Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
kawalek

PALLAS - Prosba o opinię

Recommended Posts

Witam.

 

Niedawno kupiłem zegarek marki Pallas. Niewiele o tej marce wiem, ale zegarek wpadł mi w oko. Wiem, że to szwajcar, że ma tarczę 23 mm, prawdopodobnie jest z lat 50-60. Jeśli ktokolwiek mógłby napisać na jego temat więcej - będę wdzięczny :) Nie spodziewam się cudu, ale i tak będzie to więcej niż wiem teraz :) Pytam z czystej ciekawości. Kupiłem go za mniej niż 100 zł. Oto wspomniany egzemplarz - póki co zdjęcia aukcyjne, bo czekam na niego.

post-54554-0-73435100-1350774339_thumb.jpg

post-54554-0-45462900-1350774293_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka jest podstawa tego twierdzenia?

Pallas zarejestrowano jako marke na przelomie -69/-70go a to, ze poszczegolne marki wchodzace w sklad stowarzyszenia istnialy juz od dawna nie zmienia faktu rzeczy. Chyba ze istniala jakas inna marka on tej samej nazwie. :huh:

 

Dobrze by bylo zajrzec do srodka zegarka i przyjrzec sie mechanizmowi.

Edited by jlw

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie z tym Pallasem to problem ,chyba już nierozwiązywalny, ginący w "mrokach" dziejów.Bo niby papiery są z datą, a zegarki wcześniejsze.Zostaje nam gdybanie i tworzenie teorii (faktów i świadków - brak). Myślę, że ktoś sobie robił te Pallasy (kto ? nie wiadomo), a później , może na skutek sukcesu rynkowego, albo w nadziei na niego ubrano to w formę instytucjonalną na wzór podobnej kooperacji z lat 50 dotyczącej m-ki Parat http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker . To były inne czasy , nikt tego nie notował (forów zegarkowych też nie było) , nazw nie zastrzegał ,tak jak dziś,a różnych producentów było mnóstwo.

Edited by rink

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka jest podstawa tego twierdzenia?

Pallas zarejestrowano jako marke na przelomie -69/-70go a to, ze poszczegolne marki wchodzace w sklad stowarzyszenia istnialy juz od dawna nie zmienia faktu rzeczy. Chyba ze istniala jakas inna marka on tej samej nazwie. :huh:

Dobrze by bylo zajrzec do srodka zegarka i przyjrzec sie mechanizmowi.

Czy ów niemiecki Pallas robił zegarki na szwajcarskich werkach na na tarczy, mechanizmie i deklu widniał napis SWISS MADE?

Sam mam kilka Pallasów tak opisanych:

2012-07-27%252009.45.41-1.jpg

Ten akurat ma w środku AS 1604.

Edited by mw75

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to jest właśnie chyba niemiecki Pallas z lat 1970.

Warto policytować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce się Tobie nawet zajrzeć, więc jeszcze raz:

Mój odnośnik

Panie Piotrze,

 

Zanim pozwoliłem sobie zapytać, przejrzałem cały powyższy temat, skorzysatałem też z podanego przez Pana linka - dziękuję.

Chciałem tylko zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych Forumowiczów.

 

Pozdrawiam,

Edited by lenybo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce się Tobie nawet zajrzeć, więc jeszcze raz:

Mój odnośnik

Masz racje -pomimo, ze wiekszosc Pallasow referuje do firm niemieckich to byly zarejestrowane dwie marki szwajcarskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ów niemiecki Pallas robił zegarki na szwajcarskich werkach na na tarczy, mechanizmie i deklu widniał napis SWISS MADE?

Sam mam kilka Pallasów tak opisanych:

2012-07-27%252009.45.41-1.jpg

Ten akurat ma w środku AS 1604.

Istnieja tez niemieckie Pallasy na szwajcarskich werkach z napisem swiss made, ale jak Piotr wczesniej napisal, zapewnie chodzi tu mimo wszystko o szwajcarski zegarek.

http://uhrforum.de/pallas-adora-day-date-70er-ungetragen-t51205

102846d1277450919-pallas-adora-day-date-70er-ungetragen-ricoh2009bis2010-137a.jpg

230657d1301909759-pallas-adora-starmarine-automatik-eta-2783-dsc02951.jpg

Edited by jlw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

dorzucę swoje trzy grosze do Tematu.

