Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Kask kup i zakładaj go za każdym razem. Ja zmieniłem zdanie jak po locie przez kierownicę straciłem przytomność, na szczęście w miarę szybko ktoś mnie na tej drodze znalazł i wezwał pomoc. W takich przypadkach lepiej uczyć się na cudzych błędach.

Co do kół - podobają Ci się carbonowe i dysponujesz odpowiednimi środkami to kupuj, nawet jak mają poodnieść tylko walor estetyczny. Koniec końców rower ma Ci dawać radość, jeżeli po tych poprawkach da jej więcej to warto.

I tyle w temacie. Napisane normalnie, bez żadnych podtekstów typu doświadczy to zmądrzeje, kto bogatemu zabroni, jakieś wyważania otwartych drzwi i cholera wie co jeszcze :) Dzięki Bogu są tu jeszcze jacyś normalni ludzie. Edytowane przez carlito1

"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że te koła poprawią twoje wyniki, pewnie przejedziesz dany dystans 30 sekund szybciej :D ale... skoro Cie stać to bym je kupił, bo wyglądają zajeb...e, a nic tak nie cieszy poza jazdą jak piękny rower ;)

Edytowane przez tessio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a nic tak nie cieszy poza jazdą jak piękny rower

Otóż to :)


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że te koła poprawią twoje wyniki, pewnie przejedziesz dany dystans 30 sekund szybciej :D ale... skoro Cie stać to bym je kupił, bo wyglądają zajeb...e, a nic tak nie cieszy poza jazdą jak piękny rower ;)

Nie poprawią o 30 sekund ale wygląd roweru poprawią o 50 % :)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 sekund było umowne ;) Poprawią czy nie, to można sprawdzić tylko robiąc test w identycznych warunkach (co jest dla nas niemożliwe) na jednych i drugich :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie zadać pytanie - co jest bardziej efektywne w swojej dziedzinie, karbonowy zegarek, tourbillon, fazy księżyca, chronograf, flayback, wodoszczelnosc na poziomie więcej niż 100 metrów, itd. itd, czy karbonowe koła do roweru ? :)


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie zgodzę z większością opinii :)

Wymiana kół na znacznie lepsze odczuwalnie poprawia jazdę na rowerze, w przypadku szosówki koła i sprawny lekki napęd realnie ułatwiają kręcenie. Zaryzykuje nawet stwierdzenie że bardziej niż rama :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba kupuję szosówkę :D

 

Tylko taką, którą bez żalu porzucisz :P


AT vs. PO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężar kół ma znaczenie przy zmianach szybkości, czyli np, gdy ostro staniesz na pedałach po ruszeniu. I śmiem twierdzić, że nawet średnio zaawansowany amator zauważy różnicę w tym momencie.

Przy stałej równomiernej jeździe nie zauważysz różnicy.

A o walorach wizualnych się nie wypowiadam, ale jak Ci się podobają to kupuj i nie słuchaj prześmiewców :)

 

Ja zrobiłem na szocie kilkanaście tysięcy kilometrów w obcisłych strojach i w kasku i żadna blondynka mnie nie zaczepiła... :(

Ale gdyby, to zawsze można tak, a blondynkę na kolana:

post-37089-0-35529700-1408023129_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karbonowe koła się szczególnie przydają jak trzeba po jeździe tachać rower na czwarte piętro. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj stosowanych kół szosowych zależy przede wszystkim od rodzaju terenu, po którym się poruszasz. Jak sami widzicie wszystko w naszym dzisiejszym świecie się mocno specjalizuje. Sporo w tym marketingu ale jest w tym również ziarenko prawdy. Dlatego wysokie stożki mają zastosowanie w innym miejscu niż obręcze niskie. Szczególnie w środowiskach bardziej zaawansowanych, niż uskuteczniające rodzinne niedzielne wycieczki za miasto.

