Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here

hiob

Użytkownik
  • Content Count

    284
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

hiob last won the day on November 20 2017

hiob had the most liked content!

Community Reputation

237 Entuzjasta zegarmistrzostwa

1 Follower

Kontakt

  • Strona WWW
    http://jaskiernia.com

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Charlotte, NC
  • Hobby
    Apologetyka

Recent Profile Visitors

991 profile views
  1. Czego to ludzie nie wymyślą... https://youtu.be/GW2qjtQ6ZTs
  2. Święta racja, czas na małą przygodę. Ja też w drodze, z Północnej Karoliny do Arizony, na zlot szkolnych autobusów przerobionych na kampery. Po drodze był krótki test Riviana w Atlancie: To musisz być zachwycony nowym Cybertruckiem od Tesli? 😜😂
  3. O gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie koncepcja SUVa coupe jest po prostu chora. Poza tym... Honda już dawno wymyśliła takiego cudaka, o nazwie Crosstour, który zresztą się w ogóle nie sprzedawał. A teraz zrobiła się moda, na coś, co ani specjalnie praktyczne, ani, moim zdaniem, ładne. Co prawda są wyjątki, np. Porsche Macan, ale generalnie dla mnie "terenówka" powinna być pakowna, praktyczna, z dużą przestrzenią bagażową, a coupe powinno być sportowym, niskim samochodem. Te wszystkie X6 i podobne im SUVy udające sportowe coupe to jakieś kalectwo wizualne.
  4. Zgadzam się, zwłaszcza po faceliftingu, gdy zamienili tylne lampy z tych "od Lanosa", na "kije hokejowe". Miałem M3 e90 - najpiękniejszy e90 w dedanie, bo miał nos z coupe plus szersze błotniki. Teraz mam F 30 328i - i prawdę mówiąc niewiele się on różni od aktualnych modeli serii 3. Podobną politykę prowadzi Audi - też ich sedany bardzo nieznacznie ewoluują, dzięki czemu te starsze samochody ciągle wyglądają dość nowocześnie.
  5. Na pewno kiedyś poszukam. W moim powyższym poście zostawiłem tylko 3. część tej wyprawy w poprzeek USA, bo chyba najciekawsza, a i tak nikt nie będzie oglądal wszystkich 5 części. Tam widać fajnie jakie zdolności terenowe ma ten pickup. Każde koło ma swój własny elektryczny silnik, więc nie ma potrzeby stosować żadncyh blokad. Moc zawsze jest dostarczana do tego koła, które tego najbardziej potrzebuje. Seryjny, niezmodyfikowany Rivian przejechał nawet przez kultową "bramę piekła" w Utah:
  6. Na pewno była to hardkorowa decyzja i niezwwykłe osiągnięcie. Ja, niestety, nie mam AppleTV i nie widziałem tamtego reportażu, ale słyszalem o tamtej wyprawie już parę lat temu. Inną ciekawą ekspedycją był przejazd Rivianem od wybrzeża do wybrzeża USA po tak zawnym "Trans America Trail". To trasa z Północnej Karoliny na wschodzie do wybrzeża Pacyfiku wiodąca po nieutwardzonych, szutrowych drogach. Reportaż z tej wyprawy można znaleźć tutaj:
  7. Dzięki. Rivian naprawdę robi wrażenie, choć ma sporą konkurencję. Przede wszystkim Cybertruck od Tesli, ale ten to odpadł w przedbiegach, bo Tesla to religia, a ja jej nie wyznaję. Cybertrucka się uwielbia, albo nienawidzi i ja należę do tej drugiej grupy. Ale są też inne ciekawe nowości w grupie elektrycznych SUVów, np. Fisker Ocean, czy Lucid Gravity, nie mówiąc już o "starych" producentach samochodów, jak Ford, czy GM, nie wspominając nawet VW, koreańczyków, czy niemieckich SUWów klasy premium. Wybór jest naprawdę trudny i jest też pewne ryzyko związane z nabyciem samochodu od firmy, która nie wiadomo, czy przetrwa następne 10 lat, ale po wzięciu wszystkich argumentów "za" i "przeciw" stwierdziliśmy z żoną, że Rivian będzie dla nas najlepszym wyborem.
