Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
martinez1973

Klub Miłośników Zegarków Atlantic

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, souls_hunter napisał(-a):

Rzadko to robię, ale tym razem naprawdę gratuluje kolekcji i niestety współczuję, bo zdobyć przynajmniej większość wariacji modeli tej marki, wydaje się być z tych "mission impossible". Wyrazy szacunku dla stylistów, mają chłopaki polot i fantazję.

Dzięki wielkie....niestety to prawda, niezwykle ciężko coś namierzyć, a już w fajnym stanie to faktycznie duża rzadkość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by się Sławek samotny nie czuł 😉

1733490837435.jpg


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie.

 

Mechaniczny Atlantic na Sellita SW215-1 kupiony w grudniu ubiegłego roku w legalnym sklepie na gwarancji przestał dzisiaj działać mimo standardowego nakręcenia.

Proszę o poradę.

Czy oddawać do serwisu czy jednak lepiej do zaprzyjaźnionego zegarmistrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile tam jest prawdziwa Sellita. Mierzyłem jednego Atlantica w manualu w tym czasie (zakładam, że kupiłeś w grudniu 2023) i mechanizm w środku nie wyglądał mi na Sellitę. Nakręcał się jak zegarek automatyczny a nie jak manual. Generalnie wyglądał też tak topornie jak chińska kopia a nie Sellita. A mam kilka zegarków na manualnej Sellicie albo Ecie więc jakieś porównanie mam. Możesz wrzucić zdjęcie zegarka i mechanizmu (o ile go widać)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie znam się ;)   Prawdziwa... nieprawdziwa... 🤔

 

Zegarek kupiony początek grudnia 2024.

 

Serwis gwarancyjny czy zegarmistrz?

 

IMG_4149.thumb.jpeg.ee2d4782823ba441f5d319c124ae8ca2.jpeg

Edytowane przez tomking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

 

Czy ktoś ma inne zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tomking napisał(-a):

Dziękuję.

 

Czy ktoś ma inne zdanie?

Tylko gwarancja. 


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Crafter Blue, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Oris, Sinn, Zelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, tomking napisał(-a):

Dziękuję.

 

Czy ktoś ma inne zdanie?

Tak, masz prawo wystąpić z tytułu RĘKOJMI o:

- wymianę towaru na pozbawiony wad,

- naprawę,

- zwrot kasy.

o sposobie załatwienia sprawy DECYDUJE NABYWCA

https://workwear-sklep.pl/jak-gwarancja-reklamacje?srsltid=AfmBOorGk7zHjgoalGkqL8c1qJD6eF0k64ML5NqAfFI-CXD3LzUfQsQS

Tak że gwarancją nie zawracałbym sobie głowy, bo jest z założenia mniej korzystna dla nabywcy.

Edytowane przez Jędrula.wawa

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to możliwe, to zwróciłbym. Ten model (to chyba ta nowa reedycja Worldmastera 39 mm) ze wskazówkami z plastiku to w ogóle niewypał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczuwam chęć lekkiego obrzydzenia mi tego Atlantica, ale zegarek mi się podoba i nie widzę żadnego powodu by go zwracać. Chyba że faktycznie taka opcja będzie jedynym rozwiązaniem.

Póki co napisałem do sklepu (BOK), by wskazali mi kierunek i pewnie rekomendowanym będzie oddanie go do serwisu w Zawierciu.

 

Co do części z tworzywa to zależy… nie jedno tworzywo sztuczne przewyższa właściwościami metale miękkie i jest stosowane przez różnych producentów jak np. Hamilton 

Wiem że są zwolennicy solidnych rozwiązań z przed wojny ;) ale czas idzie do przodu, a stare jest tylko dobre wino i skrzypce ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
38 minut temu, tomking napisał(-a):

Wyczuwam chęć lekkiego obrzydzenia mi tego Atlantica, ale zegarek mi się podoba i nie widzę żadnego powodu by go zwracać.

 

Dobrze wyczuwasz. A to dlatego, że bardzo się cieszyłem na premierę tego modelu w 2022 roku. Ręczny naciąg, rozmiar 39 mm i design nawiązujący do klasycznych, starych Worldmasterów - same dobre wiadomości. Co mogło pójść nie tak? Nosiłem się z zamiarem zakupu. A potem wziąłem ten zegarek do ręki, przymierzyłem, pomacałem i byłem nim ogromnie rozczarowany. Jest zaprojektowany i wykonany tak by tylko odcinać kupony z minimalnym wkładem własnym. Tandetne, plastikowe wskazówki, Mechanizm w jakości, którą już zdążyłeś poznać. Nawet jego nakręcanie było dziwne, bo pracował jak jakiś przerobiony automat ze sprzęgłam a nie typowy ręczny naciąg. Szklany dekiel, który pokazywał kompletnie surowy, nawet minimalnie nie ozdobiony mechanizm. Do tego "ghost position" w zegarku bez datownika. Jedynie nakładane indeksy i koronka w historycznym kształcie mi się podobały. Jak dla mnie, to model, którego Atlantic powinien się wstydzić. Nie do porównania z nieco wcześniejszą, naprawdę porządną reedecją w rozmiarze 42 mm - niestety za dużą na mój nadgarstek.