Pewnie część z Was miała przyjemność przejechać się na stożkach i pewnie ta część może powiedzieć coś o odczuciach z jazdy i porównać to do pozostałych typów obręczy. Nieprawdą jest, że różnica masy rotującej jest ODczuwalna tylko przy ruszaniu. Prawdą jest natomiast, że przy ruszaniu jest najbardziej WYczuwalna (to wyczują nawet amatorzy). Dużą masę rotującą ciężko ruszyć z miejsca, jednak jej ogromną zaletą jest podatność na utrzymanie stałej i wysokiej prędkości w ruchu obrotowym (przy założeniu jak najmniejszych oporów toczenia i tarcia) przy użyciu minimalnej siły. To daje oszczędności w zużytej energii. To czysta fizyka. I dlatego też z tej czystej fizyki korzystają zawodowe grupy. Nie zobaczysz w peletonie wielu kolarzy na wysokim stożku podczas etapów górskich, podczas gdy mało który nie będzie ich używał podczas czasówek i długich dystansów po płaskim. Wysoki stożek pozwala na łatwiejsze utrzymanie kadencji, a co z tym związane stałej wysokiej prędkości obrotowej koła. Lub, jeśli ktoś woli - na odwrót :) Zobaczcie na kolarzy torowych - tam stożek ma 80 mm!!! Taka obręcz jest bardzo sztywna, wytrzymała i aerodynamiczna. Niestety jej minusem jest bardzo duża podatność na boczny wiatr. Działa jak żagiel i potrafi zepchnąć rower z drogi. Niemniej jednak jej zalety na długich płaskich odcinkach są bezdyskusyjne. Kompletnie odwrotna sytuacja jest w górach. Tu masa rotująca ma znaczenie decydujące. I chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że w góry jazda na kowadłach do najprzyjemniejszych nie należy. Dlaczego stożki są głównie z karbonu? To nie fanaberia i szpan! Odpowiedź jest bardzo prosta: ponieważ także zbyt duża masa rotująca to zło. Tu obowiązuje zasada "złotego środka". Kompozyt karbonowy pozwala na formowanie dowolnych kształtem profili. Można dzięki temu zachować bardzo wysoki stosunek masy takiego elementu do jego wytrzymałości. Zazwyczaj takie profile są w środku puste. I dzięki temu są niedoścignione dla innych materiałów - obręcz alu o takich samych wymiarach oraz parametrach wytrzymałościowych ważyć będzie... więcej :) I tyle :)

Oczywiście bardzo dużo w tym teorii, która dla amatorów nie ma większego znaczenia. Jednak różnice w zastosowaniu takich kół to niepodważalny fakt. Jeśli ktoś planuje poruszać się w różnym terenie i robić to "ambitnie" - warto mieć dwa komplety kół. Jeśli ktoś traktuje jazdę na rowerze jako zabawę lub dla zdrowia - nie warto inwestować w stożki/drugi komplet kół/whatever. Koncepcja Michała (biorąc pod uwagę teren po którym się porusza, czyli lekkie koła na górki, stożki na długie wypady po płaskim) jest jak najbardziej słuszna. Tu nie ma się co spierać, CZY ma kupować stożki (tym bardziej, że to jego pieniądze). Możemy mu jedynie podpowiedzieć/doradzić, JAKIE te stożki kupić ;)

 

Pozdrawiam! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qubek_76

 

Dobrze napisane :)

Bo mądrego człowieka na poziomie to i dobrze posłuchać :)

 

Co do stożków, to 50 albo 60, tutaj się zdam na podpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów.

Edytowane przez carlito1

"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Carlito, moja tekst dotyczył kasku. Z Twoich wypowiedzi wywnioskowałem że nie ma osoby która na własnych doświadczeniach przemówi że warto, dlatego w ten może małoelegancki sposób ujełem ” jak przyszlifuje to wtedy założy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie rozchodziło mi się o to szlifowanie, ale mniejsza o to, puśćmy to niedżentelmeńskie zachowanie w niepamięć ;)

 

Pozdrawiam serdecznie.


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kół karbonowych powiem tyle: każdy kupuje to co mu się podoba bez względu na styl jazdy i nic nikomu do tego. Co do kasku od dziecka jeździłem bez. Każdy znajomy kupuje go po pierwszym poważnym wypadku. Ja swój kupiłem w 2010 na wiosnę by w maju zaliczyć dzwona na asfalcie łącznie z utratą przytomności...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja totalnie nie wiem co to jest ;) Raczej nie miałem styczności z kołami tej marki. A jest duża wyprzedaż i wziąłbym kilka sztuk.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sa torowki. Nie pamietam juz gdzie ale czytalem test tych kol.

Czytalem rowniez opinie, ze to bardzo kiepski wybor do szosy. Podnoszono kwestie bezpieczenstwa jazdy na takich kolach.

 

Edit: Nie chce przytaczac argumentow, bo ich nie pamietam ale brzmialy bardzo logicznie.

Edytowane przez qubek_76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.