Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, masz rację. Twoja propozycja jest bardzo rozsądna. Ale ja nie miałem na myśli NOWEGO Sida ani Durina ;) Dostanie Rebę (nową za 1200), używaną jeszcze taniej (być może ma dobrą ofertę, dodatkowo serwis Reby jest tani i banalny), na koło przeznacza max. 500, hamulec przedni BB7 to ok. 230-250. Nie jest tak źle. Jeśli chodzi o koło starałem się tylko poruszać w określonych ramach. 575 i 675 to podobny koszt jak BB7 :/ Czy jest sens inwestować Sirkozi musi odpowiedzieć sobie sam. 

Przedni XT widziałem ostatnio na Alle za 270 PLN, choć tak jak piszesz SLX będzie dla niego optymalnym rozwiązaniem.

Ja uważam, że koła to po ramie najważniejsza rzecz w rowerze i nie warto na nich oszczędzać :)

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

P.S. Chyba zacząłem robić straszny off-topic w tym wątku :/ Tu mamy w końcu opisywać/pokazywać jakimi rowerami jeździmy, a ja zszedłem troszkę zbyt mocno w aspekty techniczne. Jak coś, to o szczegóły pytajcie na PM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak duża jest różnica między topowymi mechanikami, a hydraulicznymi ze średniej półki? Czym to się objawia?

 

Czemu myślę o mechanicznych? Bo jestem pewny, że je bez problemu ogarnę. O BB7 czytałem, że są banalne w regulacji. Hydrauliki to wyższa szkoła jazdy i nie sądzę, że chciałoby mi się uczyć ich obsługi i serwisowania. Lubię samemu dbać o swój rower i poza serwisem amora wszystko mogę sam robić. Ale jeśli zgodnie twierdzicie, że cena/jakość wychodzi do kitu to przemyślę sprawę. Osobiście lubię v-ki, a o tarczy myślę głównie dla jakości hamowania w mokrych/brudnych warunkach, gdzie hamulce obręczowe przestają zupełnie pracować.

 

Z amorem jest tak, że co bym nie kupił to i tak będzie lepsze i lżejsze od tego szajsu co mam obecnie. :) Ale zależy mi czymś przyzwoitym, dobrze pracującym, w miarę możliwości lekkim i żeby posłużył na lata jako docelowy sprzęt. Mając Rebę jestem pewny, że nie czułbym potrzeby wymiany na coś z topowej półki typu Sid czy Foxy. Czy coś z półki niżej będzie dla mnie wystarczające (Recon) to nie wiem, bo niestety nie mam jak tego przetestować. Dla jasności, koło 26 cali, amor obecnie mam 100mm.

 

Mam jeszcze pytania o koła. Jeżeli felga jest oferowana jako bezdętkowa, to mogę do nie włożyć dętkę i zamontować normalną oponę? Druga sprawa, oczywiste jest, że amor z osią 15 będzie niekompatybilny z kołem na wąską ośkę, a jak jest w drugą stronę, czyli amor pod 9, a koło pod 15? Jakieś reduktory/przejściówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak duża jest różnica między topowymi mechanikami, a hydraulicznymi ze średniej półki? Czym to się objawia?

 

SLX to nie jest już średnia półka. Są zaliczane do półki wyższej jak XT czy XTR. A cena podobna jak BB7.

 

Z amorem jest tak, że co bym nie kupił to i tak będzie lepsze i lżejsze od tego szajsu co mam obecnie. :) Ale zależy mi czymś przyzwoitym, dobrze pracującym, w miarę możliwości lekkim i żeby posłużył na lata jako docelowy sprzęt. Mając Rebę jestem pewny, że nie czułbym potrzeby wymiany na coś z topowej półki typu Sid czy Foxy. Czy coś z półki niżej będzie dla mnie wystarczające (Recon) to nie wiem, bo niestety nie mam jak tego przetestować. Dla jasności, koło 26 cali, amor obecnie mam 100mm.

 

Osobiście jakoś specjalnie nie widzę różnicy w pracy Reby (solo) i Recona Gold (solo), prócz wagi. Akurat te amory juz miałem w swoim rowerze. Zdecydowana różnica jest w przypadku Sidów i Foxów wszelkiej maści na ktorych obecnie jeżdże.

 

Mam jeszcze pytania o koła. Jeżeli felga jest oferowana jako bezdętkowa, to mogę do nie włożyć dętkę i zamontować normalną oponę? Druga sprawa, oczywiste jest, że amor z osią 15 będzie niekompatybilny z kołem na wąską ośkę, a jak jest w drugą stronę, czyli amor pod 9, a koło pod 15? Jakieś reduktory/przejściówki?

