Kadargo 2 #9151 Napisano 24 Listopada 2013 A ja mam, przynajmniej "prywatnie" najbardziej zegarkowy samochód jaki można mieć. Pomysłodawcą był Nicolas Hayek. W mieście, w którym mieszkam jest najlepszym autem na bezstresowe poruszanie się i parkowanie w ciągu dnia. Nocą za to budzą się potwory... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 4025 #9152 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) A ja mam, przynajmniej "prywatnie" najbardziej zegarkowy samochód jaki można mieć. Pomysłodawcą był Nicolas Hayek. W mieście, w którym mieszkam jest najlepszym autem na bezstresowe poruszanie się i parkowanie w ciągu dnia. Nocą za to budzą się potwory... Najfajniejsze jest w nim to że można parkować na chodniku prostopadle, podczas gdy inne auta muszą równolegle, gdzie nie zawsze jest tyle miejsca :-) Mi bardzo się podobał zawsze Smart ForFour, szkoda że tak szybko zakończyli produkcję. O ile Smart 2 osobowy mi się nie bardzo podoba to ForFour było naprawdę ciekawe i do dzisiaj wygląda nowocześnie. Byłem o krok od zakupu ale kolega którego ojciec pracuje w Mercedesie mi odradził. Ponoć nie był to udany model, miał częste usterki a naprawy były drogie....być może dlatego go wycofano po 2 latach produkcji. Edytowane 24 Listopada 2013 przez QuadrifoglioVerde 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JED 11 #9153 Napisano 24 Listopada 2013 Wiesz co, ja mam Corolle 1,4 i też od jakiegoś czasu miałem falujące obroty, wcześniej słyszałem żeby przeczyścić przepływomierz (co pewnie i tak zrobię), ale znajomy najpierw doradził mi zmianę świec.. Obroty już nie falują Celna uwaga - koledze w BMW chciano wymienic pol elektroniki, a winne byly swiece! 0 Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kadargo 2 #9154 Napisano 24 Listopada 2013 U mnie pod blokiem jak są wszystkie smarki, to razem stoi w poprzek 9 szt plus ewentualnie kilka car2go. Fajny widok a już w ogóle jak koleś z Astona albo 911 rano przekłada plecak do ForTwo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 4025 #9155 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Jesli chodzi o falujące obroty, albo gaśniecie silnika na wolnych obrotach to przyczyn takiego zachowania auta może być kilkanaście.Nie zawsze niestety po podpięciu komputera daje się wykryć prawdziwą przyczynę. Ja mam tak obecnie ze swoim że gaśnie w korkach przy wolnych obrotach. Może to być przepustnica, może to być jeden z czujników, mogą to być świece....( chociaż te wymieniałem 2 lata temu )...czasem serwis wymieni pół auta zanim dojdzie do usterki...i szczerze nawet ciężko ich za to winić. Objawy są takie same. Edytowane 24 Listopada 2013 przez QuadrifoglioVerde 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #9156 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Spodziewalem sie odpowiedzi na troche innym poziomie.W sumie, to nie wiem sam dlaczego... @frytejroTam jest cos takiego, jak czujnik przepustnicy (chyba jej polozenia) - zalatw sobie taki nowy element i podmien - jesli bedzie OK, to juz wiesz.A poza tym, to "nie przezywaj" tak z tym Fordem - auta jak kazde inne, ani lepsze, ani gorsze.Ile lat ma ten Twoj Focus? Dziwi Cie, ze sie elektronika/elektryka psuje?I jeszcze nasze drogi, ktore wszystko niszcza... Focus 1 rok produkcji , salonówka w rodzinie, uzytkowana po Niemiecku czyli w PL mało jezdzona głownie jako srodek transportu z PL do Niemiec i spowrotem od 2 lat uzytkowana tylko w PL "na codzien". Sprawdze ten czujnik jak i swiece.,.. chociaz wczesniej mowiono mi o dziurach w podcisnieniach ze starosci... (stad zasiegnałem tutaj porad bo wiem co znacza nieszczelnosci w podcisnieniach i jakie cisnienie u sprawdzajacego moga wywoływać) Przy tym przebiegu nie powinno sie nic dziac teoretycznie pozatym auto wciaz wyglada salonowo, ale wiem ze samochody z tamtych lat mialy ekologincze instalacje które po 10 latach sypią się w rękach. Niemniej tutaj instalacja nie wyglada zle. Tak czy tak sprawde to o czym napisaliscie. Jak ja sie ciesze ze mam starego diesla który albo jezdzie albo nie jedzie hehe Edytowane 24 Listopada 2013 przez Frytejro 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sneer 147 #9157 Napisano 24 Listopada 2013 weekendowo bez zmian a na co dzień ...w trakcie poszukiwania 0 Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MUrsus 4 #9158 Napisano 24 Listopada 2013 weekendowo bez zmian a na co dzień ...w trakcie poszukiwania Śliczny . Swego czasu polowałem na wersję rubicon. 