Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ale szkoda prądu, Irek. Przychodzi gość który jeździ autem cały rok na zimowych bo mu to wystarcza, w życiu nie użytkował całorocznych ale twierdzi, że nie mają prawa działać, bo teoretycznie mu się nie spina. A ja jak dureń się produkuję. Trzeba mu się zrzucić na jakiś zegarek, żeby się przeniósł do właściwych działów klubu ;)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście używam na osobowym samochodzie typowe zimowki Dunlop, nie chce mi się teraz wychodzić żeby zrobić zdjęcie i pokazać dlaczego :D,

 

Ok ruszyłem dupe

 

9a3dbd5190acf161ceb3cc79f4edea8a.jpg

 

Teraz na drodze mamy 25cm śniegu.

Lexus AWD na zimowych radzi sobie doskonale, truck jeszcze lepiej. Na takie drogi all season nie bardzo się nadają, a od wiosny typowo letnie Vredestein ultrac vorti.

 

Na trucku mam cały czas AT, teraz akurat GY adventure Kevlar, przed tym jeździłem cały czas na BFG T/A KO2

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się też pominąć wpływu postępu technicznego. Po pierwsze - odpowiednio twarda latem guma może twardnieć w różnym stopniu pod wpływem mrozu. Jedna mniej, druga więcej. Po drugie - opona odpowiednia zimą nie musi się stać gumą do żucia w upał i to też silnie umocowane jest w inżynierii. Po trzecie - fakt mięknięcia opony latem nie musi być wcale tożsamy z adekwatną utratą trwałości. Znów - inżynieria, skład chemiczny. Twardsze latem od Good Yeara całoroczne Pirelli niekoniecznie muszą być trwalsze... i nie są.

 

Kiedyś uważano, że nie jest możliwe pogodzenie optymalnych parametrów oleju silnikowego latem i zimą. Bardzo podobne dyskusje - "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". I na lato - Selektol Specjal API: SD SAE: 20W40 a na zimę - 10W30. A dziś, lejąc 10W40 czy nawet 0W40 ludzie już nawet nie pamiętają ówczesnych dywagacji.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zaskoczeniem było to że Nokian all weather " ze Śnieżka " ( czyli prawie że opona zimowa) i słoneczkiem czyli naprawdę całoroczna ma gwarancję bieżnika 80-100k km.  :blink:

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To właśnie chyba wyraz postępu w zakresie opon całorocznych. One z tego co widać po wynikach testów - zazwyczaj zdają się być podrasowanymi zimówkami, najbardziej zbliżając się w testach do opon zimowych na śniegu. Jeśli odstają to najczęściej od letnich latem.

 

Skoro ruszyłeś zad to i ja ruszyłem - poszedłem zmierzyć do garażu głębokości bieżnika w omawianych Good Year'ach.

 

Wyszło mi, że BMW ma 6,5 - 7 mm średnio z przodu i 5,5-6 mm z tyłu po 30 000 km przebiegu

Favoritka - jakieś 7 mm z przodu i 7,5 mm z tyłu po 13 000 km jazdy.

Ewidentnie bardziej na zużycie ma wpływ napęd niż hamowanie głównie przednimi przecież kołami.

Myślę, że w BMW jeszcze 5 - 10 tys km a potem przekładka między osiami i kolejne 35 - 40 tys. km, sumarycznie prognozowałbym im jakieś 70 - 80 tys km. Dużo to czy mało?

post-68982-0-34944700-1486264975_thumb.jpg

post-68982-0-54426300-1486264991_thumb.jpg

post-68982-0-07939500-1486265012_thumb.jpg

post-68982-0-62314700-1486265030_thumb.jpg

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze w terenach  nie gorzystych I w miare regularnie odsniezanych,  all season tires  zalozone do normalnych dupowozow sa w zupelnosci wystarczajace.  

 

Tak jak pisalem ja uzywam dwoch kompletow ale z powodu powyżej juz uzasdnionego, pozatym u nas pozamiastem czyli w gorach, obowiazuje jazda na oponach zimowych lub trzeba mieć ze soba lancuchy od 1 listopada do chyba 31 marca.  

Kiedys jechalem ( droga idzie na 1800m npm)  w sierpniu na wakacje I w gorach padal snieg  :blink:.  

 

Ale bylismy z zona zdziwieni, jak my wjezdzalismy na gore  I samochody zjezdzajace z przeciwka   całe byly pokryte sniegiem 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba byłoby testu uwzględniającego głęboki, kopny śnieg bo z tych których wynika zazwyczaj, że całoroczne na śniegu zachowują się niemal jak zimówki - robione są jak sądzę na śniegu ubitym...


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel, który mieszka dwa domy obok, ma trucka z takim samym rozmiarem opon jak mój 275/55/20.

Mój truck jest 4wd z mozliwoscia blokowania mostu, jego 2 wd.

 

Mieszkamy na malej gorce, ja w opcji 2wd nawet na zablkowanym moscie nie wjade, dzisiaj jak jechalem z synem to probowalismy, on ponieważ ma tylko 2wd kupił sobie zimowki, wjezdza bez specjalnych problemow.

