Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

pr2emo

Użytkownik
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

pr2emo last won the day on February 27 2013

pr2emo had the most liked content!

Community Reputation

1 Początkujący

About pr2emo

  • Birthday 04/26/1977

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    6383425

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Poznań
  1. pr2emo

    Policzmy SEIKO 5

    niestety paska nie idzie założyć i jeśli byłby to jedyny zegarek to jest to minus... ale kto tu na forum ma tylko jeden zegarek
  2. pr2emo

    Policzmy SEIKO 5

    Nr 66 niepozorna ale naprawdę przyjemna, najlepsza mała zwykła 5 jaką widziałem...
  3. ja swojej tankieTTki używam dosyć często i frajda jest wielka w tym "męskich nie było?" aucie nawet pomimo, że moja to tylko 224Q
  4. Darek Wygrana cieszy ale ja nie mam nawet takiego paska i u mnie się ona zmarnuje Więc może spokojnie pójść do puli nagród w następnym konkursie ... albo jak już chcesz ją koniecznie wydać to sprzedaj ją na bazarku, a zysk wpłać na konto jakiejś dowolnej organizacji co ulepsza świat
  5. źle zamontowana wycieraczka?
  6. kono masz może konto na forum klubTT.pl? jeśli tak to pozdrawiam ... jeśli nie to zapraszam..
  7. Są dwa wątki na forum o autach...
  8. Wszystko się zgadza... ale trzeba rozróżnić projekt instalacji pod którym musi się (przynajmniej w teorii) podpisać projektant z branży instalacyjnej i to co ludzie później jako użytkownicy takich instalacji robią z nimi. A tu mamy doczynienia z sytuacją gdy organizację ruchu nawet na drogach szybkiego ruchu może robić każdy (oczywiście podlega zaopiniowaniu i zatwierdzeniu przez niezależną jednostkę), a żeby wystawić świadectwo energetyczne (czyli nic nie projektujemy, tylko opisujemy stan istniejący, omiatamy budynek kamerą termowizyjną ewentualnie robione są zwykłe symulacje strat ciepła na podstawie projektów budynków podpisanych przez uprawnionych projektantów) trzeba odbyć szkolenie i mieć certyfikat. I żeby nie było, że mam coś do branży instalacyjnej, bo to bardzo ciekawy temat. Zresztą wszystkie tematy związane z techniką są ciekawe No ale koniec OT bo to przecież temat o autach ... Za Wiki: Ideą układu ABS jest eliminacja poślizgu, ale mimo to w czasie hamowania z ABS-em minimalny poślizg występuje. Jest on nieunikniony, ponieważ ABS musi najpierw wykryć poślizg, aby potem móc go zlikwidować. Jednakże w całym procesie hamowania z ABS-em układ dąży do uzyskania optymalnego poślizgu (umożliwiającego kierowanie i hamowanie). Myślę, że w tamtych czasach zwłoka w działaniu systemu była na tyle duża, że rzeczywiście nawet kierowcy gorsi niż Pan Bublewicz potrafili lepiej hamować niż zwykły kierowca przy użyciu systemu ABS.
  9. Dla mnie ABS to jednak dobra technologia Hendrix89 Wszyscy kierowcy wiedzą, że ten sam zakręt w różnych warunkach pogodowych da się przejechać z różnymi maksymalnymi prędkościami... ale do projektowania trzeba coś przyjąć, bo inaczej nic by z tego nie było i żadna droga by nie powstała, gdyby za bardzo dzielić włos na czworo... tu trza budować ... Też nie uważam, że projekty organizacji ruchu musi robić osoba tylko z uprawnieniami drogowymi, bo to byłoby bez sensu ale przydałoby się chociaż jakieś wymagane szkolenie lub certyfikat jak to jest ze świadectwami energetycznymi budynków, gdzie jeśli nie ma się wykształcenia technicznego czy kierunkowego to trzeba przejść szkolenie w tym zakresie i uzyskać certyfikat, żeby móc je wykonywać. A projekty organizacji ruchu niosą ze sobą dużo większą odpowiedzialność projektanta, za życie ludzi niż w przypadku pojawienia się za dużego mostku termicznego przy nieszczelnym oknie, czy tego, że więcej gazu kocioł spali w kotłowni.
  10. Jestem mostowcem (uprawnienia wykonawcze i projektowe) więc ktoś może napisać, że na drogach się nie znam ale muszę coś wtrącić. Prędkości projektowe na łukach powiązane są oczywiście z promieniami skrętu trasy, pochyleniami podłużnymi, warunkami widoczności, itd... Ale co innego projekt techniczny drogi z docelową organizacją ruchu (mającą wszystkie potrzebne uzgodnienia np. z Wydziałami Ruchu Drogowego w odpowiednich komendach policji) i jego realizacja poprzez budowę drogi, a co innego późniejsze działanie zarządcy drogi i wprowadzane przez niego zmiany do oznakowania (przyczyny zmian mogą być różne.. uszkodzenia drogi, wypadki, budowa nowych zjazdów... itp). Jak się okazuje (raporty NIK-u) nagminne jest, że zarządcy dróg na większości swoich dróg nie posiadają zatwierdzonych projektów docelowych organizacji ruchu, czyli mówiąc obrazowo mają ustawione znaki (w sporej części) jak im się podoba czy też wydaje im się, że tak powinno być. Po części jest to spowodowane brakiem środków na prowadzenie takich porządkowych działań, bo albo trzeba by to zlecać na zewnątrz albo delegować do tego własnego pracownika, którego trzeba by w sumie przyjąć, bo stany osobowe w takich instytucjach szczególnie w mniejszych ośrodkach są mizerne czyli np. całością zagadnień związanych z drogami i mostami w gminie zajmuje się jedna osoba i to często bez wykształcenia technicznego (ale to oczywiście nie ma aż takiego wielkiego znaczenie, bo osobiście znam parę takich osób bez wykształcenia technicznego, a dobrze sobie radzą z zarządzaniem drogami na swoim terenie) już nie mówiąc o wykształceniu w kierunku drogowym. Jeśli dobrze pamiętam to rekordzistą w takich brakach jest Powiatowy Zarząd Dróg w Piotrkowie Trybunalskim, który na swoich drogach ma tylko 1,7% zatwierdzonych docelowych organizacji ruchu. Z tymczasowymi organizacjami ruchu jest trochę lepiej, bo są powiązane z decyzjami o budowie, przebudowie i zazwyczaj procedura wymaga uzgodnień z policją. Ciekawostką jest to, że projekty organizacji ruchu może robić każdy, bo do tego typu opracowań nie są potrzebne żadne uprawnienia... czyli może to być np. lekarz, piekarz, krawcowa, kasjerka, szewc, a nawet panowie spod sklepów z klubów dyskusyjnych, którzy codziennie rano rozprawiają na tematy filozoficzne. A same znaki ograniczające prędkości, a raczej wartości namalowane na nich odnoszą się do dobrych warunków pogodowych, a nie złych czy ekstremalnych, bo inaczej to wszędzie byłoby ograniczenie do max 30 km/h.
  11. Jako kibic Realu jeszcze od czasów Ivana Zamarano powiem, że widok Ikera ściskającego się z Królem i wznoszącego puchar .... BEZCENNE!! aż mi się morda cieszyła
  12. pr2emo