0 Dowcip jest bronią, ale nie należy karać za nielegalne posiadanie dowcipu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JED 11 #9159 Napisano 24 Listopada 2013 Focus 1 rok produkcji , salonówka w rodzinie, uzytkowana po Niemiecku czyli w PL mało jezdzona głownie jako srodek transportu z PL do Niemiec i spowrotem od 2 lat uzytkowana tylko w PL "na codzien". Sprawdze ten czujnik jak i swiece.,.. chociaz wczesniej mowiono mi o dziurach w podcisnieniach ze starosci... (stad zasiegnałem tutaj porad bo wiem co znacza nieszczelnosci w podcisnieniach i jakie cisnienie u sprawdzajacego moga wywoływać) Przy tym przebiegu nie powinno sie nic dziac teoretycznie pozatym auto wciaz wyglada salonowo, ale wiem ze samochody z tamtych lat mialy ekologincze instalacje które po 10 latach sypią się w rękach. Niemniej tutaj instalacja nie wyglada zle. Tak czy tak sprawde to o czym napisaliscie. Jak ja sie ciesze ze mam starego diesla który albo jezdzie albo nie jedzie hehe To podcisnienie tez moze byc tego przyczyna.Ja mialem taki problem 2 razy.Raz byla to jakas elektronika w kolektorze - tylko serwis Boscha potrafil na to wpasc.Drugi raz (inne auto, 3 lata) - wspomniany czujnik - ASO oczywscie bezradne (patrz serwisowanie w ASO) - problem rozwiazal domorosly mechanik. Ale zdaje sie, ze problem jest juz rozwiazany, tylko nie pasuje Tobie ilosc obrotow, tak?To jest do wyregulowania. 0 Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #9160 Napisano 24 Listopada 2013 Nie jest bo obroty często faluja i raz na jakiś czas auto zgaśnie. Sprawdzę te świece, może i przewody bo podobno przy deszczu jest gorzej 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 386 #9161 Napisano 24 Listopada 2013 @switch107 - jakie to auto? Pathfinder R51 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JED 11 #9162 Napisano 24 Listopada 2013 I tam jest taki sprytny czujnik plynu do spryskiwaczy?Nie wierze... 0 Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #9163 Napisano 24 Listopada 2013 Ja się zastanawiam jak czujnik poziomu płynu może wskazywać jego brak przez jego przewodnosc. Przecież ten czujnik to zwykły pływak w plastikowej obudowie. Jeżeli są takie jaja to coś musi być uwalone a nie gadanie o przewodnosci płynu... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klik Klak 14 #9164 Napisano 24 Listopada 2013 Ja się zastanawiam jak czujnik poziomu płynu może wskazywać jego brak przez jego przewodnosc. Przecież ten czujnik to zwykły pływak w plastikowej obudowie. Jeżeli są takie jaja to coś musi być uwalone a nie gadanie o przewodnosci płynu...Mam w Citroenie C5 w zbiorniku czujnik z zewnętrznymi elektrodami i mierzona jest (chyba) oporność. Od zwykłego płynu na elektrodach się coś osadza albo płyn nie ma odpowiedniej przewodności - nie pamiętam już jakie jest dokładnie zjawisko ale skutkowało stałym komunikatem o braku płynu. Mi "Pan Wiesław" z nie-ASO wymienił ten czujnik chyba 3 lata temu nie wiem na jaki dokładnie ale teraz co bym nie nalał to wskazuje jak powinien. KJ 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #9165 Napisano 24 Listopada 2013 LO rany to takie zagrywki teraz mają... Masakra Pan wiesiu ci założył klasyczny pływak jak był montowany 30lat temu np w MB 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JED 11 #9166 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Nie widzialem czujnika z 20 lat, ale plywaka, to nie pamietam... Ja znam cos takiego: Edytowane 24 Listopada 2013 przez JED 0 Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramib 0 #9167 Napisano 25 Listopada 2013 No widzisz, do tego doszło że już nawet płyny robią takie żeby czujniki jak zalejesz nie oryginalny Ci waliły po oczach. Jest to klasyczne golenie baranów :-) . Tak samo śmieszy mnie wyścig na spalanie w autach za 200-500tys złotych. Co za różnica czy spala 2 litry więcej czy mniej!! Przy takiej cenie auta to naprawdę pomijane kwoty. Jakby mnie było stać na takie auto to miałbym gdzieś czy pali 12 litrów czy 15 litrów.Natomiast kupując auto budżetowe liczymy każdy grosz. Auta premium nie są dla każdego, w Polsce dużo ludzi je kupuje ale tak naprawdę ich nie stać na ich utrzymanie...i potem szukanie właśnie takich śmiesznych oszczędności jak kolega przytoczył. Przecież sąsiad nie zauważy ze mam