Posiadam zegarek Pallas.

Pełny Szwajcar.

Czas pochodzenia lata 1940/50'te.

Oprócz nabitych stamp "Swiss" na tarczy, deklu i na werku, widzimy również opatentowany przez Szwajcarów system antywstrząsowy "Incabloc". Nazwy tej używali tylko Szwajcarzy (raczej od końca lat 40'tych, choć system "Incabloc" wynaleziono jeszcze przed wojną). Inni musieli zadowolić się nazwami w rodzaju "Shockproof", "Antichoc", czy "Pretiwwstrżąsownyje Ustroistvo" (czy coś w tym rodzaju ;-) )

Proszę zwrócić uwagę na "staromodny" opis regulacji włosa, literki SR AE, zamiast + / -

Wskazówki również jeszcze w starym przedwojennym stylu, brunirowane, a nie pozłacane.

Pozdrawiam

Paweł

20150402_173637_zpsbqeslrut.jpg

20150403_092112_zpsntr05ehy.jpg

20150402_164301_zpsgu9qubt5.jpg

20150401_184135_zpsskap1bmd.jpg

Edited by pawelmcstock

Lubię stare zegarki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Niedawno kupiłem zegarek marki Pallas. Niewiele o tej marce wiem, ale zegarek wpadł mi w oko. Wiem, że to szwajcar, że ma tarczę 23 mm, prawdopodobnie jest z lat 50-60. Jeśli ktokolwiek mógłby napisać na jego temat więcej - będę wdzięczny smile.gif Nie spodziewam się cudu, ale i tak będzie to więcej niż wiem teraz smile.gif Pytam z czystej ciekawości. Kupiłem go za mniej niż 100 zł. Oto wspomniany egzemplarz - póki co zdjęcia aukcyjne, bo czekam na niego.

attachicon.gifpallas3.jpg

attachicon.gifpallas1et.jpg

a to nie jest damka przypadkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem totalnym laikiem ale 1966r na moją I Komunię dostałem od chrzestnego taki sam Pallas swiss jak pokazał na zdjęciach  pawelmcstock kupiony w Bydgoszczy u jubilera na ul. 1 Maja obecnie Gdańska za 1800zł w tej samej cenie była Delbana murzynek, chrzestny wybrał Pallas bo był "kolorowy" lepszy dla młodego chłopaka. 1800zł to była pensja nauczyciela, raczej drogo służył mi do 1977 r kiedy go utraciłem w wojsku, miał dokładny chód i bez naprawy działał 11 lat zmieniałem tylko paski. Poluję na portalach aukcyjnych na takiego Pallasa pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem totalnym laikiem ale 1966r na moją I Komunię dostałem od chrzestnego taki sam Pallas swiss jak pokazał na zdjęciach  pawelmcstock kupiony w Bydgoszczy u jubilera na ul. 1 Maja obecnie Gdańska za 1800zł w tej samej cenie była Delbana murzynek, chrzestny wybrał Pallas bo był "kolorowy" lepszy dla młodego chłopaka. 1800zł to była pensja nauczyciela, raczej drogo służył mi do 1977 r kiedy go utraciłem w wojsku, miał dokładny chód i bez naprawy działał 11 lat zmieniałem tylko paski. Poluję na portalach aukcyjnych na takiego Pallasa pozdrawiam.

Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem zegarka marki Pallas, o którym mowa w powyższym poście [ taki jak na fotografii w poście u "pawelmcstock" ]. W przypadku rozsądnych propozycji rozważę jego sprzedaż. Proszę o kontakt na adres: p.chmielevski[malpa]gmail.com ( pisane przez v ). Oczywiście zainteresowanym wyślę dokładne zdjęcia zegarka.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja pokażę mojego Pallasa (Szwajcar, lata '50).

