Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Stierlitz

Użytkownik
  • Content Count

    405
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

41 Początkujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Hobby
    muzyka, literatura

Recent Profile Visitors

1,922 profile views
  1. Dzięki za Wasze odpowiedzi, już kupiłem SLXy... Przejrzałem kilka ostatnich stron wątku i tak sobie pomyślałem, że może czasami warto sobie pozwolić na bardziej spontaniczny zakup BTW @Fidelio szczerze gratuluję, piękny rower.
  2. Okazało się, że moje hamulce Sram Level TL należą do serii, która była obarczona wadą produkcyjną - puchnie cylinder/tłoczek w klamce, która robi sią gąbczasta a okładziny zaciskają się na tarczach. Nie chce mi się tego naprawiać, bo po dłuższym użytkowaniu muszę stwierdzić, że Sramy nie działały za rewelacyjnie - być może jest to pochodną wspomnianej wady. Muszę kupić jakieś przyzwoite hamulce, na celowniku mam dwie opcje od shimano - Deore m6100 oraz SLX m7100. Po pobieżnej analizie widzę, że SLX ma nad Deorką przewagę w postaci 3 różnic: Banjo (niby wspomaga chłodzenie), ceramiczne tłoczki i wygodna śruba do regulacji odległości klamki od kierownicy. przy różnicy 150-200 złotych wydaje mi się, że warto dołożyć. Czy ma ktoś doświadczenie z tymi SLXami (m7100)? Tym razem chciałbym uniknąć "wadliwych serii" Celuję w wersję do xc - z dwoma tłoczkami i żywicznymi okładzinami, komplet na oka koła dostępny w czeskim sklepie za równe 7 stówek. Kolejne pytanie - czy hamulce Shimano będą współpracowały z tarczą Sram (w zasadzie Avid), czy lepiej kupić nowe? Rower to cross ze sztywnym widelcem, jazda typowo rekreacyjna, ale chciałbym coś, co będzie działało i oszczędzi mi irytacji. Rower jest na "chydych ośkach", co prawda piasty to Novateci do MTB z solidnym kołnierzem a zaciski to DT Swiss RWS, ale czasami tarcza delikatnie ocierała o okładziny, mam nadzieję, że to wina hamulców i ich wady. Czy zaciski Shimano mają większą przestrzeń pomiędzy klockiem a tarczą? W tych Sramach to była dosłownie grubość kartki papieru, a przy zwykłych ośkach czasami coś się przesunie - wolałbym mieć większy skok klamki (późniejszy moment reakcji hamulca) ale za to większy prześwit, żeby mi tarcze nie hałasowały. Realnie przy moim zastosowaniu pewnie by mi wystarczyły v-brake (przynajmniej bez ekscesów z ocieraniem etc.), ale mam nowe solidne koła i nie chciałbym ich zmieniać. Nie uparłem się na ww. modele, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  3. Mmmm, Kappa coupe. Twoja? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  4. Ja miałem podobnie w cannonie i mi z przodu weszły, za to z uwagi na charakterystyczne wyprofilowanie tylnego trójkąta musiałem kupić 25, bo ocierały po bokach. U Ciebie powinno być ok. W te hamulce 105 się zmieszczą, bo mam chyba dokładnie te same. Tylko to były micheliny dynamic, a one są trochę szersze niż to wynika ze specyfikacji. Jak chcesz to mogę Ci wysłać te 28c, od kilku miesięcy wiszą na ścianie i nie mam co z nimi zrobić a bez sensu żebyś się pakował w koszty jak mogą się nie zmieścić. Ja swoją vintage szosę kupiłem właśnie od Szajbajka, z mojej perspektywy bardzo pozytywny człowiek. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  5. Stierlitz

    Wybór pióra.

    Wręcz przeciwnie - częściej siedzę w domu i mam komfortowe warunki do pisania, w zasadzie przestałem używać długopisów. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  6. @fidelio daj mu szansę w takim setupie jaki masz, myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Tam u Was Płaskopolska, więc powinieneś dać radę. Dwa blaty, trymowanie - to wszystko kwestia czasu i zmiany nawyków. Geometria jest przyjazna, rama powinna dobrze tłumić więc będzie dobrze. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  7. @fidelio Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. Tak na serio to myślę, że koła powinny załatwić sprawę. Szosowy endurance nie różni się teraz dużo od gravela, więc skoro przełożenia Ci pasują to powinieneś być zadowolony. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  8. To chyba najlepsze rozwiązanie. Jeżeli ma być niższa waga całości, to można jeszcz opcjonalnie zdjąć trochę wyposażenia dodatkowego Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  9. Stierlitz

    MOTOCYKLE

    Mam ochotę na sportową sześćsetkę, ale wiem, że jestem za głupi i zrobię sobie krzywdę. Z tym zawieszeniem musi się świetnie prowadzić. Co masz teraz na oku? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  10. Z tą blachą to racja, z generacji na generację jest coraz gorzej. W mojej służbowej RAV4 (najnowszy, bieżący model) jak się oprę o tylne nadkole to blacha się wygina jak kiedyś w Daewoo Tico. Klapę wgiąłem ręką, kiedy próbowałem ją domknąć (miałem w bagażniku piankę akustyczną, którą chciałem przytrzasnąć, bo się rozprężyła). Wcześniej miałem Tucsona rocznik 2019 i blacha była zauważalnie grubsza (może sztywniejsza), za to spasowanie/szczeliny to dramat. No i chrom, który częściowo zszedł z grilla po drugim myciu Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  11. Art Reco? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  12. Rozpiętość to jedno, zweryfikuj jak wygląda stopniowanie. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  13. Stierlitz

    MOTOCYKLE

    Ta brązowa skora idealnie pasuje do jesiennej kolorystyki. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  14. Śledzę oba kanały prowadzone przez Jana, to Rondo niestety występuje z ciężkimi kołami 27,5 i jak za tą cenę nie oferuje niczego nadzwyczajnego. Wpadło mi w oko, design ciekawy, jednak mój nowy rower ma być względnie lekki i szybki. Rozważam jeszcze zostawienie pancernego i ciężkiego "osiołka" (trekking ze sztywnym widelcem i kołami dt pod załadunek nawet 140 kg) i dokupienie jakiejś szosy endurance, bo na Cannonie geometria mnie dobija po 40 km. Widzę jednak, że te nowe szosowe endurance są zaledwie o 0,5 kg lżejsze od graveli w ramach tego samego producenta i mają te same koła, jak np. w Rose backroad al i pro sl disc - to już chyba wolę gravela, zawsze daje więcej opcji. Chyba, że pójść wbrew trendom i kupić coś z hamulcami szczękowymi, tarcz w sumie na szosie nie potrzebuję, ale ważę 90 kg, więc jak stanę na pedały to przydadzą się sztywne osie. Szkoda, że w Polsce jest tak mało możliwości testowania rowerów przed zakupem, wolałbym skonfrontować swoje oczekiwania z konkretnym modelem, może części rzeczy wcale nie potrzebuję. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  15. Nawet ciekawie to Rose wygląda z tymi błotnikami, zupełnie inaczej, ale nadal dobrze. Mam zamiar w przyszłym roku kupić aluminiową wersję tego roweru i dorzucić właśnie ten zestaw. Co myślicie? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.