Novatec dostarcza stosowne przejściówki fabrycznie z piastami 15QR ;) Inne firmy pewnie także, jak nie fabrycznie to można kupić.

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak duża jest różnica między topowymi mechanikami, a hydraulicznymi ze średniej półki? Czym to się objawia?

 

Już Ci wcześniej napisałem o plusach pracy hydraulików.

 

Hydrauliki to wyższa szkoła jazdy i nie sądzę, że chciałoby mi się uczyć ich obsługi i serwisowania. Lubię samemu dbać o swój rower i poza serwisem amora wszystko mogę sam robić. 

 

Nie bój się - hydrauliczne hamulce to nie prom kosmiczny ;)

 

 

Mam jeszcze pytania o koła. Jeżeli felga jest oferowana jako bezdętkowa, to mogę do nie włożyć dętkę i zamontować normalną oponę? 

 

Nie ma najmniejszego problemu - do bezdętkowej obręczy stosuje się specjalne opaski i wentyle oraz mleczko. Jeśli chcesz mieć dętkę, to zakładasz standardową opaskę i po problemie.

 

Druga sprawa, oczywiste jest, że amor z osią 15 będzie niekompatybilny z kołem na wąską ośkę, a jak jest w drugą stronę, czyli amor pod 9, a koło pod 15? Jakieś reduktory/przejściówki?

 

Tylko ja nie widzę sensu pójścia w "tą drugą stronę". Bo i jaki z tego pożytek? QR15 jest super przez to, że zupełnie inny jest system mocowania w widelcu i że jest grubsza - to właśnie to daję tę sztywność, a nie piasta. Piasta QR15 z redukcją będzie cięższa, a pracować będzie tak samo jak zwykła 9mm. Jedynym plusem jest to, że może kiedyś w przyszłości jak zmienisz amor na QR15, to nie będziesz musiał zmieniać piasty. Ale piszesz, że amor docelowo ma być na lata :/

 

Resztę jasno i czytelnie wyjaśnił Ci Marcinkowski :) Słuchaj, bo dobrze prawi :)

 

Pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam jedynie że wyjątkowo rzeczowo się z Tobą dyskutuje Mariusz.

Jeśli wertowałeś temat to widziałeś zgraję geniuszy którzy pojawiali się i robili młyn głosząc swoje "z d*py" teorie ;) Następnie znikali tak szybko jak się pojawili.

Fajnie że nie jesteś wrogo nastawiony do konkretnych marek.

Więcej takich ludzi na forumrowerowym (org) ;)

 

Edyta: Ja już to chyba kiedyś pisałem ;)

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Fajni, że znaleźli się tutaj tacy znawcy. :)

 

Pytanie o przejściówkę 15->9 było w kontekście kolejności zakupów. Na pierwszy ogień miało iść koło + hamulec, a opcja ze sztywną osią wygląda dobrze, więc dzięki przejściówce nowy sprzęt nie będzie musiał czekać w kącie na dokupienie odpowiedniego amora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne czego należy obawiać się w tańszej hydraulice to modulacja siły hamowania, inne czynniki potrafią być długo, długo bezobsługowe...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinkowski:

Nie wiem czy uwierzysz ale to jest jedyne forum, na którym "cokolwiek" się udzielam.  Więc jeśli już to kiedyś pisałeś, to raczej nie było to skierowane do mnie ;)

Jestem zdania, że kupując WŁAŚCIWY rower robisz dobry interes dla siebie a nie dla marki, którą jest sygnowany. Żadnej nigdy nie skreślam, bo każdy z nas jest inny i potrzebuje czegoś innego. Po to jest ich tak wiele ;)

Temat przeczytałem cały. Nawet dość długo się zastanawiałem, czy się odezwać. Często wydawało mi się, że głupie teorie lepiej pozostawiać bez komentarza, jednak teraz uważam że trzeba je prostować, ponieważ mogą przynieść sporo kłopotów tym, którzy na temacie znają się odrobinę mniej.

 

sirkozi:

Bardzo słuszna koncepcja - po co ma się kurzyć ;) Udanych zakupów!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, znajomy szuka  roweru o parametrach:rama o geometrii wyścigowej amortyzator RS Reba, osprzęt może być klasy Deore. Oczywiście duże koło (29er).

Polecicie coś koło 4 tys zł ?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sensownie jest również skonfigurowany Grand Canyon AL 6.9 lub Grand Canyon Al SLX 7.9   To są modele 2014 i ceny są pewnie lekko negocjowalne. 

 

http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208#tab-reiter2

 

http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3173

 

Generalnie przy tym budżecie z wyścigową geometrią i z Rebą, to bardzo ciężko znaleźć coś sensownego z tegorocznej oferty. Nie podaję modeli 2013 lub wcześniejszych, bo nie mam pojęcia co i w jakich cenach obecnie stoi w kątach po sklepach. 

