Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

switch107

Użytkownik
  • Content Count

    517
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

143 Entuzjasta zegarmistrzostwa

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Hostenturm

Recent Profile Visitors

298 profile views
  1. Moimi ulubionymi są zegarki w rozmiarze 36-37mm. Dokładnie 10 lat temu na widok takiego Seiko mój kolega zapytał "czy mieli tylko damskie modele" . Dekadę później wklejam artykuł z FT
  2. Zająca zwykle gonią ale raz złapałem coś takiego
  3. Nuda Panie, ruszymy się w końcu czy nie ...
  4. Koszty serwisu AMG są średnio 2xwyższe w autoryzowanym serwisie niż zwykłego MB.Serwis A w MB (C klasa) kosztuje około 350eur. W AMG C (tym prawdziwy dla ścisłości , produkowanym w Affalterbach) serwis A kosztuje 600-800 Eur. Pierwsza cenę znam a drugą pokazało mi google :-). Już obecnie dwa serwisy są rozdzielone włączając w to obsługę klienta.
  5. Przy tej rozmowie Toyota/Lexus przypomniało mi się, że MB rozdziela AMG i MB. Już obecnie AMG miały oddzielną sieć i nawet Ci którzy mieli MB i AMG podział powierzchni był taki że AMG zajmowało 2 x wiecej miejsca niż normalny MB. Z tego co się orientuję to najtańszy serwis MB jest w Belgii - 69 EUR+ VAT /h a najdroższy w Szwajcarii - 137 EUR+ VAT/h - to ceny za normalnego MB. Ciekawie jakie bedą ceny nowe ceny serwisu AMG...
  6. Niewątpliwie Pan Olszewski odniósł sukces, nie będę się wypowiadał na temat inżynierii , lecz niemieckie media biły pianę że to niemiecki design jak Man zapewnili pierwszy duży kontakt dla Berlina. Żeby włożyć w to wyobrażenie o inwestycji wartość pieniężną , Pan Olszewski w roku 1996 otrzymał kredyt w wysokości 10M Eur na start. Aktualnie nie uda się zrobić projektu supercar za takie pieniądze nie mówiąc o jeżdżącym prototypie do homologacji. Nie no Panowie ... Pierwsze google odpowiedź "Jako jednostkę napędową używane są silniki DAF MX-11 o mocy 240 lub 271 kW spełniające normę emisji spalin Euro 6. Stosowana jest skrzynia biegów ZF Ecolife lub Voith Diwa 6." Jak pisze mkl1 - stosuje się rozwiązania standardowe. Szczerze mówiąc to najbardziej skomplikowane to jest teraz oprogramowanie, żeby to połączyć wszystko i to jest obecnie wyzwanie inżynieri.
  7. W takich projektach przez pierwszych 5 lat nie ma żadnych wpływów tylko żyje się ze środków inwestorów . Po 5 latach jak projekt przejdzie przez fazy różnych prototypów (concept, design, functional, manufacturing) może się poszczęścić i znaleźć inwestora który zainwestuje w produkcję. Jeśli się nie uda trafić na inwestorów z głębsza kieszenią tak się kończy. Motoryzacja to business który się nie uda sfinansować z crowdfundingu.
  8. Sprawa rozbija się o budżet: Rimac po pierwszych 5 latach projektu zrobił pierwsza emisję na 30M Eur. Arrinea miała cały kapital chyba 3M Eur. Samochód elektryczny to zupełnie inna liga - bez 1 Miliarda Euro to się nie uda. Będzie dużo politycznego hałasu ale rząd nie wyłoży takich pieniędzy a prywatni inwestorzy nie zaryzykują w rozwój elektrycznego samochodu w Polsce.
  9. Moje ulubione pochodzą z Kientzheim. Szczególnie Paul Blanc. Nocuję tam jeżdżąc na narty. Super przyzwoite są równie z Wolfberger. Polecam białe wina z obszaru Saar (Resling, Elbling czy Sylvaner) 🙂
  10. Taki dzisiaj przyłapany w lokalnej winnicy
  11. Mam to samo - od dwóch lat unikam przyjazdów do Polski samochodem. We Włoszech i Francji, które moim zdaniem są najgorsze w Europie jeździ się dużo bezpieczniej z poszanowaniem wszystkich użytkowników drogi bez idiotycznego siadania na zderzaku i mrugania bo się właśnie ktoś się rozpędził i jak przyhamuje to będzie musiał przez następne 2 km cisnąć do końca aby odzyskać prędkość. Ale tak to wygląda jak ktoś pisze że jechał "3 razy 200km/h" - Jak napisał G.B. Shaw " 2% ludzi myśli, 3% ludzi myśli, że myśli, 95% prędzej umrze niż pomyśli"
  12. Ciekawe, poniewaz we Wloszech w wiekszosci maja na autostradach kamery do mierzenia sredniej predkosci a nie chwilowej.
  13. Szeryf się w końcu ruszył z domu? 😜
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.