opony bieżnikowane i że leję najgorszy olej. A największy błąd to kupowanie wyeksploatowanych prestiżowych aut, to studnie bez dna, ludzie sobie często nie zdają sprawy że atrakcyjna ich cena wynika właśnie z tego że w ciągu roku lub 2 będzie trzeba w nie włożyć niekiedy cenę nowego miejskiego autka. Auta premium są fajne tylko jak są nowe....potem to już tylko generatory kosztów.A ja nie chcę być baranem do golenia. Bo co jak ktoś kupuje auto za 100 tys to może się targować a jak za 300 to już nie? Dlaczego? Przecież to są moje pieniądze, ciężko zarobione, z nieba nie spadły. Nie widzę różnicy.Co do wyścigu na spalanie, to nie chodzi tu głównie o te 2 czy 3 litry, tylko chodzi o zasięg, bo często gęsto jak się policzy to te 2-3 litry to się robi 100-200 km na pełnym baku. Dla niektórych ma to znaczenie z resztą przy przebiegach 50k rocznie można zaoszczędzić 8-10 tysięcy, czyli już na jakieś wakacje jest Tyle ode mnie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #9168 Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) Nie widzialem czujnika z 20 lat, ale plywaka, to nie pamietam... Ja znam cos takiego: JED w MB od 30 lat jak nie dluzej stosują pływak : http://allegro.pl/mercedes-vito-638-czujnik-poziomu-plynu-i3661148485.html Edytowane 25 Listopada 2013 przez Frytejro 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 386 #9169 Napisano 25 Listopada 2013 Myslalem ze pytasz o olej.Czujnik jest w MBW204 i mierzy przewodnosc. Z letnim plynem nie ma problemu. Zimowy (probowalem z BP i z Orlenu) powoduje ze kontrolka swieci sie non stop. Kupuje koncentrat z MB za jak dobrze pamietam 80pln/l i dziala bez zarzutu. Samochod jest nowy - nie ma wiec problemu z zadnymi osadami etc. 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anda_7 12 #9170 Napisano 25 Listopada 2013 No to tak dla podtrzymania razgawora : http://www.logo24.pl/Logo24/1,125389,15000239,Janusz_Kaniewski__juz_zaprojektowalismy_przyszlosc.html#Cuk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JED 11 #9171 Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) JED w MB od 30 lat jak nie dluzej stosują pływak : http://allegro.pl/mercedes-vito-638-czujnik-poziomu-plynu-i3661148485.htmlNIestety, ale nie w kazdym. Myslalem ze pytasz o olej.Czujnik jest w MBW204 i mierzy przewodnosc. Z letnim plynem nie ma problemu. Zimowy (probowalem z BP i z Orlenu) powoduje ze kontrolka swieci sie non stop. Kupuje koncentrat z MB za jak dobrze pamietam 80pln/l i dziala bez zarzutu. Samochod jest nowy - nie ma wiec problemu z zadnymi osadami etc.W moim aucie, znanym jako C207 (W212 coupe), leje co chce i nie ma takich cyrkow - a chyba jest nowsze od W204... Edytowane 25 Listopada 2013 przez JED 0 Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skius 90 #9172 Napisano 25 Listopada 2013 Jakoś tak w kwestii MB( ja tez uzytkuję),ta wiadomość mnie poraziła!-cytat z forum mercedesa: Wedlug oficjalnych informacji- potwierdzonych lecz bardzo rzadko wyswietlonych w mediach - wyzej wymienione modele naszej marki- Klasa A oraz CLA, B i co gorsze nowa Klasa C ktora nacieszymy oczy juz w 2014 roku - beda mialy silniki Renault-Dacii 1.6 DCI.. Linki: http://www.motorauthority...class_gallery-1 http://www.smartmotorist....lt-engines.html http://www.autoguide.com/...in-the-u-s.html 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akism 926 #9173 Napisano 25 Listopada 2013 Globalizacja pochłania także motoryzację..Silniki francuzkiego PSA goszczą w volvo,fordzie,maździe i samochodach innych marek.To całkiem dobre silniki..Sam miałem c-clasę z silnikiem 1,8 kompresor i chlał olej w nadmiernej ilości(auto salon Polska przebieg 150tys) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skius 90 #9174 Napisano 25 Listopada 2013 Ja po rocznej udręce z audi b7 2,0 tdi ,przesiadłem się na w203 2,7cdi(miało byc na klika miesięcy).Jest bardziej niz OK. Wracajac do meritum,merc z silnikiem PSA? Profanacja(nie umniejszjąc nic francuzom).Chyba jedyną autonomiczną marką zostanie BMW. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramib 0 #9175 Napisano 25 Listopada 2013 Nie do końca, BMW choć niechętnie się przyznaje to 1.6 THP który występuje w PSA, jeździ też w Mini, i bodajże serii 1 ale tu mogę się mylić ale Mini na bank. Razem robili ten silnik i niestety nie jest idealny... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach