Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu spotykałem na trasie gościa co jak się okazało po czasie na makrokeszowym " góralu" walił dziennie 2,5 stówy, On pitrafił mnie na nim gonić, gdy ja na szosie. To nie rower jedzie, a jak jest motywacja to wszystko idzie gładko. Mnie zadawala fakt, że na nim jestem w stanie ładnie wykręcać nie tylko na prostych.

 

O samym sprzęcie z fotek? 1f642.png:)

Rama pochodzi z mego ulubionego złomowiska, kiedyś to był Author Horizon SX, nabyłem ją z widłem, suportem, blatem i korbami, powypadkowa - krzywy hak i latający pająk + krzywy blat. Model z 2000 r. stal hi- ten, a więc ciężkie żelastwo, doprowadzone do ładu służy już naście tyś km, nabyte za 2 dychy na wspomnianym złomie. Kiera, manetka, sztyca, siodło pochodzą z modowego górala z 1992, makrokesz i te klimaty materiał elementów metalowych - grubościenna stalkanał. Dostałem od kumpla cały rower, reszta co z niego została - złomowisko.Koła - kińczyki za 6 dyszek od sztuki na konusowych Joytechach mile mnie zaskoczyły, bo pomimo, że składane maszynowo to są proste i się nie poddają nawet na najgorszych kraterach - jak dotąd nie musiałem ich poprawiać. Kupiłem 2 przednie, bo tylnego nie było, ale szybko jedno z nich przerobiłem na tył 1f642.png:)Na kole wolnobieg 6S - kiedyś wziąłem ich całą reklamówkę ze.... zaprzyjaźnionego złomowiska na wagę. Wolnobieg na zimę jak znalazł. Opony Vittoria Journaltech z wkładką i zapomniałem co to są kapcie, koszt 1 sztuni to coś lekko ponad stówkę. Połączenie wszelakich łożysk, wolnobiegu z ŁT43 powoduje, że przy nawet najgorszym syfie zapominamy o rudzi wewnątrz. Ponoć nie ma on takich właściwości tocznych, nie wiem, koła kręcą się jak szalone 1f642.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż boję się zapytać ile to waży? :)

Sam do kół w m rowerach rodziców ładuje Łt 43, do sterów też i jeździ lata. Tylko zaglądać raz na jakiś czas aby go nie wymyło

Zamówiłem zegary d centrownicy.

Jak przyjadą to się pochwalę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej waży tym więcej pary w nogach aby osiągnąć tę samą prędkość. A jak z gorki leci ☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - jak z hamowaniem

v-brakeami podczas deszczu?

 

Ostatnio miałem wybór przy zakupie tego samego modelu - dobre v-ki albo drożej tarcze niższej klasy.

Za namową sprzedawcy wybrałem v-ki, rower to cross Unibike Viper gts.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę słabsze podczas deszczu.

Ale bez siania paniki.

Dobrze ci doradził, bo mechaniczne tarczówki ( z wyjątkiem avida bb5 i i bb7) to jest koszmar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To miały być hydrauliczne, ale zaledwie acery, zastanawiałem się nad zmianą zacisków (klamki były deore), ale przy sunntorze nvx z przodu wydało mi się to bez sensu, wolałbym dopłacić do droższego roweru.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuuu.

To jak była hydraulika, to trzeba było brać...

Każda hudraulika lepsza od v.

Faktem jest, że nawet przy małej tarczy, to ten widelec złapał by luzy po kilku setkach km. Zresztą na v też złapie, tylko wolniej.

Lepiej byś zrobił biorąc dyski hydro.

Czegoś nie rozumiem... Jeśli klamki były deore, to zaciski na 99 % też.

( deorki, to już porządne hydro)

Raczej fabrycznie nie mam mieszanki grup w hamulcach

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera, teraz musiałbym zmieniać koła...

Różnica była niewielka - 2250 z v-kami, 2600 z tarczami.

Z drugiej strony za 3k miałbym coś lepszego i tak w nieskończoność... Chyba zamiast myśleć będę jeździł :)

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre podejście :)

Tylko serwisować raz na jakiś czas, żeby nie " zapuścić "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że jak zablokuję ten amortyzator, to on już ma minimalne luzy. To normalne?

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie luzy? Lata na lagach na boki lub tył przód?

Czy się lekko poddaję? Jeśli się lekko poddaję to norma.

Jak lata, to wychodzi jego kiepska jakość.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.12.2016 o 20:44, Stierlitz napisał(-a):

... Chyba zamiast myśleć będę jeździł :)

Pokaż więcej  

To najlepszy wybor :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko się poddaje przód - tył jak wcisnę przedni hamulec i napieram, ale nie "lata".

 

Mam porównanie z dużo droższymi rowerami i to mtb z rockshoxami a to chyba nie do końca sprawiedliwe.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie do niego może być jakiś xcm.

Jak lekko się podaję przód tył , to ok. W tej klasie widelców, to norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V-ki w deszczu wcale nie zachowują się tak fatalnie, jak się powszechnie uważa. Wiadomo, pierwszy obrót koła czyścisz obręcz z deszczu, więc niedoświadczony może mieć w tym momencie mokro w gaciach, ale od drugiego obrotu jest nieźle, a od trzeciego całkiem dobrze.

Oczywiście pod warunkiem, że masz solidne okładziny, a nie plastiki za 2 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I klamki też są ważne, żeby układ nie był " gumowy "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klamki deore, v-ki alivio.

Na suchym po regulacji działają bardzo dobrze, zdecydowanie ponad oczekiwania - zarówno siła, jak i dozowalność. Smart samy też jak na dość wąską, crossową oponę radzą sobie z przyczepnością podczas hamowania całkiem przyzwoicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smart samy, to jest pełno prawna opona mtb. Jak jest gruba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedziałem, że smarty występują w tak cienkiej wersji.

Mam te opony, tyle że 27,5 na 2,25 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Stierlitz też mam tego Unibike Vipera na v-kach. Ponieważ rower miał u mnie robić za trekkinga którym będę się się wypuszczał w dalsze trasy to wolałem prostsze hamulce które w razie awarii będę mógł łatwo naprawić daleko od domu. Co do ich pracy to nie mam zastrzeżeń jedynie przy jeździe po szutrach na mokrym jak złapią trochę piachu to w momencie hamowania wydają nieprzyjemny dźwięk tarcia. Obecnie po ponad 1000 km klocki do wymiany.

 


Lubię zegarki nosić. ////// VVorldVVithoutEnd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.