Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, piteks napisał(-a):

Samochód zamówiony 4 czerwca 2022 i w końcu dzisiaj odebrany🤪

 

 

20230421_150732[1].jpg

Gratulacje. Żółte podobno prawie tak samo szybkie jak czerwone. ;) 

Opisz co ma w środku i jaki masz budżet na mandaty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, piteks napisał(-a):

Samochód zamówiony 4 czerwca 2022 i w końcu dzisiaj odebrany🤪

 

 

20230421_150732[1].jpg

Żona Kolegi ma A3 w tym kolorze, widać ją nawet w ciemności. Z pakietem jest fajna!

Gratuluję!

8 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Gratulacje. Żółte podobno prawie tak samo szybkie jak czerwone. ;) 

Opisz co ma w środku i jaki masz budżet na mandaty. 

Zółty jest pierwotnym kolorem prędkości.

Później czerwień zaczęła wypierać ten kolor i stajnia z Maranello zaczęła produkować więcej krwistych, ale znaczek zachował swoją godność ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Gratulacje. Żółte podobno prawie tak samo szybkie jak czerwone. ;) 

Opisz co ma w środku i jaki masz budżet na mandaty. 

Dzięki. Silnik 2,0 190 KM quattro. Mam lekką nogę więc spoko:)

13 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Żona Kolegi ma A3 w tym kolorze, widać ją nawet w ciemności. Z pakietem jest fajna!

Gratuluję!

Zółty jest pierwotnym kolorem prędkości.

Później czerwień zaczęła wypierać ten kolor i stajnia z Maranello zaczęła produkować więcej krwistych, ale znaczek zachował swoją godność ;)

Dzięki:)


IWC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, piteks napisał(-a):

Dzięki. Silnik 2,0 190 KM quattro. Mam lekką nogę więc spoko:)

Dzięki:)

Ile waży? Ciekawi mnie czy miałbym z Twoim szansę? ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Ile waży? Ciekawi mnie czy miałbym z Twoim szansę? ;) 

1535 kg🤪


IWC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, piteks napisał(-a):

1535 kg🤪

No to miałbym szansę, mój lżejszy. :) 

Tak bardziej serio. Sprawiłeś sobie wozik, który będzie zwracał uwagę na polskich drogach a nawet bezdrożach, bo 4x4 pozwala na więcej. Jeszcze raz gratuluję i podziwiam cierpliwość. 10 miesięcy czekania, ja czekałem prawie 3 i wydawało mi się długo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast sprawdzać wagę lepiej sprawdzić przyspieszenie a coś mi się zdaje, że ta A3 będzie miała 0.5-1s mniej do setki i w połączeniu z quattro da jednoznaczny werdykt, który szybszy. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, memento mori napisał(-a):

Zamiast sprawdzać wagę lepiej sprawdzić przyspieszenie a coś mi się zdaje, że ta A3 będzie miała 0.5-1s mniej do setki i w połączeniu z quattro da jednoznaczny werdykt, który szybszy. 🙂

Na typowe 0 - 100 tak.

Z zatrzymanego naturalnie wygra Audi bez dwóch zdań.

Z lotnego niekoniecznie.

W przypadku samochodów z grupy VAG tendencja jest do zaniżania oficjalnej mocy, nie wiem jak to jest w przypadku KII.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś tak było. SQ8 i S3 z tamtego roku znajomego na hamowni miały nawet bonus względem danych fabrycznych. To pewnie kwestia danego egzemplarza lub modelu/wersji.

 

Nie znam się na pomiarach na hamowni czy tam się wciska gaz w podłogę (wydaje mi się, że nie). Niektóre auta mają w trybie sportowym z pedałem w podłodze dodatkowy boost mocy i momentu rzędu 10-15%, którego nie uwzględniają dane katalogowe, ale już wskaźniki sportowe w aucie (jeśli są dostępne) tak i wtedy moc i moment, które pokazują są wyższe niż w katalogu. Nie wiem tylko na ile takie wskaźniki w aucie są dokładne.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, memento mori napisał(-a):

Może kiedyś tak było. SQ8 i S3 z tamtego roku znajomego na hamowni miały nawet minimalny bonus względem danych fabrycznych. To pewnie kwestia danego egzemplarza lub modelu/wersji.

Dlatego napisałem, że oficjalnie 200 koni, a na hamowni zawsze wypruwały więcej.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mea culpa, źle zrozumiałem. 🙂 

 

 

14 godzin temu, piteks napisał(-a):

Samochód zamówiony 4 czerwca 2022 i w końcu dzisiaj odebrany🤪

 

 

20230421_150732[1].jpg

 

Słodyszek rzepakowiec "lubi to"! 😃

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, memento mori napisał(-a):

Mea culpa, źle zrozumiałem. 🙂 

 

 

 

Słodyszek rzepakowiec "lubi to"! 😃

Spokojnie, wczoraj był przecież piątek 🤪

Wygląda jak następca EB110

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, memento mori napisał(-a):

Zamiast sprawdzać wagę lepiej sprawdzić przyspieszenie a coś mi się zdaje, że ta A3 będzie miała 0.5-1s mniej do setki i w połączeniu z quattro da jednoznaczny werdykt, który szybszy. 🙂

 

1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Na typowe 0 - 100 tak.

Z zatrzymanego naturalnie wygra Audi bez dwóch zdań.

Z lotnego niekoniecznie.