  8. Dawno tu nie zatglądałem... a tymczasem u mnie się szykuje spora zmiana. Dokładnie dwa lata temu skonfigurowałem sobie Rviana R1T i wpłaciłem tysiąc $$$ zaliczki. Później okazało się, że jest problem z odbiorem tego samochodu, bo Rivian nie może otworzyć Service Centers w stanie, w którym mieszkam. Jest to prawny problem - w USA mamy takie prawo, że producent samochodów musi korzystać z niezależnych pośredników przy sprzedaży aut. Pierwszy z tego się wyłamał Musk ze swoją Teslą, uzasadniając to tak, że Tesla to nie samochód, bo nie ma spalinowego silnika, tylko "komputer na kołach", więc go ten zakaz bezpośredniej sprzedaży nie obowiązuje. Powygrywał sprawy w sądzie i sprzedaje swoje auta bez pośredników. Rivian też tak chce, ale na razie w dziewięciu stanach im się nie udało tego przeforsować, a ja mieszkam w jednym z tych stanów. Ostatnio jednak trochę Rivianowi zmiękła rura, bo kolejka oczekujących się wykruszyła, nowi nabywcy mogą odebrać auto w parę tygodni od zamówienia, konkurencja rośnie i zaczęli szukać możliwości sprzedaży aut tym nabycom, którzy mieszkają daleko od centrum serwisowego. W związku z czym dostałem maila od Riviana, że jeśli jestem gotów jechać po auto do Atlanty, czyli ok. 400 km, to mój samochód powinien być gotowy za miesiąc, czy dwa. A ponieważ jestem gotowy, to jest szansa, że jeszcze tej zimy, lub wczesną wiosną zostanę posiadaczem elektrycznego pickupa marki Rivian. W skrócie jest to auto mniej - więcej wielkości Forda Rangera Raptora. Podobna szerokość i wysokość, 15 cm dłuższy. 835 KM, 1235 Nm, setka w jakieś 3,5 sekundy, zdolności terenowe Jeepa Wranglera Rubicon, a jakość wnętrza na poziomie Range Rovera, czy Audi. Dodatkowo mam "zaklepaną" starą cenę, dzięki czemu zapłacę za niego niemal 20 tys dolarów mniej, niż wynosi aktualna cena.
  9. A ja na swoje 66 urodziny zrobię sobie przejażdżkę kultową Drogą 66. Zaczynamy!
  10. Do tego mi się podoba, Porschaki mniej się psują niż Toyoty, więc mam dylemat... Bo Rivian też się znakomicie prowadzi i to nie tylko na szosie, ale i w terenie. Cóż, cena wysoka, za wysokiej jakości produkt. Nic dziwnego, ze Macan jest najlepiej sprzedającym się pojazdem marki Porsche. W Stanach sprzedają ich tyle, bo BMW "trójek", dwa razy więcej, niż Audi A4. Ale ja, gdybym się zdecydował na Macana, szukałbym takiego dwu-trzy letniego z niewielkim przebiegiem. Macan S w mojej okolicy, rocznik 2021, to wydatek 50-60 tys dolarów, w zależności od przebiegu, a te są w granicach od 10 do 50 tys mil. Większość w granicach 20-30 K.
  11. Na pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze... A kamperek gotowy, pierwsza oficjalna podróż, poza Koło Podbiegunowe, zakończona pełnym sukcesem. Jutro ruszam na słynną Drogę 66. Wszystko jest udokumentowane na moim kanale na YT. - zapraszam do obejrzenia i skomentowania. Dla mnie trzeba nie mieć mózgu. Jakoś ,mie ten "sport" nie przekonuje, wolę bardziej finezyjne formy konkurencji, takie jak np. tenis. Zabawne, bo ja czekam na odbiór elektrycznego Riviana, ale ciągle się waham, czy nie lepiej byłoby kupić Macana. Ale tylko tego z V6, elektryk w tym przypadku nie wchodzi w grę.
  12. Nie, tego chyba nigdy na własne oczy nie widziałem, choć mogę się mylić. Jeden jest w Salt Lake City, byłem tam w jakimś muzeum motoryzacji, ale nie w tym. Gdzieś oglądałem jakieś eksponaty z tej wystawy "Parade of Progress", ale... pamięć po latach zawodzi. Na moim kanale mam playlistę z muzeami i zlotami klasyków, ale jest tam ponad 200 filmów, więc nawet ciężko byłoby je wszystkie sprawdzić.
  13. 🤔 Niestety, nie, ale wygooglowałem. 🤨 Toż to on by mnie zabił samym spojrzeniem, jak bazyliszek.
  14. To już, niestety, wymarły gatunek, ale gdy przyleciałem do Stanów w 82 roku, były dominującą grupą ma wschodzie USA. Przejechałem sporo takimi pojazdami, paroma modelami Macków, Internationalem i swoim własnym KW K100 z największą kabiną. Prawdę mówiąc był to wtedy jedyny truck z kabiną z doma leżankami.
  15. Jak najbardziej na temat, w końcu budujecie samochody. 😄 Fajne rzeczy można zbudować z LEGO. Jak ja chodziłem do przedszkola, to były tylko polskie podróbki tych klocków - same sześciany i na dodatek nie chciały się trzymać, albo łączyć. Tolerancja wymiarowa przekraczała wszelkie normy dobrej zabawy. Marmona nigdy nie prowadziłem i nie znałem nikogo, kto by posiadał takiego trucka, ale sporadycznie spotykałem je w drodze. Mam trochę fotek pojazdów tej ciekawej marki i chyba jakiś stary film też się znajdzie, ale jakość tych fimów jest tragiczna.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.