Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Niezły dzik z Ciebie :)
Szacunek.

 

He, he, he, spoko , dzięki! :)

 

 


 

 

Aż boję się zapytać ile to waży? :)

 

Praktycznie tyle co 2 normalne rowery ;)

 

Mam pytanie - jak z hamowaniem
v-brakeami podczas deszczu?

Ostatnio miałem wybór przy zakupie tego samego modelu - dobre v-ki albo drożej tarcze niższej klasy.
Za namową sprzedawcy wybrałem v-ki, rower to cross Unibike Viper gts.

Wiele zależy od obręczy, samych okładzin i można by stwierdzić opon.

 

W jednym z rowerów szosowych kolega dał mi niezłe okładziny pod szczęki i za cholere nie chciał się przyznać co to, obejrzał obręcze i stwierdził" będzie dobrze, spróbój". Efekt jest taki, że nie zdążysz złapać uślizgu, bo lecisz przez kierę, a opony slicki, ale miękka mieszanka dobrze trzymająca się podłoża.

 

W tym ciężkim rowerze klocki zakładam dość słabe, abym mógł mieć podobną drogę hamowania jak " w szosach" z uwagi na warunki w których jeżdzi( eliminacja uslizgów), oraz wyuczonego hamowania.

 

Oba rowery szosowe, oba dobre, sam musisz wiedzieć czy chcesz barana, czy prostą kierke i delikatniejszą geometrie.
 

 

To nie są szosy, pierwszy to przełaj, drugi zaś fit w stronę crossa pomimo blatu 50.

 

Szosa: http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-700-af-id_8324331.html

 

Na 105-ce której nikt normalny nie podp.... wchodzą tam np schwalbe marathon 700x28c i można zapylać do lasu :)

 

Ta szosa jest taka drogawa, bo ma tarcze. Jeśli jest wersja z hamucami obręczowymi, to będzie bardziej opłacalna.
Ale patrząc na markę kona odnoszę wrażenie, że te rowery są dość drogie w stosunku do wyposażenia...

 

Szosy na tym samym osprzecie nie są tak drogie jak przełaje. Nawet Accent CX One na tym samym poziomie to te same pieniądze. Prawda, że Accent - to w oczach wielu, a co to takiego? Jednak z uwagi na to , że podzespoły takie jak rama  z widłem można dostać dość tanio jak na rowery przełajowe, bo coś ponad tysia pln i do tego są całkiem przyzwoite, to zyskały popularność i tak, taki Accent mógł znależć amatora cudzej własności w przeciwieństwie do równie popularnych szosowych i dobrych b`twinów.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł silniejszy ode mnie i jego słuchajcie :)

W sprawie szos :)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Różnica w osprzęcie jest znaczna.

Zdecydowanie tamten :)

 

Myśle ze finalnie bedzie to Kona Rove AL.2017, dobry wybór ?

 

Zdecydowanie, chociaż skoro jeżdżę obecnie w szosie na Tourneyu, a Clarisa też b.dobrze znam to ....., ale jak już chciałbym po taniości to zdecydowanie brałbym http://roweryokey.pl/rower-przelajowy-cx-one-accent-2017r.html , a można dostać jeszcze w wielu sklepach tańsze 2016.

Pytanie, czy musza być tarcze, bo dla mnie hample mają być dobre, niezawodne i takie które jak mi się w trasie sypną to je od ręki zrobię

 

I to co zostało wspomniane - rower z drugiej ręki, ale na tym trzeba już się znać, i umieć w razie W przeciwstawić się siłom wyższym. ;)

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka doń pokaż :)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

http://www.konaworld.pl/menu,590,rove_al o taki o :) planuje na niego jeszcze jakas znizke otrzymac...podobno to mozliwe:)

-   tu wersja z roku poprzedniego: http://www.konaworld.pl/galeria,239,rove_al, nie widze zbyt duzych zmian ? moze jestem slepy :) moze warto poszukac wersje 2016 ??

 

Pytanie, czy musza być tarcze, bo dla mnie hample mają być dobre, niezawodne i takie które jak mi się w trasie sypną to je od ręki zrobię - nie musza, ale ciezko cos wybrac zeby wszystko pasowalo....wiesz na moje jezdzenie to mam nadzieje ze nie posypie sie za szybko... :)

 

I to co zostało wspomniane - rower z drugiej ręki, ale na tym trzeba już się znać, i umieć w razie W przeciwstawić się siłom wyższym. ;) - Nie znam sie, nie tykam :)

Edytowane przez dawidowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnował bym z dysków na rzecz wyższej grupy napędu.

Takie moje zdanie. Albo szukał używki, za tyle kaski to wyrwiesz coś na 105.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego Cuba kupowałem w tym sklepie, mają nowe i używane, oferta ciągle się zmienia.

Dokładny opis i zdjęcia. Szybka wysyłka, rower dobrze zapakowany.

Możesz zawsze negocjować cenę, mi się udało urwać kilka stów.

Na pewno koledzy z forum ocenią czy sprzęt używany wart swojej ceny. 

