jest gorszy i zasługuje na swój wątek.
       
      To zacznę od mojego.
      Myślałem, że będę nosił na meshu, ale na dobrej gumie jest trudny do pokonania
       

       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.