    Policzmy SKX007

    1. corten - 1 szt 2. Homer - 2 szt 3. chomior - 1szt SKX 007 4. y60 - 1 szt 5. porcelain - 1 szt SKX007; 6. Telekom - 1 szt. SKX007 7. Taktic - 1 szt 8. RadG - 1 szt. 007 9. nick555 1szt zmodowane 009 10. bienn - 1szt 11. martzin - 1 szt. SKX009 12. bartheck - 1 szt. 13. Hy Moser - SKX007 14. Nygen - 1szt. 007 15. prezesso79 - 1 szt. 16. kuba-hxc 17. ricardo216 18. Mirasco - 1 szt. SKX007 19. thesilent -> szyba - 1szt. SKX009 nr 810079 20. Jarek K. 1 szt. 21. Sulej - SKX009 1 szt. 22. - 1 szt. SKX009 23. roberto231 - 1 szt. SKX007 nr 821340 24. Miodek - SKX007J 24 Protagonista - SKX007J 26. szatek - 2 szt. 007 + 009 27. Calisia1 - 1 szt. SKX 007 ) 28. waldii - 1 szt. SKX 007 29. Breitling - 1 szt. SKX 007 30. Maciek-1 szt.SKX009 31. nav - 1szt. SKX007 32. Pivod - SKX007 33. bartosh77 - SKX007 1 szt. 34. Mavok-SKX007 1 szt. 35. white - SKX009 - 1 szt. 36. kntchar - SKX007 - 1 szt. 37. nillu - SKX007 - 1 szt. 38. michal 1988 39. Jash - SKX007J - 1 szt. 40. wraQ - SKX009 - 1 szt. 41. kubix - SKX009 - 1szt. 42. wodzak - SKX009 - 1 szt 43. xcezx - SKX007 - 1 szt. 44. pr2emo - SKX007 J4 - 1 szt.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.