 

38 minut temu, tomking napisał(-a):

Co do części z tworzywa to zależy… nie jedno tworzywo sztuczne przewyższa właściwościami metale miękkie i jest stosowane przez różnych producentów jak np. Hamilton 

 

Miałem na myśli plastikowe wskazówki. To sprawa indywidualnego odbioru, ale dla mnie to wizualnie robią z tego zegarka prawie zabawkę. Akurat w reedycji eleganckiego zegarka, który oryginalnie miał stalowe, polerowane wskazówki to zabieg raczej słaby. Chińczycy na Aliexpress nie robią takich numerów w zegarkach za 100 USD.

 

Tak to udało się zrobić we wcześniejszych reedycjach:

 

obraz.png.ef4b337004608ec5af712a975d8140f1.pngobraz.png.a0ae453cc0dc7c8a895a2fc93c820999.png

 

obraz.png.5343433541de3c7f4af973f3f9bf3ca5.png

 

Sam powiedz, czy nie widać różnicy:

 

IMG_4921.thumb.JPG.1081c85d486f284f7bc8924164371475.JPGIMG_4922.thumb.JPG.2b2d1e386b87353b3fa7f8c370a10a52.JPG

 

 

P.S. Może to jest metal (sekundnik raczej na pewno), ale tak obrobiony, że wygląda "plastikowo".

Edytowane przez Perpetuum Mobile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Powyższe to automaty tylko ten z całą czerwoną wskazówką jest mechaniczny. To właśnie ten którego posiadam nr ref: 53680.41.93 i nadal mi się podoba :) 

Nie widzę także jakiegoś tandetnego wykonania w tych wskazówkach. Godzinowa i minutowa są złote z lumą w środku, a sekundnik wygląda super :)  

Sam się też przekonałem że grawerowanie czy inne zdobienia na mechanizmie wcale nie muszą świadczyć o lepszej jakości tego mechanizmu, a nawet jest to typowe "mydlenie oczu".

 

IMG_4151.thumb.jpeg.2ffb6233ec437db421da792a7e1d8cb9.jpeg

 

Trochę to dziwne że zadając pytanie o kierunek serwisowania zegarka, który jest na gwarancji i nieszczęśliwie przestał działać dowiaduje się tak wiele o preferencjach i gustach.

 

Cenię to, że dzielisz się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wykonania i estetyki, ale to tylko Twoje subiektywne obserwacje i wnioski. Tobie nie pasuje OK.

 

Bardziej mnie interesuje co się wydarzyło, ale to już napisze jak serwis w Zawierciu ogarnie temat. Chyba że się dowiem że to nie Sellita, wtedy mam podstawy do zwrotu z powodu nieprawdziwego opisu i wprowadzania w błąd konsumenta.

 

 

Edytowane przez tomking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te ostatnie dwa zdjęcia to na moim nadgarstku - właśnie z opisywanej przymiarki 😉 

 

Fajnie, że Tobie całość się podoba i odpowiada bo rzeczywiście o osobistych preferencjach nie ma co dyskutować.

 

Co do tego, że surowy mechanizm może być nie gorszy od tego zdobionego, to całkowita racja. Zdobienie nie zawsze stanowi o jakości wykonania i pracy mechanizmu. Tylko akurat w tym Atlanticu, który wtedy mierzyłem, mechanizm ewidentnie nie pracował normalnie i to w pierwszym rzędzie zwróciło moją uwagę.

 

Jak będziesz oddawał zegarek do serwisu, to sugeruję zrobienie kilku zdjęć zegarka już przy samym oddawaniu. Nie raz i nie dwa się przytrafiało, że po "autoryzowanym serwisie" zegarek wracał do właścicela z uszkodzeniami - zarysowaniami itp... Często nawet w bardzo drogich markach. Warto mieć udokumentowany stan przekazanego zegarka, na wypadek takiego zdarzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

Jak będziesz oddawał zegarek do serwisu, to sugeruję zrobienie kilku zdjęć zegarka już przy samym oddawaniu. Nie raz i nie dwa się przytrafiało, że po "autoryzowanym serwisie" zegarek wracał do właścicela z uszkodzeniami - zarysowaniami itp... Często nawet w bardzo drogich markach. Warto mieć udokumentowany stan przekazanego zegarka, na wypadek takiego zdarzenia.

 

Dzięki, tak zrobię :) 

Właśnie dlatego pytałem o to czy dać do serwisu gwarancyjnego czy do np. zaprzyjaźnionego zegarmistrza.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w galerii handlowej i inspirowany naszą dyskusją nie mogłem się oprzeć i podszedłem do salonu gdzie mają Atlantiki w ofercie. Obejrzałem sobie ten model jeszcze raz na spokojnie.

Konkluzja jest taka, że od czasu mojej pierwszej przymiarki zmienili chyba dostawcę mechanizmu. Ten mechanizm, który oglądałem teraz był co prawda surowy i bez zdobień, ale nie był toporny. No i nakręcał się normalnie. Mechanizm który oglądałem dwa lata temu, to było coś innego, ciosanego z grubsza. W tym obszarze Jest progres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.