Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

irekm

Użytkownik
  • Content Count

    4374
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

irekm last won the day on November 8 2018

irekm had the most liked content!

Community Reputation

827 Mistrz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Vancouver BC

Recent Profile Visitors

6134 profile views
  1. Ok, dzięki za wyjaśnienie
  2. To to już jest zupełnie odmienny temat, nie wiem jak ludzie w takich małych miejscowościach na północy Kanady żyją i chorują 🤔😱
  3. Trochę odeszliśmy od tematu motoryzacyjnego ale spróbuję trochę do niego nawiązać żeby nas stąd nie wyrzucili a temat trochę mnie zainteresował. Domyślam się że miałeś wypadek samochodowy i gość w bmw ( pomińmy ubezpieczenia samochodowe 😉) wjechał Ciw bok samochodu, karetka zabiera Cię do szpitala z miejsca wypadku to wiadomo że MUSZĄ cie tam obsłużyć. A co jeśli na początku nie poczujesz wszystkich połamań, pójdziesz do domu i następnego dnia, bez ubezpieczenia zdrowotnego pójdziesz do najlepszego szpitala w okolicy się leczyć. Pomogą tam wtedy czy dopiero po tym jak zobaczą że ktoś jest ubezpieczony?
  4. Ja broń Boże nie mówię że kanadyjski system jest najlepszy, z tego co wiem najbardziej zadowoleni że swojej służby zdrowia są Niemcy i skandynawowie, no ale coś za coś, płacą bardzo wysokie podatki. Ogólnie to też nie bardzo można powiedzieć że jest kanadyjska służba zdrowia, bo jest prowincyjna do której dorzuca się też rząd federalny. Stąd też są różnice w "servisie" w zależności od tego gdzie się mieszka. Myślę że młodzi ludzie nie mieliby nic przeciwko temu żeby się porzadnie ubezpieczyć jakby to nie było tak strasznie drogie. Mało ludzi tak wykorzystało służbę zdrowia jak ja, ( niestety dla. Mnie, dobrze dla tych drugich), czy czas oczekiwania w BC na niektóre procedury mógłby być krótszy? Oczywiście, system jest daleki od ideału, ale nikt też nie zostanie totalnym bankrutem przez to że się rozchorował lub dlatego że miał wypadek. Czy u Was można zbankrutować od "medical bill"? W sensie że zbanrutowalem i tyle, długu już nie mam.
  5. I jeszcze poza Sandersem, "wszyscy " inni politycy bronią tego systemu jak czterej pancerni Częstochowy. Niezłą kasę muszą pod stołem brać od ubezpieczeń i szpitali. Wszyscy w biznesie z tego żyją a Joe Blow płaci. Dziwny ten system w "ch*j" jest. Nie wiem ile w tym prawdy, ale ostatnio czytałem że w stanach jest ponad 30mln ludzi bez żadnego ubezpieczenia zdrowotnego. Mój znajomy z Kalifiorni mówił mi że za bardzo dobre ubezpieczenie zdrowotne dla 4-ro osobowej rodziny, płacił $2.5k miesięcznej składki. Było to już lata temu.jak o tym rozmawialismy, ciekawe jak jest teraz. W sumie wziąłem ta jego informacje za pewnik bo nie widzę powodu dla którego miałby mi pierdoły opowiadać.
  6. Chyba też nie w Ontario, bo ostatnio W drodze do Niagary, praktycznie wszyscy jechali 120, niektórzy szybciej. Natomiast w Texasie chyba to koło San Antonio były, ograniczenie prędkości rów iez dla ciężarówek ustalone jest na 140km/h, I dużo ich tam tak jeździło. Unas w BC nie ma rozgraniczenia pomiędzy samochody osobowe i ciężarowe jeżeli chodzi o prędkość dopuszczalną, czyli jak jest 120km/h to tyle też mogą jeździć ciężarówki. Tak a propo, drogi w okolicach Huston, San Antonio, Austin były perfekcyjne.
  7. Jechałem kiedyś w Montanie za ciężarówką, 150km/h + Warunki dokładnie takie jak opisujesz. Ale gość zapierdzielał😱, jedno co miałem w głowie to to że jakby się musiał zatrzymać to długość hamowania pewnie byłaby podobna do długości hamowania pociągu towarowego. Nie odważyłem się go wyprzedzić właśnie z tego powodu 😂
  8. Mi brakuje obrotów na dwójce, żeby utrzymać te 60 km/h w tym wypadku , duże v8 nie miało żadnego problemu, mieszkam w miejscu gdzie prawie wszędzie mam albo pod górkę albo z górki. Miałem 5.7L v8 w pickup ie, zamieniłem na V6 ecoboost, różnica jest miażdżąca na korzyść dużego v8 w tej dziedzinie, natomiast zbieranie się z ładunkiem z zera, rozpędza nie jest na duży plus do turbo V6. Tylko ja praktycznie jeżdżę na nie fabrycznych softach od 10k km, a mam teraz na nim prawie 230k km. Najbardziej extremaly zjazd I wjzad jaki miałem to 20% z 30ft kamperem. Zjeżdżałem w 4lo, I w taki sposób można było bezpiecznie z górki zjechać
  9. Mój kamper waży 4,5 tony i ma "turbopierdziawkę" i praktycznie na żadnym zjeździe nie musiałem nawet dotykać hamulców, a niektóre miały pochylenie 8%. Trzeba było manualnie redukować biegi, ale całe hamowanie było silnikiem. Dziwne, bo mam trucka z tym samym silnikiem i mimo tego że zrzucam biegi to i tak muszę mocno hamować, 5.7L nie miał tego problemu. Jest cichy i ciągnie od dołu dobrze ale nie hamuje silnikiem 🤷 Dla przykładu, zjazd pustego pickupa z 7%górki gdzie speed limit jest 60km/h, muszę zredukować do 2-jki a i tak hamować żeby się nie rozpędził powyżej.. Więc nie wiem jak to jest ze Twój 4.5,t utrzymuje prędkość z 8% spadków 🤔
  10. Do zabawki brałbym 7l atmo silnik nad jakąkolwiek 3L turbo pierdziawką. Do pickupa już jest trudniej się zdecydować, bo cichy silnik z bardzo niskim max Nm ma ogromną zaletę, ale też poważna wadę. Bardzo słabo hamuje silnikiem, gdzie jak się ciąga przyczepy po górach to trudno "olać" te charakterystykę silnika
  11. irekm

    Motocykle

    Fajny budżetowy Triumph
  12. W sumie prosty przepis czosnek, cebula, sól, pieprz, papryka i jeszcze, szczypta Secret ingredient 😂 Poczekam jak imprezę zrobię niedługo, po kolacji pokaże zdjęcie i powiem ze od nich przywiozłem próżniowo zapakowanego 😁
  13. 😁 Fakt, często się nie pokazuje...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.