Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość trad

Trwałość systemu ECO-DRIVE

Rekomendowane odpowiedzi

Gość trad

witam

czy ktoś z szanownych "współforumowiczów" orientuje się może jaka jest wytrzymałość ww technologi w zegarkach Citizena?

ile lat wytrzymuje akumulator?

Pozdrawiam Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma danych na te temat. Można się tylko opierać na "dowodach pośrednich", technologia w sprzedaży od lat. CTZ zwiększa udział ED w swojej ofercie, podobno 80% modeli chcą wyposażyć w ED. Jest to więc system trwały, jak myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

czy ktoś z szanownych "współforumowiczów" orientuje się może jaka jest wytrzymałość ww technologi w zegarkach Citizena?

ile lat wytrzymuje akumulator?

Pozdrawiam Tomasz

 

Mój działa już 9 lat. Ale wiem od zegarmistrza ze zdarzało mu się wymieniać już te akumulatorki. Podobno nie jest to jakiś problem i zegarek znów bangla x lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie klient właśnie po Citizena z Eco drive , jego Citizen działał 16 lat . Poza tym weszły udoskonalenia systemu ED , od roku 1999 - Ed Thermo , 2000- ED Vitro , a w 2002 ED Infinitum , tak wiec zwiększyła się jego trwałość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ECO DRIVE THERMO

 

System Eco-Drive Thermo przekształca różnicę temperatur pomiędzy ciałem użytkownika, a otoczeniem w energię elektryczną zasilającą mechanizm zegarka. Dzięki temu, iż koperta zegarka dotykająca ciała użytkownika jest cieplejsza, niż bransoleta

 

odczytująca temperaturę otoczenia, między polami półprzewodników następuje generacja energii elektrycznej. Kiedy zegarek nie znajduje się na ręku, wskazówka sekund porusza się w przedziałach 10-sekundowych, powrót do zwykłego trybu pracy następuje po założeniu zegarka.

ECO DRIVE INFINITUM

Zegarki wyposażone w napęd Eco-Drive Infinitum to zegarki, które wiedzą jak oszczędzać energię. Ogniwo świetlne przekształcające światło w energię działa niczym czujnik. Kiedy czujnik ten wykryje, że zegarek nie jest poddawany naświetleniu od dłuższego czasu, trzy niezależne ?mechanizmy? rozpoczynają wyłączanie poszczególnych funkcji ? wskazówek sekund, godzin i minut oraz kalendarza. Podczas, gdy wskazówki ?śpią? układ scalony wewnątrz zegarka dalej odmierza czas i zapewnia automatyczny i natychmiastowy powrót wskazówek i kalendarza do właściwej pozycji, gdy tylko zegarek zostanie wystawiony na działanie światła. Powoduje to zaoszczędzenie energii i wydłużenie czasu działania zegarka.

ECO DRIVE VITRO

Dzięki oryginalnej technologii CITIZEN, szkiełko zegarka Eco-Drive VITRO przejęło funkcję baterii słonecznej. W celu rozszerzenia możliwości technologii wykorzystanej w serii Eco-Drive CITIZEN rozwinął zastosowanie ?transparentnej baterii słonecznej?. W większości zegarków Eco-Drive bateria słoneczna jest umieszczona pod tarczą, co narzuciło pewne ograniczenia, gdyż cyferblat musi być wykonany z materiału przepuszczającego światło. Bateria słoneczna w modelach Eco-Drive VITRO składa się z niezwykle cienkich, krzemowych włókien umiejscowionych w szczelinach na spodniej stronie szkiełka, pełniących funkcję fotoogniwa. Nitki o szerokości 6 mikronów rozmieszczone w odstępach 94 mikronów są niewidoczne dla ludzkiego oka. Dla porównania - grubość

ludzkiego włosa to 100 mikronów. Wersja damska zegarka zawiera 132 rzędów włókien, zaś męska ? 273.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiolka widzę, że jesteś obeznana w temacie. To może jeszcze masz jakiś spis, który kaliber wykorzystuje jaką technologię? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mam , ale jak tylko go zdobędę to zamieszczę ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Troche mnie citizeny ostatnio zainteresowały. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zimny-wiatr

Przyofftopuję troszkę ale muszę napisać że jestem pod dużym wrażeniem tego jak kobieta może się znać na zegarkach :D

Nie często się to zdarza :) Przy okazji chcę Ci się Wiolu pochwalić że od wczoraj też mam Citizena ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dużo rzeczy muszę się nauczyć ;)

Gratuluję , pochwal się , co to model?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zimny-wiatr
Jeszcze dużo rzeczy muszę się nauczyć :D

Gratuluję , pochwal się , co to model?

Pozdrawiam

 

Wczoraj było o tym dość głośno :) Citizen NY-2300 z baardzo bogatą historią ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie było mnie kilka dni na forum i mam jak widzę spore zaległości do nadrobienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Classified

zimny-wiatr, gratuluję solidnego divera:) W środku Miyota jak rozumiem? Wskazówki masz oryginalne czy jakieś customy zakładałeś ;)

 

A Eco-Drive to prawie to samo co tough solar, tylko moim zdaniem lepiej zaimplementowane i bardziej zaawansowane...

