Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

tomirek

Pytanko o Ruhle (tu chyba najbardziej pasuje)

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, ze na forum zegarków rosyjskich i radzieckich ale wydaje mi się, że pytanie to pasuje tu najbardziej. Na szwajcarach i niemcach dyskusja toczy się raczej o innych zegarkach :P a z racji tego, ze Ruhla kojarzy się z komunistycznymi Niemcami to chyba zapytam tu. Tyle tytułem wstepu.

Otoż kupując ostatnio dwa Poljoty wpadla mi przy okazji tamtego zakupu stara Ruhla. Przyznam się, że nie zupełnie nie znam się na tej marce. Sądząc z oznaczeń wydrapanych na spodzie dekla (takich jak robią zegarmistrzowie) zegarek pochodzi z przełomu lat 40. i 50.

O dziwo na tarczy jest oznaczenie Made in Germany a Ruhla zawsze kojarzyła mi się z Made in DDR.

Czy ktoś może mi przybliżyć w kilku słowach historię Ruhli (na Wikipedii niewiele jest napisane). Jeżeli jednak to nie to forum to przepraszam i chowam się do jamki :P

325556e11830bd20.jpg

cfb6a28c77a51469.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość andree

Po wojnie po znacjonalizowaniu praktycznie wszystkich prywatnych wytwórni powstało w nrdówku kilka panstwowych przedsiebiorstw zajmujacych sie produkcja zegarków na potrzeby ludu pracujacego miast i wsi.Przejeto wowczas rownież firmę Thiel i to w niej nalezy upatrywac bazy dla produkowanych wowczas oraz do poznych lat osiemdziesiatych czasomierzy Ruhla.Czasomierze te charakteryzowały dwie podstawowe cechy a) były buksiakami b ) po opuszczeniu fabryki stawały na amen ,najlepsze egzemplarze chodziły nawet kilka miesiecy co patrząc na konstrukcje mechanizmu można uznać za cud.