 

RqBf1dn.jpg

 

Jest po remoncie / odnowieniu, w tym przechromowaniu koperty i odmalowaniu tarczy. Wiem, wiem... wielu z Was się to może nie spodobać, bo przez to stracił na swojej oryginalności.

 

Ja jednak świadomie podjąłem decyzję o gruntownym remoncie, bo zegarek był w stanie który nie pozwalał na jego noszenie. A chciałem, żeby "żył" ze mną przy ważnych okazjach, bo jest dla mnie ważną pamiątką.

 

Ten zegarek został mi podarowany przez mojego niezyjącego już dziadka kilkanascie lat temu. Wszystko co wiem o tym zegarku pochodzi z jego opowieści. Historia może więc byc zakłamana przez ulotną pamięć - dziadka lub moją.

 

Zegarek ponoć kupiony został podczas podróży pociągiem w NRD od sowieckiego żołnierza. To były lata '50, może wczesne '60. Dziadek zapłacił za ten zegarek dosyć dużo, zdaje się że równowartość swojej miesięcznej pensji. Nigdy nie dowiem się czy to oznacza, że zegarek był tak dobrej jakości, czy to może żołnierz był niezłym sprzedawcą :) Skąd sołdat miał ten zegarek? tego podobno nie chciał zdradzić. Jako że minęło pół wieku to może lepiej się nie zastanawiać.

 

W każdym razie, zegarek służył dziadkowi praktycznie do końca życia, czyli przez ok 60 lat. Dopiero gdy słaby wzrok już nie pozwalał dziadkowi na odczytywanie czasu z nadgarstka, Pallas trafił do mnie jako prezent. Pamiętam, że to dla dziadka był ważny moment. Czułem to, gdy mi go wręczał. Z perspektywy czasu mam nadzieję, że moja rekacja go ucieszyła i nie zawiodła. Ale tego nie pamiętam.

 

Zegarek trochę ponosiłem, ale nie zakochałem się w nim. Był zniszczony, a ja nie interesowałem się jeszcze wtedy zegarkami. Byłem w sumie dzieciakiem i mój "styl życia" nie nadawał się do noszenia na ręce delikatnej maszynki. Pallas popadł więc w zapomnienie. Dopiero po latach, gdy Internet rozbudził we mnie zegarkową pasję, uświadomiłem sobie, że przeciez mam taki skarb schowany w szufladzie. Zaniosłem więc Pallasa do zegarmistrza w Warszawie przy Złotej, który za ok 900 (?) złotych przywrócił go do życia. 

 

Zegarek ma fajny rozmiar 36 mm średnicy, więc naprawde daje radę i nie wygląda jak antyk. Dziennie spieszy się o ok. 15-25 sekund, co jest chyba całkiem przyzwoitym wynikiem.

 

Na wskazówkach i indeksach jest stara luma, która pięęęknie świeci na złoto-pomarańczowo. 

 

Tarcza to zrobiony na nowo "szampan".Tu nie jestem pewien czy aby nie było radosnej tówrczości, bo wydawało mi się, że oryginalnie mogła być kremowa... a może była tylko pożółkła? Tego też się już nie dowiem.

 

Wskazówka sekundowa jest - typowo dla Pallasów - czerwona. Została odmalowana na nowo. Natomiast jedynie oczyszczone (niemalowane) są dwie główne wskazówki i cyfry na tarczy. 

 

Skorzystam z okazji i zadam Wam jedno pytanie - koronka też jest zupełnie nowa - i tu zwracam się do forumowych znawców, czy jest poprawna jeśli chodzi o styl z epoki, lata 50/60? Bo niewygodna jest straszliwie ("kłuje" w palce), więc gdyby był pretekst to chętnie bym ją zamienił.


Aktualnie noszę sobie: Hamilton Khaki Pilot Day Date "Interstellar", TAG Aquaracer WAY2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oto mój Pallas. Dziadek nosił go na przełomie lat 40/50-tych i kupił używanego wcześniej. Pasek oczywiście nieoryginalny. 20210103_115205.thumb.jpg.025a0a7820840ea269019bc6ae8bc840.jpg

20210103_115223.jpg

20210103_115304.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.