Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

StaryWilk

Zegarki wielkich marek - Zenith - jest jakaś alternatywa?

Recommended Posts

Czy znacie którąś z "wielkich" marek zegarmistrzowskich, która mogłaby konkurować cenowo (współczynnik cena/ oferowanej wartości) z Zenithem? Bo ja nie mogę znaleźć takowej. Szczególnie w USA ceny są bardzo atrakcyjne, nawet doliczając 23%. Czy ktoś jest w stanie znaleźć alternatywę do wskazanych poniżej grup (podobna półka prestiżu i jakości, in-house, cena nie wyższa niż 115%)

 

Prosty garniturowiec za ok 6-7 tyś w USA, czyli ok 7500-8500 u właściciela w Polsce:

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-port-royal-watch--id2599930.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-port-royal-watch--id2599893.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-port-royal-watch--id2599933.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-port-royal-watch--id2603023.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-heritage-ultra-thin-watch--id2588490.htm

 

Garniturowiec automatic, cieni, bransoleta za ok 10 k w USA, czyli ok 12500 u właściciela w Polsce:

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-captain-central-second-watch--id2616761.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-captain-central-second-watch--id2360065.htm

 

Zegarek elegancko - sportowy, edc, który moim zdaniem może być alternatywą dla np. Datejusta II (od ok 18 000 po sprowadzeniu), GS hi-beat (tu nie wiem za ile, wydaje się, że też ok 18 000 trzeba dać na gotowo) a to już 30% więcej od Zenitha.:

za 11 k w USA, czyli za ok 14 k u właściciela w Polsce:

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-el-primero-espada-watch--id2492369.htm

 

chrono na in-housie za mniej niż 11 k - czyli mniej od ok 13 500 u użytkownika w PL:

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-class-el-primero-watch--id2409547.htm?id=2409547&picnum=1&tab=details

http://www.chrono24.pl/zenith/mens-class-watch--id2588530.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/el-primero--chronograph--id2259381.htm

http://www.chrono24.pl/zenith/zenith-el-primero-automatic-chronograph--id2361186.htm

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz Zenitha,

Jak ktos mi czasem mowi, ze mam fajny rosyjski zegarek, to mi banan z twarzy przez dobre kilka minut nie schodzi :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JLC

no właśnie najtańsze nowe jakie znalazłemna chrono24 (małe reverso) zaczynają się od ok 12 000, za master controla 40 mm automatic - wołają ok 17 000, Zenitha w tym stylu da się kupić za 12 000 czyli 5k mniej, inaczej mówiąc 30%. Nowe Chrono od JLC to przynajmniej 20 000 w górę. Zauważ, że podałem linki do nowych zegarków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

link do sklepu w USA - może to podróbki, nie wiem:

 

zenithy - zdecydowana większość dostępna za ok 50% ceny początkowej, są egzemplarze za bagatela 28% ceny retail price:

http://www.ashford.com/us/watches/zenith/cat6071.cidm

tutaj trochę inaczej, ale też 33% przeceny na prawie każdym:

http://www.jomashop.com/zenith-captain-watches.html

 

 

JLC - w tym samym sklepie - link na tej samej stronie - przecena o 20% na praktycznie każdym modelu, w porównaniu do Zenitha za podobnie wyglądający (porównywalny) zegarek - materiał, rozmiar, komplikacje trzeba dać przynajmniej 30% wiecej:

http://www.jomashop.com/jaleredemawa.html

http://www.jomashop.com/jaeger-lecoultre-reverso-classique-watches.html

 

Co ciekawe Rolexy w stali to przeceny w stosunku do ceny katalogowej najczęściej na poziomie 0-10%, Patek z tego źródła to 2-8%.

 

Później odbija się to na bardzo dużej utracie wartości Zenitha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno GP miesci sie w Twoich kryteriach


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z linii juz nie produkowanej classic elegance, miałem kiedyś piękny egzemplarz, jeżeli chodzi o mnie to uważam że niewiele firm robi ładniejsze chronograph od nich, realne ceny zegarków są wyjątkowo atrakcyjne to tego co oferują chociaż zauważyłem że ich ceny stopniowo się umacniania. Linia 1966 jest super i pomimo tego że oficjalna cena złotego modelu to coś koło $18k to prawdziwa rynkowa jest około $9k


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale to nie są zegarki za 6 k zł, poza tym, jak sam napisałeś, już nie są produkowane, więc nie ma ich co porównywać do nowych zenithów.

