Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
radekglaz

NASZE POLJOTY CHRONO 3133

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powracam z moim Poljotem po delikatnych naprawach/regulacjach:

 

To na czym mi zależało to:

1. Wymiana małej wskazowki ze złotej na czarną oryginalną (z zegarka w wersji tarczy srebrnej)

2. Naprawienie datownika

3. Wypolerowanie szkiełka

 

Poniżej kilka zdjęć z przebiegu zabiegu. Chciałbym zaznaczyć że z profesjonalnym zabiegiem nie będzie to miało wiele wspólnego więc zamiast zabierać się samemu za takie operacje polecam zegarmistrza.

Niemniej jednak to jak ja to zrobiłem:

 

1. Po otworzeiu werk wygląda tak - żadna nowość. Jeżeli natomiast wpadniecie na pomysł zeby samemu zabrać się do naprawy to uczulam - zwróćcie uwagę na sprężynkę zaznaczoną na zdjęciu. Jest bardzo delikatna - łamie się bardzo łatwo. Ja zacząłem grzebać i załatwiłem dwie - teraz zegarek jest bez sprężynki.... Grunt że chodzi (na wszelki wypadek nie dotykam stopera, będę musiał poprosić specjalistę o włożenie nowej...) 

 

attachicon.gifSprężynka.JPG

 

2. Wyciągamy werk. Na zdjęciu mamy na czerwono zaznaczone miejsca gdzie są śrubki mocujące werk do koperty - odkręcamy. Na niebiesko zaznaczony jest bolec który trzeba wcisnąć w celu zdjęcia koronki - koronkę zdejmujemy.

 

 

 

3. Zdejmujemy wskazówki - jest do tego specjalny przyrząd, nie wiem jak się nazywa ale załączam zdjęcia

 

 

4. Zdejmujemy tarczę - żeby to zrobić, z dwóch stron werka odkręcamy śróbki mocujące tarczę.

 

 

5. Odkręcamy tarczę maskującą - 3 śrubki

 

 

 

6. Ustawiamy trybik ze sprężynką - bardzo ciekawy mechanizm - trybik w trybiku musi być odpowiednio ustawiony zeby 'złapać' zębatkę datownika i ją przesunąć (zaznaczone na niebiesko i czerwono)

 

I to tyle na temat naprawienia datownika - teraz chodzi bez problemu.

Wskazówkę wymieniłem na czarną.

Szkiełko wypolerowałem "pastą lekkościerną do polerowania lakierów - pasta TEMPO (do lakierów samochodowych.

Dostałem też pytanie czym smarowałem części - WD40 (psiknąłem na spodek i moczyłem części w oleju, następnie odsączałem chusteczką).

 

Poniżej zdjęcie po naprawie:

 

polerowanie szkiełka dało radę - kilka wpisów wcześniej można porównać jak wyglądało...

 

To co zostało - czerwone indeksy będę chciał pomalować na zielono - nie wiem jeszcze skąd wezmę farbę....

Pozdrawiam

 

 

tą sprężynkę o której piszesz można naprawić. Też pękła u mnie podczas zabawy więc mi ją lutownicą naprawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tą sprężynkę o której piszesz można naprawić. Też pękła u mnie podczas zabawy więc mi ją lutownicą naprawił.

 

Dzięki za podpowiedź, spróbuję jak mówisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD40 to skrót ,który zastępuje pełną nazwę tego preparatu -Watch Destroyer within 40 days

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD40 to skrót ,który zastępuje pełną nazwę tego preparatu -Watch Destroyer within 40 days

 

Oddam do zegarmistrza na naprawę sprężynki o której mówiłem (sam chyba się za to nie wezmę) i powiem żeby nasmarował smarem/olejem do zegarków.

Niewiele smarowałem więc trzymam kciuki żeby mi zegarek w 40 dni nie padł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja smaruje tymi. Mniejszy gestszy do wolnoobrotowych elementow jak sprezyna i generalnie mostek który ją kryje. Reszta tym większym bo jest rzadszy.

