Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

zrobił się taki mały temat kwarcowy, więc poproszę o pomoc.

Jak w tym modelu IS_DSC08950.jpg wyjąć wałek? nie widzę zapadki, śrubki, tylko jakieś blaszki...

 

tu widać bebechy na fotce od Kadariusa

ucz22098kwarcwerk.jpg

Edytowane przez Krzysiek_W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tam takie "uszko", które trzeba odciągnąć odsuwając tym samym dźwigienkę nastawnika (uszko to jest wykonane w samej dźwigience i jest umieszczone pod tą falistą blaszką, na zdjęciu z lewej strony mechanizmu). Można też delikatnie przesunąć dźwigienkę nastawnika przy samym podtoczeniu w wałku naciągowym. No i lepiej nie odkręcać tej śrubki z dużym łbem, bo może to skończyć się "wystrzałem" całego zespołu nastawczego :lol: Oczywiście po odciągnięciu dźwigienki wałek jest uwolniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie odkręciłem tą dużą śrubkę, ale nic nie odskoczyło. cyrk zaczął się przy skręcaniu, za nic mi to nie wychodzi :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po odkręceniu tej śrubki nic nie wystrzeliło, to znaczy, że ta większa blaszka o skomplikowanym kształcie jedynie zeskoczyła ze swego miejsca. Jeżeli to możliwe, to wkręć śrubkę lekko (bez mocnego dokręcania), tak aby tylko "nakryła" blaszkę. Później staraj się przesuwać blaszkę, tak aby wskoczyła - zgodnie ze zdjęciem trzeba by tę blaszkę przesuwać w dół - w kierunku wałka. Jeśli już "wskoczy" to można dokręcić śrubkę do oporu.

Wiem, że trochę trudno udzielać porad nie mając przed sobą zegarka, ale opisane przeze mnie działania mają charakter uniwersalny w odniesieniu do tych werków - u mnie zawsze kończyło się to powodzeniem, a przez ręce przeszło mi już około 30 werków 2356 :lol:

Edytowane przez sthool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, będę jeszcze walczył :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobił się taki mały temat kwarcowy, więc poproszę o pomoc.

 

Ja również chcę poprosić o pomoc. Dokonałem zakupu takiego oto Łucza z budzikiem/sygnałem cal. 2361. Niestety, sygnał działa bardzo cicho tak, że słychać go tylko kiedy zegarek trzyma się przy samym uchu. Co muszę zrobić aby sygnał był lepiej słyszalny. Wewnątrz zegarka była luźno wrzucona wygięta blaszka widoczna na zdjęciu. Próbowałem ją ustawiać w różnych miejscach ale bez pozytywnego rezultatu. Może ktoś podpowie co mam zrobić.

post-42128-0-96260700-1321266282_thumb.jpg

post-42128-0-43626500-1321266477_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Żeby trochę rozruszać nowo powstały kwarcowy temat napiszę parę potencjalnie pożytecznych porad, które mogą się przydać osobom, samodzielnie naprawiającym ruskie kwarce. Porady te są efektem moich ponad trzyletnich doświadczeń z różnymi kwarcami RUS/USSR:

1. Werk 2356 (czyli chyba najbardziej rozpowszechniony kwarc zza wschodniej granicy) był produkowany przez większość ówczesnych radzieckich/rosyjskich firm zegarkowych. Nie oznacza to jednak pełnej zamienności części pomiędzy mechanizmami pochodzącymi z różnych fabryk; odmienne były np. średnice łożysk w przekładniach, inne konstrukcje mostków (mocowane dwiema lub trzema śrubami). Sytuację komplikuje fakt systematycznego wprowadzania lekkich modernizacji w obrębie jednej fabryki.

2. Powyższej sytuacji, jak dotychczas, nie zaobserwowałem w przypadku werków 3056. Tam można zamieniać części między werkami pochodzącymi z różnych fabryk - uważać trzeba jedynie na generacje werków (3056 i późniejszy 3056A).

3. W kilku modelach Rakiet (zarówno z mechanizmami 2356, jak i 3056) koronka była wkręcana na wałek na LEWYM gwincie - trzeba zachować ostrożność przy ewentualnym demontażu, aby nie ukręcić takiego gwintu.

4. Baterię w werku 3056 instalujemy odwrotnie niż to ma miejsce w większości współczesnych tanich kwarców - tzn. biegun dodatni ("wiekszy") ma znaleźć się bliżej płyty mechanizmu.

5. W starszych wersjach mechanizmu 3056 zwróćmy uwagę na stan lutów na płytce drukowanej - konkretnie chodzi o luty mocujące kondensator. W pierwszej serii werków 3056 ten kondensator miał duże wymiary i ciężar, co w połączeniu z "naturalnymi" wstrząsami powodowało uszkodzenie lutów i przerwę w obwodzie.

Edytowane przez sthool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkretnie chodzi o luty mocujące kondensator.