W przypadku samochodów z grupy VAG tendencja jest do zaniżania oficjalnej mocy, nie wiem jak to jest w przypadku KII.

Na stronie jest chyba 7s a to zbliżona wartość do ProCeeda GT, tu fabrycznie 7,5 s a praktycznie 7s (przynajmniej na YT ;)). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

 

 

Na stronie jest chyba 7s a to zbliżona wartość do ProCeeda GT, tu fabrycznie 7,5 s a praktycznie 7s (przynajmniej na YT ;)). 

Zróbcie ustawkę :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Zróbcie ustawkę :)

Ten Quattro ma większy moment obrotowy(400 do 265), ale nie jestem samochodziarzem z prawdziwego zdarzenia i nie wiem, czy to na starcie od 0 ma znaczenie, czy przy większych prędkościach (raczej to drugie). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Zróbcie ustawkę :)


Mogę dołączyć? 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Tommaso napisał(-a):


Mogę dołączyć? 😁

Tylko jak masz silnik do 204 KM. :) To nie jest kategoria OPEN. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tommaso napisał(-a):


Mogę dołączyć? 😁

Zależy co będziesz holować :)

 

1 godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Ten Quattro ma większy moment obrotowy(400 do 265), ale nie jestem samochodziarzem z prawdziwego zdarzenia i nie wiem, czy to na starcie od 0 ma znaczenie, czy przy większych prędkościach (raczej to drugie). 

W zależności od wykresu. To bardzo istotne ;)

Producenci jednak tak modyfikują sterowniki, aby wycisnąć z nich maksimum możliwości przy zachowaniu jak najwyższej żywotności, tym samym "trzymając" konkurencyjne parametry techniczne. Co jak co, ale każdy z nas zwraca uwagę na to jak auto przyśpiesza, a nie po ilu metrach zahamuje ze 100Km/h.

 

W obecnym aucie, które użytkuje; co bardzo ciekawe, sterownik tak steruje pracą silnika, że nawet gdybym był troglodytą; to w początkowej fazie użytkowania pojazdu i tak bym go nie zajechał(takie docieranie dla mądrych inaczej). I to było czuć bo z każdym kilometrem nabierał więcej "powietrza w płuca" Naturalnie ja bardzo dbam o samochody i dla mnie to rzecz normalna, aby układać silnik, który później się zrewanżuje. I choć by dał tylko 5KM i 20Nm warto, o to zabiegać.

Powracając do tematu:

Warto uruchomić YT, tam na pewno są przyśpieszenia 0-200 dla A3 MY23 z silnikiem 2.0 TFSi oraz Twojej 204 konnej GT. To powinno rzucić światło na to czy  "podjąć rękawice" ;)

EDIT:

A3 2.0

 

KIA Proceed GT

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Zależy co będziesz holować :)

 

W zależności od wykresu. To bardzo istotne ;)

Producenci jednak tak modyfikują sterowniki, aby wycisnąć z nich maksimum możliwości przy zachowaniu jak najwyższej żywotności, tym samym "trzymając" konkurencyjne parametry techniczne. Co jak co, ale każdy z nas zwraca uwagę na to jak auto przyśpiesza, a nie po ilu metrach zahamuje ze 100Km/h.

 

W obecnym aucie, które użytkuje; co bardzo ciekawe, sterownik tak steruje pracą silnika, że nawet gdybym był troglodytą; to w początkowej fazie użytkowania pojazdu i tak bym go nie zajechał(takie docieranie dla mądrych inaczej). I to było czuć bo z każdym kilometrem nabierał więcej "powietrza w płuca" Naturalnie ja bardzo dbam o samochody i dla mnie to rzecz normalna, aby układać silnik, który później się zrewanżuje. I choć by dał tylko 5KM i 20Nm warto, o to zabiegać.

Powracając do tematu:

Warto uruchomić YT, tam na pewno są przyśpieszenia 0-200 dla A3 MY23 z silnikiem 2.0 TFSi oraz Twojej 204 konnej GT. To powinno rzucić światło na to czy  "podjąć rękawice" ;)

EDIT:

A3 2.0

 

KIA Proceed GT

 

Z małymi obawami, ale chyba Kia ciut szybsza. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Zależy co będziesz holować :)

 

 

Myślę, że nie byłoby takiej różnicy, Kia ma 7,1 0-100 km/h. Ja też mam około 7 sekund do stu. Tyle, że mil/h. 😁 

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Myślę, że nie byłoby takiej różnicy, Kia ma 7,1 0-100 km/h. Ja też mam około 7 sekund do stu. Tyle, że mil/h. 😁 

Jak licznik w milach, to pewnie z Copartu. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale mogę przestawić sobie licznik na mile, żeby było sprawiedliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

Myślę, że nie byłoby takiej różnicy, Kia ma 7,1 0-100 km/h. Ja też mam około 7 sekund do stu. Tyle, że mil/h. 😁 

Dziś widziałem Twoje M3, ale w wersji CS w "szarym Brooklynie" na Starym Rynku mojego miasta, aż mnie korciło by fotkę strzelić. Kurde jaka to maszyna!

Nie ukrywam, jeździłbym :)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

Nie, ale mogę przestawić sobie licznik na mile, żeby było sprawiedliwie.

Sprawiedliwie to będzie... na pieszo. W tym kierunku zmierzamy, młodsi mogą dojść. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.