 

Roznica Marek samochodowych raczej nie robi roznicy, ja Ford on Dodge

 

Edit

 

Wiem ze na BFG ko2 wjechalbym bez specjalnych problemow, dlatego też jak te opony sie zuzyje to bede zamienial GY na BFG

 

Te out

 

1785533f6fdacf8f32427c669674286c.jpg

 

Te in

 

4ad3f7a0d1e563f081005cf11878b7a3.jpg

 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym segmencie wolałbym się nie wypowiadać bo nie miałem styczności ani z takimi oponami ani z tego typu autami na dłużej niż godzinna jazda. Te opony wyglądają i w przypadku zimowych i całorocznych na zupełnie inne konstrukcyjnie niż opony osobowe o których była wcześniejsza dysputa.

Choć jak widać kilka postów wyżej, może kolega teoretyk zajmie stanowisko, nawet jeśli nigdy nie dotykał to może na podstawie zdjęć da Tobie wykład, czy to ma prawo dobrze jeździć czy też absolutnie nie :D

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, obydwie te opony naleza do tej samej kategori, czyli AT - all terrain

 

zalaczylem te zdjecia bo opony AT w tym segmencie jest to odpowiednik all season w kategorii opon do samochodow osobowych.

 

Czyli sa lepsze opony do jazdy po śniegu, sa lepsze do jazdy po blocie, jeszcze inne do jazdy po kamieniach,lub typowe szosowe, a AT w zależności od producenta I opony, sa wystarczajaco dobre do normalnego codziennego uzytkowania przez cały rok w kazdych warunkach.

Dla mnie KO2, sa wrecz idealne all season tires do trucka .

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aa, dzięki za wyjaśnienie. Czyli w zasadzie jak sytuacja w osobowych - całoroczne nie będą nigdzie najlepsze ale mogą być wystarczające. Lub w przypadku różnicy jakościowej wyprzedzać przeciętne i słabe opony sezonowe... Mnie najbardziej szczerze mówiąc wkurza ten "eiskalter schwindel", który ma służyć niczemu innemu jak dojeniu kierowcy.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aa, dzięki za wyjaśnienie. Czyli w zasadzie jak sytuacja w osobowych - całoroczne nie będą nigdzie najlepsze ale mogą być wystarczające. Lub w przypadku różnicy jakościowej wyprzedzać przeciętne i słabe opony sezonowe.

Zdecydowanie tak, jestem w 100% pewien, Wracajac do samochodow osobowych, że latwo bedzie znalesc bardzo dobra opone all season, ktora bedzie lepsza od slabej czy nawet przecietnej opony typowo zimowej jak I letniej.

 

Wiec wg mnie trudno jest generalizowac, czytalem testy opon zimowych gdzie najslabsze opony powinny byc wycofane z rynku ze wzgledu na bezpieczenstwo, tak samo jak I opony letnie, szczegolnie hamowanie na mokrym I predkosc aquaplaningu.

 

Edit

 

Wracajac do mojej sytuacji, uzywam opon zimowych na GS około 2-3 miesiace w roku, zakladam je gdy spodziewam sie śniegu I zmieniam nanletnie zaraz jak tylko wiem ze juz wiecej śniegu w miescie sie nie spodziewamy. Do ciezkich warunków mam trucka, zreszta moja zona też nim jezdzi, mkiedys sie zapytala czy cos w nim zmienilem bo na swiatlach uciekala wszystkim inny, samochodom :D

 

Dobra dziewucha, nie daje sobie w kasze dmuchac :)

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym.

 

Dobrej nocy. Choć "normalni" ludzie w Polsce o tej porze raczej parzą poranną kawę :)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D

 

Trzymaj sie,


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękna historia Wołgi. Niestety dzisiejsze auta już nie maja duszy. A szkoda. Marzenie kupić w salonie nowego w124 300d i związać się z nim na stałe ;)

Jezdzilem 4 lata. Za slaby silnik, brak czesci, nuda.

Mialem 3 lata gy 4s 1 gen na W124 i Fabii.

Oprocz tego ze byly duzo glosniejsze w lecie przy predkosciach 160-180 to bez zasrzezen. U mnie jest kopny gleboki snieg kolo 2-3 dni max w roku. Dawaly rade. W gorach i tak zakladalem lancuchy bo byl lod. Teraz mam w kolejnej Fabii tylko 2 gen i tez jest ok. Mysle ze jak ktos nie mieszka typowo w gorach tozmiana kompletu nie ma sensu


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Indeks prędkości w Bmw mam zaledwie V więc rzeczywiście zgodnie z jego literą muszę po emerycku max. 240. A normalnie czyli ile wlezie - 250 kph

na nich się już nie da. Powinni jako bonus przy zakupie 4 sztuk dawać gratis kapelusz ;)

 

A tak na poważnie to sprawdziłem zaledwie do około 220 kph, wyżej nie. Do takich prędkości zachowały się zupełnie normalnie.