 

Pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o amortyzatorze Marzocchi Corsa? Cenowo widzę, że porównywalnie z RS Recon. Marzocchi kojarzyło mi się zawsze z rowerami grawitacyjnymi i nie mam pojęcia jak się sprawdzają ich modele do XC. Niestety widzę, że nie ma opcji z osią 15mm dla Corsy. Recona w sumie też nie tak łatwo znaleźć odpowiedniego przy tylu możliwych specyfikacjach.

 

http://allegro.pl/marzocchi-corsa-sl-lr-2013-youbike-gwarancja-i4165659823.html

http://allegro.pl/rock-shox-amortyzator-recon-gold-rl-100mm-cr-i4101471349.html

 

Przeglądając amory trafiłem jeszcze na kolejną opcję - rura sterowa o zmiennej grubości 1,5->1,125 cala. Wymagana jest specjalna rama do tego? Wygląda mi to trochę jak marketing i kolejną opcję do wyboru przez co kupno amora robi się ekstremalnie trudne. Rozmiar koła->rozmiar osi->rozmiar sterówki. I szukaj odpowiedniej opcji do twojego roweru...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rury Tapered (1 1/2 na 1 1/8) potrzebujesz innej ramy. I po własnych testach twierdzę że nie jest to tylko marketing. Dodając do tego iż takie rozwiązania istniały już od początku lat 90-tych (Cannondale 1,5 na 1,5 przy headshox zdaje się) na pewno ma to uzasadnienie.

Nie zajmuję się zbyt często Marzocchi więc może Mariusz coś wie na ten temat. Wielu forumowiczów i moich klientów twierdzi że ta marka skończyła się na Bomberze kilka dobrych lat temu ;)

 

Natomiast recon z tej aukcji jest mocno podejrzany. W opisie stoi że to Solo Air a na zdjęciu widzę chyba wersję coil czyli ze sprężyną? Poprawcie mnie jeśli się mylę bo z tego co pamiętam Recon miał zawór na górze. No i cena totalnie absurdalna. Ostatnio na Allegro był nowy Sid ze zwykłą rurą w cenie 1100 zł.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aukcje pierwsze z brzegu brałem, nie ma co się sugerować czy podpowiadać odnośnie nich. Za ile realnie można kupić nowego Recona Gold w takim razie? Jest jeszcze Recon Silver, który jeśli dobrze widzę różni się stosowanymi tłumikami i górnymi goleniami stalowymi zamiast alu, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taperowana sterówka to zdecydowanie nie jest tylko marketing. To coś ma na celu dawać taki efekt, jak stosowanie ośki QR15. Najzwyczajniej rower jest sztywniejszy. Jeżeli włożysz koniec dłuższej i cieńszej rurki w zakotwioną na stałe rurkę o większej średnicy, to największe obciążenia zginające będziesz miał w miejscu styku obu rurek. W tym przypadku im większa średnica rury sterowej przy dolnej części główki ramy, tym lepszy rozkład naprężeń (stożek jest tu dodatkową zaletą rozłożenia naprężeń działających na główkę ramy). Poprawa sztywności całej sterówki jest bezsprzeczna.

 

Ani Corsy ani Recona nie używałem. To i owo o nich słyszałem ale nie będę siał "urban legends". No dobra - o Corsie słyszałem, że ma mega płynną pracę :P Mogę się wypowiedzieć o DT Swiss'ach, Rock Shox'ach Reba i Sid, Magurze. Moim zdaniem warto szukać Reby (przez wzgląd na jej wytrzymałość oraz łatwość i taniość serwisowania) lub polować na jakąś ciekawą używkę lub okazję :) 

 

Pozdrawiam i życzę wszystkim smacznego jajka :)

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Rebę, ale Tora solo z lockiem nie jest zła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to moja "koza" marki Kronan. Nie ma żadnych udogodnień ani bajerów, nawet przerzutek nie ma. Rama stalowa ciężka jak cholera. Ale jak się go rozpędzi, to ziemia drży! :D  Kocham ten welocyped!

post-46051-0-09253100-1346670168_thumb.jpg

post-46051-0-80480000-1398165748_thumb.jpg

Edytowane przez Szlamfajer

[wysłane z mojego Atari 65XE]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam te Kronany swego czasu do Cargo trochę było kupowanych tylko czarne :) Solidne maszyny :) 


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Oris, Sinn, Zelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie polecicie jaką dobrą blokadę rowerową.

Powiedzmy, że cena nie gra roli.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Kryptonite NY Fahgettaboudit Chain 1415.

Uprzedzam, że nie jest zbyt poręczna.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.