 

wypassportowane z tapatalka

Gdzie kupujesz te oleje i jak jest cena? Najwyższa pora kupić i zacząć coś samemu robić ;)

 

Dzięki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam kilku magików, którzy notorycznie, w trakcie zimy, psikali WD-40 do wnętrza zamku od samochodu (żeby kluczyk łatwo otwierał zamek). Jakież ich zdziwienie, gdy po jednym sezonie zamek przestawał reagować na kluczyk. Znam też rowerowych maniaków, którzy stosowali WD-40 jako "lekki smar rowerowy", rozwalając sobie korby, przerzutki i łańcuych. Rzecz w tym, że WD-40 jest przede wszystkim odrdzewiaczem i środkiem wypierającym wodę. Dla zegarka jest więc zbyt agresywny (i w ogóle dla każdego mechanizmu), bo ma za zadanie przede wszystkim zapieczone części odrdzewić. Co więcej, jako smar jest także "zbyt lekki", bo łatwo odparowuje (co jest atutem przy odrdzewianiu i wypieraniu wody). W efekcie potraktowanie mechanizmu zegarka WD-40 w krótkim okresie czasu może pomóc (jak w zamku samochodowym), bo mechanizm zostaje odrdzewiony, a zastygłe smary zostają wymyte, jednakże w ostatecznym rozrachunku zegarek zarżnąć (jak w kluczyku samochodowym, który po prostu zostaje częściowo rozpuszczony). Bergeon, Moebius, czy Novostar (czy Brunox w rowerach) nie bez przypadek sobie tak liczą.


Najlepszym paliwem jest makaron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe WD40 :)

Chodzi aż miło

Potraktować jakikolwiek zegarek WD40, a już szczególnie 3133 to jak kupić kawior z bieługi i zjeść posmarowawszy musztardą. Barbarzyństwo. W przypadku zegarka większe... <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD40 jest nazywany w US "Gunsmith's best friend"(najlepszy przyjaciel rusznikarzy) Dlaczego?..,Ponieważ dzięki temu,że leniwi użytkownicy często stosują go do czyszczenia broni rusznikarze zarabiają dużo pieniędzy.,https://www.youtube.com/watch?v=lMtgibn54Yo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry! To mój pierwszy wpis. Wrzucam mojego 3133, wersja z okazji odkrycia Ameryki przez Kolumba. Co o nim sądzicie?

670a1b803abec452gen.jpg

225044cc504c4b9agen.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ulubieniec. Bardzo ładnie zachowana tarcza i mechanizm w idealnym stanie - wykręciłem go, że trzyma +/- 1 s na dobę :-)

 

3133.jpg

Edytowane przez lordpinki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam sobie sam, bo może ta informacja przyda się komuś, kto miał podobny problem z mechanizmem 3133. Otóż zdemontowałem dźwigienki stopera, aby zobaczyć co tam się dzieje. Nic nie znalazłem, żadnych pęknięć, ubytków, brakujących sprężyn. Złożyłem całość z powrotem do zegarka, delikatnie smarując powierzchnie trące w dźwigniach stopera. I okazało się, że stoper ponownie działa. Nic się nie blokuje, nie zawiesza. Stoper rusza i zatrzymuje się bez marudzenia. Chyba to smarowanie pomogło, albo któraś ze śrubek była za luźno, bo zbyt łatwo się odkręcały i przez to dźwigienka łapała luz. Potwierdza się powiedzenie o radzieckich zegarkach, że łatwo się psują, ale i łatwo naprawiają.

Dziękuję za wskazówki - przydały się :-) W moim wypadku był to ewidentnie luz na śrubce dźwigni resetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swojego, jeszcze jest przed spa.

Co Ty mu chcesz poprawiać? Śliczności! :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, trochę słabe zdjęcie. Szkiełko trzeba przepolerować na 3 godzinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

Dzięki, trochę słabe zdjęcie. Szkiełko trzeba przepolerować na 3 godzinie.

No i skompletować wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

która nie pasuje? A, już widzę, minutowa, to wina zdjęcia. Coś się w niej odbiło i zrobiła się czarna

 

 

Wymacane na szybie

Edytowane przez Brat Pit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.