 

http://szybkierowery.pl

 

Ewentualnie kup Accenta, tylko dobrze jest się do niego przymierzyć, moim zdaniem mają zaniżoną rozmiarówkę. Celowałem w M a dobra okazała się L niestety rama była uszkodzona i nie mieli na wymianę i tak wylądowałem z Cubem trochę droższym :)

 

 

Powodzenia

Edytowane przez john.doe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam mój katalogowo kosztował coś 5500, kupiłem używanego z 3100, przednia przerzutka wyglądała jak nowa blaty zresztą też. Znajomy mechanik ocenił go na testowy salonowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu upragniony sezon zimowy się rozpoczął

 

8233ba587849880a965d9e5dca22893b.jpg


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wrażenia z jazdy zimą?

Parfrazując pewną reklamę telewizyjną, bezcenne !

 

A tak więcej to wolę zdecydowanie jeździć zimą niż latem bo upadki mniej bolą, krajobrazy ładniejsze, więcej zabawy z jazdy, rower się tak bardzo nie kurzy i w końcu z uwagi na kontrast roweru do zimy jakoś tak weselej i bez spinki się spędza czas na fatbike :)


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachęcamy takim opisem do jazdy w śniegu. Ewentualnie kupna fata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachęcamy takim opisem do jazdy w śniegu. Ewentualnie kupna fata.

 

Zachęcam przynajmniej raz spróbować bo wrażenia mogą się okazać na prawdę bezcenne a powrót do klasycznego roweru mało prawdopodobny.  


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek a taki rower ma sens jeśli planuję jazdę tylko po asfalcie, leśnych drogach oraz leśnych ścieżkach?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek a taki rower ma sens jeśli planuję jazdę tylko po asfalcie, leśnych drogach oraz leśnych ścieżkach?

Na asfalt absolutnie nie ma sensu. Leśne drogi utwardzone też raczej nie.

 

Jeśli nie planujesz jeździć w górach zimą i/lub po grząskim terenie to lepszym wyborem będzie koło 27,5 z oponą 2,8-3 cale. Taki semi fat.


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Można zdemontować daszek.

Ale psuje to jego wygląd.

Tejot ma ten sam kask :)

Za 300 zł za ten kask, to bier w ciemno. Tylko rozmiar dobierz. Najwyżej wymienisz

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem totalnie zielony w temacie. Jakie będą plusy i minusy semi fat względem cieńszych opon w ww. okolicznościach eksploatacji?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie będą plusy i minusy semi fat względem cieńszych opon w ww. okolicznościach eksploatacji?

 

Rower na plusach to kwintesencja roweru ścieżkowego i funbike.

 

Minusy:

większe opory toczenia, wymagają dużej siły przy ściganiu się, tracą stabilność na dużych prędkościach      

Plusy:

Płynność jazdy po nierównościach, większa trakcja (podjazdy), przyczepność na zjazdach, łatwość prowadzenia, potęguje doznania z jazdy po technicznych odcinkach.

 

Jura Krakowsko Częstochowska to przykład doskonałego terenu pod plusy.         


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że uwzględniając jazdy po lesie w ogóle nie brać pod uwagę wąskich opon?

Przymierzam się do skonfigurowania sobie e-roweru.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście śmigam na oponach 2.2. Rower taki typowy góral.

Czasem go nosi w terenie, kwestia opon, techniki, nawierzchni... Co kto lubi.

Fat w terenie pójdzie stabilniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że uwzględniając jazdy po lesie w ogóle nie brać pod uwagę wąskich opon?

Przymierzam się do skonfigurowania sobie e-roweru.

 

To zależy jaki las. Do większości spokojnie wystarcza przełajówka czy rower crossowy, które o wiele lepiej sprawdzą się na asfalcie i utwardzonych drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było, że sama słodycz o fatach i plusach  :P

 

myślę, że dość fajne porównanie. Takie czasy, każdy chce mieć coś "pod siebie" ale dzięki temu mamy taką różnorodność i w czym wybierać. Czy jednak szerzej to zawsze lepiej? W autach auto na szerszych oponach tańczy na drogach z koleinami, w motocyklach szersze opona to cięższe składanie się w zakręt, w przypadku roweru jest chyba bardzo podobnie. Chciałbym mieć fata, choćby dla samego posiadania  :lol:  teraz gdy pruszy za oknem długo nie musiałbym się zastanawiać jaki rower wybrać. Ale czy zamieniłbym zwykły mtb na fata? Raczej nie. Jak przyjdzie czas zmienić opony to będę chciał szersze - fabrycznie mam 2.2 z przodu i 2.0 na tyle. Plusy nie wejdą ale nie wiem czy aż taka szerokość byłaby mi potrzebna. Tutaj też wychodzi inna sprawa - $$$. Jest coś nowego a za nowe się płaci - dlatego są plusy, boosty itd. Za wszystko ekstra kasa. Każdy chce mieć nowość więc nowe rozwiązania za ciężką kasę się sprzedają. 

 

U mnie temp ok 0, lekko sypie śniegiem a ja leczę się mlekiem z czosnkiem bo zatoki i jakieś osłabienie dają o sobie znać  <_<

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że uwzględniając jazdy po lesie w ogóle nie brać pod uwagę wąskich opon?

Przymierzam się do skonfigurowania sobie e-roweru.

Wogole to nie. Najlepiej sprawdzić kilka rodzajów opon w rowerach i zobaczyć jakie są różnice w jeździe. Ostatni trend, który sie rysuje to opony 2.6", może być udanym kompromisem w mtb.


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.