A nie "rezonator"? ;)


Pozdrawiam,
Zbyszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A nie "rezonator"? ;)

 

Kłócić się nie będę, bo w tematach elektrycznych nie czuję się na tyle pewnie. Ale chodzi mi o taką "puszkę" blaszaną z dwoma wyjściami. Kształtem przypominała ona kondensatory stosowane w większych układach scalonych.

Edytowane przez sthool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kłócić się nie będę, bo w tematach elektrycznych nie czuję się na tyle pewnie. Ale chodzi mi o taką "puszkę" blaszaną z dwoma wyjściami. Kształtem przypominała ona kondensatory stosowane w większych układach scalonych.

 

Tak jak kolega Zbylak wcześniej napisał to jest rezonator kwarcowy, popularnie zwany "kwarcem".

 

W tamtych czasach były jeszcze kondensatory nastawne - trymery, ale one raczej nie odpadały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tamtych czasach były jeszcze kondensatory nastawne - trymery, ale one raczej nie odpadały.

 

Trymer to akurat potrafię odróżnić, bo to ten element , który posiada nacięcie na wkrętak :rolleyes: A co do wspomnianego rezonatora - w późniejszych wersjach 3056 ten duży rezonator zastąpiono takim mniejszym cylindrycznym, który z wyglądu był identyczny jak te stosowane w 2356.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter
Napisano (edytowane)

Mechanizm 2356 uważam za dość trudny w konserwacji. Na dodatek nie ułatwia jej korozja w okolicach pól kontaktowych cewki silnika krokowego. Producent zapomniał zabezpieczyć to miejsce lakierem. Cienkie druciki wyprowadzeń cewki zostały zgrzane a nie lutowane z polami kontaktowymi. Jeśli mamy tam zielone "wykwity" to może być kłopotliwym oczyszczenie pól kontaktowych tak by nie uszkodzić podłączeń do cewki. Na dodatek cewka nie jest przyklejona do płaskiego rdzenia! Przy rozbieraniu mechanizmu do konserwacji można działający mechanizm w ten sposób unieruchomić na zawsze gdy cewka przesunie się zrywając podłączenia do pól kontaktowych. Aby wyjąć bęben z wirnikiem silnika krokowego(!!!) trzeba niestety wyjąć wcześniej zespół cewki z rdzeniem. To najtrudniejsza faza operacji waz z późniejszym ponownym zespoleniem modułu silnika krokowego.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem na kilka ciekawych zdjęć i informacji bardzo rzadkiej elektromechanicznej Slavy 114ChN.

http://www.electric-watches.co.uk/make/slava/slava.php

http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?showtopic=63914&st=15

http://forums.watchuseek.com/f10/slava-114chn-electric-new-variant-found-restored-530762.html#post3883276

 

filmik z lat produkcji:

 

Konstrukcja najprawdopodobniej skopiowana od Hamiltona. W drugim linku jest porównanie elementów mechanizmów obu marek.

Po prostu piękny zegarek!

:)

Edytowane przez chopin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny. Chciałbym móc kiedyś obejrzeć taki na żywo (bo o posiadaniu to nawet nie wspominam).

 

U mnie z kwarcoków:

 

Czajka na 3050

DSC_4204.JPG

 

Slava na 3056

DSC_4246.JPG

 

i Slava na 2356 (prawdopodobnie)

nowe%20(9).JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No no gratuluję Czajeczki - nie tak często można ją spotkać :rolleyes: A ta plastikowa Slava na 2356 wygląda jak rosyjska odpowiedź na Swatcha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny Poljot :) No i chyba najrzadsza wersja 3056 - w sensie pochodzenia, bo najczęstsze były Slavy, później Rakiety oraz Czajki. Widzę jednak, że ktoś tego Poljota zmodyfikował poprzez zalutowanie jednej ze śrubek - tej przy stykach silnika krokowego.

Z mojej strony też drobna sugestia aby dać mu brązowy pasek - to lepiej będzie grało z kolorem tarczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szymon.

Świetny. Chciałbym móc kiedyś obejrzeć taki na żywo (bo o posiadaniu to nawet nie wspominam).

 

U mnie z kwarcoków:

 

Czajka na 3050

 

 

Slava na 3056

 

 

i Slava na 2356 (prawdopodobnie)

 

 

Ależ rewelacyjna ta Czajka. Gratuluję i "zazdraszczam" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskrzeszony ;) (bateryjka i mały problemik z wałkiem)

 

p5127661.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny. Chciałbym móc kiedyś obejrzeć taki na żywo (bo o posiadaniu to nawet nie wspominam).

 

U mnie z kwarcoków:

 

Czajka na 3050

DSC_4204.JPG

 

Czajeczka na 3050 pierwsza klasa, piękny zegarek i zdjęcie! Gratulacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie slavy kwarce :) na chodzie i na sportowo:

 

post-35815-0-20676100-1342248049_thumb.jpg

 

post-35815-0-80634700-1342248083_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.