Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Znam te chwyty marketingowe.

Zanim sobie coś kupie to lubię się najpierw zorientować w temacie :)

Póki co będę nim sobie jeździł :)

Nabiorę kondycji to zacznę bardziej agresywnie jeździć.

Mam nadzieję, że do tego czasu już napęd się popsuje.

A coś mi już w nim nie pasuje z kołami. Chyba są do centrowania. Jakoś dziwnie hamuje :P

 

Zbliża się czas napraw :D

 

 

Edit

Jeżeli mam kasetę 8 rzędową to mogę wrzucić przerzutkę Deore? Dokładniej, od czego zależy, że w rowerze mogę mieć 8, 9, 10 czy 11 rzędową kasetę?

Od przerzutki, manetek? Jestem laik wszystkiego się teraz uczę.

Jeżeli Was zamęczam, to dajcie znać; przeniosę się na forum rowerowe :P

Edited by suqub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do odpowiedniej ilości biegów potrsebna jest odpowiednia przerzutka, manetka,i łańcuch. No i oczywiście kaseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli na Deore muszę uzbierać 800 zł :D

A powiedźcie mi czy w moim Giancie mam już kasetę czy wolnobieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz kasetę. Gdybyś miał wolnobieg, to doszła by jeszcze wymiana piasty/ koła.

Dobrze rozumiem,że chcesz ładować cały napęd deore?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak aktualny się zepsuje to pewnie tak :P Doradzałbyś coś innego?

Zastanawiam się tylko nad hamulcami. Mam VBreak. Nie będzie to ewentualny problem przy zmianie widelca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widelce z pivotami są. Ale jest ich mało.

Żeby przejść na tarcze, to wymiana piast/ kół jest pewna.

Same Tarczówki też tanie nie są

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejsze, że nie musiałbym zmieniać ramy :P

A rama wydaje się OK. Co oznacza, że można inwestować.

Kilka postów wyżej zdziwiłeś się, że myślę o Deore. Proszę powiedź dlaczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saint ci za diabła tam nie wyjdzie bo mu braknie pojemności.

Deore ze sprzęgłem i wózek sgs. Chyba, że wejdzie gs, ale trzeba liczyć.

Nic nie napisałem w tym kierunku żeby chłopakowi doradzać by wpakował przerzutkę do extremalnych zastosowań do jego Gianta ;)

 

 

suqub nie musisz od razu wymieniać wszystkiego lecz jeżeli masz na to odpowiednie środki to nic cię nie trzyma do upgradowania. Jeżeli wybierzesz korbę to wez najlepiej coś na systemie suportu Hollowtech II jest to na dzień dzisiejszy najsztywniejsza konstrukcja wkładów suportowych ;) Na pewno się nie zawiedziesz ;) Ładnie by wyglądał na XT lecz to jest o 2 grupy wyżej niz Deore ;)

Edited by Lukanio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno będę Was prosił o porady :)

Powiedzcie mi jakie są zależności przy wymianach podzespołów.

Czyli co mogę zmieniać osobno a co z czym bo inaczej nie pojadę :)

Proszę uwzględnijcie również to, że aktualnie w nim mam 8 rzędów w kasecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyznaje filozofię, że jak wymieniać napęd, to nie drobić tylko cały.

A grupa deore jest bardzo rozsądna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego co byś chciał wymienić już tak na 100% ? I czy chcesz bulić za najnowsze modele czy ew starsze roczniki oczywiście nowe ;)

 

Edit przednią przerzutkę bym zostawił dopuki się nie rozwali .

Edited by Lukanio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ci mówię, nie pakuj się w najnowszy rocznik. Załóż poprzedni. Przednia przerzutka nie podejdzie jak go najdzie na przykład na korbe 2 blatową ;)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla tego napisał ze zostaje w 3x8 bo jeżeli przerzutka przednia dobra bo pewnie zakładam ze nie ma luzów i ładnie pracuje to odchodzi przednia przerzutka mi za całość wyszło akseta z łańcuchem, korba z suportem, i przerzutką tylną XT  620 ;) Ale jak wiadomo w sklepie możesz mieć drożej lub jak trafisz na przyjemnego sprzedawcę to ci zniżkę zrobi na cały napęd

 

W deore już masz wymienne koronki z przodu i jak by ci przyszło wymienic już zniszczone zębatki to nie wymieniasz całej korby tylko blaty ;)

Edited by Lukanio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie umieram się przy 3x8 :P Deore to chyba minimum z tyłu 9.

Póki co jestem nastawiony na to, że jeżdżę do końca roku z tym co mam. I pod koniec sezonu podejdę decyzję co mi nie pasuje.

Poznam rower i jego mankamenty. Zdobędę wiedzę i doświadczenie.

Rozumiem, że najnowsze modele są droższe ale czy pierwsze wersje są mniej dopracowane?

Czy tylko kwestia ceny tutaj gra rolę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treka X Caliber 7 można zanabyć w Gdyni u Żuchlińskiego za 2399 PLN. Jak się bierze na fakturę to w ogóle grosze wychodzą.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceny No chyba że chcesz coś z lat 90 :D to już tego nie zajedziesz chyba ze nie czyściłbyś łańcucha wcale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe roczniki mają jakąś tam małą modyfikacje często tylko kosmetyczną.

Dlatego warto brać zeszły rocznik.

A xt z lat 90, to jest nie do zajechania. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można je gdzieś dorwać? Pewnie po znajomych się rozchodzą? Jak je rozpoznać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko dostać stare xt. Ale czy jest sens kupować?

Jak i tak planujesz nq nowy rok cały napęd zmieniać?

Moim zdaniem, zajedź to co masz, potem kup CAŁY naped deore i będziesz zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tez uczynię. Teraz tylko pytanie po czym poznam, że zajechałem sprzęt?

 

Pytanie pomocnicze. Domyślam się, że najtańsze części kupie w necie (co do modeli będę prosił o radę); macie jakieś sklepy warte polecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę ci namąciliśmy :P dokładnie osprzet z lat 90 mało by pasował do tak nowego roweru najlepiej uzbierać pewną sumę i na nowy sezon zmienić napęd i wio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lukanio, dobrze jest Nowa wiedza. W sumie logiczne, że może nie pasować. Sposoby mocowania się pozmienialy. Kasety były mniejsze. Poszukam sobie w zimę Deore i kupię w dobrej cenie. Bez korby wyszło mi 800 zł. Sama karba z tym super systemem Hollowtech 400 zł.

Edited by suqub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne. Tylko ta jest bez tego super hiper Hollowtech. Co do samych modeli gitarę poza wracam później.

 

Wróćmy do tematu rozpoznania czy części są juz zużyte. Przeskakuje łańcuch? Biegi nie wchodzą od razu? Może dałoby radę to naciagiem załatwić? Prawidłowa konserwacja również przedłuża życie. I to znacznie.

Edited by suqub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz hollowtech, to bierz korbre slx zeszłoroczną. Mam polecam.

Niecałe 400 z suporem. Różni się od wyżej pokazanej deorki tylko wagą.

Kup przymiar do łańcucha i kontroluj stan. I obserwuj zębatki, czy nie spilowane na szpic.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.