 

Ja nie wiedzę konkurencji dla Zenitha w tym segmencie, w ogóle ciężko będzie znaleźć in-house'a za takie pieniądze (z wyjątkiem ruskich i azjatów, ale nie o tym mowa), nie mówiąc już o znanej marce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem sobie już dość dawno temu podobne porównanie i wyszło mi to samo. Do tego wiele zegarków Zenitha jest w moim stylu i tak zostałem fanem tej marki. Rodziny kalibrów Elite i El Primero to bardzo wysokiej klasy mechanizmy i są to prawdziwe in-housy, a nie udawane, jak w wielu znanych markach.

Jeśli mowa o nowych GP to nie wypadają wcale tanio, do tego trzeba lubić taką stylistykę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja nie wiedzę konkurencji dla Zenitha w tym segmencie, w ogóle ciężko będzie znaleźć in-house'a za takie pieniądze (z wyjątkiem ruskich i azjatów, ale nie o tym mowa), nie mówiąc już o znanej marce.

Nie rosyjski, nie azjata, całkiem znany, szanowany "in-house", poniżej wspomnianej kwoty... Nomos jak nic :)

 

 

Marcin


"Największą przyjemnością w posiadaniu psa jest to, że możesz się przed nim wygłupić, a on nie tylko, że się nie będzie śmiał, ale też zrobi z siebie głupka"

Samuel Butler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o Nomosie, ale po pierwsze primo nie jest to marka tak uznana i zasłużona jak Zenith (a to było głównym kryterium), a po drugie primo Nomosy z w pełni manufakturowym kalibrem (czyli projekt + wykonanie, jak w przypadku Zenitha) to już wydatek powyżej 8k.

 

Mając jednak do wyboru Nomosa Oriona na alfie i Zenitha Port Royal/Ultra Thin, bez zastanowienia wziąłbym tego... pierwszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może jeszcze takie porównanie, wszystkie z jednego sklepu, nie wiem czy najniższe z możliwych ceny, ale proporcje mniej więcej zachowane wobec innych źródeł

 

 

1. JLC Master Control automatic stal 39 mm - 5700 dol:

http://www.jomashop.com/jaeger-watch-q1548420.html

 

2. GP  Classic Elegance, najtanszy model tylko 38 mm - 4900 dol

http://www.jomashop.com/girard-perregaux-49570-0-11-114.html

 

3. Zenith Captain central second 40 mm - tylko 3360 dol:

http://www.jomashop.com/zenith-mens-watch-03206067076c498.html

 

w okolicach 5000 dol mozna kupić ciekawe komplikacje a nawet nowiutkie chrono.

 

4. IWC Portofino - modyfikowana eta, najtanszy zegarek męski w ofercie - 3600 dol - i tak drożej niż inhouse Zenitha:

http://www.jomashop.com/iwc-portofino-mens-watch-3565-02.html

 

 

Więcej porównań tym bardziej udowodni, że Zenith jest ok 30% tańszy niż JLC, czy GP za podobny zegarek, z podobnymi komplikacjami. Wg mnie współczynnik value/money = 5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie omawiane w tym wątku marki to  zasłużeni, renomowani producenci, w zasadzie nie wypuszczający nie tylko bubli, ale i przeciętnej masówki.

W tej sytuacji MZ wybieranie komus spośród nich  zegarka przypomina troche dyskusję o wyższości Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem.

A więc po prostu! - śmiało kupuj ten model spośrod wymienianych wyżej, który ci najbardziej się podoba z miłą swiadomością, ze cokolwiek zrobisz, to będzie dobry wybór!


zegarek> 1.000 $ =podatek od snobizmu;-)
Noszone m.in.GP,IWC,Zenith,SeikoGQ,GP,Movado,Omega,Longines,Eterna,Vulcain,Rado,Wittnauer,Bulova,Hamilton,Cyma,Doxa,Gruen,Tissot,Helvetia,Onsa, itd.,Polacy,Niemcy,sowieci itd..>200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz Zenitha,

Jak ktos mi czasem mowi, ze mam fajny rosyjski zegarek, to mi banan z twarzy przez dobre kilka minut nie schodzi :-)

Haha mam podobnie :)

 

Na to stronę uważaj

http://www.ashford.com/us/watches/zenith/cat6071.cidm


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.