Jezdzilem 4 lata. Za slaby silnik, brak czesci, nuda.

Mialem 3 lata gy 4s 1 gen na W124 i Fabii.

(...)kopny gleboki snieg (...)Dawaly rade.

Rzeczywiście zdarzało się Tobie z tymi oponami poruszać po kopnym śniegu? Pytam bo ja nie miałem okazji. Zachowywały się tak jak na ubitym niczym solidna zimówka?

 

Co do głośności to ja odczuwam różnicę przy najmniejszych predkosciach bo potem i tak przeważają albo odgłosy silnika albo opływu powietrza. Zachowują się na sucho niczym głośne letnie albo wyjątkowo ciche zimowe. Tak organoleptycznie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to poniżej murcielgo nie masz wstępu na te forum ... :wacko: oczywiscie to chory żart  , jakie masz wspomnienia z tym autem ,,,,, co jest nie tak  niby nie udane , w tej konstrukcji  ... ja tak nie twierdze , ale jestem ciekawy  bo nie miałem  ,nie jezdziłem :D :D : nawet jak to jest bubel , to nie jest to tani bubel dla plebsu .... :wacko:

 

Mam wersję Turbo Powerkit, więc generalnie właściciele Murcielago musza się bardzo starać  ;)

Jestem cały czas pod wrażeniem dwóch twarzy tego samochodu, może być bardzo komfortowy, ale jeśli chcesz możesz nim jeździć jak samochodem sportowym i sądzę, że większość osób nie wiedziałaby czy prowadzi 911 RS czy dużą limuzynę.

 

Poza wymianą skrzyni biegów na gwarancji i kilka innych rzeczy to nie mogę narzekać na jakość. Ot fajny samochód, ale czas na coś innego   ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :)

 

Nawet do w maire szybkiej ale polaczenie z automatem plus duza masa to juz na trasie slabo. A na codzien ze wzgledu na czesci to juz w ogole bez sensu.

Edytowane przez Lawnowerman

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To właśnie chyba wyraz postępu w zakresie opon całorocznych. One z tego co widać po wynikach testów - zazwyczaj zdają się być podrasowanymi zimówkami, najbardziej zbliżając się w testach do opon zimowych na śniegu. Jeśli odstają to najczęściej od letnich latem.

 

 

Masz rację, wielosezonówki zrobiły ogromny postęp i sprawdzą się bardzo dobrze np dla osób użytkujących samochody głównie w mieście.

Jednak, jeszcze wielosezonówki ustępuja oponom zimowym w zimie i letnim w lecie. Dlatego wolę w samochodach stosować najlepsze możliwie dostępne ogumienie. Poczekamy, może za sezon czy dwa będą już całoroczne lepsze od sezonówek? Tylko jakiemu koncernowi sie to opłaci?  :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SzefSzefów- masz rację, zgoda. Przy konfrontując najlepsze całoroczne z przeciętnymi sezonowymi - można uzyskać sytuację, że całoroczna jest lepsza zawsze i wszędzie.

 

No i pozostaje sporna kwestia wyższości opon zimowych lub letnich na zimno ale bez śniegu. Ja się przychylam do opinii między innymi autorów opracowania "Eiskalter schwindel", że zimą bez śniegu lepsze są letnie. I w konsekwencji upatruję w tym przewagi dobrych opon całorocznych nad zimowymi przez większość czasu eksploatacji zimą.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SzefSzefów- masz rację, zgoda. Przy konfrontując najlepsze całoroczne z przeciętnymi sezonowymi - można uzyskać sytuację, że całoroczna jest lepsza zawsze i wszędzie.

 

No i pozostaje sporna kwestia wyższości opon zimowych lub letnich na zimno ale bez śniegu. Ja się przychylam do opinii między innymi autorów opracowania "Eiskalter schwindel", że zimą bez śniegu lepsze są letnie. I w konsekwencji upatruję w tym przewagi dobrych opon całorocznych nad zimowymi przez większość czasu eksploatacji zimą.

 

 

Tu się nie zgodzę... Im niższa jest temperatura tym mieszanka opony letniej jest twardsza. Wystarczy sobie na letniej na suchym nawet asfalcie przy takich -5 czy -10 zahamować czy gwałtownie przyspieszyć - różnica jest naprawdę duża. 

 

Aczkolwiek przyszłość w wielosezonowych jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przewadze zimówki nad letnią w zimie w osobówce (płaskim) nie ma co pisać :) Jednak w 4x4 musimy brać pod uwagę masę wozu. Jeśli ktoś uważa że jako całoroczna wystarczy opona np. BFG AT lub całoroczna to nie ma pojęcia o tym co wypisuje. Właśnie w terenówce dobra opona zimowa daje pewność i nic tego nie zmieni. A to że za oceanem zawsze jeździło się na całorocznych to wiemy choćby z relacji w tv z ataku zimy w USA :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Jeśli ktoś uważa że jako całoroczna wystarczy opona np. BFG AT lub całoroczna to nie ma pojęcia o tym co wypisuje. 

Aa ok :)


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.