Nowa cyfrowa wystawa fundacji Watch Library Foundation, „A Century of Watch Advertising”, skupia się na historycznych reklamach zegarków naręcznych i obejmuje szereg wpływowych reklam szwajcarskich zegarków z ponad 100 lat, począwszy od 1900 roku. Martine Depresle, współzałożycielka i dyrektor generalna The Watch Library „Odsłanianie ewolucji reklamy zegarków na przestrzeni stulecia, waloryzacja archiwów naszych partnerów to prawdziwa przyjemność i wyznacza początek narracji odkrywania dziedzictwa kulturowego oferowanej przez Fundację”.
Jeśli nigdy nie przeglądałeś reklam zegarków sprzed kilkudziesięciu lat, tracisz bardzo interesującą i ważną część historii branży zegarków. Marketing luksusowych zegarków przyjmuje dziś zupełnie inną formę wizualną w porównaniu do dotychczasowych praktyk, kiedy wiele wysiłku włożono w bogate w informacje reklamy drukowane o różnych rozmiarach (od reklam zajmujących pół strony po publiczne billboardy). Osobowość i charakter reklam zegarków zabytkowych są często znacznie bardziej interesujące niż większość reklam produkowanych obecnie. Jeśli naprawdę lubisz zegarki, skorzystasz na kontakcie ze sztuką, zabawą, a czasem głupotą, które pojawiły się w reklamach mających na celu ich promocję w ciągu ostatniego stulecia. Fundacja Watch Library jest opiekunem tych historycznych dokumentów i ma oficjalne prawo do wyświetlania i udostępniania ich szerszej społeczności.
Aby obejrzeć pełną wystawę internetową „Sto lat reklamy zegarków”, wystarczy wejść na stronę poświęconą wydarzeniu:
https://retrospective.watchlibrary.org/advertisement?year=1900&index=2
Powyższy tekst to synteza artykułu z A blog to watch.
Kilka reklam na zachętę - w nazwie każdego pliku jest rok publikacji reklamy.