Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

tomi207

Co oznacza -de Luxe?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.zastanawiam się czym rożni sie poljot de luxe i łucz de luxe ,od zwyklego poljota i łucza?

Co właściwie oznacza de Luxe?

Pytam bo jeszcze jestem zielony ;)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ciężko przetłumaczyć, co znaczy de lux bo to znaczy de lux. Coś luksusowego, super itp. De luxy różnią się od innych poljotów i łuczów tak jak mały fiat od dużego to poprostu są inne modele tych samych producentów.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Więc jak można rozpoznać czy dany zegarek jest właśnie de lux?tylko po tym ze ladniej wygląda i ma pozłacaną kopertę? czy to raczej jakies konkretne różnice mozliwe do identyfikacji..?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

poljoty de lux mają napis na tarczy. Wszystkie inne zegarki stylizowane na de lux mają mechanizmy w złotym kolorze, werk 2209, cieniutką kopertę

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Warto zaznaczyć, że chodzi o werk 2209 23j produkowany przez zakłady Poljota (1MFZ) w Moskwie i Łucza w Mińsku bo pod tym ozanczeniam produkowano bardzo popularny i dość podobny mechanizm Wostoka na 18 kamieniach oraz mechanizm Rakiety, który uchodzi za pewnego rodzaju rarytas bo dość trudno go spotkać.

Generalnie możesz założyć, że mechanizm w Poljocie/Łuczu de lux powinien wyglądać tak:

post-26957-0-67298100-1331139472.jpg

(ten akurat sygnowany jest na fabrykę z Mińska)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

wielkie dzieki za odpowiedzi.foto moze mi sie przydac do identyfikacji de luxa ;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ale w Poljotach de Luxe byl tez mechanizm 29 kamieniowy - automat? Czy calkiem mi sie wszystko pomylilo?