ED używa baterii litowo-jonowych - posiadających określone wady takie jak spadek pojemności przy pracy w wysokich temperaturach, nieodwracalne starzenie się niezależne od ładowania (dlatego baterie Li-Ion są najwydajniejsze zaraz po wyjściu z fabryki), wysoka oporowość, itd - polecam ten link

I to obok efektywności ogniw słonecznych/termicznych czynnik najistotniejszy do rozważenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zimny-wiatr
zimny-wiatr, gratuluję solidnego divera:) W środku Miyota jak rozumiem? Wskazówki masz oryginalne czy jakieś customy zakładałeś ;)

 

Classified, proszę!!!! Powiedz gdzie można znaleźć customowe wskazówki do Miyoty 8200!!! :D

Szukałem jeszcze za nim do mnie zegarek do mnie przyszedł ale nikt chyba nie moduje Citizenów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Classified
Powiedz gdzie można znaleźć customowe wskazówki do Miyoty 8200

Za bardzo nie ma, ale kolega miał inny patent - kupił jakiegoś zalanego i zatartego złoma na tej miyocie ze wskazówkami jakie mu pasowały, po czy podmienił i ma ;)

Mnie też to boli, bo sam mam kilka Citizenów i wiem, jak Seikofani sie cieszą z masy customowych tarcz i wskazówek. O nas zapomniano :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zimny-wiatr

Też o tym myślałem ale ciężko dobrać ładne wskazówki do divera z innych zegarków. Myślę co by zmienic im kolor podświetlenia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ECO DRIVE THERMO

 

System Eco-Drive Thermo przekształca różnicę temperatur pomiędzy ciałem użytkownika, a otoczeniem w energię elektryczną zasilającą mechanizm zegarka. Dzięki temu, iż koperta zegarka dotykająca ciała użytkownika jest cieplejsza, niż bransoleta

 

odczytująca temperaturę otoczenia, między polami półprzewodników następuje generacja energii elektrycznej. Kiedy zegarek nie znajduje się na ręku, wskazówka sekund porusza się w przedziałach 10-sekundowych, powrót do zwykłego trybu pracy następuje po założeniu zegarka.

 

Z tego co wiem Citek zaniechał produkcji zegarków z tym (bardzo ciekawym) napędem. Zbyt kosztowne w produkcji podobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Classified, proszę!!!! Powiedz gdzie można znaleźć customowe wskazówki do Miyoty 8200!!! :)

Szukałem jeszcze za nim do mnie zegarek do mnie przyszedł ale nikt chyba nie moduje Citizenów

 

Moze takie coś? :)

 

http://shop.ebay.pl/merchant/tryabidforit?...s&_osacat=0

 

Pzdr

Spinner


SPINNERSTRAPy - szukaj na Instagranie lub FB po haśle "spinnerstraps"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znac jakbys zamawial, moze wysylka na pol by wyszla...:-P Sam jakos sie nie moglem za to zabrac...

 

Pzdr

Spinner


SPINNERSTRAPy - szukaj na Instagranie lub FB po haśle "spinnerstraps"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fido_dido

witam!

ja jestem sceptycznie nastawiony do napędu eco-drive mnie pochodził tylko 7lat, a wymiana akumulatora jest dość kosztowna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie chodzenia w jednym zegarku tyle lat. Życie jest zbyt krótkie aby sobie odmawiać przyjemności kupna fajnego nowego zegarka przynajmniej co 3 lata ( zegarek niszczeje, moda się zmienia, potrzeby się zmieniają, wiek i upodobania nosiciela także). Jeśli ktoś chce zegarka na całe życie to nie ten adres, niech kupi porządnego mechanika i nie zawraca sobie głowy tanimi kwarcami. Wieżę że eco drive to porządny system, Japończyki wiedzą co robią...ale nigdy nie przyszło by mi do głowy sprawdzać przez 7-10 lat czy rzeczywiście system jest taki dobry :)...dużo może zależeć także od warunków w jakich ten system będzie pracował...czy będzie rok leżał w szufladzie bez dostępu świeżej energii czy będzie męczony dzień w dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja już nie rozumiem, bo niby wszędzie piszą że Eco-Drive nie wymaga zmiany baterii, a wychodzi na to że jednak po iluś latach trzeba. Ja akurat chciałbym mieć zegarek na lata, więc jak myślicie czy Eco-Drive służyć będzie? Dodam tylko że mam obecnie Citizena z Eco-Drive prawie 5 lat i bez zarzutów. Zamienić chcę jednak na lepszy model, który do końca mnie będzie satysfakcjonował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie baterię tylko akumulatorek ;). No widzisz poprzedni citek zdążył Ci się już znudzić, zanim padł...Jak kupisz nowego to będzie najprawdopodobniej tak samo...też po kilku latach przyjdzie ochota na zmianę ;). Przeczytaj mojego posta wcześniejszego...jeśli chcesz zegarek na całe życie to kup mechanika, bo kwarce bo kilku wymianach baterii też zwykle padają. Mechanik dobrze konserwowany dożyje kolejnego pokolenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie baterię tylko akumulatorek ;). No widzisz poprzedni citek zdążył Ci się już znudzić, zanim padł...Jak kupisz nowego to będzie najprawdopodobniej tak samo...też po kilku latach przyjdzie ochota na zmianę ;). Przeczytaj mojego posta wcześniejszego...jeśli chcesz zegarek na całe życie to kup mechanika, bo kwarce bo kilku wymianach baterii też zwykle padają. Mechanik dobrze konserwowany dożyje kolejnego pokolenia :)

 

Chociaz osobiscie wole zegarki mechaniczne to wlasnie Citizena Eco-drive kupilem na prezent - to był wtedy jedyny dostępny zegarek w całości (razem z dekielkiem) "tytanowy" - i dzieki temu nie powodował żadnych uczuleń u osoby, które go dostała. Dzięki niemu mogła pierwszy raz od lat założyć zegarek :)

 

I nosi go od wielu wielu lat - ja juz nawet nie pamietam dokladnie ilu, a z zegarkiem nie trzeba bylo robic po prostu nic. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.