Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

AS313

Jaeger-LeCoultre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc w ustaleniu parametrów zegarka Jaeger-LeCoultre. Zegarek jest sprawny, nr na mechanizmie: 941504

 

• Jaka jest przybliżona data produkcji?

• Jaki mechanizm został w nim zamontowany?

• Czy kolorystyka (tarcza/wskazówki) jest oryginalnie złota w tym modelu a koperta chromowana? Czy oryginalny kolor tarczy to biały?

 

Będę wdzięczny za wszelkie dodatkowe informacje na temat tego modelu.

 

Dziękiuję.

 

 

post-60735-0-74690100-1363944674.jpgpost-60735-0-10005300-1363944675.jpg

post-60735-0-46358800-1363944675.jpgpost-60735-0-87516300-1363944675.jpg

post-60735-0-39313100-1363944676.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wskazówki i werk oryginalne, tarcza to nie bardzo widać na tym zdjęciu. Koperta to nie wiem... z reguły w takich modelach były koloru złotego. Wzorniczo stawiałbym na 70 lata, ale to tylko takie odczucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek zdecydowanie starszy - myślę, że około połowy lat 50-tych.

Mechanizm z TEJ rodziny.

Wskazówki wygladają na oryginalne. Co do sekundnika nie mam pewności.

Myślę, że tarcza była znacznie jaśniejsza.

Szkoda, że zdjecia mało wyraźne - trudno ocenić jej stan.

Miejmy nadzieję, że odezwie się w wątku główny specjalista od JLC


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinie. Załączam zdjęcia tarczy w lepszej rozdzielczości.

 

Planuję odrestaurować ten zegarek w sposób jak najbardziej wierny, dlatego pytania o pierwotny wygląd są istotne.

 

post-60735-0-32310600-1363978958_thumb.jpg

post-60735-0-35932000-1363978967_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zamiar oddać go do "malowania" to przed tym możesz zrobić zdjęcia tarczy w wysokiej rozdzielczości, a później spróbować umyć tarcze (jak umyć tarcze znajdzie na forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza nie jest w szufladowym stanie, ale wygląda na oryginalną. Troche szkoda ja odmalować.

Czy ja dobrze widzę, że koperta jest chromowana?


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza, wskazówki i koperta oryginalne. Tarcza w oryginale była jaśniejsze (jasny beż, kremowa - coś w ten deseń) ta zdecydowanie ma juz swoje lata i widać ładna patynę

Produkcja w latach 40/50, bywały o średnicy chyba 34 i 38mm

 

Edyta:

Tarczy szkoda malować, ta jest w ładnym oryginalnym stanie. Z tego co pamietam to te cyferblaty nie mialy finiszki lakierem bezbarwnym w przeciwieństwie do np master marinerow więc tarcze powinno ładnie dać sie "umyć"

 

Rafal (cytochrom) niestety bardzo rzadko pojawia sie teraz na forum:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Będę próbował umyć tarczę. Po zakończeniu operacji podzielę się wynikami ;-).

 

Odpowiadając na wcześniejsze pytania. Tak koperta jest chromowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed myciem radziłbym poprawić kopertę, może da sie uniknąć mycia bo efekt będzie zadowalający

widziałem kilka vintage po myciu do białości (inaczej się nie da) i nie wygląda to zbyt fajnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, koperta niezbyt mi się podoba. Napis na dekielku sugeruje, ze cała koperta jest stalowa, a nie tylko dekiel.

Nigdy nie widziałem też w ten sposób osadzonego P478 w kopercie - takie podciecie pod koło balansu i śruby.

dekiel też nieco dziwnie ukształtowany, jak do tego mechanizmu - jakby zbyt głęboki.

Ale nie feruję żadnych wyroków, bo moja znajomość JLC jest zbyt mała. Myslę, że należałoby po prostu przyjrzeć się temu


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arturze z tymi napisami to faktycznie lekka nieścisłość, ale takie koperty faktycznie występowały.

Werki 478 były montowane w takich kopertach, widziałem na żywo 4/5 takich modeli. Dekiel wydaje sie być głęboki, ale faktycznie aż taki nie jest (koperta z tym dekielkiem bez szkiełka ma 6mm grubości).

Przesyłam zdjęcie mechanizmu jedynego manuala jakiego mam.... Myślę, iż wyjaśni wątpliwości osadzenia werku.

p1010629ez.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wygląda na to, ze koperta jest oryginalna - być może stosowano taki opis, ale jakoś mi to nie pasuje. Też już kiedyś spotkałem tak opisanego JLC i uznałem, ze kombinowany egzemplarz, o czym przekonywał mnie dodatkowo ogólnie kiepski stan - wskazówki z róznych parafii itp


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że ludzie niestety często kombinują i na aukcjach mamy rożnie "kwiatki"....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myj tej tarczy...będziesz żałował . Naprawdę jest teraz w stylu vintage.


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Muzzler86
      Cześć,
      Jestem z Krakowa, ale przeszukując forum nie znalazłem nikogo od Atmosów w swoim rejonie.
      Czy na forum jest ktoś z Krakowa lub okolic, kto byłby w stanie naprawić zatrzymującego się Atmosa? Jeśli nie będzie to konieczne, wolałbym uniknąć wysyłania zegara kurierem.
       
      2 lata temu kupiłem Atmosa z kalibrem 562 (wskazania miesiąca i fazy księżyca) - w zeszłym tygodniu się zatrzymał. Najpierw zaczął się delikatnie późnić, skorygowałem wskazówki przesuwając minutową o 5 minut wprzód i na drugi dzień zauważyłem, że zegar stoi. Próba rozruchu kończy się niepowodzeniem, po kilkunastu godzinach i tak ostatecznie staje. 
      Będę wdzięczny za polecenie kogoś, kto ma doświadczenie z tego typu zegarami.
       
    • Przez SPS
      Moja pierwsza prośba przed zakupem na tym forum. 
      Co myślicie.
      JLC Amvox 5, Limitka 250 sztuk,  tytan i ceramika caliber 752.  Wygląda na NOS.
      Mam okazję nabyć, oferta "krótka piłka" jak to mówią. 
      Brać / nie brać?  Złote myśli, burza mózgów   
       
       






    • Przez Jakub Mróz
      Jaeger-LeCoultre Master Control Ultrathin cal. K818
    • Przez Bloom99
      Witam,
       
      Potrzebuję zrobić przegląd i serwis Jaegera Master Compressor Dualmatic, który dosyć dawno nie był serwisowany .
      Czy możecie mi polecić zaufanego, dobrego zegarmistrza w Warszawie, który robi takie mechanizmy?
      Dobrze żeby przy tym nie chciał za to walizki gotówki.............
       
      Dzięki za pomoc
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.